شرایط استرداد بلیط هواپیما در مقابله با کرونا

شرایط استرداد بلیط هواپیما در مقابله با کرونا

راهنمای مطالعه

[vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]

شرایط استرداد بلیط هواپیما در مقابله با کرونا

در روز هایی که سفر به علت شیوع بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمده و بسیاری ازپروازها کنسل شده است تیک بان در صدد برآمده تا قوانین استرداد بلیط هواپیما را برای مسافران گرامی اعلام نماید.

با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا بسیاری از مسافرانی که اقدام به رزرو بلیط هواپیما کرده بودند، نسبت به لغو سفر خود و کنسل کردن آن دچار نگرانی و تردید هستند. با توجه به بخشنامه های متعددی که تا کنون از طرف سازمان هواپیمایی کشوری و مراکز ذیربط ت صادر شده است، کنسلی عمده پروازها بدون جریمه انجام می گیرد و مسافران می توانند تمامی مبلغ رزرو بلیط خود را بازپس بگیرند. بر طبق بخشنامه های ارسالی از ایرلاین های مختلف، با شیوع کرونا مبلغ بلیط بدون کسرجریمه به حساب مسافر بازگردانده خواهد شد. حال سوال اکثر مسافران این است که شرایط استراد بلیط هواپیما اعم از داخلی یا خارجی چگونه است؟

بر طبی بخشنامه رسمی سازمان هواپیمایی کشوری که به آژانس های مسافرتی وایرلاین های مختلف ابلاغ شده است، کلیه بلیط های هواپیما بدون کسر جریمه قابل کنسل کردن و استرداد هستند. برخی از ایرلاین ها نیز شرایط استرداد بلیط را به اطلاع مسافران و دفاتر فروش بلیط رسانده اند. برخی از شرکت های هواپیمایی استرداد کلیه پروازهای خارجی را با ذکر تاریخ بدون کسر جریمه اعلام کرده اند و برخی دیگر تا اطلاع ثانوی و بازگشت به شرایط عادی بلیط مسافران را بدون کسر جریمه کنسل می کنند.

در پروازهای داخلی،‌ ایرلاین های مختلف بر طبق تاریخی که مشخص نموده اند می توانند نسبت به کنسلی بلیط بدون کسر جریمه اقام کنند و در غیر این صورت مجاز به کنسل کردن بلیط با کسر جریمه می باشند. به عبارت دیگر اگر مسافری تا تاریخ اعلام شده از سوی شرکت هواپیمایی نسبت به لغو بلیط خود اقدام نکند، ایرلاین مربوطه مجاز است بلیط را با کسر مبلغ جریمه لغو و مسترد نماید.

برای کسب اطلاعات کامل تر در باره استرداد بلیط هواپیما در ایرلاین های مختلف می توانید با تیم پشتیبانی تیک بان تماس بگیرید و از جزییات بخشنامه  هریک از ایرلاین ها مطلع شوید.

استرداد بلیط هواپیما
استرداد بلیط هواپیما

نحوه استرداد آنلاین بلیط هواپیما 

مسافران می توانند بدون دغدغه و به راحتی نسبت به استرداد آنلاین بلیط هواپیما اقدام کنند. کاربران بعد از ورود به سایت تیک بان و حساب کاربری خود امکان استرداد آنلاین بلیط خود را دارند. برای استرداد بلیط می توانید گزینه استرداد را از منو انتخاب کرده و بدون نیاز به ورود به سیستم، ایمیل، شماره موبایل و کد مرجع خود را وارد کرده و گزینه استرداد را کلیک نمایید. در اولین فرصت نسبت به استرداد بلیط شما اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

ایرلاین هایی که بدون جریمه پروازهای داخلی را کنسل می کنند

شرکت های هواپیمایی زاگرس، آتا، کاسپین، ماهان، ایران ایر، ایران ایر تور، معراج، وارش، سپهران، تابان، کیش ، قشم ایر و آسمان کلیه بلیط هوایما داخلی را بدون جریمه کنسلی استرداد می نمایند.

صدور برگه سلامت جهت سفر به کشورهای اروپایی ایران ایر

طبق بخش نامه هواپیمایی ایران ایر (هما) که در تاریخ ۱۱/۱۲/۹۸ ابلاغ گردیده است، از تاریخ صدور بخشنامه کلیه مسافرانی که از ایران عازم کشورهای اروپایی با پرواز ایران ایر هستند، باید فرم سلامت تکمیل شده شده ضمیمه بخشنامه این شرکت را به همراه داشته باشند. این فرم هنگام پذیرش مسافران در فرودگاه امام خمینی به مسافران تحویل داده می شود . در صورت عدم تکمیل و ارائه فرم سلامت از ورود آنان به کشورهای اروپایی ممانعت به عمل آورده خواهد شد.

شرایط کنسلی هواپیمایی ایران ایر در پروازهای داخلی

در خصوص ابطال بلیط مسیرهای داخلی پس از شیوع بیماری کرونا، کلیه بلیط های داخلی که تا تاریخ ۵/۱۲/۹۸ صادر شده و تاریخ پرواز آنها بین تا ۱۲/۱/۹۹ می باشد ، بدون پرداخت جریمه قبل از شروع سفر قابلیت استرداد دارند و پس از شروع سفر نیز با کسر ۱/۲ RT در پروازهای دو طرفه مجاز می باشد.

همچنین کلیه پروازهایی که تاریخ آنها بعد از ۸/۱۲/۹۸ می باشد باید قبل از زمان پرواز نسبت به استرداد آن اقدام نمایند در غیر این صورت استرداد بلیط در محدوده No-Show با کسر جریمه اعمال می شود.

وضعیت پروازهای هواپیمایی ماهان در زمان شیوع کرونا 

طبق آخرین بخشنامه ماهان در تاریخ ۹/۱۲/۹۸ از ۲۹ فوریه تا ۳ مارس هر شب یک پرواز در ساعت ۲۲:۰۰ با شماره پرواز ۰۶۴ از دبی (فرودگاه آل مکتوم) به تهران انجام می‌گیرد. در هیمن راستا مسافران باید سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه آل مکتوم دبی حضور داشته باشند.

شرایط کنسلی هواپیمایی ماهان در پرواز های داخلی

در خصوص ابطال بلیط مسیرهای داخلی پس از شیوع بیماری کرونا، ، تمامی پروازهای داخلی هواپیمایی ماهان که تا تاریخ ۱۵/۱/۹۹ می باشند و بلیط آنها تا تاریخ ۵/۱۲/۹۸ و یا قبل از آن رزرو شده است، بدون پرداخت جریمه استرداد می شوند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][/vc_section]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *