تالاب میانکاله

تالاب میانکاله، بهشت پرنده نگری ایران

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]برای علاقه مندان به طبیعت گردی تالاب بین المللی میانکاله یکی از زیباترین جاذبه‌ های طبیعی در ایران می باشد که در شهرستان بهشهر از توابع استان مازندران قرار دارد.

تالاب زیبایی که هر ساله مقصد هزاران پرنده مهاجر می شود و با دارا بودن مناظر طبیعی دل انگیز و پوشش گیاهی چشم نواز می تواند یکی از بهترین جاذبه های گردشگری طبیعی باشد. این تالاب زیبا در هنگام طلوع خورشید به یکی از زیباترین مناظر تبدیل می شود انعکاس اولین طلیعه خورشید در مه صبحگاهی به همراه آواز پرندگان مهاجر بسیار لذتبخش و روح نواز است.

شبه جزیره‌ میانکاله از یک طرف به سواحل کم‌عمق، چراگاه‌های سرسبز و شنزارهای کویری و از طرف دیگر به تالابی مملو از پرندگان مهاجر منتهی می شود که سرشار از حس زندگی و هیاهو هستند. در ادامه با تالاب میانکاله بیشتر آشنا خواهیم شد.

تالاب میانکاله

تالاب میانکاله یا میان ‌قلعه تنها باقی مانده مناطق نیمه مشجر دریای خزر می باشد که در مساحتی بالغ بر ۷۰ هزار هکتار محل مناسبی برای مهاجرت پرندگان است. این منطقه در دوازده‌ کیلومتری شهرستان بهشهر و منتهی الیه جنوب شرقی دریا واقع شده است. و یکی از زیباترین تالاب ‌های جهان به شمار می رود که در فهرست جاذبه های طبیعی زیست‌کره به ثبت رسیده است. علاقه مندان به پرنده گردی می توانند به این مکان زیبا سفر کرده  و از انواع پرندگان دیدن کنند. بلیط هواپیما ساری در سایت تیک بان  به راحتی در دسترس شماست.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8201″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

با پرندگان مهاجر تالاب میانکاله آشنا شوید

هر ساله با فرا رسیدن فصل پاییز هزاران پرنده مهاجر در انواع گوناگون بعد از طی صدها کیلومتر خود را به تالاب میانکاله می رسانند. پرندگانی چون فلامینگو، مرغابی، باکلان، قو، عقاب دریایی دم سفید و پلیکان‌ در اوایل پاییز به این تالاب آمده و تا اواخر زمستان در آنجا اتراق می کنند. با این که ایران، کشوری چهار فصل است اما در منطقه‌ای گرم و خشک قرار گرفته است که همین امر موجب می شود تا پرندگان زیادی از مناطق سردسیر شمالی به ایران سفر کنند.

تالاب میانکاله یکی از جذابترین مکان ها برای مهاجرت پرندگان می باشد. این تالاب بین‌المللی به عنوان بخشی از برنامه‌های پیشگام حفاظتی یونسکو بوده و به بهشت پرنده نگری ایران معروف می باشد.

علاقه مندان در این وقت سال می توانند با شرکت در تورهای پرنده نگری از حیات وحش بی نظیر این خطه از کشورمان دیدن کنند. البته برای بازدید از تالاب باید مجوز سازمان حفاظت محیط زیست بهشهر صادر شود. علاوه بر فضای زیبای تالاب، مناظر بکر طبیعی و گله های اسب وحشی می تواند بسیار دیدنی و جذاب باشد. این منطقه زیستگاه طبیعی پرندگانی چون زنگوله بال، قرقاول، دراج و حیواناتی مانند گربه‌ وحشی، گرگ، روباه، گراز و خرگوش است.

عاشقان طبیعت شمال ایران را با دریای خزرو جنگل های انبوه می شناسند اما تالاب میانکاله مناظری کاملا متفاوت و منحصر به فرد دارد که مشاهده آن نه تنها خالی از لطف نیست بلکه تجربه بسیار مفرح و متفاوتی می باشد. با کمی گشت و گذار در این منطقه می توانید باغ های انار، درختچه های تمشک وگز را در کنار تپه های شنی مشاهده کنید و از زیبایی منطقه لذت ببرید.

چگونه به تالاب میانکاله برویم؟

با سفر به استان مازندران و شهرستان بهشهر علاوه بر تالاب میانکاله امکان تماشای جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا نیز وجود دارد. دریاچه عباس آباد، تپه های گوهر تپه، جنگل های انبوه راش و زیستگاه گوزن زرد ایرانی به نام دشت ناز با مساحت ۵۵ هکتار، از مکان های دیدنی و طبیعی بهشهر است.

برای رفتن به تالاب میانکاله بهتر است ابتدا به شهر ساری مرکز استان مازندران بروید. سپس به سمت شهر ستان بهشهر حرکت کنید. در طول مسیر در دشت ناز توقف کرده و از طبیعت بی نظیرش تصاویر کم یاب ثبت کنید. سپس به سمت شهرستان بهشهر مسیر را ادامه داده تا به تالاب میانکاله برسید. در طول مسیر از جنگل های انار عبور خواهید کرد . بنابراین بهتر است یک راهنما یا تور لیدر به همراه داشته باشید. مجوز ورود به تالاب را نیز فراموش نکنید.

اگر در زمان غروب آفتاب به تالاب رسیدید حتما تصاویر خیره کننده غروب خورشید را برروی آبهای تالاب در قاب دوربین خود ثبت کنید. همچنین با دقت به پرندگان زیبایی چون پرستوی دریایی، عروس غاز، چرخ‌ریسک دم‌دراز، اردک سرسفید، زنبورک، طاووسک و دهها نوع پرنده زیبای دیگر بنگرید و از سفری منحصر به فرد و به یاد ماندنی لذت ببرید.

برای سفر به مازندران می توانید با رزرو بلیط هواپیما ساری از سایت تیک بان یک سفر راحت و سریع را تجربه کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *