برج شانگهای

خصوصیات برج شانگهای، دومین آسمانخراش بلند جهان

برج شانگهای (Shanghai Tower) بلندترین ساختمان کشور چین و دومین ساختمان بلند جهان محسوب می شود. این برج بعد از برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان است که در منطقه مالی شانگهای واقع شده است.مهمترین ویژگی‌ این برج که آن را متمایز می کند...
راهنمای مطالعه

برج شانگهای (Shanghai Tower) بلندترین ساختمان کشور چین و دومین ساختمان بلند جهان محسوب می شود. این برج بعد از برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان است که در منطقه مالی شانگهای واقع شده است. در این برج می توانید انواع هتل ها، فروشگاه‌ها، دفاتر اداری و یک دید پانورامیک از کل شهر را مشاهده کنید. برای سفر به شانگهای و دیدن این برج شگفت انگیز علاوه بر خرید بلیط هواپیما شانگهای، باید برای دریافت ویزای چین نیز اقدام کنید.

معرفی برج شانگهای

برج شانگهای با ارتفاع بیش از ۶۳۲ متر و ۱۲۱ طبقه دومین آسمان خراش بلند دنیاست که از نمادهای شهر شانگهای چین می باشد. این برج به عنوان شگفتی معماری، نشان‌دهنده پیشرفت‌ فناوری و مهندسی چین است. این مرکز خرید چند منظوره مجموعه ای از هتل‌های مجلل، دفاتر، فضاهای تجاری، رستوران‌ها و امکانات تفریحی است که در منطقه مالی لوجیازوی (Lujiazui) شانگهای قرار گرفته است. مهمترین ویژگی‌ این برج که آن را متمایز می کند، مارپیچ بیرونی آن است که از پایه به سمت بالا می‌رود! این تمایز برج شانگهای را در جهان منحصر به فرد کرده است.

شهر شانگهای چین

معماری برج شانگهای چین

معماری برج شانگهای با طراحی خلاقانه و مهندسی پیشرفته، تنها برج روی زمین است که به شکل اژدهای مارپیچ طراحی شده به طوری که از پایین به بالا پیچیده شده و شکل بسیار زیبایی پدید آورده است. این طراحی منحصر به‌ فرد، برج شانگهای را خاص و متمایز کرده و موجب کاهش شدت باد و افزایش پایداری سازه شده است.

این برج ۹ بخش عمودی دارد که به صورت طبقاتی روی یکدیگر ساخته شده اند. ارتفاع هر بخش از ۱۲ تا ۱۵ متر است. یکی از ویژگی های برج شانگهای این است که از نمای دو پوسته داخلی و خارجی تشکیل شده که علاوه بر زیبایی ظاهری موجب افزایش بهره وری انرژی می شود. این سیستم به نفوذ نور طبیعی و کنترل دما کمک می‌کند و موجب کاهش اثرات منفی زیست محیطی ساختمان می شود. داخل برج به صورت مناطق مختلفی طراحی شده است که هر قسمت کاربردهای متفاوتی همچون هتل ها، فضاهای اداری، سکوهای مشاهده و مناطق خرید را دارند. طراحی داخلی برج مدرن و شیک است که منعکس‌کننده ترندهای معماری معاصر می باشد.

پایداری یکی از جنبه‌های کلیدی معماری برج شانگهای است. این ساختمان از فناوری‌های سبز و سازگار با محیط زیست استفاده کرده که ویژگی‌هایی مانند برداشت آب باران، نورپردازی با انرژی کارآمد و همچنین فضاهای سبز یکپارچه در سراسر برج است.
شانگهای شهر آسمانخراش‌ها، با طراحی پیشرفته و نوآوری مهندسی مدرن آن را به نمادی از چین مدرن تبدیل کرده است.

معماری برج شانگهای

امکانات برج شانگهای

Shanghai tower مجموعه متنوعی از امکانات را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. برخی از امکانات کلیدی این برج عبارتند از:

  • فضاهای اداری: این برج دارای فضاهای اداری ممتازی است که در طبقات مختلف گسترده شده‌اند و مجهز به امکانات رفاهی و زیر ساخت‌های پیشرفته هستند تا مشاغل با کاربری مختلف را در خود جای دهند.
  • هتل‌ها: هتل‌های مجلل در داخل برج قرار دارند و گزینه‌های اقامتی مجهز و خدمات مهمان‌نوازی در سطح جهانی را برای مهمانان فراهم می‌کنند.
  • سکوهای رصد: این برج دارای سکوهای رصد واقع در ارتفاعات آن است که مناظر پانورامایی زیبا از خط افق شانگهای و مناطق اطراف آن را در معرض دید بازدیدکنندگان می‌گذارند.
  • مراکز خرده‌فروشی: فضاهای خرده‌فروشی در داخل برج در دسترس است که دارای مجموعه‌ای متنوع از مغازه‌ها، بوتیک‌ها و مراکز غذاخوری است که نیازهای ساکنین و بازدیدکنندگان را برآورده می‌کنند.
  • امکانات کنفرانس و رویداد: برج شانگهای امکانات کنفرانس و رویدادهای مدرن را در خود دارد. این برج مجهز با فناوری صوتی و تصویری پیشرفته و چیدمان‌های بسیار زیبا، مناسب برای میزبانی جلسات، سمینارها و رویدادهای خاص است.
  • امکانات تفریحی: امکانات تفریحی مانند مراکز تناسب اندام، اسپا و مکان‌های تفریحی در داخل برج موجود است که به ساکنان این امکان را می‌دهد تا پس از یک روز پرمشغله به استراحت و تجدید قوا بپردازند.
  • امکانات پارکینگ: این برج دارای پارکینگ مجهز برای ساکنین و بازدیدکنندگان است. این پارکینگ‌ها فضاهای مشخص دارند و مجهز به امکانات امنیتی مدرن و دسترسی راحت هستند.

به طور کلی، امکانات این برج برای ارتقای کیفیت زندگی و بازدیدکنندگان آن است. همچنین یک تجربه بی‌نظیر برای گردشگران است و آن را به مقصدی برتر برای تجارت، اوقات فراغت و سرگرمی در شهر شانگهای تبدیل کرده است.

نمای کلی برج شانگهای

چرا از برج شانگهای دیدن کنیم؟

گردشگران به دلایل مختلفی از برج شانگهای دیدن می کنند. اما برخی از مهمترین دلایل بازدید از این مکان شگفت انگیز عبارتند از:

مناظر دیدنی: اگر به دیدن مناظر پانورامایی بی‌نظیری از شهر شانگهای علاقه مند هستید، سکوهای رصد بهترین مکان هستند. بنابراین برای لذت بردن از تجربه‌ای نفس‌گیر می توانید از برج شانگهای دیدن کنید.
اعجاز معماری: شاهکار معماری یکی از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان، شما را مبهوت می کند. تکنیک‌های مهندسی پیشرفته به همراه عناصر طراحی خلاقانه می تواند شما را به شگفتی وا دارد.
تجربه فرهنگی: حتی بازدید از این برج یک تجربه فرهنگی نیز محسوب می شود. بازدیدکنندگان می توانند از شهری پر جنب و جوش و مدرن با تاریخ غنی، غذاهای متنوع و فضای پویا و شلوغش دیدن کنند و با فرهنگ این منطقه آشنا شوند.
مراکز خرید و رستوران ها: این برج دارای مراکز خرید و رستوران‌های مجهز است. این مراکز مکان خوبی برای بازدیدکنندگانی است که به خرید اجناس برند و خوردن غذاهای آسیایی علاقه مند هستند.

برج شانگهای در منطقه مالی شهر، از مهم‌ترین نمادهای معماری مدرن چین است که با طراحی مارپیچی و امکانات متنوع همچون هتل‌ها، فروشگاه‌ها و دفاتر و سکوهای مشاهده شهر، تجربه‌ای منحصر به فرد برای مسافران فراهم می‌کند. حتما با خرید بلیط هواپیما شانگهای و یا خرید تور چین، از معماری شگفت‌انگیز، فرصت‌های خرید، آشنایی با فرهنگ و تمدن مردم چین استفاده کنید.

بازدید از برج شانگهای

بهترین زمان بازدید از برج شانگهای

همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب می‌توانید از برج شانگهای دیدن کنید. حداقل مدت‌ زمان برای بازدید از این برج تماشایی ۱ الی ۲ ساعت است.

نحوه دسترسی به برج شانگهای

با خط دو متروی شانگهای می‌توانید به راحتی خودتان را به برج شانگهای برسانید. در ایستگاه Lujiazui پیاده شوید و بعد از خروج ۵۰۰ متر تا برج را پیاده‌ روی کنید. همچنین می‌توانید با اتوبوس‌های گردشگری نیز خود را به برج برسانید.

بهترین زمان سفر به شانگهای

بهترین زمان برای سفر به شانگهای از ماه‌های اکتبر تا نوامبر (۹ مهر تا ۹ آذر) است که هوا بسیار معتدل می باشد. در این زمان می توانید گردشگران زیادی را از سایر کشورها در شهر ببینید. توصیه می شود قبل از رفتن به برج، آب‌ و هوا را بررسی کنید. اگر هوا مه‌ آلود باشد، دید چندانی مشخص ندارد. بهترین زمان گشت‌ و گذار نیز از ساعت ۱۷ الی ۲۱ است. بنابراین قبل از ساعت ۱۷ به گشت‌وگذار بروید تا بتوانید غروب خورشید را ببینید.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک برج شانگهای

مرکز مالی جهانی شانگهای: ۶۵۰ متر
برج مروارید خاور: ۱.۳ کیلومتر
باغ یو شانگهای: ۲.۷ کیلومتر
موزه شانگهای: ۵.۵ کیلومتر
معبد جید بودا: ۹.۴ کیلومتر

هتل‌های نزدیک برج شانگهای

  • هتل گرند حیات شانگهای: ۶۰۰ متر
  • جی هتل برج شانگهای: ۶۵۰ متر
  • هتل پارک حیات شانگهای: ۷۰۰ متر
  • هتل فور سیزنز: ۷۰۰ متر
  • هتل گرند کمپینیسکی شانگهای: ۱.۳ کیلومتر
پندار شایسته

پندار شایسته

دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.
پندار شایسته
پندار شایسته
دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بزرگترین فستیوال رقص تانگو

بزرگترین فستیوال رقص تانگو در کجا برگزار می شود؟

این فستیوال که بزرگترین رویداد تانگوی جهان به حساب می آید، هر ساله از ۲۳ آگوست تا ۳ سپتامبر (از ۲ تا ۲۳ شهریور) در این شهر برگزار می شود. در این بازه زمانی هزاران رقصنده تانگو از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره به بوینوس آیرس می آیند که…

روز ملی امارات

روز ملی امارات محبوب ترین فستیوال دبی

در این روز همه شهرها و خیابانهای امارات متحده عربی با پرچم های این کشور آذین بندی می شوند و ماشینها به رنگ های این پرچم (قرمز، سبز، سفید، سیاه)در می آیند. علاوه بر آن در زمان برگزاری فستیوال استقلال امارات در برج خلیفه دبی…

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

شاید شما هم این ضرب المثل (کاچی به از هیچی) را شنیده باشید اما کافیست به ترکیبات تشکیل دهنده این دسر خوشمزه نگاهی بیاندازید تا به اشتباه بودن این ضرب المثل پی ببرید. البته از منابع تاریخی اینگونه برمی آید که کاچی در زمانهای قدیم غذای فقرا بوده است. اما در حال حاضر…

ارزان ترین مراکز خرید همدان

ارزان ترین مراکز خرید همدان کجاست؟

در مراکز خرید ارزان همدان، سوغاتی و انواع اجناس را با مناسب ترین قیمت بیابید. به همین بهانه قصد داریم در مجله تیک بان شما را با بهترین مقاصد بازار گردی در شهر تاریخی هگمتانه و مراکز خرید ارزان همدان آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *