عجیب ترین روستاهای ایران را بشناسید

عجیب ترین روستاهای ایران را بشناسید

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]تیک بان در این مقاله سعی دارد تا چند روستای عجیب ایران را به شما معرفی کند. امروزه در کشورهای پیشرفته روستا گردی پدیده ای جذاب و در خور توجه در گردشگری نوین می باشد. در ایران به علت وسعتی که دارد جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی وجود دارد. شهرها و روستاهای زیبایی که هر کدام از آنها خصوصیات ویژه خود را دارند.  در اینجا چند روستای خاص را  نام می بریم که سفر به آنها خالی از لطف نیست.

ماخونیک

روستایی در شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی قرار دارد که نامش در فهرست عجیب ترین روستاهای ایران ثبت شده است. ماخونیک در طول تاریخ ویژگی های منحصر به فردی داشته است . اهالی این روستا همگی کوتاه قد هستند البته نسل جدید دارای قدی طبیعی می باشند اما افراد مسن تر به زحمت قدشان از ۱۴۰ سانتی متر تجاوز می کند. مردم این روستا تا ۵۰ سال پیش از این کارهایی مانند سیگار کشیدن، تماشای تلویزیون، خوردن گوشت شکار را گناه می دانستند و اعتقاد داشتند ورود تلویزیون به روستا به منزله ورود شیطان بوده است و کودکان را از تماشای آن منع می کردند. این روستا در سال ۱۳۹۰ جمعیتی در حدود ۷۳۹نفر داشته است.

درکش

روستای درکش در استان خراسان شمالی و در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر آشخانه قرار دارد. در این روستای عجیب ۳۸۰ گونه گیاه داروئی شناسایی شده است که ۸۰ نوع آن‌ها بسیار کمیاب می‌باشد. به این روستا لقب داروخانه طبیعی داده اند. اهالی روستا بیماری های خود را با گیاهان دارویی طبیعی معالجه می کنند.

زرگر

در فهرست عجیب ترین روستاهای ایران به روستای زرگر برمی خوریم. روستایی در ۵۰ کیلومتری شرق شهر قزوین و ۱۰۰ کیلومتری غرب تهران که مردم آن با زیان زرگری با یکدیگر صحبت می کنند. علت این که این روستا توانسته نام خود را در فهرست روستاهای عجیب ایران بگنجاند، این است که زبان مادری آنها یک زبان اروپایی به نام “رومانو” است. اهالی روستا هم به درستی نمی دانند از کدام کشور به اینجا مهاجرت کرده اند.

چهاربرج

روستای چهاربرج در استان خراسان شمالی و ۳۵ کیلومتری غرب شهر اسفراین قرار دارد که ۹۰ نفر از اهالی آن نابینا هستند. علت نابینایی این تعداد از اهالی این روستا، شیوع عارضه نابینایی در سی سال پیش بوده است. برخی از کارشناسان ازدواج های فامیلی را علت این عارضه می دانند.

سیرچ

روستای سیرچ در ۶۰ کیلومتری شرق کرمان و در نزدیکی کویر لوت قرار دارد. دمای هوای این روستا علت شهرتش می باشد.

بااین که روستا فاصله نزدیکی با کویر دارد و با گرم ترین نقطه ایران، گندم بریان فقط ۴۰ کیلومتر فاصله دارد اما از آب و هوای مطبوعی برخوردار است!

شهرآباد

هنگامی که وارد روستای شهرآباد واقع دربخش بهمن شهر ابرکوه می شوید ممکن است بسیار تعجب کنید. چرا که بیشتر اهالی روستا دوقلوهای همسان هستند. از جمعیت ۲۴۰ نفری این روستا ۴۰ دوقلوی همسان وجود دارد.

میمند

میمند روستایی صخره‌ای و مشهور در دنیا می باشد. مردم این روستا دل کوه را با دست شکافته اند و در آن ساکن شده اند. این روستا در ۳۸ کیلومتری شهر بابک کرمان قرار دارد. قدمت این روستا به ۱۲ هزار سال پیش می رسد. این روستا یکی از اولین زیست گاه های بشری در کشور است. خانه های روستا در دل کوه ساخته شده اند و جلوه منحصر به فردی را به وجود آورده اند.

ابیانه

ابیانه یکی از زیباترین روستاهای ایران است که معماری پلکانی آن زبانزد است. این روستا در ۴۰ کیلومتری نطنز از توابع استان اصفهان قرار دارد. در این روستا ساختار خانه ها به ترتیبی است که پشت بام یک خانه حیاط خانه دیگر است. مشابه این روستا، روستای ماسوله است که از نظر ساختار معماری به یکدیگر شباهت دارند. این روستای زیبا در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

هجیج

در شهرستان پاوه استان کرمانشاه روستای زیبای هجیج در دل کوه خودنمایی می کند. ساختار معماری هجیج نیز به صورت پلکانی می باشد. نکته قابل توجه در روستا این است که برای ساخت خانه ها حتی از یک قطعه آجر هم استفاده نشده و همه خانه ها از سنگ ساخته شده اند.

روستای صراخیه

در نزدیکی تالاب شادگان استان خوزستان روستای زیبایی واقع شده است که به “ونیز ایران” شهرت دارد. این روستا به قدری جذاب و دیدنی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. علت شهرت این روستا این است که تمام کوچه های آن در میان آب بوده و ساختاری شبیه ونیز ایتالیا دارد. روستا در تالاب آبهای شور و شیرین قرار گرفته است که در نهایت به خلیج فارس می ریزد. روستای صراخیه از نظر مردم شناسی و فرهنگ بومی ازاهمیت ویژه ای برخوردار است. رفت و آمد در روستا با قایق انجام می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *