با سریع ترین هواپیماهای جهان آشنا شوید!

در سالهای اخیر با توجه به پیشرفت چشمگیر صنایع هوایی و ساخت هواپیماهای سریع السیر مدت زمان پروازها بسیار شگفت انگیز است. بنابراین در مجله تیک بان قصد داریم شما را با سریع ترین هواپیماهای جهان آشنا کنیم...
راهنمای مطالعه

پرواز در آسمان روزی آرزوی دیرینه بشر بود اما امروزه با گذشت بیش از یک قرن از اختراع اولین هواپیمای جهان توسط برادران رایت، پرواز با این وسیله به یکی از عادی ترین پدیده های زندگی مدرن تبدیل شده است. در واقع هواپیما به مردم دنیا این امکان را داده که در عرض چند ساعت از قاره ای به قاره دیگر سفر کنند. اما در سالهای اخیر با توجه به پیشرفت چشمگیر صنایع هوایی و ساخت هواپیماهای سریع السیر مدت زمان پروازها بسیار شگفت انگیز است. بنابراین در مجله تیک بان قصد داریم شما را با سریع ترین هواپیماهای جهان آشنا کنیم. پس اگر آماده پرواز هستید، کمربندهایتان را محکم ببندید!

گلوبال ۸۰۰۰، سریع ترین هواپیما مسافربری جهان

هواپیمای گلوبال ۸۰۰۰ به دلیل برخورداری از موتور موشک نیز در صدر لیست سریع ترین هواپیماهای مسافربری جهان قرار دارد. این هواپیما در واقع نوعی جت مسافربری محسوب می شود که توسط شرکت بمباردیه تولید شده است.

هواپیمای گلوبال 8000

ظرفیت هواپیما گلوبال ۸۰۰۰

این جت شخصی که بیشتر مورد استفاده تاجران و شخصیتهای سیاسی قرار می گیرد، تنها به اندازه ۱۹ نفر ظرفیت دارد. اما این ۱۹ مسافر در طول پرواز به تجهیزات و امکانات رفاهی ویژه ای همچون مانیتورهای ۴ بعدی، تخت‌های فول سایز، دوش ایستاده و سیستم صوتی حرفه ای دسترسی دارند. البته این جت فوق پر سرعت هنوز به تولید انبوه نرسیده و از سال ۲۰۲۵ در بازارهای کلان جهانی عرضه می شود.

ویژگی های منحصر به فرد گلوبال ۸۰۰۰

سرعت این هواپیما به ۱۱۵۲ کیلومتر مربع بر ساعت می رسد و در باندهای کوتاه نیز امکان پرواز دارد. همچنین به گفته سازندگان گلوبال ۸۰۰۰، این هواپیما به دلیل برخورداری از ۴ کابین کمترین فشار هوا را به مسافران منتقل می کند و هوای درون آن هر ۹۰ ثانیه یکبار توسط دستگاه تصفیه هوا (فیلتر هیپا) تازه سازی می شود. بنابراین افراد مبتلا به پرواز زدگی نیز می توانند بدون هیچ مشکلی با هواپیما گلوبال ۸۰۰۰ سفر کنند.

هواپیما ایرباس ۳۸۰ بزرگترین هواپیما مسافربری جهان

این هواپیما که به عنوان بزرگترین هواپیمای مسافربری در جهان شناخته می شود، با توان سرعتی ۱۱۸۵ کیلومتر بر ساعت دومین رتبه را در لیست سریع ترین هواپیماهای جهان به خود اختصاص داده است. A 380 که ۴ موتور قوی و ۲۲ چرخ جهت فرود دارد برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت ایرباس رونمایی شد.

ظرفیت هواپیما ایرباس آ ۳۸۰

ایرباس A 380 برخلاف گلوبال ۸۰۰ ظرفیت بالایی برای جابه جایی مسافران دارد. این هواپیما با برخورداری از سه کلاس پروازی (اکونومی،بیزنس و فرست کلاس) قابلیت جابه جایی ۵۰۰ تا ۸۰۰ مسافر را دارد. علاوه بر آن این هواپیما به دلیل برخورداری از قابلیت مصرف بهینه سوخت می تواند مسافتهای طولانی را بدون نیاز به سوخت گیری مجدد طی کند.

هواپیما ایرباس 380
نقطه تمایز A 380: تماشای آسمان در حین پرواز

همانطور که پیش تر گفتیم، این هواپیما برای طی کردن مسافتهای طولانی ساخته شده است. به همین دلیل دوربین هایی روی چرخ دماغه و بالای دم A 380 تعبیه شده که مسافران به وسیله آنها می توانند مناظر هوایی در هنگام پرواز را مشاهده کنند. بدین شکل که تصاویر ضبط شده توسط این دوربینها به مانیتور روبروی مسافران انتقال می یابند تا آنها گذر زمان را در پروازهای طولانی احساس نکنند.

 

بویینگ ۷۸۷، محبوب ترین هواپیما مسافربری جهان

بویینگ ۷۸۷ یکی از ایمن ترین هواپیماهای جهان است. به همین دلیل ایرلاین های بسیاری درسراسر دنیا متقاضی خرید این مدل هستند. این هواپیما علاوه بر آنکه در گروه سریع ترین هواپیماهای جهان قرار دارد، به عنوان جدیدترین محصول شرکت بویینگ نیز شناخته می شود. این مدل شرکت بویینگ که از سال ۲۰۱۱ تا کنون در خطوط پروازی سراسر جهان فعالیت می کند، در سالهای اخیر مورد تایید بسیاری از سازمانهای استاندارد جهانی قرار گرفته است.

گنجایش هواپیما بویینگ ۷۸۷

این هواپیما قابلیت جابه جایی ۲۴۰ تا ۳۵۰ مسافر را دارد. بویینگ ۷۸۷ که در میان سریع ترین هواپیماهای جهان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، شانزده هزار کیلومتر را تنها در عرض ۱۷ ساعت طی می کند. علاوه بر آن مدل ۷۸۷ بویینگ به گونه ای طراحی شده که آلودگی چندانی برای محیط زیست به وجود نمی آورد.

هواپیما بویینگ 787
امکانات ویژه بویینگ ۷۸۷

بسیاری از مسافران پرواز با بویینگ ۷۸۷ را به اقامت در یک هتل پنج ستاره تشبیه کرده اند. زیرا این هواپیما امکانات رفاهی ویژه ای را به مسافران ارائه می دهد که از جمله جذابترین آنها باید به نورپردازی ویژه، امکانات صوتی و تصویری برای سرگرمی، چراغ مطالعه و صندلی های تختخواب شو اشاره کرد.

کریستال اسکای، گران قیمت ترین هواپیمای مسافربری دنیا

اگرچه نام کریستال اسکای در میان سریع ترین هواپیماهای جهان به چشم می خورد، اما عمده شهرت این هواپیما به دلیل لوکس بودن آن است. هواپیما کریستال اسکای که توسط شرکت بویینگ ساخته شده، از لحاظ فنی شباهت بسیاری به بویینگ ۷۸۷ دارد. با این تفاوت که کریستال اسکای مجهز به سیستم هدایت کاملا دیجیتال است و به عنوان اولین کامپیوتر پرنده جهان نیز شناخته می شود.

ظرفیت کریستال اسکای

با توجه به لوکس بودن کریستال اسکای این هواپیما در یک پرواز تنها ۸۰ نفر را جابه جا می کند. این مدل سرعتی برابر با بویینگ ۷۸۷ دارد و به درخواست مسافران ختصاصی به دور افتاده ترین نقاط دنیا نیز پرواز می کند. همچنین کریستال اسکای می تواند حدود ۲۰ ساعت بدون نیاز به سوختگیری و توقف پرواز کند.

هواپیما کریستال اسکای
خدمات اختصاصی کریستال اسکای

پرواز با کریستال اسکای به هیچ وجه مسافران را خسته نخواهد کرد. چون خدمات و امکانات اختصاصی ارائه شده در این هواپیما با یک هتل لوکس برابری می کند. سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، تلویزیون ال سی دی، تلفن ماهواره ای و اینترنت پرسرعت تنها چند نمونه کوچک از امکانات رفاهی کریستال اسکای هستند. اما آنچه این مدل را از سایر هواپیماهای لوکس جهان متمایز می کند، برخورداری از چند رستوران بین المللی است. در این رستورانها تنها سرآشپرهای معروف بین المللی اجازه فعالیت دارند و غذاها را با توجه به سلیقه مشتریان سرو می کنند. البته برای بهره بردن از این امکانات و خرید بلیط کریستال اسکای هر مسافر باید ۱۸ هزار دلار بپردازد.

اگرچه این ۴ هواپیما سریع ترین هواپیماهای جهان هستند، اما قطعا پروازهای ایرلاین های معتبر داخلی نیز در کوتاه ترین زمان شما را به مقصد مورد نظرتان می رسانند. بنابراین برای تجربه ی پروازی کوتاه و لذتبخش می توانید همین حالا بلیط هواپیما را از طریق سایت تیک بان خریداری نمایید.

راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *