از تنها دریاچه خالدار جهان چه می دانید

از تنها دریاچه خالدار جهان چه می دانید؟

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]در نقاط مختلف دنیا با عجایب خلقت آشنا می شویم که پر از رمز و راز هستند. یکی از عجایب طبیعی جهان واقع در شهر  اوسویوس در ایالت بریتیش کلمبیا می باشد. در شمال غربی این شهر، دریاچه ای وجود دارد که هر بیننده ای را شگفت زده می کند. برای دیدن پدیده ای شگفت و خارق العاده باید تابستانها به این منطقه سفر کنید و از تماشای این دریاچه لذت ببرید. اما چرا این دریاچه از عجایب است و این همه تماشایی است؟

دریاچه خالدار کانادا

در فصل تابستان که آب دریاچه شروع به تبخیر می کند، دایره های رنگی بزرگی روی سطح آب به وجود می آید. دایره هایی در رنگهای مختلف و اندازه های متفاوت که به آن شهرت دریاچه خالدار داده است.

در تنها بیابان کانادا دریاچه ای قرار گرفته است که تابستان ها خالدار می شود. محققان دلیل پیدایش خال های بزرگ در این دریاچه را وجود انواع مواد معدنی می دانند. تیتانیوم و نقره نیز در این دریاچه یافت می شوند.

دریاچه خالدار از نظر وسعت چندان بزرگ نیست و به طول نیم مایل است. اما از چشم انداز خوبی برخوردار است و از هر طرف منطقه می توان آن را مشاهده کرد.

خال های دریاچه از نظر رنگی با یکدیگر متفاوت هستند و هر دایره به یک رنگ است. بیشتر دایره ها به رنگ های سبز و آبی دیده می شوند. از آنجایی که میزان مواد معدنی هر قسمت از دریاچه با دیگر قسمت ها متفاوت است، اندازه دایره های به وجود آمده نیز با یکدیگر فرق دارند. از جمله مواد معدنی موجود در آب دریاچه شامل سولفات، کلسیم، سدیم سولفات، تیتانیوم و نقره می باشد.

دریاچه مقدس بومیان اوسویوس

اهالی منطقه این دریاچه را مقدس می دانند و اعتقاد دارند آب دریاچه شفا بخش است. مردم منطقه در روزگاران گذشته از آب دریاچه برای درمان بیماری های پوستی و لاعلاج استفاده می کردند و بعد از جراحت هایی که بر اثر جنگ بین قبایل در می گرفت، ساعتها در آب رودخانه می نشستند. آنها معتقد بودند هر کدام از دایره های روی دریاچه دارای مواد شفابخش خاصی است که در در مان بیماری ها موثر است.

استفاده از دریاچه در جنگ جهانی اول

در طول جنگ جهانی اول، از مواد معدنی داخل آب دریاچه برای تولید مهمات استفاده می کردند. کارگران چینی، با استخراج این مواد به تهیه مواد منفجره کمک می کردند. مردم منطقه روایت می کنند در یک روز نزدیک به یک تن نمک به همراه مواد معدنی دیگر از دریاچه استخراج شده است. به همین جهت دریاچه مانند قبل زیبا و رنگی نیست.

موقعیت مکانی دریاچه خالدار

این دریاچه در چمنزار حفاظت شده اکاناگان جنوبی قرارگرفته است و سالها در مالکیت انحصاری خانواده اسمیت بود. ارنست اسمیت از آب رودخانه چشمه آبگرمی درست کرد تا از خواص آب بهره بگیرد. اهالی منطقه تمام تلاش خود را کردند تا دریاچه را از مالکیت اسمیت درآورند تا این که بالاخره در سال ۲۰۰۱ با پرداخت ۲۲ هکتار زمین دریاچه را از خانواده اسمیت خریدند.

برای رفتن به دریاچه می توانید ۱۰ کیلومتر آنطرف تر از بزرگراه ۳ غربی به خارج از اوسویوس بروید و آن را تماشا کنید. هم اکنون دریاچه محافظت می شود و نمی توان آن را از نزدیک مشاهده کرد اما می توانید در امتداد بزرگراه توقف کنید و از آن عکس های جالب بگیرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *