چند نکته از بهترین تجربیات سفر جهانگردان

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

از برخی چیزها باید اجتناب شود و برخی از آنها را باید در طول سفر رعایت کرد. شما می توانید برای همه چیز برنامه ریزی کنید اما با حفظ چند نکته ی مهم، سفرتان بسیار راحت تر خواهد شد. من بهترین نکات و ترفندهای حرفه ای سفر را برای کمک به شما در صرفه جویی در پول، کارهای اشتباه در مسافرت جمع آوری کردم. برای دانستن این نکات تا آخر این مقال با ما همراه باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 انعطاف پذیر باشید
ما همیشه در برنامه ریزی خود تاخیر را درنظر می گیریم و اصلاهم نباید از این بابت نگران باشید. صبوری در مسافرت بسیار مهم است.

[/vc_column_text][vc_message message_box_color=”pink” icon_fontawesome=”fa fa-plane”]خرید بلیط خارجی با تیک بان معتبرترین سامانه خرید اینترنتی[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 یک لیست از وسایل خود تهیه کنید
حدود یک هفته قبل از هر سفر، لیستی از اقلامی را که نمی خواهید فراموش کنید را تهیه کنید. مواردی را که اگر ننویسید فراموش می کنید، من یاد گرفته ام که وقتی به چیزی فکر می کنم، باید آن را بنویسم. پس قبل ازشروع به جمع آوری وسایل خود تهیه این لیست ضروری است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5484″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 عبارات رایج زبان محلی را بخوانید
“لطفا”، “متشکرم” و “من متاسفم” زیاد به کار می روند. وقتی قصد سفر به کشوری را دارید سعی کنید از چند ماه قبل شروع به یادگیری زبان کشور نمایید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

باتری اضافی را فراموش نکنید
آیا تا به حال به لحظه ی غروب خورشید رسیده اید و متوجه شده اید که باطری دوربین شما خالی است و شما راهی برای ثبت این لحظه زیبا ندارید؟ پس سعی کنید حداقل دو باطری دوربین را در تمام سفرهایتان با خود داشته باشید.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5486″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 فتوکپی اسناد مهم را تهیه کنید
همیشه در هنگام سفر یک یا چند نسخه از گذرنامه و سایر مدارک خود را به همراه داشته باشید. حادثه هیچگاه خبر نمی کند، ممکن است در فرودگاه گذرنامه خود را گم کنید آن وقت اگر نسخه ای از آن نداشته باشید، مجبور به پرداخت هزینه زیاد می شید علاوه بر این از پرواز خود جا می مانید پس محتاطانه عمل کنید تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید. اگر گذرنامه ی شما به سرقت رفته باشد، داشتن یک کپی برای گزارش به پلیس برای شما مفید خواهد بود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 چند دست لباس اضافی بردارید
از آنجایی که کوچک و کم جا هستند، همیشه یک جفت اضافی از آن ها را با خود بیاورید و سعی کنید لباس زیرهایی که سریع خشک می شوند را بردارید که به راحتی بتوانید آنها را بشویید .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 در وسایل خود لوازم الکترونیکی، دارو، مسواک قراردهید.
چند مورد مهم را باید همیشه با خودداشته باشید. اگر به تعطیلات ساحلی می روید، لباس شنا هم با خود بردارید؛ شما می توانید همه ی این ها را خریداری کنید اما با داشتن آنها همراه خود در پول و زمانتان صرفه جویی کنید.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5488″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 از مردم محلی بپرسید
ما همیشه از مردم محلی می خواهیم که به ما بهترین رستوران ها، نقاط عالی برای تماشای غروب خورشید، بهترین قهوه خانه ها و غیره رامعرفی کنند. می توانیم به مردم بیگویم که چه نوع غذایی را می خواهیم و از آن ها در خواست کنیم رستوران های جالبی را به ما معرفی کنند.

[/vc_column_text][vc_message message_box_color=”pink” icon_fontawesome=”fa fa-suitcase”]برای رزرو هتل ارزان خود هم اکنون اقدام کنید[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 هنگام استفاده ازWi-Fi رایگان عمومی مراقب باشید
همیشه سعی کنید از ورود به حساب های بانکی و وارد کردن کلمه عبور وقتی که از WIFI عمومی رایگان در یک مکان مانند فرودگاه استفاده می کنید خودداری کنید زیرا امکان هک شدن وجود دارد. اما راجب هتل سختگیری زیادی نداشته باشید به خصوص اگر آنها رمز عبور برای فای خود داشته باشند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 کرم ضد آفتاب باخود بردارید
استفاده از کرم مرطوب کننده صورت دارای SPF بسیار مهم است مخصوصا اگر بخواهید به ساحل بروید، همراه داشتن کرم در طول سفر بسیار مهم می باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 برای پروازهای ارزان قیمت زودتر اقدام کنید
اولین چیزی است که باید در هنگام برنامه ریزی سفر انجام دهید، رزرو پرواز است. گاهی اوقات از یک سال قبل، در اکثر موارد، با زود رزرو کردن هزینه ی کمتری برای پرواز پرداخت می کنید. تیک بان اولین سایت برای جستجوی پروازهای ارزان قیمت است و شامل هواپیما و بودجه های استاندارد می باشد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5490″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 از استفاده کردن نقشه نترسید
از نظر یک گردشگر هیچ چیزی به اندازه ی رسیدن به مقصد اشتباه بد نیست, همیشه در هنگام سفر از نقشه استفاده کنید. نقشه به شما کمک می کند به جایی که باید، بروید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 نگران نباشید و ازگم شدن نترسید
گم شدن در یک شهر جدید، راه خوبی برای شناختن آن است از جواهرات پنهانی آن شهر لذت ببرید. من دوست دارم در شهرها بگردم و بدون استفاده از Google Maps راه خودم را پیدا کنم.

[/vc_column_text][vc_message message_box_color=”pink” icon_fontawesome=”fa fa-plane”]بلیط چارتر خارجی خود را از تیک بان بخواهید[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 زندگی روزانه را در اطراف خود را مشاهده کنید
اگر واقعا می خواهید احساسات خود را در مورد مکانی بدانید، پیشنهاد می کنم چند ساعت در یک پارک یا یک گوشه خیابانی شلوغ بخوابید و فقط به زندگی روزمره در مقابل تان نگاه کنید. آرامش فکری و توجه دقیق به جزئیات در اطرافتان, بوی، رنگ، تعاملات انسان و صداها یک نوع مراقبه است و شما چیزهایی را که قبلا ندیده بودید را خواهید دید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 سرعت خود را برای لذت بردن از سفرتان کم کنید
لطفا ظرف شش هفته به شش کشورمختلف سفر نکنید. سفرتان زمانی خوب است که واقعا برای کشف آن کشور وقت بگذارید. دراین زمان اطلاعاتی بدست می اورید که در هیچ کتاب راهنمایی نیست و افرادی مشتاق را ملاقات می کنید. صادقانه می گوییم که هیچ کدام از بهترین تجربه های سفر را در چند روز اول رسیدن به آن کشور بدست نمی آوردید. پس زمان بیشتری را صرف تعداد مکان های کمتری کنید. من قول می دهم که سفر بسیار خوبی داشته باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

از مکان استراحت خود خارج شوید
خودتان را به چالش بکشید که معمولا باعث اضطراب می شود. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، بیشتر اضطرابتان از بین می رود.به پیاده روی بروید و با غریبه ها ارتباط بگیرید، با ترس غذاهای عجیب و غریبی که پیدامیکنیدبخورید.دلیل این کارها این است که همه چیز در حال حاضر بسیار متفاوت است، کدام تجربه جدید ناراحت کننده بوده است؟ هیچ کدام. هیچکس نمی داند که شما در اینجا هستید، شما می توانید به طور کامل خودتان را مجددا بسازید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *