کاپادوکیا

کاپادوکیا، فرود در سیاره ای دیگر!

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text](Cappadocia) کاپاداکیا، منطقه ای زیبا در مرکز ترکیه است که به دلیل مناظر زیبا، غارها، بناهای سنگی قابل توجه و صدها بالون هوای گرم که هر روز صبح در طلوع آفتاب در آسمان بالا می روند مشهور است. همچنین مسیر پیاده روی بسیار شگفت انگیزی در کاپادوکیه وجود دارد که حداقل یک هفته شما را به خود اختصاص می دهد. در این پست وبلاگ تیک بان به تفصیل درباره کاپادوکیه صحبت می کنیم.

مسیر پیاده روی جذاب درکاپادوکیا

هنگامی که صحبت از پیاده روی در کاپادوکیا می شود، رفتن از کنار دره سرخ دشوار است. پشته های ماسه سنگی در حالی که خورشید در آخرین لحظه های غروب خورشید هر شب به درون منظره ای بی نظیر می تابد، درخشان و قرمز پررنگ است. اگر شما فقط چند شب در کاپادوکیه بمانید، یک حلقه دنباله بزرگ از جمله Meskindir و Rose Valley را می بینید یا می توانید مستقیماً به منظره غروب آفتاب بروید. خواه پیاده روی کنید یا نه، اینجایکی از مکانهای دیدنی در کاپادوکیا است.

پیاده روی در مسیر دره گل رز شما را از طریق کلیسای باستانی به درون یکی از غارها ، سازه های سنگی و سکونتهای باورنکردنی غارها هدایت می کند. مسیری که  بسیار متنوع و جذاب است.

ROSE VALLEY HIKE و SUNSET SPOT

مسیر پیاده روی Rose Valley در کاپادوکیا در منطقه ای بی نظیر و منحصر به فرد با پشته های تیز، به رنگ صورتی بخصوص در هنگام غروب خورشید، یاد می شود! در طول هزاران سال، پشته ها برای ایجاد منظره ای منحصر به فرد راه راه شکل گرفته اند. تقریباً در همه زمان ها، یک طرف خط الراس در معرض آفتاب قرار دارد و دیگری در سایه، بیشتر بر وضوح و مقیاس این سازه های ماسه سنگی تأکید می کند.

آنچه باعث می شود دره گل رز به یکی از منحصر به فرد ترین مکان های بازدید در کاپادوکیا تبدیل شود این است که نه تنها این سازه های سنگی باورنکردنی را در اختیار دارید بلکه در این منطقه خاص، مواد معدنی موجود در ماسه سنگ دارای رنگ صورتی رنگ هستند. این صورتی در طول روز بیشتر آشکار می شود و هنگام غروب خورشید وقتی خورشید به طور مستقیم بر روی دره گل رز می درخشد ، به آن سایه ظریف و صورتی رنگ می دهد که بسیار دیدنی و شگفت انگیز است.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8280″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پرواز در بالون هوای گرم در آفتاب

بالن های هوای گرم Cappadocia به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از رایج ترین آیتم های مسافرتی در جهان هستند. به همین منظور در بالای منازل تاریخی غار شهر Goreme بیش از ۱۰۰ بالون در هنگام طلوع آفتاب در هوا شناور هستند که می توان آن را تنها به یک صحنه افسانه ای تشبیه کرد.

هر ساله بیش از نیم میلیون نفر از بادکنک هوای گرم در کاپادوکیا لذت می برند که این تعداد باورنکردنی است و این منطقه را به عنوان شماره یک مقصد بالون هوای گرم در جهان تبدیل می کند.

بازدید از VALLEY PASABAG VALLEY

دره پاساباگ با دودکش های افسانه های و غارنشینی یکی از مناطق دیدنی Goreme ، در کاپادوکیا است. گذشته از شلوغی های زیاد و اتوبوس های تور، دره پاساباگ ارزش دیدن دارد. دودکش ها واقعاً شگفت انگیز هستند. غالباً صخره ای که در بالای دودکش قرار دارد، به طرز ناخوشایندی راه خود را با طوفان ها و وزش باد شدید تطابق داده است. در میان دره، تعداد زیادی مسکن غار پیدا خواهید کرد که بسیار دیدنی هستند.

GOREME MUSEUM OPEN-AIR

موزه روباز Goreme یکی از جاذبه های تفریحی و اماکن تاریخی کاپادوکیا است که دارای یک تور صوتی است که شما را به قرن ها قبل به نقاشی های باستانی، کلیساها و خانه های غار راهنمایی می کند.

او موزه روباز Goreme به مرکز شهر Goreme ، که محبوب ترین شهر در کپادوکیا است، بسیار نزدیک است. پیاده روی به موزه گورم هوای آزاد از مرکز شهر امکان پذیر است و حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد و کمی صعود است.

راهنمای صوتی با بیش از ۳۰ توقف در طول تور، تاریخ و حقایق زیادی را در مورد منطقه و افرادی که در کپادوکیه در خانه های غار زندگی می کردند، توضیح می دهد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8282″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

IHLARA VALLEY

دره ایلارا یک دره شگفت انگیز است؛ با یک رودخانه خیره کننده که درست در قلب دره به مدت ۱۶ کیلومتری درون سنگ آتشفشانی جریان دارد. در نزدیکی استان آکسارای است اما هنوز بخشی از منطقه جنوب کپادوکیه در نظر گرفته شده است. این یک مکان عالی برای یک پیاده روی نسبتاً آسان در میان طبیعت های آرام و سرسبزاست. در طول مسیر به کلیساهای غار مانند برخورد خواهید کرد.

دره ایلارا بیشتر از بخش هایی که از سلیمه تا دهکده ایلارا جریان دارد تشکیل شده است. در طول مسیر، کلیساهای مختلفی خواهید دید. ۱۶ نمونه از ۱۰۵ کلیسا در معرض دید بازدید کنندگان است و در آنجا نقاشی های دست نخورده و حجاری های جالب وجود دارد.

برای چند ساعت، می توانید فراموش کنید که در خشکی بیابان هستید و صداهای جنگل را هنگام قدم زدن در زیر طاق های درختی، صعود بر روی تخته سنگها و قدم زدن در دهانه های چمنزار تجربه می کنید. گل های وحشی رنگارنگ، طرفین مسیر را نقاشی می کنند و چشمان شما را از مسیر و به سمت صخره های بلند در هر دو طرف دره سوق می دهند. حتی یک آبشار وجود دارد که می توانید در آن شنا کنید.

مسیر پیاده روی PIGEON VALLEY

Pigeon Valley یکی از محبوب ترین مسیرهای پیاده روی در کامپادوکیه است. به خصوص به دلیل اینکه بین Goreme تا Uchisar امتداد دارد. در طول مسیر، خانه های غاری ، نقاشی های باستانی، ستون های خاکی و کبوتران را خواهید دید.در عرض چند دقیقه، شما در قلب دره قرار دارید و به سختی متوجه شهر بالای سرتان می شوید. در حقیقت، شما در لحظات خاصی فقط چشم اندازهای کوچکی از شهر یا قلعه یوکسار را بالاتر از خط سه راهی می گیرید.

پیاده روی در زمی ولی

پیاده روی Zemi Valley یک مسیر کشش ۶ کیلومتری در Goreme است که شما را در طی یک سری غارها، قوس ها و در کنار یک جریان کوچک راهنمایی می کند زیرا چشمان خود را برای خانه های غار و ستون های زمین باز نگه دارید! من فکر می کنم Zemi Valley یکی از کم ارزش ترین مکان هایی است که در کاپادوکیا می توانید بازدید کنید.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8285″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 بازدید از دودکش های دوگانه

Cappadocia مملو از دودکش های پری و سازه های سنگی باورنکردنی است که در طی میلیون سال و به طور طبیعی شکل گرفته اند. اینجا یکی ازدیدنی ترین مناطق کاپادوکیه است.

دریاچه نمک PINK

دریاچه TUZیک دریاچه نمکی باورنکردنی در نزدیکی آکسارای است اما تنها با فاصله بیش از یک ساعت با کاپادوکیا فاصله دارد. این دریاچه به دلیل رنگ صورتی بسیار چشمگیر است. با وجود اینکه این مکان منحصر به فرد است اما چندان محبوب نیست.

والان کاووسین

در درون دره کاووسین، صدها خانه غار و ستون خاکی (دودکش) وجود دارد که می توانید از آن شگفت زده شوید. این مکان عجیب در طی سالها و با فرسایش خاک پدیدار شده است.

CASTLE CAVUSIN

قلعه کاووسین در واقع یکی از مکانهای مورد علاقه گردشگران می باشد. در بالای قلعه، صدها اتاق برای گشت و گذار وجود دارد اما ورود به آنها دشوار است مگر اینکه از پایین به بالا بیایید.

اقامت در گورم کاپادوکیا

هتل محلی غار خانه: این هتل غار به دلیل استخر باورنکردنی اش مشهور است. هتل غار با بهترین نمای سقف و سوئیت غار Sultan به دلیل منطقه حیاط پشت بام برای دیدن طلوع آفتاب بسیار جذاب است. میهمانان می توانند هنگام تماشای بالن ها که در آسمان پرواز می کنند، روی بالش و فرشهای سنتی دراز بکشند. برای سفر به ترکیه و دیدن مناطق کاپادوکیا می توانید برای خرید بلیط هواپیما آنکارا از سایت تیک بان اقدام کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *