تورباف های بورانو

در سفر به ایتالیا از بورانو غافل نشوید

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اگر علاقه مند سفر به ایتالیا هستید حتما سری به جزیره زیبای بورانو (Burano) بزنید. این جزیره دیدنی و شگفت انگیز دنیایی از رنگها را در خود دارد و در کنار زیبایی ها و شهرت ونیز محو شده است.

خانه های رنگی بوران و هنر توربافی آن شهرت جهانی دارد. این جزیره در شمال تالاب ونیز قرار گرفته است و حال و هوای متفاوتی از ونیز دارد. هرگاه به ونیز می روید یک سفر یک روزه را به بورانو اختصاص دهید. بورانو از ونیز خلوت تر است و اقامت در آن تجربه متفاوتی از زندگی در تالاب را به شما نشان می دهد.

تاریخچه

در قرن ششم میلادی مردمی که از دست مهاجمان گریخته بودند به جزیره بورانو پناه آوردند و سنگ بنای اولیه جزیره را بنیان گذاشتند. بورانو در واقع دهکده‌ی ماهیگیری کوچکی است که ساکنان آن به زندگی روستایی عادت کرده اند. تنها صنعتی که این جزیره را به شهرت جهانی رسانده است، صنعت تور بافی می باشد. زنان دهکده برای قرن ها تورهای ظریفی را با دست می بافند که در سراسر اروپا طرفداران زیادی دارد. امروزه تعداد زنان تورباف بسیار کم است اما همچنان از رونق خوبی برخوردار است.

تورباف های بورانو

خانه‌های رنگارنگ بورانو در امتداد کانال‌های پر از قایق می توتنید خانه های رنگارنگ و زیبا را مشاهده کنید. سنت رنگ کردن خانه ها در این جزیره سینه به سینه از پیشینیان به آنها رسیده است و به عنوان یک رسم دیرینه همچنان اجرا می شود. علت این رسم جالب این است که در مه غلیظ رنگ ها به پیدا کردن مسیر ماهیگیران کمک می کنند. مردم دهکده عاشق رنگهای شاد و زنده هستند و از آنها در ساختمان ها و پوشاک خود استفاده می کنند.

درحال حاضر دهکده بورانو در حدود ۲۰۰۰ نفر جمعیت دارد و مردم از طریق جذب توریست و صنعت گردشگری و ماهیگیری امرار معاش می کنند. همجنین فروش توربافی های هنری نیز راه دیگری برای کسب درآمد ساکنان جزیره است.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8182″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

جاذبه های گردشگری بورانو
خیابان گالوپی

خیابان اصلی جزیره گالوپی (Galuppi) نام دارد و در امتداد آن انواع مغازه های شیرینی فروشی‌ها، فروش سوغاتی و صنایع دستی، رستوران‌ها و کافه‌ها قرار گرفته اند. علاوه بر این خیابان میدان گالوپی نیز در این خیابان محل تجمع رستوران ها و مغازه ها می باشد و توریست های زیادی را می توان در این محل مشاهده کرد. اگر کمی دورتر بروید به راحتی می توانید خانه های رنگی اطراف تالاب را ببینید و عکسهای زیبایی را از لنز دوربین خود ثبت کنید.

توربافی

علاقه مندان به هنر و صنایع دستی می تواند از موزه توربافی و مدرسه توربافی بورانو دیدن کنند و از فروشگاه اصیل توربافی ایکی از توری های ظریف را برای سوغاتی خریداری کنند. این توری ها از صنعت معروف منطقه محسوب می شود و بسیار ارزشمند است. اگر در هنگام خرید توری ارزان قیمتی نصیب تان شد شک نکنید که متعلق به کشور چین است. چرا که تورهای بورانو گران قیمت و حاصل دسترنج زنان دهکده می باشد که برای هر تکه آن زمان زیادی را صرف کرده اند. می توانید از نزدیک با نحوه بافت توری ها آشنا شوید و زحمات زنان را برای خلق آنها ببینید.

فروشگاه مارتینا ویدال (Martina Vidal) برای ۴ نسل مشغول فروش تورهای بورانو هستند. با مراجعه به این فروشگاه می توانید تور، لوازم منزل و سوغاتی خریداری کنید. امیلیا بورانو (Emilia Burano) نیز یکی دیگر از فروشگاه‌های توربافی است که توری های اصل و باکیفیت را عرضه می کند. برای خرید یک تکه توری کوچک دستمال گردن باید ۴۵ یورو بپردازید!

برج کج بورانو

عکاسان زیادی در کنار برج کج بورانو ایستاده اند تا از شما عکس بگیرند. این برج در زمانهای قدیم برج ناقوس کلیسای قرن پانزدهم سن مارتینو (San Martino) بوده است که امروزه مکان مناسبی برای خلق تاویر هنری است. شاید این برج به زیبایی برج کج پیزا نباشد اما قطعا مکان جالب توجهی برای عکاسی است.

قایق سواری

قایق های شرکت پِسکاتوریزمو نِتونو (Pescaturismo Nettuno)، متعلق به انریکو و دومِنیکو، گردشگران را برای آشنایی به نحوه زندگی مردم منطقه به قایق سواری دعوت کرده و لحظات خوبی را به آنها هدیه می دهند. این دو ماهیگیر با حفاظت از محیط زیست تالاب و سنت‌های محلی بورانو گشت آبی متفاوتی را برای مسافران فراهم می کنند.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8184″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مجسمه بالداساره گالوپی

بالداساره گالوپی (Baldassare Galuppi) آهنگ‌ساز معروف ایتالیایی از اهالی بورانو بوده است. به همین دلیل رِمیجو باربارو (Remigio Barbaro) مجسمه‌ وی را ساخته است و در معرض بازدید عموم قرار داده است. همچنین می توانید از خانه‌ بالداساره گالوپی در خیابان ترانووا (Terranova) دیدن کنید.

چاه آب ایسترین

چاه قدیمی و عجیبی که متعلق به سال ۱۵۸۸ میلادی می باشد ولی هیچگاه خشک نشده و همچنان آب گوارایی دارد یکی از جاذبه های گردشگری بورانو است. مسافران با پرداخت هزینه کم می‌تواننداز چاه ایسترین (Istrian) آب بردارند و نوش جان کنند!

لا پسکاریا وچا

اگر تماشای غروب آفتاب بر فراز تالاب ونیز برایتان جذاب و دل انگیز است، لا پِسکاریا وکیا (La Pescheria Vecchia) محلی برای این کار است. اینجا یکی از بهترین مکانها برای ثبت تصاویر زیباست. همچنین خانه بپی و سه پل از دیدنی های بورانو است.

رستوران های بورانو

اگر عاشق غذاهای دریایی هستید می توانید یکی از خوش طعم ترین غذاها را در رستوران های بورانو میل کنید. آشپزان بورانو در طبخ غذاهای دریایی استادند. از مشهورترین رستوران جزیره تراتوریا آل گاتو نِرو (Trattoria al Gatto Nero) است که با نمای آبی رنگ خود حال و هوایی متفاوت دارد و به پخت پاستای دست ساز معروف است.

رستوران تراتوریا دا پریمو اِ پائولو (Trattoria da Primo e Paolo) نیز به خاطر پخت ریسوتوی دریایی شهرت دارد و در میدان اصلی شهر واقع شده است. رستوران ریوا روسا (Riva Rosa) با سرو غذا در پشت بام و نمایی ازمناظر اطراف تالاب جالب توجه گردشگران است.

همچنین می توانید از روی پل عابر پیاده به جزیره‌ی مازوربو (Mazzorbo) و رستوران ونیسا (Venissa) بروید و حتی یکی از اتاق های آن را برای اقامتی راحت رزرو کنید.

اقامت در بورانو

تنها هتل جزیره کازا بورانو (Casa Burano) است که اقامتی لوکس و دلنشین را به مسافران هدیه می کند. اینجا با تمام ساختمان های بورانو فرق دارد و بسیار مدرن تر است. البته می توانید یکی از خانه های بوران را برای اقامت رزرو کنید اما این هتل امکانات بیشتری را در اختیارتان می گذارد. برخی از گردشگران حتی برای اقامت به ونیز می روند ولی اقامت در هتل کازا روی دیگری از زندگی واقعی جزیره را نشان می دهد. پس از تاریک شدن هوا، گردشگران به هتل‌های ونیز می‌ روند و تالاب بورانو روی آرامش را می بیند. در این ساعات مردم محلی از خانه‌ها خارج شده و با یکدیگر گفتگو می کنند. ناقوس کلیسا به ‌منظور برگزاری مراسم دعای دسته‌جمعی به صدا درمی‌آید و زندگی واقعی دهکده روی خود را نشان می دهد.

با خرید بلیط هواپیما رم از سایت تیک بان به راحتی می توانید به ایتالیا سفر کرده و سپس با تاکسی خود را به تالاب های زیبای جزیره بورانو برسانید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *