۵ راه آهن عجیب و غریب دنیا

یکی از مشهورترین قطارهای کل دنیا باید قطار سریع السیر مشرق باشد. سرزمین اروپا دارای راه آهن های مشهور و عجیب و غریب دیگر هم هست که یکی از آنها پل دره ای Brusio در منطقه کانتون Graubünden سوئیس است. یک پل دره ای مارپیچی در قرن گذشته ساخته شده تا قطارها بتوانند ارتفاع کمتری را در فاصله کوتاهی طی کنند. ساختار آن به طوری است که دارای ارتفاع ۱۱۰ متری و شعاع افقی با انحنای ۷۰ متری است.
راهنمای مطالعه

خطوط راه آهن بسیار قدیمی تر از آن هستند که مردم فکر می کنند. اولین خط ریلی مشهور جهان، راه آهن ۶ کیلومتری Diolkos Wagonway است که در قرن ششم قبل از میلاد برای حمل قایق در طول تنگه Corinth کشور یونان طراحی شده بود. راه آهن های مدرن تر از ابتدای قرن نوزدهم ساخته شدند. از همان ابتدا، سیستم راه آهن در سراسر جهان به یک زیرساخت ضروری حمل و نقل تبدیل شد. به طوری که روزانه تعداد زیادی از مردم توسط خطوط ریلی جابجا می شوند.

در ادامه شما را با ۵ راه آهن عجیب و غریب دنیا آشنا می کنیم.

مونوریل چانگ کینگ

چانگ کینگ یکی از شهرهای پرجمعیت کشور چین است. معماران و برنامه ریزان شهری در طول ساخت و ساز راه آهن، به مشکل جدی برخورد کردند!‌ سر راهشان یک آپارتمان ۱۹ طبقه بود.

دو گزینه برای حمل و نقل ریلی وجود داشت:

۱ – تمام بلوک را تخریب کرده

۲ – دو طبقه از آن را از بین ببرند و از فضای یک تونل اختصاصی استفاده کنند.

۱۳ سال است که از زمان ایجاد این تونل می گذرد ولی همچنان مقامات شهر بر این باورند که انتخاب درست را انجام داده اند. این قطار از داخل تونلی که وسط یک برج آپارتمانی است عبور می کند! ساخت مونوریل یکی از مهمترین اقدامات ضروری برای جابجایی ۴۹ میلیون شهروند در محدوده شهر چانگ کینگ بود. این ضرورت ایجاب می کرد تا هر نوع راهکار عجیب و غریب برای ادامه ساخت راه آهن انجام شود و مانعی بر سر راه آن وجود نداشته باشد

بنابراین سیستم راه آهن موجود در شهر چانگ کینگ از سیستم راه آهن دیگر نقاط جهان مجزا و متفاوت است.

راه آهن هانوی

زمانی که نام راه آهن هانوی را می شنوید ممکن است فقط یک کلمه به ذهن شما خطور کند، تنگ. یکی از دلایل اصلی توسعه و برنامه ریزی هر سیستم راه آهن در جهان، ایمنی است. نه فقط برای واگن ها، یا مسافران، حتی برای کسانی که سوار قطار نیستند. یک مثال برای اقدامات ایمنی استفاده از حصار کشی روی پل هاست. در مورد این قطار عجیب و غریب در هانوی، اقدامات ایمنی رها شده یا به طور کامل نادیده گرفته شده است. ریل این قطار به طور مستقیم از وسط یک خیابان عبور می کند. هر بار که یک قطار از راه می رسد، خیابان بسته می شوند تا اینکه قطار عبور کند. همچنین فروشگاه های نزدیک و مردم باید از مسیر خود خارج شوند.

قطار فرودگاه گیسبورن

اینکه مسیر یک خط راه آهن از وسط یک خیابان شلوغ عبور کند عجیب است، اما عجیب تر از آن عبور خط راه آهن از داخل یک فرودگاه است! در ساحل شرقی جزیره شمالی نیوزلند، فرودگاه گیسبورن به این نحو ساخته شده است. یک فرودگاه کوچک با ۱۶۰ هکتار مساحت که به دلیل وجود یک خط راه آهن در آن مشهور شده است. دلیل شهرت این فرودگاه کوچک؛ وجود خط قطار در سراسر باند اصلی آن است. در این فرودگاه قطارهای زیادی که برای عبور و مرور نیازمند مجوز کنترل ترافیک هوایی باشند، وجود ندارند، اما خط قطار پالرمسونت شمالی – گیسبورن باید این مجوز را داشته باشد تا بتواند به سفر خود ادامه دهد.

فرودگاه فقط از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ بعد از ظهر کار می کند و در خارج از این زمان، قطارها می توانند به راحتی عبور کنند.

پل دره ای Brusio

یکی از مشهورترین قطارهای کل دنیا باید قطار سریع السیر مشرق باشد. سرزمین اروپا دارای راه آهن های مشهور و عجیب و غریب دیگر هم هست که یکی از آنها پل دره ای Brusio در منطقه کانتون Graubünden سوئیس است. یک پل دره ای مارپیچی در قرن گذشته ساخته شده تا قطارها بتوانند ارتفاع کمتری را در فاصله کوتاهی طی کنند. ساختار آن به طوری است که دارای ارتفاع ۱۱۰ متری و شعاع افقی با انحنای ۷۰ متری است.

ارتفاع خروج قطار از پل دره ای ۲۰ متر بالاتر از ارتفاعی است ورودی پل است.

دنتون، منچستر

ایستگاه Denton Flyer، بخاطر خدمات منحصر به فردی که به مسافرانش ارائه می دهد، شناخته شده است. این قطار حتی برای درخواست یک نفر هم توقف می کند. شروع خدمت رسانی به مسافران در صبح روز جمعه در ساعت ۱۰:۱۵ به وقت محلی است. زمان مسافرت در کل خط تقریبا ۱۷۰ ساعت است. این راه آهن ها و قطار ها تنها قطار های عجیب و غریب دنیا نیستند. در سال ۲۰۱۵، چین طرح هایی را برای ساخت یک تونل ۲۰۱ کیلومتری که ایالات متحده را به سمت سرزمین های چین از طریق سیبری و از طریق تنگه برینگ پیوند می دهد، ارائه داد. با این فرض که چین این تونل را بسازد، این سفر ریلی مسافت ۱۲,۸۷۵ کیلومتری را طی خواهد کرد.

سفری که با عبور بیش از چندین منطقه بین المللی انجام می شود و قطعا سفری بسیار هیجان انگیزی خواهد بود. با خرید بلیط قطار تیک بان سفری آرام و دانشین را تجربه کنید.

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *