اگر در سفر جاده ای به مشکلی برخوردیم، چه کنیم؟

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سفر جاده ای یکی از لذت بخش ترین راه های سفر است، فقط شما هستید و ماشین و یک جاده باز. با توجه به این گفته، در شرایطی که فقط شما و ماشین و جاده هستید، اگر مشکلی به وجود آید، ماجراجویی شما سریعا به پایان سختی منجر می شود. برای اینکه به شما کمک کنیم سفرتان به بن بست نرسد، از گردشگران مختلف خواستیم تا مشکلات سفرهای جاده ای خود را به اشتراک بگذارند، بنابراین شما می توانید مشکلات احتمالی را پیش بینی کرده و برای مقابله با آنها آماده باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

یک راه با منظره خوب در مسیر نادرست
یکی از جهانگردان می گوید: وقتی که به تنهایی در سافاری در نامیبیا بودم، ناخواسته از ایستگاه بنزین خارج شده و به جای همان جاده ای که از آن وارد شده بودم، به جاده دیگری رفتم. قبل از اینکه مکان یاب خودرو به طور غیرمنتظره هشدار دهد که وارد یک جاده خاکی می شوم، من خیلی خوشحال به آرامی در جهت غرب حرکت می کردم که هر مایل از آن مناظر درخشانی داشت. سریع متوجه شدم که در مسیر اشتباه قرار گرفتم. قبل از اینکه دور بزنم و به مسیر اشتباه ادامه ندهم، ماشین را کنار جاده نگه داشتم و مکان یاب را مجددا تنظیم کردم. خوشبختانه اشتباه من قابل جبران بود و بیش از یک ساعت وقتم هدر نرفت.
بنابراین زمانی که در سفر جاده ای در نامیبیا هستید (یا هر مقصد و مسیر دیگری)، همیشه مکان یاب خود را تنظیم کنید تا بتوانید در مسیر درست دور بزنید. اگر این کار را انجام ندهید، یک دور زدن اشتباه ممکن است. منجر به طی یک مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری شود.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5899″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][vc_message message_box_color=”violet” icon_fontawesome=”fa fa-bus”]با خرید بلیط اتوبوس از تیک بان سفر جاده ای امنی را تجریه کنید.[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

بالن های هوای گرم روی مناظر صخره ای کاپادوکیا، ترکیه
یک خودروی ساده نمی تواند از پس این مسیر برآید. هر نوع ماشینی برای ماجراجویی آفرود مناسب نیست. تجربه یکی از گردشگران در سفر به این منطقه: ما در کاپادوکیای ترکیه و در حال جستجوی آغاز مسیر بودیم که وارد یک مسیر سربالایی باریک، شنی و تا حد زیادی تند شدیم. با احتیاط حرکت کردیم و در این فکر بودیم که کاش می توانستیم ماشینی را که ارزان اجاره کرده بودیم را پس دهیم. پس از پیمودن مسیر، ترس های ما بیشتر شد: نمی توانستیم برای بالا رفتن از مسیر به اندازه کافی حرکت کنیم. به موتور ماشین استراحت دادیم، سنگ های زمین را جابه جا کردیم و راه را باز کردیم. در نهایت همه وسایل ماشین را خالی کردیم به جز راننده، تا ماشین بتواند کمی حرکت کند.
در هنگام سفر، همیشه گزینه ارزان قیمت را انتخاب نکنید؛ به مسیر توجه کنید و یک خودروی مناسب اجاره کنید تا از مشکلات و کمک خواستن جلوگیری کنید.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5901″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ون مخصوص کمپ در کانادا
برای پیش بینی های احتمالی، ما تا به حال از ون مخصوص کمپ استفاده نکرده بودیم. اولین توقف ما در مسیر صخره هایی بود که یک سوپرمارکت داشت و می خواستیم وافل یخ زده اگوس تهیه کنیم. بدون اینکه ۲۵ فوت رانندگی کنیم، بی درنگ در اولین فضای موجود پارک کردم. این کار من بوق ماشین ها و ترافیک سنگینی به دنبال داشت و من متوجه شدم که مانع خرید هفتگی مردم کالگری شده ام. اگر این اتفاق به اندازه کافی بد به نظر نرسیده باشد، صبح روز بعد در نزدیکی بنف، ما به معنای واقعی در یک یخچال روی چرخ از خواب بیدار شدیم. دوست من در داخل کیسه خواب خوابیده بود، روی خود پتو کشیده بود و تمام لباس هایش را پوشیده بود. بخاری را روشن نکرده بودیم و یک پنجره را در دمای منفی پنج درجه سلسیوس کانادا باز گذاشته بودیم.
نکته مفید: زمانی که به استرالیا سفر می کنید، آماده مواجه شدن با چیزهایی که شما را وحشت زده می کنند، باشید. مطمئن شوید که صندوق عقب ماشین را باز نگذارید تا مسافران قاچاق ناخواسته نتوانند پنهانی در اولین فضای خالی، خود را جای دهند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5908″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مشکل صرفه جویی بیش از حد در جاده پسیفیک هایوی، کالیفرنیا
بنزین در آمریکا گران است. بنابراین در مسیر کالیفرنیا، من و دوست پسرم تصمیم گرفتیم تا فقط به مقدار مورد نیاز خود به مزدای اجاره ای بنزین بزنیم و بدون اینکه یک قطره بنزین در باک خودرو بماند آن را تحویل دهیم. سفر ما در سان فرانسیسکو تمام شد، ما در پل گولدن گیت عقب و جلو رفتیم تا باک بنزین خالی شود. متاسفانه، ما ترافیک این مسیر را نادیه گرفتیم و مجبور شدیم ماشین را روی تپه های مشهور شهر به سمت پایین (به تدریج) سر دهیم. موتور ماشین چند سانتی متر مانده به پارکینگ اجاره خودرو از کار افتاد.
نکته مفید: ۱۰ دلار هزینه اضافی برای بنزین ارزش آن را دارد که بدون استرس و اضطراب مسیر را پیمود و خودرو اجاره ای را بازگرداند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5910″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][vc_message message_box_color=”violet” icon_fontawesome=”fa fa-bus”]خرید بلیط ارزان اتوبوس با تیک بان[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

سفر در تعطیلات عمومی تلفات خود را دارد
مقصد ما، دینان در بریتانی، تنها چند ساعت از لوهاور فاصله داشت، بنابراین ما صبح را در ساحل گذرانده و تصمیم گرفتیم دیرتر از زمان برنامه ریزی شده حرکت کنیم. ایده بد: این زمان تعطیلات عمومی در فرانسه بود و جاده ها بسیار شلوغ بودند. ما حدود سه ساعت در صف عوارضی بودیم. مسن ترین همسفر ما نیاز به سرویس بهداشتی داشت و بچه ما گریه می کرد. زمانی که به عوارضی رسیدیم، مبلغ ۱.۱۰ یورو پرداخت کردیم، خودمان را به اولین استراحتگاه رساندیم و به صف دیگر، این بار صف دستشویی ملحق شدیم.
توجه به این نکته ضروری است که زمان بیشتری برای سفر در تعطیلات در نظر بگیرید! منتظر ماندن در صف عوارض غیرمعمول نیست با اینکه  در تعطیلات این زمان می تواند بیشتر هم باشد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5912″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

جریمه ها و غذاهای باکیفیت بالای مکزیکی
در نیمه راه تلاش می کردیم که با کامیون اجاره ای خود بدون هیچ پول و زمان کافی از ایالات متحده عبور کنیم، من و دوستم خودمان را در صحرای چیهوهان در مسیر ال پاسو یافتیم. به سرعت خودرو توجه نداشتیم و در عرض جند دقیقه یک پلیس تگزاس خودروی ما را کنار کشید. ما گفتیم که به ال پاسو می رویم. او از ما پرسید: «چرا به آنجا می روید؟». سوال خوبی بود. در واقع، ما نمی دانستیم چرا به ال پاسو می رویم، ما فقط داشتیم به سمت غرب می رفتیم. اما با اینکه در ذهنم مشکوک و غیر منطقی به نظر می رسید، جواب دادم: «برای تهیه بوریتو». مطمئن بودم که دستگیر کردن من در آنجا به ذهن پلیس رسیده اما پس از چند ثانیه، پلیس خندید. یک جریمه به خاطر سرعت بالای ما نوشت و مکان مورد علاقه خود را برای تهیه بوریتو در ال پاسو پیشنهاد داد.
نکته مفید: مهم نیست که چقدر زمان دارید، هرگز با سرعت رانندگی نکنید.. مگر اینکه به توصیه های خوب برای تهیه غذای مکزیکی نیاز داشته باشید.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5914″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

دانش خود را در مورد زبان محلی افزایش دهید.
من به سمت شهر کوهستانی مکزیکی یعنی سان کریستوبال دلاس کساس سفر می کردم تا اینکه در ترافیک مطلق گیر کردم. اما چرا؟ ما شنیدیم که یک راننده می گوید: «بندیتوس». با اینکه خوب نمی دانستم اما حدس می زدم که ترجمه آن راهزن باشد. به اندازه کافی مطمئن شدم زیرا خبر رسید که جاده توسط راهزنان مکزیکی مسدود شده است! من به طرز عجیبی نگران بودم، به این فکر می کردم که اگر اینطور باشد پایان ما چگونه خواهد بود. پس از دو ساعت رانندگی به سرعت حلزون، به نقطه مسدود شده رسیدیم. ترسناک نبود. چند بچه ۱۴ ساله بودند که برای عبور خودروها هزینه می گرفتند اما ما با چند کلمه اسپانیایی آنها را راضی کردیم که از آنجا عبور کنیم.
نکته مفید: توصیه من برای سفرهای جاده ای خارج از کشور این است که چند کلمه زبان محلی یاد بگیرید. زبان محلی که یاد گرفته بودیم، قطعا ما را از این وضعیت دشوار خارج کرد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”5916″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_color=”violet” icon_fontawesome=”fa fa-bus”]برای تجربه سفری جاده ای بلیط اتوبوس خود را از تیک بان بخواهید.[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…