چگونه تعطیلات عید در خانه سرگرم شوید

چگونه تعطیلات عید در خانه سرگرم شوید؟

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]چند وقتی است که قبل از فرا رسیدن بهار میهمان ناخوانده ای وارد کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر شده است و خیال ندارد به این زودی ها برود. میهمانی که ما را مجبور به خانه نشینی کرده و حوصله مان را سر برده است. حتما شما این میهمان مزاحم را می شناسید یا حداقل اسمش را شنیده اید. بله ویروس کرونا !! این ویروس نه چندان دوست داشتنی از چین سفر کرده و مانند یک جهانگرد حرفه ای خود را به بیشتر مناطق دنیا رسانده است. شاید از سرعتش تعجب کنید چرا که تنها در عرض کمتر از دوماه توانسته به ۱۳۷ کشور سفر کند.

تنها راه مقابله با چنین میهمان مزاحمی این است که او را تحویل نگیریم. چگونه؟ معلوم است باید به شدت مراقب باشیم تا با او برخورد نکنیم و بهترین راهش در خانه ماندن یا به اصطلاح قرنطینه خانگی است. اما در خانه ماندن شاید به مقدار زیادی بتواند ویروس را از ما دور کند اما موجب یکنواختی و بی حوصلگی می شود به خصوص در روزهایی که به سال نو و فرارسیدن فصل زیبای بهار نزدیک می شویم و آغاز دید و بازدید نوروزی هستیم. اما چه می توان کرد؟ شیوع بیماری کرونا بسیار بالاست و آمار افراد فوت شده نشان دهنده خطرناک بودن آن است. درچنین شرایطی برای حفظ سلامت خود و افراد خانواده خانه نشینی و استفاده از این فرصت برای انجام کارهای مفید، غنیمت بزرگی است.

تفریحات عید در قرنطینه خانگی

با این که با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی در طول سفر و در هواپیما امکان داشتن یک سفر سالم و ایمن را خواهید داشت اما تیک بان در این مقاله سعی می کند تا اگر قصد سفر کردن ندارید و ترجیح می دهید در خانه بمانید،  بهترین استفاده را از فرصت پیش رو داشته باشید. پس در ادامه با ماهمراه شوید.

خانه نشینی به خاطر کرونا، فرصتی بی نظیر

این روزها بسیاری از مردم دنیا خانه نشینی را برای پیشگیری از بیماری کرونا به هر کار دیگری ترجیح می دهند. با این کار از شیوع ویروس به افراد بیشتر جلوگیری می شود و جلوی اپیدمی بیماری گرفته می شود اما ممکن است برای خیلی از افراد ماندن طولانی مدت در خانه کار دشواری باشد و ندانند که با این همه وقت و فرصت چه کنند. از طرفی داشتن روحیه ای شاداب و مثبت به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و ما را از بیماری ها مصون نگه می دارد بنابراین نباید اجازه دهیم که خانه نشینی ما را افسرده کند. باید از فرصت پیش آمده به نحو احسن استفاده کرد. تیک بان در اینجا برخی از کارهای جذاب و مهیج را برای شما ذکر می کند تا شاید بتوانید از آن ایده گرفته و اوقات فراغت خود را به بهترین شکل سپری کنید.

تماشای فیلم و سریالهای جذاب

یکی از بهترین راههای سپری کردن اوقات فراغت تماشای فیلم یا سریالهای مورد علاقه است. به جای این که بیشتر وقت خود را به خوابیدن یا کسب خبرهای نادرست از شبکه های اجتماعی بگذرانید، بهتر است فیلم مورد علاقه خود را تهیه کرده و به تماشا بنشینید. شبکه نتفلیکس می تواند لیست کاملی از فیلمها را به شما ارائه دهد. برای کسانی که به سینما علاقه مندند این فرصت غیر قابل جبران است!

رسیدگی به کارهای عقب افتاده

همه ما کارهای عقب افتاده ای داریم که به علت نداشتن فرصت کافی نتوانسته ایم به آنها بپردازیم یا آنها را نیمه کاره رها کرده ایم. این روزها بهترین فرصت است تا با نگاهی به لیست قبلی و تهیه لیست جدید کارهای نیمه کاره را به پایان برسانیم. شاید زمان برخی از کارها گذشته باشد، اما می توانید دوباره رویا پردازی کنید و کارهای جدیدی را به لیست خود اضافه کنید و به نوبت آنها را به سرانجام برسانید.

آشتی با کتاب یار همیشگی

همانطور که می دانید هیچ چیز به اندازه کتاب نمی تواند ما را از دنیایی که هستیم جدا کند و به مکان جدیدی ببرد. باخواندن کتاب می توانید به مناطق مختلف سفر کنید، با افراد جدید آشنا شوید و یا ساعتهای طولانی سرگرم خواندن کتاب مورد علاقه خود باشید و متوجه گذر زمان نشوید. همیشه برای شروع کمی سخت است. با وجود جذابیت هایی که تماشای فیلم و یا شبکه های متنوع اجتماعی دارند، کتاب جذابیت اولیه خود را از دست داده است اما باور کنید همین که مکان خلوتی را برای خواندن کتاب پیدا کنید با مطالعه چند خط اول متوجه جذابیت و برتری کتاب خواهید شد.

اگر حوصله مطالعه کتاب را ندارید، می توانید به مطالعه وبلاگ های مفید مانند وبلاگ تیک بان بپردازید و اطلاعات لازم را در زمینه گردشگری کسب کنید و یا به سفر های مجازی بروید. از جاذبه های نقاط مختلف دنیا دیدن کنید و لذت ببرید.

استعدادهای خود را کشف کنید

روزهایی که در خانه هستید بیشتر به خود توجه کنید. اگر همیشه مترصد داشتن وقتی برای انجام کارهایی بودید که مورد علاقه تان بوده،  الان بهترین فرصت است. می توانید بنویسید، نقاشی بکشید، غذاهای جدید و یا کیک و شیرینی درست کنید. مطلب جدیدی بیاموزید و یا با دانلود برنامه های آموزشی به دانستنی های خود اضافه کنید حتی با وب گردی آموزه های خود را به روز کنید.

بازی کنید

امروزه انواع بازیهای کامپیوتری به راحتی در دسترس همه قرار دارد. می توانید به همراه افراد خانواده به خصوص جوانترها به بازی های کامپیوتری و یا بازی های دسته جمعی و شاد بپردازید. خلاقیت خود را به کار بیندازید و روشهای جدیدی را امتحان کنید.

 ورزش بهترین راه حفظ روحیه و شادابی

برای این که بتوانید سلامتی و شادابی خود را حفظ کنید، بهتر است در روزهایی که در خانه هستید هم به ورزش بپردازید. شاید تعجب کنید ولی می توان در خانه هم ورزش هایی مانند یوگا، ایروبیک، ورزشهای کششی و نرمشی را انجام داد. حتی با نصب اپلیکیشن های مخصوص بر روی گوشی خود می توانید به راحتی ورزش کنید.

سایر کارهای پیشنهادی

در روزهایی که به سال نو نزدیک می شویم، می توانید در خانه تکانی و مرتب کردن خانه کمک کنید و وسایل اضافی را دور بریزید. می توانید با دوستان و آشنایان خود از طریق تماس تصویری ارتباط برقرار کنید و سعی کنید روزهایی توام با شادی و سلامتی را پشت سر بگذرانید. همچنین با مراجعه به مجله تیک بان از آخرین خبرهای بیماری کرونا مطلع شوید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *