سفرهای مجازی

بدون ترک خانه دور دنیا بگردید

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]سفر کردن و دیدن مکان های جدید و تازه یکی از کارهایی است که علاوه بر تفریح و سرگرمی موجب افزایش دانش و تجربه می شود و در عین حال شادابی را به ما باز می گرداند. این روزها تمام دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا می باشد و امکان سفر وجود ندارد. حتی با به راه افتادن پویش قرنطینه خانگی به مردم سفارش می شود تا حد امکان از خانه بیرون نیایند و از سفر کردن بپرهیزند. اما تکنولوژی پیشرفته امروز به کمک ما می آید تا بتوانیم در خانه هم به سفر برویم . سفری که به اطلاعات ما اضافه کند، جنبه سرگرمی و تفریح داشته باشد و هم حال مان را خوب کند. شاید شما کتاب دور دنیا در ۸۰ روز ژول ورن را خوانده باشید. امروزه با استفاده از فناوری های هوشمند می توان دور دنیا را در عرض چند دقیقه طی کرد. می پرسید چگونه ؟ در ادامه با تیک بان همراهی کنید تا با راهکارهای آن آشنا شوید.

با گسترش بیماری کرونا در سراسر جهان مردم خانه نشین شده اند و کارهای خود را از طریق تکنولوژی های پیشرفته به صورت آنلاین انجام می دهند. از سوپرمارکت های آنلاین گرفته تا سفرهای مجازی. امروزه می توان در خانه نشست و بسیاری از کارها را با کمک گوشی تلفن هوشمند انجام داد. بهتر است در کاناپه لم بدهید و به راحتی دور دنیا را بگردید بدون این که مجبور باشید از خانه بیرون بروید! می توانید از شهرهای مختلف دیدن کنید، بناهای تاریخی و موزه ها را تماشا کنید و یا به دنیای زیر آب رفته و با موجودات عجیب دریایی آشنا شوید. همه این ها با راهکارهای زیر عملی می شود:

سفرهای مجازی

یکی از راه هایی که می توانید با دنیای اطرافتان آشنا شوید، استفاده از تورهای گردشگری آنلاین است که اصطلاحا به سفرهای مجازی معروف هستند. کشورهای مختلف با استفاده از این تکنولوژی سالهاست که مردم را به دیدن جاذبه های گردشگری ترغیب می کنند. به طور مثال شهر لاس وگاس تور گردشگری مجازی به راه انداخته که بازدید کنندگان زیادی را به خود اختصاص داده است. این شهر با استفاده از یک اپلیکیشن به نام Vegas VR یک تور ویدئویی ۳۶۰ درجه را طراحی کرده است که بازدید کنندگان می توانند تمام شهر لاس وگاس را ببینند و حتی هیجان آن را نیز تجربه کنند.

مسافران مجازی با شرکت در این تور می توانند برای سفر خود برنامه ریزی کرده و از قسمت های مختلف تور مانند سفر اولی ها استفاده کنند.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8261″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

گوگل استریت ویو Google Street View

نمای خیابان گوگل فناوری جدیدی است که عکس خیابان های سراسر دنیا را در گوگل ارث و گوگل مپ قابل مشاهده کرده است. این امکان برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ قابل استفاده برای کاربران شد. در این فناوری می توانید خیابان های شهرهای مختلف را از نزدیک ببینید.

کاستوم تور Custom Tour

این نوع سفر مجازی شامل بلیط هواپیما، بلیط قطار، تراسفرهای فرودگاه، کشتی، هتل شخصی، فعالیت های فرهنگی و هنری و لیدر تور های شخصی می شود. این تور منحصرا برای شما طراحی می شود و طبق درخواست شما می تواند در هر تاریخ و هر مکانی باشد.

تور ویدئویی Video Tour

در این تور جذاب با استفاده از یک دوربین، منطقه ای به طور سریع و متحرک فیلمبرداری می شود و از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت می کند.

تور ویدئویی یک شبیه سازی از یک منطقه واقعی است که به صورت تصاویر پانوراما و ۳۶۰ درجه ای ساخته می شوند. در این تور به راحتی می توانید با استفاده از موس و تاچ پد از مکان مورد نظر بازدید کنید . بدین ترتیب امکان تجربه حس واقعی یک سفر هیجان انگیز را خواهید داشت.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8271″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

استفاده از Google earth  

این ابزار موثر گوگل، کاربردهای زیادی دارد که از جمله آن ها. با استفاده از Google earth می توان به یک سفر آنلاین رفت و از جاذبه های گردشگری،  بناها و ساختمان های معروف دنیا با نمای ۳۶۰ درجه دیدن کرد. یکی دیگر از امکانات این برنامه استفاده از Google street است که امکان مشاهده خیابان های شهرهای مختلف را به کاربر می دهد.

استفاده از عکس های پانارومای شهرهای معروف

با کمی جست و جو در اینترنت می توانید عکس های بی نظیری را  از شهرهای معروف دنیا پیدا کنید. در این تصاویر امکان زوم کردن روی سوژه وجود دارد و نمای بسیار زیبایی از شهر قابل مشاهده است.

سایت میراث فرهنگی جهانی یونسکو

تمامی میراث فرهنگی جهان در وب سایت سازمان میراث فرهنگی یونسکو قابل مشاهده است. تا به حال ۹۸۱ منطقه در لیست این سازمان به ثبت رسیده است. این کار مزیت بزرگی دارد چرا که بازدید از برخی مناطق ثبت شده در واقعیت بسیار مشکل و یا غیر ممکن است. جالب است که بدانید در هنگام بازدید از منطقه مورد نظر از اطلاعات کامل آن نمایش داده می شود.

استفاده از تکنولوژی هولوپورتیشن

امروزه با کمک تکنولوژی پیشرفته هولوپورتیشن می توان در عرض چند دقیقه به کشور مورد علاقه تان سفر کنید. نام تکنولوژی مورد نظر هولوپورتیشن می باشد که با استفاده از آن می توانید به سفر مجازی بروید به طوری که در آنجا حضور دارید!

شرکت معروف ماکروسایت قصد دارد تا با معرفی فناوری جدید هولوپورت کاربران هولولنز خود را به دور دنیا ببرد. با استفاده از این تکنیک کاربران می توانند دوستان و آشنایان خود را از مسافت های دور ببینند و با آنها به صورت رو در رو صحبت کنند.

فناوری هولوپورت را گروهی از محققان شرکت ماکروسافت طراحی کرده اند که یک از مدیرانش ایرانی می باشد. چندی پیش شهرام ایزدی به همراه تیم تحقیقاتی ماکروسافت فیلمی از خود در یوتیوب منتشر و این فناوری را معرفی کردند.

در این فیلم دو فرد در دو اتاق متفاوت توانستند با یکدیگر تعامل داشته و همدیگر را در فضای داخلی اتاق مشاهده کنند. حتما می گویید این که  فناوری جدیدی نیست. نکته همین جاست. این سیستم نقشه حرکتیِ شخص را  ترسیم کرده و آن ها را به صورت تصاویر سه بعدی برای فردی که از هولولنز استفاده می کند، ارسال می کند.

تکنولوژی هولولنز یک کامپیوتر هولوگرافی موجود در هدست است که امکان مشاهده هولوگرام ها را به کاربر می دهد. این هدست نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارد و به صورت مستقل عمل می کند. درون هولولنز، لنز های باکیفیت و فناوری صدای فضایی به کار رفته است تا کاربر امکان انجام مونتاژ مدلهای سه بعدی، چت زنده ، بازیهای سه بعدی و چت ویدئویی را به راحتی داشته باشد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8268″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

طرز کار هولوپورتیشن

عملکرد تکنولوژی سفر مجازی هولوپورت به این صورت است: دوربین هایی که در اطراف اتاق تعبیه شده اند، تصویر سه بعدی کاربر را ذخیره می کنند و پس از فشرده سازی تصاویر را برای شخص مقابل که با او در تعامل است، ارسال می کنند.

با این امکان که می تواند صدای او را بشنود، با او قدم بزند، کنارش بنشیند به طوری که انگاردر همان محل حضور دارد! فناوری هولوپورتیشن نسل جدیدی برای تعاملات انجام شده برپایه اسکایپ ایجاد می کند. همچنین از این فناوری در اکتشافات فضایی ناسا و سفرهای مجازی می توان استفاده کرد به نحوی که واقعا در همان محل حضور دارید.

اگر قصد سفر دارید تیک بان با ارائه خدمات آنلاین در خدمت شماست. از خرید بلیط هواپیما گرفته تا تصاویر آنلاین از جاذبه های گردشگری معروف دنیا![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *