بهترین بستنی های دنیا

بهترین بستنی های دنیا در این کشورها سرو می شوند

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]در فصل گرم تابستان خوردن بستنی یکی از لذتبخش ترین کارهایی است که می تواند یک غروب دل انگیز خنک را بشارت دهد. اما آیا می دانید برای اولین بار بستنی چگونه تولید شد و کدام کشورها بهترین بستنی های جهان را ارائه می دهند؟ اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید می توانید قبل از سفری تابستانی نگاهی به لیست کشورهایی بیندازید که بهترین بستنی های دنیا را سرو می کنند. اگر علاقه مند دسر و بستنی هستید در ادامه با تیک بان همراه باشید تا به معرفی کشور خاستگاه بستنی بپردازیم.

برای اولین بار نوشیدنی‌ها و دسرهای یخ‌زده با کمی تغییر و تحول شکل بستنی گرفتند. تاریخچه ورود دستگاه های بستنی ساز به ایران به اواخر دهه ۴۰ بود که برای اولین بار دستگاه های بستنی ساز .وارد کشور ما شد. اما نخستین بستنی ها در سال ۱۷۷۶ در شهر نیویورک آمریکا تولید شد. با کمی ابتکار انواع بستنی در سال ۱۹۲۰ برای فروش عرضه شد و طرفداران دسر و تنقلات را شوکه کرد.

تاریخچه بستنی

مصرف مواد لبنی یخ زده، برای اولین بار در ادبیات چین باستان مصرف لبنیات یخ زده مشاهده شد که تاریخی به بلندای قرن دورازدهم دارد. اما ممکن است تاریخ اولین بستنی ها به ایران برگردد چرا که ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در زمان امپراطوری هخامنشیان بستنی در ایران مصرف می شده است! در آن زمان در روزهای گرم تابستان بستنی هایی با طعم های زعفرانی و میوه ای می خوردند و حتی ۴۰۰ قبل از میلاد مسیح ایرانیان فالوده را همراه با گلاب مصرف می کردند.

در قرن چهارم قبل از میلاد، اسکندر کبیر به مصرف نوشیدنی های یخ زده و تگری علاقه داشت و در سال ۶۲ قبل از میلاد، نرون، امپراتور روم گروه هایی برف و یخ کوهستان های آپنین (Apennines) را با شربت و عسل مخلوط می کرد و به اصطلاح بستنی درست می کرد.

برای اولین بار مارکوپولو، روش تهیه یخ را از آسیای جنوب شرقی به اروپا برد. در پاریس سال ۱۶۶۰، یک ایتالیایی به نام کولتلی کافه ای را افتتاح کرد که در آن انواع یخ های طعم دار و خامه های یخی ارائه می کرد. سالها بعد دسرهای یخی به آمریکا راه پیدا کردند و اولین بار در سال ۱۷۰۰ میلادی، فرماندار مریلند، از میهمانان خود را با بستنی پذیرایی و شگفت زده کرد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8836″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

اولین دستگاه بستنی ساز

در سال ۱۸۴۳ میلادی، اولین فریزر توسط نانسی جانسون اختراع شد که با دست می چرخید. اما۵ سال بعد دستگاه فریزر دیگری اختراع شد تا این که اولین واحد صنعتی تولید بستنی توسط جاکوب فیوزل در سال ۱۸۵۱ در شهر بالتیمور رسما افتتاح شد .اما نخستین بستنی فروشی در ایران بستنی اکبر مشتی می باشد که در خیابان ری تهران نبش خیابان ادیب الممالک بود.

معروف ترین بستنی فروشی های تهران

امروزه بستنی فروشی های زیادی در تهران وجود دارند اما هنوز نام بستنی اکبر مشتی بر خاطره ها ماندگار است. با خرید بلیط هواپیما تهران می توانید به پایتخت ایران سفر کرده و از بستنی فروشی های معروف آن بهترین بستنی ها را سفارش دهید. در ادامه با ما باشید.

بستنی اکبر مشتی

بستنی اکبر مشتی هنوز هم در تهران طرفداران خودش را دارد. این بستنی فروشی در میدان تجریش قرار دارد که در حال حاضر امیر مشتی (آقای محمد ملایری) مدیریت آن را به عهده دارد. انواع بستنی سنتی، زعفرانی و فالوده بستنی در این مغازه کوچک اما دوست داشتنی عرضه می شود.

بستنی فروشی منصور

منصور یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران است که در شهرهای دیگر ایران نیز شعبه دارد. کیفیت بالای انواع بستنی و فالوده به همراه قیمت های ارزان و اقتصادی باعث شده تا این بستنی فروشی در لیست بهترین ها قرار بگیرد.

بستنی فروشی های میدان سپاه

در میدان سپاه چندین بستنی فروشی معروف وجود دارد که بهترین بستنی ها را به مشتریان خود ارائه می دهند. در ضلع شرقی میدان کنار سازمان نظام وظیفه عمومی مغازه های بستنی فروشی متنوعی وجود دارند که از ساعت ۷ صبح تا نیمه شب انواع بستنی و آب میوه های ارزان را برای فروش به مشتریان عرضه می کنند.

بستنی بابا رحیم

در غرب شهر تهران بستنی فروشی بابا رحیم از قدیمی های این صنف است. معجون های گردویی و شیر پسته های با کیفیت آن بسیار مشهور است. انواع آب میوه، بستنی سنتی و فالوده شیرازی در این مغازه به فروش می رسد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

علاوه بر تهران در شهرهای دیگر کشورها نیز بستنی فروشی های معروفی وجود دارند که نشنال جئوگرافی در یکی از مقاله‌های آن بهترین آنها را معرفی کرده است. تیک بان در این مقاله قصد دارد تا با خوانندگان خود سری به آنها بزند و یک عصر تابستانی خوشمزه را به شما هدیه بدهد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8842″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

معروف ترین بستنی فروشی های دنیا

برای خوردن بهترین و با کیفیت ترین بستنی ها می توانید بلیط هواپیما خارجی را خریداری کنید و به این کشورها سفر کنید.

Capogiro Gelato فیلادلفیا، آمریکا

بستنی‌فروشی Capogiro Gelato یکی از بستنی فروشی‌های معروف در آمریکا است. این بستنی فروشی ۴ شعبه در شهر فیلادلفیا دارد و خوشمزه ترین بستنی ها و ژلاتوهای دنیا را به مراجعه کنندگانش ارائه می دهد. ژلاتو (Gelato) نوعی بستنی ایتالیایی است اما با چربی کمتر.

Ted Drewes Frozen Custard سنت لوییس، آمریکا

بستنی ‌فروشی Ted Drewes Frozen Custard فعالیت خود را از سال ۱۹۳۱ با عرضه بستنی‌های خوش طعم در شهر سنت لوییس ایالت میزوری آغاز کرد و تا به حال مشتریان زیادی را طرفدار خود کرده است.

Devon Houseکینگستون، جامائیکا

در شهر کینگستون در جامائیکا یکی از معروف‌ترین بستنی فروشی‌ها Devon House است. این بستنی فروشی را فرد سیاه پوستی در اواخر قرن نوزدهم با ارائه طعم های مختلف محلی افتتاح کرد.

طعم اکثر بستنی‌ها میوه ای بوده که در آن از پسته‌های محلی، توت سنتی جامائیکا، نارگیل و ساپادیل استفاده می شود.

Heladeria Cadore بوئنوس آیرس، آرژانتین

در شهر بوئنوس آیرس کشور آرژانتین بستنی فروشی معروف هلادریا کادوره مشتریان پر و پا قرصی دارد که توسط خانواده ایتالیایی Olivotti تاسیس شده است. استفاده از روش سنتی طعم بستنی ها را بسیار متفاوت کرده است.

Ice Cream City توکیو، ژاپن

Ice Cream City با خرید بلیط هواپیما توکیو می توانید به این شهر زیبا سفر کنید و سری به بستنی فروشی معروف “شهر بستنی” بزنید. در این فروشگاه ۳۰۰ نوع بستنی با طعم های مختلف و عجیب ارائه می شود. ممکن است بستنی های اینجا بسیار ناآشنا و عجیب باشند. به طور مثال بستنی‌هایی با طعم عروس دریایی، گوشت اسب، زبان گاو و حتی جوهر اختاپوس شما را شگفت زده می کند. البته می توانید بستنی های ایتالیایی را نیز در این فروشگاه سفارش دهید.[/vc_column_text][vc_single_image image=”9150″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Glacé سیدنی، استرالیا

با در دست داشتن بلیط هواپیما سیدنی امتحان کردن طعم بستنی های بی نظیر استرالیایی را به شما نوید می دهیم. Glacé یکی از بهترین بستنی فروشی‌های دنیاست که در شهر سیدنی قرار دارد. این بستنی فروشی از سال ۱۹۸۴ تا به حال در حال ارائه بهترین طعم های بستنی است.

هتل A’jia استانبول، ترکیه

شاید خیلی از شما با رزرو هتل استانبول مدتی را در این شهر زیبا و دیدنی اقامت داشته اید اما خوردن بستنی در کنار تنگه بسفر را تجربه نکرده باشید. هتل A’jia یکی از بهترین هتل‌ها برای خوردن بستنی ترکی (dondurma) است.

Vaffelbageriet کپنهاگ، دانمارک

Vaffelbagerietبستنی‌فروشی معروفی است که در سفر به دانمارک می توانید از طعم بستنی های آن لذت ببرید. بستنی هایی با تکه های کیک و شکلات و شربت مخصوص که بسیار طعم دلپذیری دارد، خرید بلیط هواپیما دانمارک را توجیه می کند!

Perchè No فلورانس، ایتالیا

ایتالیا به طعم غذاها و دسرهایش مشهور است. بلیط هواپیما رم شما را به شهری تاریخی با غذاهای بی نظیر می برد. با سفر به رم می توانید سری به بستنی فروشی Perchè No بزنید.

این بستنی فروشی‌ در شهر فلورانس است و بستنی های با کیفیت آن زبانزد گردشگران است.

ترکیباتی از عسل، دانه کنجد، تکه ‌های شکلات در اغلب بستنی ها دیده می شود و طعمی ماندگار را از خود برجای می گذارد.

با مراجعه به تیک بان می توانید انواع بلیط هواپیما خارجی را برای یک سفر تابستانه رزرو کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *