سفر به بوداپست

سفر به بوداپست سفر به تاریخ اروپا

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از شهرهای زیبای اروپا بوداپست پایتخت مجارستان است که سفر به آن می تواند روزهای شاد و متفاوتی به شما هدیه کند. بوداپست، در سال ۱۸۷۲ از تلفیق سه شهر کوچک اولد بودا، بودا و پست در کرانه رودخانه دانوب تشکیل شده است. بودا شهر تپه‌ای و باستانی است که در آن بناهای باستانی و طبیعت زیبا و بکر را می بینید و پست قسمت مدرن پایتخت است که کاخ پارلمانی مجلل، کافی شاپ های کنار رودخانه‌ و فروشگاه های لوکس در آن دیده می شوند.

شهر زیبای بوداپست (Budapest)، به پاریس شرق مشهور است و معماری زیبا، چشمه‌های آب گرم و جاذبه‌های تاریخی فراوانش آن را به یکی از مقاصد برتر گردشگرسی اروپا تبدیل کرده است.

بوداپست شهری به قدمت تاریخ است که چندین آثار تاریخی آن به ثبت جهانی سازمان یونسکو رسیده است. بوداپست دارای ۲۳ منطقه‌ شهری می باشد که ۶ مورد آن در بودا و ۱۶ مورد آن در پست قرار گرفته است. یک منطقه‌ نیز در جزیره‌ای بین بودا و پست قرار دارد. مساحت کل شهر به ۵۲۵ کیلومتر مربع می رسد که بالغ بر دو میلیون نفر را درخود جای داده است. زبان رسمی مجاری و دین آنها مسیحی می باشد. واحد پول کشور مجارستان فورینت می باشد. این شهر از امنیت بالایی برخوردار است. برای تردد در سطح شهر می توان از تاکسی، تراموا، اتوبوس و همچنین قدیمی ترین متروی جهان استفاده کرد.

آب و هوای بوداپست

بوداپست واقع در قاره سبز اروپا ست که از آب و هوای قاره‌ای مرطوب برخوردار است. از دسامبر تا اوایل مارس را می توان زمستان بوداپست نامید چرا که هوا سرد شده و بارش برف را شاهد خواهید بود. اگر می خواهید بهترین زمان سفر به بوداپست را بدانید از مارس تا می و از سپتامبر تا نوامبر انتخاب مناسبی می باشد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8190″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

جاذبه های گردشگری بوداپست
تپه Gellert بوداپست

برای تماشای شهر بوداپست گرفتن تصاویر زیبا، بهترین مکان تپه Gellert است. این تپه با ارتفاع ۲۳۵ متری یک منظره پانوراما از کل شهر به شما می دهد. از جاذبه های گردشگری این منطقه، بنای یادبود Saint Gellert است که شامل راهرویی مملو از ستون‌ است که مجسمه Saint Gellert را استوار داشته است.

همچنین، قلعه Citadel  و مجسمه آزادی که در دوران حکومت کمونیست ساخته‌شده، از دیدنی های تپه می باشند. در این منطقه می توانید از غاری دیدن کنید که یک کلیسا درون خود دارد. این کلیسا بسیار جالب توجه است و در دوران جنگ جهانی دوم مورد استفاه قرار می گرفته است.

میدان Kossuth

یکی از معروف‌ترین میدان‌های بوداپست است که در کنار رودخانه دانوب قرار دارد. واقع در کرانه رودخانه دانوب است. مجسمه شاه فرانسیس دوم “Rákóczi” در وسط میدان زیبایی آن را دوچندان کرده است. در اطراف میدان ساختمان های متعدد و پارلمان قرار دارد.

پل زنجیره‌ای Chain

پل زنجیره‌ای به طول ۳۷۵ متر بر فراز رودخانه دانوب یکی از بهترین تفرجگا ههای شهری برای یک غروب دل انگیز است. کشیده این پل دو شهر بودا و پست را به هم متصل می‌کند. دو برج روی پل زنجیره‌ای وجود دارد که توسط زنجیر به هم وصل شده‌اند. ازاین‌رو نام زنجیره (Chain) را روی پل گذاشته اند. می‌توانید مجسمه‌های شیر و نمادهای زیبای مجاری پل را دیدنی تر کرده اند.

پل اصلی در جنگ جهانی دوم توسط آلمانی‌ها از بین رفت اما بعد از جنگ دوباره به طور کامل بازسازی شد. از آنجایی که این پل محل اعتراضات مردمی علیه کمونیست شوروی بوده است، نماد استقلال مجارستان شناخته شده است.

کلیسای سنت استفان  St. Stephen’s Basilica

این کلیسای عظیم و برجسته در بخش پست(Pest)، یکی از شاهکارهای معماری مجارستان است. استفاده از سبک نئوکلاسیک در معماری کلیسا و استفاده از ۱۵۰ نوع گوناگون از سنگ مرمر آن را به یک شگفتی تبدیل کرده است. دو برج ناقوس در کلیسا وجود دارد که با پله و آسانسور قابل دسترسی می باشد. برای ورود به کلیسا بلیط تهیه کرد اما دیدن منظره شهر از فراز کلیسا بسیار جذاب است.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8192″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

قلعه ماهیگیر

قلعه ماهیگیر دارای قدمت صد ساله می باشد که در قرون‌وسطی بازار ماهی فروشان بوده و ماهیگیران زیادی در این منطقه زندگی می کردند. هفت تپه در این قلعه وجود دارد که نشان از هفت قبیله مجاری می باشد که درگذشته اینجا زندگی می‌کردند. این قلعه برای حفاظت از شهر و همچنین ادای احترام به ماهیگیران ساخته‌شده است.

مقبره گول بابا

این بنا مقبره یک شیخ ترک به نام گول بابا (Gül Baba) است که در زمان حمله عثمانی ها به مجارستان به این منطقه آمده و در همان جا ساکن شده است. مقبره او در سال ۱۵۴۱ بنا شد ودر کنار آن حمام ترکی ساخته شده است.

حمام حرارتی Szechenyi

اگر قصد دارید بزرگترین حمام عمومی اروپا را ببینید به بوداپست سفر کنید و از حمام حرارتی آن دیدن کنید. ۱۸ استخر که مستقیماً از آب چشمه‌های طبیعی پر می‌شوند، از خصوصیات منحصر به فرد این حمام است.

فضای بیرونی حمام به شکل کاخ باروک و با گنبدی زیبا طراحی‌شده است.  ورودی اصلی به حمام‌های حرارتی و وروی جانبی به حمام بخار منتهی می شود. همچنین از در ورودی پشتی به استخر روباز راه پیدا می‌کنید. حمام Szechenyi برای لذت بردن از آب ‌های گرم شفابخش و تسکین‌کننده مکانی ایده‌آل است.

اُپرای مجارستان

خانه اپرا در بوداپست یکی از زیباترین خانه‌های اپرا در دنیا می باشد که در با معماری به سبک نئوکلاسیک و به شکل نعل اسب ساخته‌شده است. در ورودی خانه دو مجسمه از آهنگسازان مشهور مجاری بسیار چشم نواز است. سالن اجتماعات این ساختمان با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر پذیرای هنر دوستان زیادی است.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8195″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

قلعه بودا

قلعه بودا یکی از قصرهای سلطنتی است که با مساحت ۳۰۰۰ متر در کنار رودخانه دانوب به زیبایی هرچهتمام می درخشد. ظاهر قلعه بسیار هنرمندانه و فضای داخلی آن ساده و بی‌آلایش است. این قصر در سال ۱۲۹۵ به‌عنوان محل سکونت پادشاهان مجاری ساخته شد. در کنار در ورودی مجسمه پرنده‌ای به نام مرغ مرگ تعبیه شده است که نماد سلطنت این کشور است.

در ورود به قصر از پله‌های هابسبورگ (Habsburg) پایین رفته و تراسی را ببینید که در آن چشمه‌ای با کودکان ماهیگیر وجود دارد. در کنار چشمه Mathias، دروازه شیرها وجود دارد که مجسمه چهار شیر محافظ قلعه عظمت قصر را به رخ بیننده می کشاند.

همچنین در این قلعه می توانید از گالری ملی، کتابخانه Szechenyi و موزه بوداپست با آثاری از قرون وسطی دیدن کنید. در سال ۱۹۸۷ قلعه در سایت میراث جهانی مجارستان به ثبت رسید. با خرید بلیط هواپیما بوداپست می توانید از آثار ارزشمند دیگری همچون قلعه Vajdahunyad، کلیسای دانشگاه، خیابان وکی و انواع فستیوال های متعدد و قدیمی ترین متروی جهان  دیدن کنید و از سفر خود لذت ببرید.

جاذبه های فرهنگی بوداپست

در ماه اوت هزاران نفر از سراسر دنیا برای شرکت در فستیوال سیگت به بوداپست سفر می‌کنند و از حضور در بزرگترین فستیوال موسیقی دنیا احساس شادی می کنند. این فستیوال یک هفته به طول می‌انجامد. اگر قصد دارید سوغاتی های مناسبی از بوداپست تهیه کنید ما به شما تورها و گلدوزی‌های مجارستانی، پاپریکای مجارستانی، مکعب روبیک، چاقوی دست‌ساز، کیف‌های چرمی، ظروف و اشیای چینی، صنایع چوبی دست ساز، زیورآلات ، کریستال Ajka، تخم‌ مرغ‌های نقاشی شده و لباس سنتی مجارستانی را پیشنهاد می کنیم. برای خرید بلیط هواپیما بوداپست تیک بان گزینه ای ارزان و راحت است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *