ارزان ترین کشورها برای زندگی

ارزان ترین کشورها برای زندگی کدام هستند؟

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]در دنیایی زندگی می کنیم که همه در تلاش هستند تا زندگی راحت و بی دغدغه ای را سپری کنند. بسیاری از کشورها با برنامه ریزی های بلند مدت و استراتژی های درست توانسته اند رفاه اجتماعی را به خوبی فراهم کنند و یا هزینه های زندگی را کاهش دهند. در حقیقت در جهان کشورهایی وجود دارند که با پرداخت هزینه کم می توان از بالاترین امکانات زندگی برخوردار شد. اگر علاقه مندید تا ارزان ترین کشورها را برای زندگی بشناسید در ادامه با تیک بان همراهی کنید.

کشورهایی که زندگی ارزان تری دارند

برای این که هزینه های زندگی را مقایسه کنیم در ابتدا باید یک معیار درست را در نظر بگیریم. در واقع میزان درآمد افراد در برابر استفاده از خدمات و امکانات مانند مسکن، خوراک، هزینه های تحصیل و درمان و مواردی از این قبیل باید همخوانی داشته باشد. در کشورهای که نام می بریم هزینه ماهانه یک خانواده را برای استفاده از تمامی امکانات در نظر گرفته ایم. بنابراین بر طبق تحقیقات این کشورها ارزان ترین مناطق دنیا برای زندگی هستند که مخارج خانوار در یک ماه کمتر از هزار دلار است.

نپال

نپال کشوری است که همه ما نام آن را با هیمالیا گره خورده می دانیم. کشوری در جنوب شرقی آسیا که بالغ بر ۲۹.۳ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور همسایه چین و هند است و یکی از ارانترین کشورها برای گذران عمر می باشد.

در نپال هزینه اقامت در یک آپارتمان معادل شبی ۲۳ دلار است و ۲ دلار هزینه یک وعده غذایی می باشد. بنابراین به راحتی با ماهی ۴۵۰ دلار می توان یک ماه کامل را در نپال زندگی کرد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8491″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

اندونزی

اندونزی واقع در قاره آسیا ارزان ترین کشور برای زندگی محسوب می شود. این کشور با جمعیتی در حدود ۲۶۴ میلیون نفر یکی از کشورهایی است که هزینه زندگی در آن پایین است. این کشور زیبا دارای ۱۷۰۰۰ جزیره در جوار اقیانوس هند و آرام قرار دارد و بزرگترین کشور جزیره ای دنیاست که هر ساله شاهد ورود گردشگران زیادی می باشد.

اندونزی، کشوری با دارا بودن هزاران جزیره آتشفشانی، زیستگاه اقوام مختلف است که سواحل زیبا، جنگل های انبوه و حیات وحش بی نظیرش شهر ت جهانی دارد. اندونزی پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان است که مقصد گردشگری پرطرفداری برای اروپاییان می باشد.

بالی و جاکارتا مهمترین شهرهایی هستند که مورد توجه توریست می باشد. میلیون ها گردشگر سالانه به بالی سفر می کنند و از طبیعت آن لذت می برند. جهت خرید بلیط هواپیما بالی سایت تیک بان ارزان ترین پروازها را در اختیار شما می گذارد. هزینه زندگی در اندونزی ۳۴۰ دلار در ماه است که نسبت به دیگر کشورها بسیار اندک است. اقتصاد اندونزی در حال پیشرفت و توسعه پایدار می باشد به طوری که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ ششمین اقتصاد برتر دنیا شود.

با پرداخت ۱۲ دلار می توان برای یک شب اتاق مناسبی را درهتل های اندونزی رزرو کرد و با ۱.۷۷ دلار یک وعده غذایی کامل را خریداری کرد. از این رو اندونزی در رده ارزران ترین کشور های دنیا می باشد.

پرو

پرو یکی دیگر از کشورهای آمریکای جنوبی است که زندگی در آن چندان گران نیست. این کشور بالغ بر ۳۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۷۳ درصد آنها پیرو مذهب کاتولیک هستند. برای اقامت ارزان قیمت در پرو باید شبی ۲۴ دلار پرداخت و هزینه کلی زندگی در آن معادل ۵۴۳ دلار در هر ماه می باشد.

آرژانتین

آرژانتین نیز همانند پرو یکی دیگر از کشورهای ارزان قیمت برای زندگی است که دارای ۴۴ میلیون نفر جمعیت اس. این کشور از نظر وسعت هشتمین کشور پهناور دنیا می باشد و با برزیل، بولیوی و پاراگوئه هم مرز است. آرژانتین مهد فوقبال است و هر ساله مسابقات باشگاهی زیادی در آن برگزار می شود. با پرداخت ۱۰۰ دلار در ماه می توان یک آپارتمان مناسب و مجهز را اجاره کرد. و با ۱.۵ دلار می توان یک وعده غذایی کامل را سفارش داد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8493″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

بولیوی

بولیوی واقع در بخش غربی آمریکای جنوبی دومین کشور ارزان دنیا برای گذران زندگی می باشد. این کشور با مساحت ۱.۰۹۸.۵۸۱ کیلومتر مربع دارای ۱۱ میلیون نفر جمعیت است که از اقوام مختلف آسیایی، اروپایی، سرخپوست، آفریقایی و ماستیزوس می باشند. این کشور در لیست کشورهای پهناور جهان مقام ۲۷ را دارد و با ارائه امکانات مناسب شهری یکی از کشورهای ارزان دنیاست.

لاپاز مقر دولت بولیوی است که از شهرهای مهم این کشور محسوب می شود. یک آپارتمان یک خوابه در این شهر حدود ۱۴۵ دلار در ماه معادل ۲۳ دلار برای هر شب می باشد که قیمت مناسبی است. هر وعده غذایی نیز در حدود ۲ دلار هزینه دارد که جمعا در هر ماه با پرداخت ۴۳۱ دلار می توان از عهده هزینه ها و مخارج زندگی برآمد.

ویتنام

بازهم به آسیا می رویم و یکی دیگر از کشورهای ارزان قیمت را بررسی مکی کنیم. ویتنام شرقی‌ترین کشور در شبه جزیره هند و اقع در جنوب شرقی آسیا می باشد. حتما نام ویتنام را بسیار شنیده اید. کشوری که سالها درگیر جنگ با آمریکا بود اما امروزه یکی از کشورهای ارزان قیمت برای زندگی می باشد.

ویتنام بالغ بر ۹۵ میلیون نفر جمعیت دارد و هانوی پایتخت آن می باشد. به طور کلی با مبلغ ۵۰۰ دلار می توان یک ماه را به راحتی در ویتنام سر کرد. هر شب ۲۴ دلار هزینه آپارتمان و برای هر وعده غذایی۱.۷ دلار که قیمتی بسیار منطقی و مناسب می باشد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8495″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مالزی

مالزی کشوری پیشرفته در جنوب شرق آسیاست که در طی یک دهه توانست خود را از کشوری در حال توسعه به کشور توسعه یافته تبدیل کند. پیش بینی می شود رشد نرخ اقتصادی این کشور در سال جاری برابر با ۴.۸ درصد باشد. مالزی با دارابودن ویژگی های یک کشور مدرن یکی از ارزان ترین کشورها برای زندگی می باشد. این کشور در حال حاضر بیش از ۳۱ میلیون نفر جمعیت دارد که تعداد زیادی از آنها هندی و چینی می باشند.

اگر قصد سفر به مالزی را دارید می توانید بلیط هواپیما کوالالامپور را از تیک بان خریداری کنید. اجاره یک ماهه آپارتمان در مالزی حدود ۲۰۹ دلار هزینه دارد که معادل شبی ۳۵ دلار خواهد بود. یک قهوه در مالزی به قیمت ۰.۶۰ دلار و یک وعده غذایی اصلی ۱.۶۹ دلار هزینه دارد.

مکزیک

مکزیک کشوری واقع در جنوب آمریکا از نمونه کشورهایی است که برای زندگی نباید میزان زیادی هزینه کرد. این کشور دو میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد و پنجمین کشور بزرگ قاره آمریکا می باشد. جمعیت ۱۲۹ میلیون نفری مکزیک هزینه چندانی برای زندگی نمی پردازند. به طوری که برای یک ماه زندگی در این کشور باید ۵۸۷ دلار هزینه کرد. اجاره آپارتمان برای یک شب ۲۴ دلار می باشد و با ۳ دلار یک وعده غذایی کامل را می توان خریداری کرد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8497″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

تایلند

با رزرو بلیط هواپیما بانکوک می توانید به راحتی به تایلند سفر کنید. تایلند کشوری توریستی در جنوب شرقی آسیا یکی دیگر از کشورهایی است که زندگی در آن ارزان تمام می شود! این کشور زیبا با دارا بودن طبیعت بکر و بی نظیر مورد توجه گردشگران می باد و در رده پرتوریست ترین کشورها محسوب می شود. مساحت تایلند ۵۱۳،۱۲۰ کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن بیش از ۶۹ میلیون نفر می باشد.

کامبوج

آخرین کشوری که در لیست ده کشور ارزان زندگی جای دارد کامبوج است. کامبوج در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. کشوری که با ۱۸۱ هزار متر مربع مساحت ۱۶ میلیون نفر را در خود جای داده است و در لیست ارزانترین کشورها برای زندگی قرار گرفته است. به طور کلی هزینه زندگی در کامبوج ۸۱۲ دلار در ماه می باشد. طبیعت زیبای کامبوج باعث شده تا در سالهای اخیر مورد توجه گردشگران قرار گیرد و هر ساله گردشگران زیادی از کشورهای آمریکا و اروپا به این منطقه سفر کنند. کامبوج با تایلند، لائوس، ویتنام و خلیج تایلند مرز مشترک دارد و زندگی را برای ساکنانش کم هزینه کرده است. به طوری که اجاره آپارتمان در حدود شبی ۳۲ دلار می باشد. ماهانه با ۵۰ دلار می توان در این کشور زندگی کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *