خوراک تمساح

خوراک تمساح، غذای لذیذ کجاست؟

با افزایش جمعیت کره زمین، روز به روز منابع برای تامین خوراک انسان، کمتر می شود؛ به طوری که در برخی از مناطق زمین که جمعیت بیشتر اما غذا کمتر است، غذاهای عجیب و غریب طبخ می شود. یکی از همین غذاها که می تواند به شما حس پیروزی بر طبیعت را بدهد، خوراک تمساح است!
راهنمای مطالعه

با افزایش جمعیت کره زمین، روز به روز منابع برای تامین خوراک انسان، کمتر می شود؛ به طوری که در برخی از مناطق زمین که جمعیت بیشتر اما غذا کمتر است، غذاهای عجیب و غریب طبخ می شود. یکی از همین غذاها که می تواند به شما حس پیروزی بر طبیعت را بدهد، خوراک تمساح است!

گوشت تمساح یا کروکدیل، یکی از غذاهایی است که از شکار انواع کروکودیل مانند تمساح، گادو و سوسمار تهیه می شود. این غذا از دوران باستان بخشی از غذای مردمان آمریکای جنوبی را تشکیل می داده است. از دوران باستان تا بحال همچنان خوراک تمساح بعنوان غذایی لذیذ طبخ می شود. امروزه نیز گوشت تمساح بخشی از غذای بخش جنوبی آمریکا و آمریکای لاتین را تشکیل می دهد.

تاریخچه استفاده از گوشت تمساح

از میانهٔ قرن هیجدهم، استفاده از گوشت کروکدیل به عنوان غذای محلی در جنوب ایالات متحدهٔ آمریکا رواج پیدا کرد. از این گوشت در غذای محلی گامبو استفاده می شد. در اوایل قرن نوزدهم، خوردن تخم کروکدیل نیز در بخش‌های گسترده‌ای از جنوب آمریکا رونق گرفت. علاوه بر آمریکا در کشور تایلند نیز خوراک تمساح طرفداران زیادی دارد. از گوشت تمساح انواع غذاها مانند همبرگر و استیک تهیه می‌شود.

گوشت کروکدیل

خواص خوراک تمساح

در تمامی غذاهای گوشتی پروتئین مهمترن بخش است. بنابراین هدف از خوردن گوشت تمساح تامین نیاز پروتئین بدن است. گوشت کروکدیل با درصد بالایی از پروتئین و درصد کم چربی یک غذای مفید به‌شمار می رود. مصرف ۱۰۰ گرم گوشت کروکودیل حاوی ۴۶ گرم پروتئین است که از پروتئین موجود در گوشت مرغ بیشتر است. اسید آمینه موجود در گوشت کروکودیل، باعث پیشگیری از مشکلات قلبی شود. همنین استفاده از گوشت خزندگان له خصوص تمساح درمان قطعی بیماری آسم است. چینی ها مدتهاست که از خوراک تمساح له همراه جنسینگ برای درمان بیماری آسم استفاده می کنند.

گوشت کروکدیل، گوشتی خوشمزه اما دارای بافتی سفت است که می توانید آن را به صورت های مختلفی طبخ کنید. بهترین قسمت گوشت کروکودیل، قسمت دم آن است. برای خرید گوشت تمساح می توانید، بلیط هواپیما واشنگتن را از سایت تیک بان تهیه کرده و بعد از رسیدن به آمریکا به مزارع پرورش کروکودیل در ایالت متحده آمریکا بروید و یا آن را در فروشگاههای مواد غذایی خریداری کنید.

ترکیبات گوشت تمساح

در هر ۵ انس گوشت کروکدیل ۱۴۳ کالری، ۲۹ گرم پروتئین، ۳ درصد چربی و ۶۵ میلی‌گرم کلسترول وجود دارد. همچنین فسفر، پتاسیم، ویتامین B12، نیاسین و اسیدهای چرب اشباع نشده از دیگر ترکیبات گوشت این خزنده می باشد. مزه آن شبیه طعم گوشت بلدرچین و ماهی است. اما به دلیل سفتی این ماده غذایی برای خوردن گوشت تمساح باید آن را خوب بجوید اما با طبخ خوب و آماده سازی گوشت قبل از طبخ این مشکل برطرف می شود.

گوشت تمساح

عوارض و خطرات خوردن گوشت تمساح

مهمترین نکته ای که باید در خوراک تمساح و استفاده از گوشت کروکودیل به آن توجه کنید، وجود باکتری سالمونلا می باشد. این باکتری بسیار خطرناک بوده و می تواند موجب بیماری های مختلفی همچون مشکلات گوارشی، اسهال و عفونت سالمونلا می شود. عفونت سالمونلا عوارض خطرناکی مانند آسیب سلول‌های کبدی دارد. بنابراین در هنگام پخت باید به این نکته توجه شود و از خوردن گوشت خام آن پرهیز نمود. همچنین وجود پروتئین و اسید آمینه موجود در گوشت کروکودیل در برخی از افراد واکنش‌های آلرژیک ایجاد می کند. مصرف گوشت کروکودیل به دلیل مقدار زیاد جیوه برای زنان باردار خطرناک است.

روش پخت تمساح

برای طبخ گوشت کروکدیل از روش‌های متنوعی مانند سرخ کرن، کبابی کردن، تفت دادن و دودی کردن استفاده می شود. از گوشت کروکودیل در پخت غذاهایی مانند کرئول، گامبو و غذاهای سنتی لوئیزیانا استفاده می‌شود. شاید در خیابان های تایلند نیز بتوانید تمساح های به سیخ کشیده شده و کبابی را ببینید. معمولاً گوشت دم و ستون مهره‌های تمساح که به آن (راسته و فیله) می گویند، از کیفیت بلاتری برخوردار هستند.

روش پخت تمساح

روش پخت خوراک تمساح شکم پر

در شرع اسلام خوردن گوشت تمساح حرام است. اما در برخی از کشورها بسیار رایج می باشد و از آن در تهیه غذاهای عجیب و غریبی مانند تمساح پلو، کباب تمساح سوخاری، تمساح سرخ کرده با قارچ و سیب زمینی و …. استفاده می شود. اما بومیان آمریکایی ین عذا را به روش خاصی طبخ می کنند که در ادامه به آن می پردازیم.

مواد لازم جهت خوراک تمساح لذیذ:

  • گوشت تمساح ۱ کیلوگرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • فلفل سبز ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • نان ۱ عدد
  • پنیر ۱۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

گوشت تمساح را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس همراه با پیاز، سیر و فلفل سبز را ریز خرد کرده و با یکدیگر تفت دهید. گوجه فرنگی‌ها را پوست بکنید و نگینی خرد کنید. حالا نوبت قارچ هاست که باید آنها را ورقه ورقه کنید. مواد را با روغن زیتون تفت داده و ادویه ها را اضافه نمایید. نان و پنیر را به تابه اضافه کنید و مخلوط کنید. خوراک تمساح را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا حسابی جا بیفتد. اگر گوشت تمساح یخ زده استفاده می‌کنید، آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید تا یخ زدایی شود. بسته به سلیقه و ذائقه شما می‌توانید سبزیجات دیگری مانند هویج و کرفس را اضافه کنید. خوراک تمساح با نان یا برنج سرو می شود.

پندار شایسته

پندار شایسته

دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
پندار شایسته
پندار شایسته
دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بدمزه ترین غذاهای ایرانی

بدمزه ترین غذاهای ایرانی را بشناسید

بسیاری از غذاهای ایرانی از دیدگاه مردم در لیست خوشمزه ترین غذاهای جهان قرار گرفته اند. این امر به آن معنا نیست که همه ی غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ هستند، بلکه برخی از این غذاها به حدی بد مزه و نا خوشایند می باشند که گرسنگی را به خوردن آنها ترجیح خواهید داد…

موزه لوور

چرا موزه لوور شهرت جهانی دارد؟

موزه لوور پر بازدید ترین موزه جهان به حساب می آید که مشهورترین آثار هنری جهان را در خود داده است. این مکان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می شود که هر هنرمندی حداقل یکبار در طول عمرش باید از آن بازدید کند…

گران ترین بستنی های جهان

ویژگی گران ترین بستنی های جهان چیست؟

سرمایه داران کشورهای توسعه یافته اخیرا به فکر تولید گرانقیمت ترین بستنی جهان افتاده اند تا نظر توریستهای ثروتمند را به خود جلب کنند. حتما این سوال برایتان پیش آمده که این بستنی ها چه تفاوتی با بستنی های معمولی دارند. به همین دلیل در مجله تیک بان قصد داریم که شما را با گران ترین بستنی های جهان آشنا کنیم.

شیرینی های محلی گیلان

شیرینی های محلی گیلان، از رشته خشکار تا برنجک

هنگامی که صحبت از باقلوا به میان می آید، اکثر ایرانیان به یاد باقلوای قزوین و یزد می افتند. اما باقلوای یاس از جمله خوش طعم ترین شیرینی های محلی گیلان می باشد که در قنادی های این شهر طبخ می شود. این شیرینی از سالیان دور تا به کنون همواره بر سفره ی هفت سین و در مجالس شادی حضور دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *