چگونه به کربلا ارزان سفر کنیم؟

سفر ارزان به کربلا با کمترین بودجه نیز امکان پذیر است. البته به شرطی که تکنیک های مدیریت بودجه در این سفر زیارتی را بدانید. ما نیز با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی تصمیم گرفتیم شما را در مجله تیک بان با طلایی ترین تکنیک های خرید بلیط هواپیما نجف و سفر ارزان به کربلا آشنا کنیم...
راهنمای مطالعه

شهر کربلا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در میان شیعییان است. به گونه ای که هر ساله با فرا رسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا این شهر لبریز از زائرانی می شود که عاشقانه به سوی حرم امام حسین (ع) و یارانش می شتابند. با این حال به دلیل افزایش نرخ ارز و بالاتر رفتن نرخ تورم بسیاری از مسافران پس از بررسی هزینه های سفر به کربلا از سفر به این شهر زیارتی منصرف می شوند. اما باید بدانید که سفر ارزان به کربلا با کمترین بودجه نیز امکان پذیر است. البته به شرطی که تکنیک های مدیریت بودجه در این سفر زیارتی را بدانید.

ما با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی تصمیم گرفتیم شما را در مجله تیک بان با طلایی ترین تکنیک های خرید بلیط هواپیما نجف و سفر ارزان به کربلا آشنا کنیم تا بدون هیچ گونه دغدغه مالی راهی این سرزمین مقدس شوید.

خرید بلیط ارزان برای سفر به کربلا

اولین گام برای سفر به کربلا، خرید بلیط هواپیما می باشد. شما برای سفر به این خطه دو راه پیش رو دارید:
۱ – سفر زمینی (سفر با اتوبوس)
۲ – سفر هوایی (سفر با هواپیما)

اما اینکه کدام شیوه را برای سفر به سرزمین نینوا انتخاب می کنید، به شرایط خودتان بستگی دارد. هر یک از این شیوه ها مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد.

اگر به دنبال سفر ارزان به کربلا هستید، ما به شما خرید بلیط اتوبوس مهران (برای اهالی شهرهای شمالی کشور) یا شلمچه (برای اهالی جنوب کشور) را پیشنهاد می کنیم. البته برای سفر زمینی به این مقصد زیارتی باید از آمادگی جسمانی و وضعیت سلامتی مناسبی برخوردار باشید تا به راحتی مسیر پیاده روی اربعین (از مرز مهران تا کربلا) را طی کنید. اما در صورتی که شرایط لازم برای شرکت در پیاده روی معنوی و باشکوه اربعین را ندارید، باز هم جایی برای نگرانی وجود ندارد. زیرا سامانه فروش بلیط تیک بان با ارائه بلیط هواپیما تهران نجف با نرخ مصوب در خدمت شما زائران محترم است تا سفر هوایی ارزان به کربلا را تجربه کنید.

سفر ارزان به کربلا

اقامتگاه های اقتصادی، شیوه تضمینی سفر ارزان به کربلا

اقامت در اقامتگاه های ارزان یکی دیگر از راهکارهای تضمینی سفر ارزان به کربلا محسوب می شود. در سالهای اخیر هتل های اقتصادی بسیاری در شهر کربلا افتتاح شده اند که از جمله معروف ترین آنها باید به هتل کریستال (در فاصله ۵۰۰ متری بین الحرمین)، هتل عطا الحسین (در فاصله ۲۰ دقیقه ای تل زینبیه) و هتل لارسا (در فاصله ۷ دقیقه ای بین الحرمین) اشاره کرد. البته ارزان بودن این هتل ها به معنای بی کیفیت بودن خدمات آنها نیست و شما در این اقامتگاه ها از امکانات و خدمات رفاهی استاندارد همه هتل ها نظیر وای فای رایگان، سرویس بهداشتی، خدمات نظافتی، تلویزیون، تلفن، بوفه صبحانه بهره مند خواهید شد.

اقامت رایگان در حسینیه ها با چاشنی غذای نذری

همچنین علاوه بر هتل ها حسینیه های ایرانی کربلا نیز پذیرای شما هستند. معمولا اقامت در این حسینیه ها برای زائران رایگان است. علاوه بر آن در این حسینیه ها با غذاهای نذری از شما پذیرایی می شود و انواع امکانات رفاهی (حمام، سرویس بهداشتی، کالای خواب و…) در اختیار شما قرار می گیرد. راستی اگر در ایام خلوت تر به کربلا سفر کردید، حتما شبی را در فضای ملکوتی بین الحرمین سپری کنید. قطعا این شب، ماندگارترین شب زندگی شما خواهد شد.

کاهش هزینه های خورد و خوراک، روش تضمینی سفر ارزان به کربلا

در مسیر پیاده روی تعداد بی شماری از ایستگاه های نذری و صلواتی به چشم می خورند که با روی گشاده از زائران حسینی پذیرایی می کنند. بنابراین هیچ مسافری از خوان گسترده ی امام حسین (ع) در این ایام بی بهره نمی ماند. با این حال مدیریت هزینه های خورد و خوراک در لیست کلیدی ترین راهکارهای سفر ارزان به کربلا قرار دارد.

غذاهای بی نظیر عراقی، از قیمه عراقی تا بریانی نجف

باید بدانید که غذاهای سنتی عراق نظیر قیمه عراقی، فاصولیا، بریانی و کباب عراقی بسیار چرب و سنگین هستند. به همین دلیل هریک پرس غذا در رستورانهای معروف کربلا نظیر النخیل، فردوس، رکن السلطان و حسین الحمدانی برای سیر شدن دو تا سه نفر کافیست. همچنین شما برای کاهش هزینه ها می توانید به نوش جان کردن فلافل و سمبوسه در دکه های اطراف حرم امام حسین (ع) اکتفا کنید. اما به شما توصیه می کنیم که اصلا سراغ رستورانهای بین راهی و ناشناخته کربلا و نجف نروید. زیرا احتمال آلوده بودن آب و غذا و مسمومیت های گوارشی در این اماکن بسیار بالاست. راستی با توجه به طولانی بودن مسیر پیاده روی اربعین به همراه بردن آذوقه خشک شامل بیسکوییت، آجیل شیرین، تنقلات و انواع کنسرو را فراموش نکنید.
قیمه عراقی در سفر به کربلا

با کمترین بودجه در کربلا سوغاتی بخرید!

سوغاتی دادن یکی از رسوم زیبای ما ایرانی هاست. علاوه بر آن ما با خریدن سوغاتی به عزیزانمان ابراز محبت می کنیم و لبخند را بر لبان آنها می نشانیم. اما گاهی کمبود بودجه باعث می شود که امکان خرید سوغاتی برای ما وجود نداشته باشد. اما مگر سفر زیارتی بدون خرید سوغاتی امکان پذیر است؟ باید بدانید که در کربلا با کمترین بودجه نیز قادر به خرید سوغاتی هستید. برای این کار تنها کافیست به بازارها و مراکز خرید ارزان کربلا سر بزنید.

بازارها و مراکز خرید ارزان کربلا

بازارها و مراکز خرید زیادی در سراسر شهر کربلا دیده می شوند که به عرضه انواع کالاها با بازه های قیمتی متفاوتی می پردازند. اما اگر به دنبال خرید سوغاتی با کمترین بودجه در کربلا هستید، باید به بازار سنتی کربلا، بازار امام صادق (ع)، مرکز خرید کوثر و بازار سید عقیل بروید.

ارزان ترین سوغاتی کربلا چیست؟

زائران کربلا معمولا برای سوغاتی ملزومات نماز مانند مهر، سجاده و چادر را خریداری می کنند. ولی به شما پیشنهاد می کنیم با خرید سوغاتی های متنوع از کربلا عزیزانتان را غافلگیر کنید. خرید رطب، شیرینی ها و شکلاتهای عراقی قطعا کودکان خانواده شما را سر شوق می آورد. بدلیجات رنگی نیز برای خانمهای فامیل سوغاتی جذابی به نظر می رسد. راستی برای نیز می توانید به سراغ خرید اجناسی چون کیف های چرم مصنوعی، انگشترهای سنگ ارزان قیمت (سنگ عقیق) و البسه نخی بروید.

دریافت ارز اربعین

شما در این وبلاگ با بهترین راهکارهای سفر ارزان به کربلا و خرید تور کربلا آشنا شدید. علاوه بر این راهکارها، دریافت ارز دولتی (به شرط ارائه بلیط و ثبت نام در سامانه سماح) نیز می تواند به کاهش هزینه های سفر زیارتی شما کمک شایانی بکند. در ضمن در سفر به کربلا تنها به ارز دولتی اکتفا نکنید و حتما به مقدار کافی با خود دینار به همراه ببرید. چون در کربلا تنها چند صرافی معتبر وجود دارند که در ایام اربعین به دلیل ازدحام زائرین خدمات قابل قبولی را به شما ارائه نخواهند داد. پس برای رقم زدن یک سفر دلچسب و ارزان به کربلا حتما به راهکارهای طلایی ما توجه نمایید. فراموش نکنید که ما شنوای خاطرات و تجربیات معنوی و ارزشمند شما درباره سفر ارزان به کربلا در قسمت نظرات هستیم. در ضمن ما را از دعاهای خیر خود در بین الحرمین بی نصیب نگذارید.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
دلارام حیدری
دلارام حیدری
نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

سفر به کره شمالی

سفر به کره شمالی، لذت یا اسارت؟!

کره شمالی یکی از جالب ترین کشورهاست که قطعا سفر به آن تجربه منحصر به فردی است. سفر به کره شمالی شبیه به هیچ کشور دیگری نیست؛ در ادامه درباره عجایب این کشور بیشتر صحبت خواهیم کرد. سوای از مباحث سیاسی کره شمالی، مردم این کشور در شرایط خاصی زندگی می کنند که ممکن است دانستن آن برایتان جالب باشد. اما…

محرم در اصفهان

آداب و رسوم محرم در اصفهان

اهالی نصف جهان هم از دوران صفویه تاکنون هر ساله در دهه اول محرم، شهر را سیاه پوش و بساط عزاداری مفصلی را بر پا می کنند. از همین رو آداب و رسوم محرم در اصفهان، جذابیت بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. در مجله تیک بان قصد داریم شما را با زیباترین مناسک حسینی در شهر گنبدهای فیروزه ای آشنا کنیم…

مراسم قالیشویان

مراسم قالیشویان مشهد اردهال

مراسم قالیشویان یکی از مشهورترین آیین های مذهبی در کشور می باشد که در سال ۲۰۱۲ توسط یونسکو به ثبت رسید. این مراسم تنها مناسب مذهبی تعیین شده بر اساس تقویم شمسی در ایران است که قدمت برگزاری آن به ۵۷ سال پس از هجرت پیامبر بازمی گردد….

جزایر جیمز باند

جزایر جیمز باند کجاست؟

جزایر جیمز باند یا همان خائو فینگ کان، مجمع الجزایری از جزایر کوچک هستند که در خلیج فانگ نگا در نزدیکی پوکت تایلند قرار دارند. این جزایر به دلیل طبیعت بی نظیر و چشم نوازشان بسیار مشهور هستند به طوری که هر ساله میلیونها گردشگر را…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *