ماچوپیچو، اسرارآمیزترین عجایب هفتگانه جدید

ماچوپیچو، اسرارآمیزترین عجایب هفتگانه جدید!

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از عجیب ترین جاذبه های طبیعی که در سال ۲۰۰۷ میلادی در لیست ۷ مورد از برترین جاذبه های گردشگری جهان قرار گرفت، ماچو پیچو، بود! شهری اسرار آمیز در کشور پرو که یکی از زیباترین مناظر طبیعی را دارد و هر ساله گردشگران زیادی را به خود فرا می خواند. اینجا سرزمینی وهم آلود و مبهوت کننده است. اگر از دسته افراد ماجراجو هستید، در ادامه با تیک بان tikban همراه باشید.

ماچوپیچوی اسرار آمیز کجاست؟

ممکن است با رزرو بلیط هواپیما بتوانید به هر کجای جهان سفر کنید اما اینجا یکی از جالب ترین مناطق روی زمین است. ماچو پیچو شهری باستانی است که قرنها پیش توسط اینکاها بنا نهاده شد. این شهر مرموز سال ۱۴۵۰ میلادی به سبک معماری متفاوت ساخته شد و امروزه به یکی از عجایب هفتگانه طبیعی تبدیل شده است!

ماچوپیچو را به این جهت به این نام می خوانند زیرا در دل کوه های آند قرار گرفته و در لغت به معنی کوه قدیمی می باشد. در همان نگاه اول نمی توان ماچوپیچو را صرفا شهری معمولی دانست بلکه تصور می شود قلعه نظامی بوده است. این شهر عجیب نماد حکومت اینکاها می باشد که بعد از یک قرن از زمان ساختش، هنگام حمله اسپانیایی هاخالی از سکنه شد. شهر در ارتفاعات کوههای آند قرار داشت بنابریان از دید دشمنان پنهان ماند و تا سال ۱۹۱۱ کسی از وجود چنین شهری باخبر نبود! اما در سال ۱۹۱۱ “هیرام بینگهام” تاریخدان آمریکایی براثر یک اتفاق این شهر را کشف کرد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8780″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

معماری خارق العاده ماچو پیچو

ماچوپیچو در واقع شهری سنگی است که معماری عجیبش نظر باستان شناسان را به خود جلب کرده است. دیوارهای بلند سنگی حاکی از آن است که اینجا در واقع یک مکان نظامی و یا قلعه ای مستحکم بوده است.

جالب است بدانید در ساخت دیوارهای اطراف شهر از هیچ ملاتی استفاده نشده است و به اصطلاح خشکه چین هستند! مساحت کلی ماچو پیچو بالغ بر ۳۲ هزار هکتار می باشد که در آن ۲۵۰ سازه مختلف وجود دارد. چیزی که موجب تعجب می شود اینست که با اندک امکانات قرن ۱۵ میلادی ساختن چنین شهری در ارتفاعات ۲۴۰۰ متری از سطح دریا امری محال به نظر می رسد! از همین رو شایعاتی مبنی بر ساخت ماچوپیچو با کمک موجودات فرازمینی قوت گرفته است.

مهم ترین قسمت شهر را می توان معبد سه پنجره، سنگ های مقدس اینتی وانتیا و معبد خورشید دانست. سنگ هایی که در ساخت این سازه ها به کار رفته در ابعاد بسیار بزرگی است که وزن برخی از آنها به ۵۰ تن می رسد! حدود ۳ هزار پله در شهر وجود دارد که مسیرها را به یکدیگر مرتبط می کند. هر چند محققین معتقدند که در این پله ها گیاهان کشت می شدند و از این نظر بسیار شبیه به باغ های معلق بابل است. شهر به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که شمال شهر مسکونی بوده و جنوب شهر مزارع وجود داشته است.

سازه های معروف ماچو پیچو

شهر ماچو پیچو دارای ۲۰۰ بنای عجیب می باشد که مهمترین آنها عبارتند از: معبد خورشید، معبد اصلی ماچو پیچو، آرامگاه سلطنتی، کاخ نتسا و هرم شهر.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8778″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

معبد خورشید

معروف ترین بنای شهر شگفت انگیز ماچو پیچو را می توان معبد خورشید دانست. این معبد به شکل یک نیم دایره می باشد و در کنار تخته سنگ بزرگی قرار گرفته که محل برگزاری مراسم مذهبی اینکا ها بوده است.

در این معبد اتاقکی جهت رصدستاره ها توسط اینکا ها ساخته شده است. در این معبد محلی برای قربانی حیوانات در برابر خدایان وجود داشته است. در قسمت زیر زمین معبد، آرامگاه سلطنتی وجود دارد که به احتمال زیاد محل دفن افراد بلند بالا بوده است.

کاخ نتسا

کاخ نتسا یکی از مهم ترین بخش های معبد خورشید را تشکیل می دهد. در زبان اینکاها “نتسا” به دختران مجرد خاندان سلطنتی اطلاق می شد. کاخ نتسا محل سکونت دختران سلطنتی بوده است. این بنا امروزه به طور کامل از بین رفته اما کارشناسان حدس می زندند که ساختمان کاخ دو طبقه با سقف شیب دار بوده است.

بنای سه پنجره

اینا بنا ساختمانی بوده با ۵ پنجره که در حال حاضر سه پنجره از آن باقی مانده است. دقیقا نمی توان فهمید که کاربرد این ساختمان چه بوده است اما محققان گمان می کنند برای حفاظت از شهر بنا شده است.

هرم شهر ماچوپیچو

در منطقه حنان شهر ماچوپیچو هرمی باشکوه وجود دارد که اطراف آن پله های متعدد در اندازه های مختلف دیده می شود. این پله ها نمای بیرونی هرم هستند اما برای ورود به داخل هرم ماچو پیچو دو درب وجود دارد. داخل هرم محل قرار گیری سنگ های اینتی واتانا است که از عجیب ترین مصالح ساختمانی می باشد چرا که این سنگ ها در تعیین فصل ها، مطالعه و بررسی ستاره ها، طالع بینی استفاده می شده است. اینجا به عنوان مکانی مقدس درنزد اینکاها محسوب می شده است.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8775″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

چشمه ماچو پیچو

چشمه ای طبیعی در شهر ماچو پیچو در حال جوپپ است که در اطراف آن محوطه ای پله کانی توسط اینکاها ساخته شده است. ۱۶ حوضچه به وسیله حفره هایی به یکدیگر متصل شده اند. حوضچه ها با اختلاف سطح موجب پدید آمدن منظره بسیار دیدنی شده اند. اینکا ها به الهه آب بسیار احترام می گذاشته اند و می توان حدس زد که این مکان نیز ببسیار برای آنها مقدس بوده است.

آنتی مچایی

غار بسیار بزرگی به نام آنتی مچایی در شهر اسرارآمیز ماچوپیچو محل برگزاری مراسم ویژه اینکاها بوده تاست که سالها پنهان مانده بود. پلکان مارپیچ به ورودی غار منتهی می شود. در داخل غار تونلی زیر زمینی وجود دارد که در انتهای آن پنجره ای برای ورود نور به غار تعبیه شده است.

بنای شاهین

پرنده شاهین مقدس ترین نماد مردمان اینکا می باشد که در نزدیکی منطقه مسکونی ماچو پیچو، بنایی به شکل شاهین ساخته شده است. نمای بیرونی بنا به شکل شاهین است و از همین رو به این نام عروف شده است. عجیب ترین موضوعی که تعجب بازدید کنندگان این بنا را برمی انگیزد وجود دو سنگ اسرار آمیز در در داخل بناست که هنگام تابش نور به آن ها، شکل یک شاهین عظیم در حال پرواز بازتاب می شود.

میدان اصلی ماچو پیچو، جاده های شهری و زمین های کشاورزی از دیگر دیدنی های این شهر پر رمز و راز است کهمی توانید از نزدیک آنها را مشاهده کنید. با خرید بلیط هواپیما خارجی می توانید به کشور پرو سفر کنید و از شهری راز آلود و وهم انگیز دیدن کنید و پی به قدرت انسان بر روی کره زمین ببرید. برای رزرو هتل خارجی در هر گوشه از دنیا تیک بان در کنار شماست و با داشتن تیم پشتیبانی تمام وقت می تواند بهترین هتل ها را به شما پیشنهاد دهد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *