کلاس پروازی

کدام کلاس پروازی برای شما بهتر است؟

کلاس های پروازی در میان ایرلاین های مختلف به دسته های مشخصی تقسیم بندی شده اند که هرکدام از آنها دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند. اما شناخته شده ترین تقسیم بندی در بین کلاس های پروازی، اکونومی کلاس، فرست کلاس و بیزنس کلاس می باشد.
راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اگر حتی یک بار تجربه خرید بلیط هواپیما آنلاین را داشته باشید می دانید که بلیط هواپیما در کلاس های پروازی مختلفی ارائه می شوند. آگاهی از کلاس‌های پروازی و شناخت دقیق آنها نقش مهمی در تصمیم‌گیری برای خرید بلیط با کمترین هزینه دارد.

هر ساله شرکت‌ های هواپیمایی با توجه به عوامل متعددی همچون نوع بلیط، نوع کلاس پروازی، مسافت، تقاضا و … قیمت بلیط‌ هواپیما را تعیین می کنند. بنابراین کلاس پروازی یکی از روش‌های کسب درآمد برای ایرلاین ها می باشد.

کلاس های پروازی در میان ایرلاین های مختلف به دسته های مشخصی تقسیم بندی شده اند که هرکدام از آنها دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند. اما شناخته شده ترین تقسیم بندی در بین کلاس های پروازی، اکونومی کلاس، فرست کلاس و بیزنس کلاس می باشد. بسته به نیاز، بودجه و سلیقه خود می توانید یکی از انواع کلاس های پروازی را انتخاب کنید. اما واقعا کدام کلاس پروازی مناسب شماست؟ تیک بان در ادامه به این سوال پاسخ خواهد داد.

اکونومی، بیزنس یا فرست کلاس

بسیاری از افراد در هنگام رزرو بلیط هواپیما از طریق سایت های فروش بلیط دچار تردید در انتخاب کلاس پروازی می شوند. سوالاتی از قبیل قیمت بلیط در کلاس های مختلف پروازی چه امتیازات و یا محدودیت هایی را نشان می دهد؟ یا چه خدماتی در فرست کلاس ارائه می شود که در اکونومی کلاس وجود ندارد؟ عدم آگاهی درباره کلاس های پروازی موجب می شود تا تردید در انتخاب به سراغشان بیاید.

شرکت های هواپیمایی برای کلاس پروازی کدهای مشترکی به شرح زیر دارند:

  • حرف Y نشان‌دهنده بلیط کلاس اقتصادی یا اکونومی
  • حرف J نشان‌دهنده بلیط کلاس بیزینس یا تجاری
  • حرف F نشان‌دهنده بلیط فرست کلاس یا درجه یک

معمولا سیستم‌های رزرو بلیط هواپیما، صندلی‌ها را بر طبق کلاس‌های پروازی به مسافران ارائه می دهند که هر یک با توجه به امکاناتشان قیمت های متفاوتی دارند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9745″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پرواز اکونومی، ارزان ترین کلاس پروازی

معمولی ترین کلاس پروازی است که از قیمت مناسب تری برخوردار است. اگر از آن دسته مسافرانی هستید که قیمت بلیط هواپیما برای شما اهمیت بیشتری نسبت به کیفیت خدمات دارد، پرواز اکونومی انتخاب مناسبی برای شماست.

در واقع نوع صندلی ها در پرواز اکونومی با بیزینس کلاس هیچ فرقی ندارد. در کلاس اکونومی از مانیتور همگانی تلویزیون، هدست اختصاصی، مجله و پذیرایی در حین پروازهای طولانی برخوردار خواهید شد. در پرواز اکونومی مسافر در سالن هواپیما و در کنار مسافران دیگر می نشیند. در حالی که در فرست کلاس فضای اختصاصی خود را دارد.

مهمترین تفاوت بین کلاس های پروازی استفاده از فضای اختصاصی و عمومی در کابین هواپیماست.

تفاوت فرست کلاس با بیزینس کلاس چیست؟

از عمده تفاوت های این کلاس ها (بیزنس و فرست کلاس)، ارائه شیک ترین و مجهزترین خدمات در فرست کلاس است. گرانترین کلاس پروازی در دنیا فرست کلاس می باشد که با اختصاص دادن فضای خصوصی به مسافر، تلویزیون اختصاصی، لپ تاپ و صندلی های تختخوابشوی راحت و حتی در برخی از پروازها، حمام خصوصی و ترانسفر فرودگاهی بهترین خدمات را به مسافر ارائه می دهند. در فرست کلاس راحتی بیشتری را در حین پرواز حس می کنید و از خدمات ویژه ای برخوردار می شوید.

اگر به دنبال آسایش بیشتر هستید و هزینه برایتان چندان مهم نیست بدون شک پرواز فرست کلاس را انتخاب کنید.

پرواز بیزنس کلاس مناسب چه کسانی است؟

در سال ۱۹۹۶ میلادی اولین پرواز بیزنس کلاس انجام شد. این پرواز به مقصد استرالیا و برای سرمایه گذار معروفی که برای یک سفر کاری بسیار عجله داشت، طراحی گردید. از آن به بعد چنین پروازهایی برای افراد پر مشغله طراحی شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

این پروازها مناسب افرادی است که ناگزیرند در ساعت مقرری، هرچند گران خود را به مقصد برسانند. در واقع مسافرانی که می خواهند در اسرع وقت و با خدمات بالا به مقصد برسند، از بیزینس کلاس استفاده می کنند. خدماتی که در بیزینس کلاس ارائه می شود بالاتر از اکونومی و پایین تر از فرست کلاس است و بیشتر مناسب مسافرانی است که نمی خواهند هزینه بالایی پرداخت کنند اما از شلوغی و خدمات کلاس اکونومی هم رضایت ندارند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9747″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

کلاس های پروازی مجلل کدامند؟

R: کلاس پروازی R که در هواپیماهای ایرباس A380 ایرلاین سنگاپور ارائه می شود.

RU: در شرکت هواپیمایی دلتا (Delta) برای ارتقای کلاس پروازی ارائه می شود.

CB: اختصاص صندلی با اختصاص صندلی مخصوص برای بار

P: کلاس مجلل رزیدِنست (Residence) در هواپیمای ایرباس A380، شرکت هواپیمایی اتحاد (Etihad)

F: کلاس پروازی نوزادان با قیمت ۱۰ درصد کلاس بزرگسالان

CH: کلاس پروازی کودکان با قیمت نیم بها

CL: کلاس پروازی مخصوص روحانیون

DP: کلاس پروازی مخصوص دیپلمات‌ها

PG: کلاس پروازی مخصوص زائران

YGA: یک نوع کلاس نظامی برای سفرهای کاری.

کدام کلاس پروازی را انتخاب کنیم؟

این که کدام کلاس پروازی مناسب شماست بستگی به شرایط شما دارد. بسیاری از مسافران با انتخاب کلاس اکونومی مشکل خاصی ندارند و با شلوغی و ازدحام جمعیت راحت کنار می آیند. اما اگر کیفیت پرواز برای شما مهمتر از هزینه پرداختی برای بلیط هواپیماست و می خواهد بهترین امکانات را در حین پرواز دریافت کنید، قطعا فرست کلاس بهترین گزینه است.

داشتن فضای اختصاصی، تماشای فیلم دلخواه با تلویزیون اختصاصی و دراز کشیدن در رختخوابی راحت می تواند برای بسیاری از مسافران تجربه یک پرواز راحت و شیک باشد.

البته بیزینس کلاس هم پرواز مناسب تری نسبت به اکونومی می باشد. بودجه، سلیقه و هدف شما از مسافرت دلایل خوبی برای انتخاب کلاس پروازی شماست. بنابراین با کمی جستجو در سایت تیک بان و بررسی قیمت بلیط هواپیما می توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. فقط کافیست در هنگام رزرو بلیط هواپیما روی قسمت جزییات بلیط کلیک و اطلاعات کامل را مطالعه کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *