قصر نوی شوان اشتاین، قلعه ای در قلب کوه های آلپ

قصر نوی شوان اشتاین، قلعه ای در قلب کوه های آلپ

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اگر می خواهید بدانید سرزمین قصه‌های زیبای انیمیشن ها کجاست، باید بگوییم که مکانی زیبا در آلمان است. تمام داستان های سحرآمیز دنیای کودکانه الهام گرفته از قصر باشکوهی است به نام نوی شوان اشتاین. این قصر رویایی در قرن ۱۹ میلادی به دستور لودویگ دوم (پادشاه قصه پریان) بنا شد. این پادشاه به نرم خویی و لطافت طبع مشهور است و زندگی در سرزمینی پر از مخلوقات تخیلی از آرزوهایش بود. به طوری که علاقه ای به مسائل حکومتی نشان نمی داد و در دنیای تخیلی خود سیر می کرد. به همین جهت قصرهای زیبای Herrenchiemsee ،Linderhof ،Neuschwanstein  برگرفته از تخیلات لودویگ می باشند که از شاهکارهای بی نظیر معماری هستند.

قلعه ای محبوب گردشگران

قلعه نوی شوان اشتاین Neuschwanstein محبوب ترین قلعه ی آلمان و یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در اروپا محسوب می شود. این قلعه باشکوه در باواریا، نزدیک شهر فوسن قرار گرفته است. شهر فوسن نیز از مقاصد گردشگری کشور آلمان است. هنگامی که از دور به قصر نگریسته می شود گویا در دل کوههای آلپ قلعه ای استوار و مستحکم خود نمایی می کند.

نمای خارجی و ظاهر قلعه مانند بناهای قرون وسطی می باشد اما نمای داخلی آن بسیار مجهز و پیشرفته است. از سیستم تهویه هوا گرفته تا آب لوله کشی برگرفته از چشمه تنها بخشی از تجهیزات قصر و می باشد. به لحاظ جغرافیایی نیز قلعه قصه های پریان را برای ما تداعی می کند. این قلعه در رشته کوه های آلپ باواریا در کشور آلمان واقع شده که منظره ای باشکوه و جذاب دارد. قلعه مشرف به دره Hohenschwangau بوده و از فضای سبز بی نظیری برخوردار است.

تاریخچه قلعه نوی شوان اشتاین

ساخت قلعه در سال ۱۸۶۹ میلادی شروع شد و با این که قرار بود بر طبق برنامه ریزی ها سه ساله به اتمام برسد اما تا به حال هم تکمیل نشده است. پادشاه لودویگ سعی می کرد تا از بهترین مصالح و امکانات در ساخت قصر استفاده کند. پادشاه لودویگ از حامیان آهنگساز مشهور ریچارد واگنر بوده و این قلعه را نیز به افتخار او ساخته است. ترجمه نام قلعه «قلعه جدید قو» می باشد. نام گذاری قلعه نیز بسیار هوشمندانه صورت گرفته است چرا که در قرن نوزدهم از قلعه ها برای اهداف نظامی و دفاعی استفاده نمی شده است و تاکید پارادوکسی بر استفاده از قلعه می باشد.

در واقع قصر نوی‌ شوان‌ اشتاین برگرفته از قصر وارتبورگ می باشد که از دوره فئودال بایرن، باقی مانده بود. لودویگ به جهت علاقه ای که به اپرای رمانتیک ریشارد واگنر (لوهنگرین) داشت، همواره خود را شوالیه قهرمان داستان تصور می کرد به همین دلیل دستور احداث قصر قو را صادر کرد.

در ساخت قصر از کتاب حماسی الهام گرفته شده است که درباره زیگفرید اژدهاکش است و در سرود نیبلونگ‌ ها متجلی می باشد. با ورود به قصر بسیاری از داستان های قرون وسطی درذهن بیننده تداعی می شود. هنرمندان برای ساخت سالن های قصر و نقاشی های روی دیوار وسواس بسیاری به خرج داده اند. حتی در روایت ها آمده است که برای کنده کاری روی چوب یکی از اتاق های قصر ۱۴ نجار به مدت ۵سال ونیم کار کرده اند. تمامی جزییات به کاررفته در ساخت قصر از شاهکارهای معماری و هنر های ستایش شده می باشد. به قدری در ساخت قصر دقت و وسواس به کار رفت که به عمر لودویگ قد نداد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8118″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

امکانات قلعه شوان اشتاین

شاید فکر کنید قصری که در دوران قرون وسطایی ساخته شده است، از امکانات بی بهره است اما قصرقو اصلا چنین نیست. بلکه یکی از به روز ترین بناهای زمان خود است. سیستم گرمایشی مرکزی، زنگ های الکتریکی برای احضار خدمه،‌ تلفن و حتی سیستم فلاش اتوماتیک در سرویس های بهداشتی از امکانات قصر نوی شوان اشتاین است.

باغی زیبا قلعه را در دل خود محصور کرده است وتوسط یک حیاط مرکزی با دیوارهای سرتاسری احاطه شده است. یک غار مصنوعی، ۱۴ اتاق شاهانه با طراحی منحصر به فرد، اتاق تاج با نقاشی فرشتگان، تزیینات روی دیدوار ها به سبک بیزانس و دکوراسیون مجلل از ویژگی های قصر است.

سرانجام پادشاه قصر

نوی ‌شوان‌ اشتاین رویا و تخیل لودویگ است که در قالب یک شاهکار سنگی حقیقت یافت. بعدها این قصر، الگوی طراحی قصر زیبای خفته‌ شرکت دیزنی و باله‌ دریاچه‌ی قو شد.

اما سرانجام پادشاه لودویگ با آن همه تخیلات قوی و رویاپردازی های کودکانه به جنون کشیده شد. او خود را کاملا نسبت به امور حکومت داری بی تفاوت و بی علاقه نشان می داد و وقت خود را صرف گشت و گذار می کرد. حتی در پرداخت تخیلات به جایی رسیده بود که با روح لویی چهاردهم شام می خورد و یا ویلهلم (Wilhelm Tell) قدم می زد. لودویگ چنان غرق در تفکرات خود بود که شب و روز را تلفیق می کرد و از همین رو به او لقب «شاه ماه» دادند.

جنون لودویگ سرانجام او را از پادشاهی عزل کرد و در سال ۱۸۸۶ به همراه روانشناس خود به کاخ برگ (Berg Castle) فرستاده شد. ودویگ فقط یک روز توانست در آنجا طاقت بیاورد. فردا ی همان روز جسد او در کنار دریاچه ای در همان نزدیکی پیدا شد. دو ماه بعد از مرگ لودویگ قلعه به معرض عموم گذاشته شد. با این که او برای ساخت قلعه بسیار تلاش کرد تنها ۱۱ روز در آن اقامت داشت. در سال ۲۰۱۲ تصویر قلعه بر روی سکه دو یورویی ضرب شد.

برای سفر به آلمان و تماشای قلعه زیبای نوی شوان اشتاین می توانید به راحتی بلیط هواپیما برلین را از تیک بان خریداری کرده و با رزرو هتل به صورت آنلاین از سفری به یادماندنی لذت ببرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *