دریاچه کومو ایتالیا

دریاچه کومو ایتالیا با طبیعت سحر آمیز

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]ایتالیا یکی از کشورهای دیدنی و زیبای جهان است که در لیست پرطرفدارترین مقاصد گردشگری نیز دیده می شود. در این کشور آثار تاریخی و هنری زیادی به چشم می خورد و جاذبه های طبیعی فراوانی همچون دریاچه کومو گردشگران را شگفت زده می کند.

با شنیدن نام ایتالیا ناخودآگاه امپراتوری روم و دوران طلایی رنسانس در ذهن ها تداعی می شود. جاذبه های فرهنگی ایتالیا در لیست میراث یونسکو به ثبت رسیده است و معماری آن زبانزد است اما دیدنی های ایتالیا صرفا جاذبه های فرهنگی و تاریخی نیست بلکه طبیعت زیبای ایتالیا نیز بسیار چشم نواز و جذاب است.

دریاچه ها، کوهستان ها و سواحل رویایی ایتالیا هر ساله هزاران گردشگر خارجی را برای خرید بلیط هواپیما رم ترغیب می کند. تیک بان در این مطلب یکی از شاهکارهای طبیعی ایتالیا را به علاقه مندان سفر معرفی می کند. در ادامه برای آشنایی با دریاچه کومو ایتالیا با ما همراه شوید.

طبیعت سحر آمیز دریاچه کومو در ایتالیا

دریاچه کومو (Lake Como) در ۵۰ کیلومتری شهر میلان قرار دارد که سومین دریاچه بزرگ ایتالیا محسوب می شود. این دریاچه عمیق ترین دریاچه ایتالیاست و در بین استان های کومو و لکو (Lecco) واقع شده است. مناظر اطراف دریاچه و طبیعت بی نظیرش گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اگر از بالا به دریاچه نگاه کنیم به شکل حرف Y برعکس دیده می شود. در ناحیه لومباردی چندین دریاچه وجود دارد که دریاچه کومو بزرگترین آنهاست. از طرف جنوب غربی شهر کومو دریاچه را محصور کرده است و شهر لکو در جنوب شرقی آن دیده می شود.

در این منطقه می توانید ویلاهای باشکوه و جنگل های سرسبز را با چشم انداز زیبایی از دریاچه مشاهده کنید. اگر قصد خرید پرواز تهران رم و سفر به کشور ایتالیا را دارید، حتما از دریاچه کومو دیدن کنید.

این دریاچه در شمال ایتالیا مکانی بی نظیر برای گذراندن تعطیلات است. در این مکان زیبا می توانید علاوه بر تماشای طبیعت شگفت انگیز به دیدن جاذبه های اطراف دریاچه بروید. تعدادی از جاذبه های این مکان زیبا را به شما معرفی می کنیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9845″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

جاذبه های گردشگری دریاچه کومو

شهر کومو Como

کومو شهر کوچکی است که در قسمت جنوب غربی دریاچه کومو واقع شده است. در این شهر زیبا موزه ابریشم معروفی وجود دارد که پارچه های نفیس ابریشمین را در آن نگهداری کرده و در معرض تماشای عموم گذارده اند.

در اطراف دریاچه ویلاهای زیبایی با معماری اروپایی محل سکونت شاهزادگان و افراد متمول است. برخی از این ویلاها متعلق به قرن ۱۶ میلادی هستند و هنوز هم از زیبایی منحصر به فردی برخوردارند. شهر کومو سرزمین معماران و هنرمندان زیادی است که با ذوق هنری خود شاهکار معماری را خلق کرده و بهترین بناها را ساخته اند.

کلیسای جامع کومو  Como Cathedral

یکی از دیدنی ترین مکان های اطراف دریاچه کومو،  کلیسای جامع می باشد. این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای ناحیه لومباردی است که گردشگران را شیفته خود می کند. معماری جالب کلیسا موجب می شود ساعتی را به تماشای آن بپردازید. سپس به رستوران های اطراف کلیسا بروید و از غذاهای خوش طعم ایتالیایی میل کنید و یا با نوشیدن فنجانی قهوه لحظات دل انگیزی را  تجربه کنید که ارزش خرید بلیط رم را دارد!

ویلا دل بالبیانلو Villa del Balbianello

ویلای بسیار زیبایی در سواحل غربی دریاچه قرار دارد که در اواخر قرن ۱۶ میلادی بنا شده است . در اطراف ویلا،  باغ سر سبز زیبایی به همراه گلکاری فریبنده ای چشم اندازی منحصر به فرد ایجاد کرده که هر گردشگری را شیفته خود می کند. به خصوص اگر عاشق هنر و طبیعت باشد. گردشگران می توانند با قایق خود را به ویلا برسانند و از زیبایی های ساختمان و مناظر اطراف دیدن کنند.

قلعه دی فوئنتس از زیباترین دیدنی های دریاچه کومو  Forte Di Fuentes

این قلعه از زمان سلطه اسپانیایی ها به جا مانده است و دارای اهمیت تاریخی زیادی می باشد. قلعه در قسمت شمالی دریاچه قرار گرفته است و متعلق به قرن ۱۷ میلادی می باشد. علاقه مندان به آثار تاریخی و بناهای باستانی می توانند با تهیه بلیط چارتر رم به ایتالیا سفر کرده و از قلعه ی کنار دریاچه کومو دیدن کنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9847″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مسیر طبیعت گردی دریاچه کومو  Sentiero del Viandante

در اطراف دریاچه مسیرهای طبیعت گردی وجود دارد که عاشقان به طبیعت می توانند بهترین لحظات خود را در طبیعت بگذرانند. در بین مسیرهای طبیعت گردی که در اطراف دریاچه کومو قرار دارند بهترین مسیر، مسیر Sentiero del Viandante می باشد. این مسیر به طول ۴۵ کیلومتر می باشد که به۳ مسیر دیگر تقسیم می شود. با انتخاب این مسیر زیبا طبیعت گردی از شرق دریاچه شروع می شود. در طول مسیر با جذابیت های طبیعی و تاریخی زیادی روبرو خواهید شد و لحظات خاطره انگیزی را تجربه خواهید کرد.

باغ گیاه شناسی در هتل ویلای کیپرسی Botanic garden hotel Villa Cipressi

در اطراف دریاچه هتل قدیمی کیپرسی با شکوه هرچه تمام تر چون نگینی زیبا می درخشد. این هتل متعلق به قرن ۱۵ بوده و دارای رستوران و باغ زیبایی برای بازدید عموم است. در این باغ ۱۰۰ ساله انواع گیاهان منحصر به فرد و دلربا وجود دارند که به عاشقان طبیعت شادی وصف ناپذیری را هدیه می دهد. برای رزرو هتل رم به سایت تیک بان مراجعه کنید.

بهترین زمان برای سفر به دریاچه کومو کدام است؟

از زمان روم باستان تا به امروز دریاچه کومو یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مناطق تفریحی ایتالیا بوده است. مکانی برای گذراندن تعطیلات رمانتیک و یا عکسبرداری های زیبا و فریبنده!

اگر قصد دارید برای مدتی در مکانی زیبا و آرام و به دور از شلوغی به استراحت بپردازید بهتر است در در فصل بهار و پاییز به بازدید دریاچه بروید. هوا در این دو فصل مطبوع و خنک است و زمان خلوتی برای تماشای طبیعت خیره کننده منطقه می باشد. اما در ماه های تیر و مرداد دریاچه کومو گردشگران زیادی را به خود می بیند و فصل شلوغ سال است. در زمستان ها طبیعت اطراف دریاچه بسیار دیدنی است و اسکی سواری در دامنه کوههای اطراف بسیار لذت بخش خواهد بود.[/vc_column_text][vc_single_image image=”9849″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

تفریحات دریاچه کومو چیست؟

در فصل تابستان می توانید انواع فعالیت های تفریحی مانند کوهنوردی، دوچرخه سواری، قایق سواری، موج سواری و چتر بازی را تجربه کنید. در این دریاچه کشتی های کروز می توانند اوقات خوشی را برایتان فراهم کنند و مناظر اطراف را به خوبی به شما نشان دهند. برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف در دریاچه ی کومو و شهرهای اطراف آن می تواند بر جذابیت سفرتان بیفزاید.

هر ساله در هفته آخر ماه ژوئن (اوایل تیر) آتش بازی و مسابقات قایق سواری در شهر کومو برگزار می شود که بسیار تماشایی است. برای سفر به ایتالیا می توانید بلیط لحظه آخری رم را از تیک بان تهیه کنید. تیک بان همچنین با رزرو هتل ارزان در سراسر دنیا اقامتی رویایی را به شما هدیه می دهد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *