سواحل شبرنگی

سواحل شبرنگی، امواجی که نور به ساحل می ریزند

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بسیاری از افراد قدم زدن در ساحل را دوست دارند و با شنیدن صدای امواج دریا به آرامش می رسند. هر ساله سواحل زیادی گردشگران را به سوی خود فرا می خوانند اما در این مطلب درباره سواحل عجیبی صحبت می کنیم که پدیده ای طبیعی ولی نادر آنها را منحصر به فرد کرده است. این سواحل زیبا بسیار دیدنی و شگفت انگیز هستند. چرا که در شب همچون نگینی درخشان چشمها را خیره می کنند. در ادامه مجله تیک بان سواحل درخشان دنیا را به شما معرفی می کند.

ساحل دریای تویوما در ژاپن

خلیج تویوما ژاپن یکی از شگفت انگیزترین مناطق جهان است! هر ساله از ماه مارس تا ژوئن خط ساحلی دریای تویوما واقع در کشور ژاپن شب هنگام به رنگ آبی روشن در می آید و یکی از جذابترین پدیده های طبیعی را به وجود می آورد. اینجا ۵۰۰ گونه عجیب دریایی یافت شده که به همین دلیل به “خلیج مخزن ماهی طبیعی” معروف شده است.

در ساحل دریای تویوما از اواسط بهار تا اوایل تابستان، پدیده ای طبیعی اتفاق می افتد که موجب شگفتی می شود. اگر شبها به ساحل بروید امواج دریا را می بینید که گویی نوری آبی رنگ و درخشان از دل دریا به ساحل می آورند. امواج دریا در هنگام برخورد با ساحل انگار نورهای زیبای به ساحل می ریزند که چشمها را خیره می کنند.

علت درخشندگی ساحل دریای تویوما چیست؟

دلیل این پدیده زیبا کرم های شب تاب هستند که در عمق دریای تویوما زندگی می کنند. این کرم های ۸ سانتی متری در اطراف چشمان خود شاخک های نورانی دارند. البته بدن این نوع از کرم های شب تاب نیز دارای پوشش نورانی می باشد که بسیار درخشان است به طوری که از زیر آب نیز دیده می شوند. این کرمها در این وقت از سال به سمت ساحل می آیند و امواج آنها را همچون فانوس های شناور به ساحل می آورد.

مردم ژاپن هر ساله ورود کرمهای شب تاب درخشان را جشن می گیرند. گردشگران زیادی هم برای بازدید ساحل نورانی و گرفتن عکس های منحصر به فرد به این منطقه سفر می کنند. گردشگران حتی با قایق به فاصله دو کیلومتری از ساحل دور می شوند و از تماشای کرم های درخشان در عمق آب لذت می برند. وجود این پدیده طبیعی به اقتصاد مردم منطقه از طریق جذب گردشگر کمک زیادی کرده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9711″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

سواحل تاسمانی در استرالیا

در جنوب شرق استرالیا سواحلی وجود دارند که شما را شگفت زده می کنند. Tasmania بزرگترین جزیره استرالیاست که سواحل آن درخشان نورانی می شوند. در این منطقه درخشندگی دریا به علت گیاهان شبرنگی است که در دریا شناورند. با تهیه بلیط هواپیما سیدنی می توانید به استرالیا سفر کرده و از تماشای ساحل درخشان لذت ببرید.

سواحل درخشان چابهار

شاید بپرسید ساحل درخشان ایران کجاست؟ در کشور ما ایران هم می توانید پدیده ساحل نورانی را مشاهده کنید. در شب های پاییز و زمستان موجودات دریایی ریزی به نام فیتوپلانکتون ها سواحل چابهار را نورانی می کنند. در این پدیده فتوپلانکتون های نورانی با ایجاد رنگ آبی زیبایی به ساحل نور می پاشند!

امواج دریا تعدادی از موجودات نورانی را در ماسه های ساحل برجا می گذارند و این موجب نورانی شدن ساحل می شود. در اولین نگاه انگار به ماسه ها نگین دوخته اند. نگین هایی درخشان به رنگ آبی!

مردم چابهار سالهاست که با ساحل شب تاب ایران، این پدیده زیبا آشنا هستند. آنها در شبهای زمستان به شنا کردن در امواج نورانی می پردازند و در موقع بیرون آمدن از آب مقداری زیادی از فیتوپلنکتون های درخشان را بر روی بدن خود می بینند. بله آنها به سختی به پوست بدن می چسبند و نقطه هایی درخشان به وجود می آورند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9714″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]اما متاسفانه مدتی است که تعداد فیتوپلانکتون های نورانی بسیار کمتر شده است. برخی از مردم آنها را بدرون شیشه ریخته و تصور می کنند می توانند آنها را با خود ببرند در حالیکه این موجودات زیبای نورانی بیشتر از چند دقیقه دوام نمی آورند.

اکنون سواحل چابهار به عنوان جاذبه گردشگری شناخته شده و گردشگران زیادی هر ساله برای تماشای سواحل نورانی به این منطقه سفر می کنند. حفاظت از منطقه و فیتوپلانکتون ها مستلزم برنامه ریزی مسوولان می باشد. چرا که عمر این موجودات کوتاه است و در صورت وجود گردشگران زیاد ممکن است نابود شوند.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره حضور فیتوپلانکتون های رنگی و نورانی در چه ساعتی از پاییز و زمستان در دست نیست اما مردم منطقه بارها شاهد آن بوده اند. برای سفر به چابهار و دیدن این پدیده نادر زیبا می توانید به تیک بان مراجعه کنید و بلیط هواپیما چابهار را به راحتی خریداری کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *