جنگل ردوود

درختانی که شما را به سجده وا می دارند!

شاید باورش برایتان سخت باشد که با تماشای یک جنگل آنقدر شگفت زده شوید که در برابر عظمت خلقت سر تعظیم فرود آورید. اما جنگل رد وود یکی از آن مکان هاست که شما را وادار به کرنش می کند. پارک‌های ملی و ایالتی ردوود در ساحل شمالی کالیفرنیا...
راهنمای مطالعه

شاید باورش برایتان سخت باشد که با تماشای یک جنگل آنقدر شگفت زده شوید که در برابر عظمت خلقت سر تعظیم فرود آورید. اما جنگل رد وود یکی از آن مکان هاست که شما را وادار به کرنش می کند. پارک‌های ملی و ایالتی ردوود در ساحل شمالی کالیفرنیا، محل رشد بزرگترین درختان جهان است. سکویاهای غول‌پیکر در مجموعه پارک‌های ملی ردوود، پارک ایالتی هوم‌بالت، پارک ایالتی ردوود، پارک ایالتی ساحل سرخ‌دار زندگی می کنند.

در سال ۱۹۶۸ اولین پارکی که برای محافظت از سکویاهای غول پیکر ایجاد شد، پارک ملی ردوود بود که شامل بیش از ۳۰۰/۰۰۰ هکتار وسعت از درختان سکویا، رودخانه، مراتع و سواحل زیباست. همچنین در این پارک می توانید طیف گسترده‌ای از حیات وحش را ببینید.

پارک‌های ملی و ایالتی ردوود

Redwood National and State Parks: اینجا پارکی طبیعی در ایالت کالیفرنیای آمریکاست که به خاطر درختان غول پیکر شهرت دارد. این سرزمین محل زندگی سرخ‌پوستان آمریکا در سه هزار سال پیش بوده است که اقوامی از قبیل یوروک، تولووا، شاستا، کاروک، چیلولا و وییوت در آن زیست می کردند. این پارک میراث جهانی یونسکو در آمریکاست.

پارک‌های ملی و ایالتی ردوود

پارک ملی ردوود

پارک ایالتی ردوود به عنوان دومین پارک سکویاها، در سال ۱۹۱۹ برای محافظت از سکویاهای غول پیکر تاسیس شد. این پارک شامل ۷۰/۰۰۰ هکتار از جمله جنگل‌های سکویا، مراتع و سواحل است. این پارک همچنین محل زندگی طیف گسترده‌ای از حیات وحش از جمله شیر کوهی، گوزن، گراز وحشی و عقاب است.

پارک ایالتی ردوود

پارک ایالتی ساحل سرخ‌دار در سال ۱۹۲۰ افتتاح شد، بیش از ۷۰۰۰ هکتار از جنگل های سکویا را در خود جای داده است. چشم اندازهای زیبا و حیات وحش این پارک بسیار زیبا و دیدنی است.

پارک ایالتی هوم‌بالت

در سال ۱۹۲۱ برای محافظت از درختان سکویا ساحلی، این پارک با ۵۳/۰۰۰ هکتار ایجاد شد که به عنوان یکی از مقاصد زیبای گردشگری در ایالت متحده آمریکا مسافران زیادی را به خود جذب می کند. در این پارک‌ها می توانید از پیاده‌روی، کمپینگ، ماهیگیری، قایق‌رانی و تماشای نهنگ ها لذت ببرید. تمامی پارک‌ها در تمام طول سال باز هستند، اما بهترین زمان برای بازدید، فصل بهار یا پاییز است زمانی که هوا معتدل و دلچسب است.

  • در پارک‌ها ورودی وجود دارد.
  • در پارک‌ها تردد هیچ وسیله نقلیه‌ای مجاز نیست.
  • تردد حیوانات خانگی و سگ‌ها در پارک‌ها مجاز هستند، اما باید در بند باشند.
  • در پارک‌ها کمپینگ موجود است، اما باید از قبل رزرو شود.
  • در این پارک‌ها تعدادی فروشگاه و رستوران وجود دارد.

 

پارک ایالتی هوم‌بالت

جاذبه های طبیعی ردوود

پارک های ملی ردوود از کوهستان های بزرگ و زیبایی تشکیل شده که پوشیده از درختانی با رنگ های سبز رنگ شما را مسحور می کند. باورش بسیار سخت است که در جنگلی قدم بزنید که ارتفاع درختان آن به ۵۰ تا ۸۵ متر می رسد. البته طول بعضی از این درختان به ۱۱۰ متر می‌رسد. محیط تنهٔ درختان سکویا، ۱۵ متر می باشد که از نزدیک بسیار دیدنی هستند و از تماشای هیبت آنها شگفت زده می شوید. گونه ای از این درختان در قسمت‌هایی از جزیره ماداگاسکار نیز رشد می کنند. اما به‌ دلیل وضعیت جوی و گونه‌های جانوری از جمله لمورهای دم‌حلقه‌ای که از نهال آن‌ها تغذیه می‌کنند این درختان، بالغ نمی‌شوند. زمانی که شما به حاشیه ی غربی ردوود می رسید اقیانوس را خواهید دید.

منظره ای که هیچگاه فراموش نخواهید کرد، جنوب دشت های سرسبز و وسیعی است که گله های گوزن در آن جا پرسه می زنند. رودهای پر آب و فراوانی که همانند رگ های این جنگل سبز جریان دارند و دریاچه های کوچکی که مقصد بسیاری از حیوانات برای سیرآب کردن خود هستند. آب و هوای خنک و بارانی که روح شما را تازه می کند.

اگر به دل این جنگل بروید، آرامش محض را تجربه می کنید. چه زیباست این آرامش و چه گوشنواز است سکوت طبیعت.

انواع تفریحات در جنگل ردوود

گردشگران و طبیعت دوستان زیادی به این جنگل می آیند تا از طبیعت بی نظیر آن لذت ببرند. در ادامه برخی از تفریحاتی که می تواند سفر به ردوود را برایتان ماندگار کند، معرفی مd کنیم.

کمپینگ

در ردوود در هر قسمتی از جنگل می توانید کمپ بزنید. محل های در نظر گرفته شده برای هر کمپ گنجایش ۱۵ الی ۲۵ چادر را دارد. هزینه اقامت در این کمپ ها ۳۵ دلار است.

کمپینگ در جنگل ردوود

پیاده روی در جنگل و کوهستان

قدم زدن مابین درختان بلند و پر هیبت تجربه ای منحصر به فرد است که در هیچ جا نمی توانید تجربه کنید. دریاچه های آرامی که سکوت همراه با مه غلیظ آن این منطقه را مرموز و شگفت انگیز کرده است. کوهستان های این منطقه به قدری حیرت آور هستند که در امتداد اقیانوس بسیار جذاب به نظر می آیند. اگر قصد پیاده روی در ردوود را دارید تجربه ی فوق العاده ای در انتظار شما خواهد بود.

اسب سواری

عاشقان اسب سواری می توانند با اجاره ۱۰۰ دلاری به ازای نصف روز از طبیعت ردوود سوار بر اسب لذت ببرند.

ماهیگیری

ردوود در فصل بهار و تابستان بهشت ماهیگیران است. در رودخانه ها و دریاچه ها گونه های مختلفی از ماهیان به چشم می خورد. از قزل آلای وحشی گرفته تا سالمون و کله فلزی. برای ماهیگیری ابتدا باید مجوز بگیرید و سپس به سمت رودخانه و یا دریاچه ها بروید.

ماهیگیری در جنگل ردوود

دوچرخه سواری

شما می توانید هم در جنگل و هم در کوهستان به دوچرخه سواری بپردازید . تیم های حرفه ای دوچرخه سواری از ردوود به عنوان منطقه ای برای تمرین و آماده سازی خود برای مسابقات استفاده می کنند. یادتان باشد که دوچرخه مناسبی را انتخاب کنید.

کایاک سواری

کایاک سواری واقعا لذت بخش است. تصور کنید سوار بر کایاک بر روی یکی از دریاچه های آرام ردوود و یا در یکی از رودهای خروشان این جنگل عبور می کنید. تجربه ای هیجان انگیز است که فقط در جنگل ردوود تجربه می کنید.

کایاک سواری در جنگل ردوود

پوشش گیاهی و جانوری

گیاهان و جانوران ردوود اینجا را به یکی از خاص ترین و مهم ترین منابع طبیعی کره ی زمین تبدیل کرده اند. درختان سکویای بسیار غول پیکر و تنومند، قدرت طبیعت را به رخ تان می کشد. به دلیل بارش زیاد باران در این منطقه سطح جنگل پوشیده از علف های کوتاه است که فرشی سبز رنگ را در جلو چشمانتان پهن کرده است. بلند ترین درخت سکویا در جهان در این جنگل زندگی می کنند که ارتفاعی برابر با ۱۱۵.۵۵ متر دارد. حیوانات مختلفی در جنگل ردوود زندگی می کنند که هرکدام در مناطق جغرافیایی خاصی پراکنده شده اند.

عقابِ سر تاس، خرس ها، شیرکوهی و گربه ها ی وحشی در این جنگل زندگی می کنندو حتی می توانید جغد ها را در حال پرواز ببینید.

آب و هوای ردوود

تابستان های این منطقه خنک و با آب و هوای مدیترانه ای است که میانگین دما در این منطقه بین ۴ تا ۱۵ درجه ی سانتیگراد می باشد. اینجا تابستان های گرم و زمستان های متعادل دارد. در بیشتر مواقع مه روی جنگل را پوشانده است و منظره چشم نوازی را پدید آورده است. بارش باران در بخش های شمالی و گاهی بارش برف جنگل را مکانی رویایی می کند.

تابستان جنگل ردوود

اقامت در ردوود

اگر قصد سفر به ردوود را دارید فصل بهار و تابستان بهترین زمان خواهد بود. باید این را در نظر داشته باشید که هیچ هتلی در ردوود برای اقامت وجود ندارد. سفر به این منطقه باید با هماهنگی کامل باشد و فکر اقامت را کرده باشد.

راه های دسترسی به جنگل ردوود

برای رفتن به ردوود ابتدا باید بلیط هواپیما واشنگتن را به صورت آنلاین از سایت تیک بان خریداری کنید سپس خود را به کالیفرنیا برسانید و از طریق اتوبان ۱۰۱ به سمت اوریک و در نهایت پارک ملی و جنگل ردوود بروید.

پندار شایسته

پندار شایسته

دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
پندار شایسته
پندار شایسته
دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بدمزه ترین غذاهای ایرانی

بدمزه ترین غذاهای ایرانی را بشناسید

بسیاری از غذاهای ایرانی از دیدگاه مردم در لیست خوشمزه ترین غذاهای جهان قرار گرفته اند. این امر به آن معنا نیست که همه ی غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ هستند، بلکه برخی از این غذاها به حدی بد مزه و نا خوشایند می باشند که گرسنگی را به خوردن آنها ترجیح خواهید داد…

موزه لوور

چرا موزه لوور شهرت جهانی دارد؟

موزه لوور پر بازدید ترین موزه جهان به حساب می آید که مشهورترین آثار هنری جهان را در خود داده است. این مکان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می شود که هر هنرمندی حداقل یکبار در طول عمرش باید از آن بازدید کند…

گران ترین بستنی های جهان

ویژگی گران ترین بستنی های جهان چیست؟

سرمایه داران کشورهای توسعه یافته اخیرا به فکر تولید گرانقیمت ترین بستنی جهان افتاده اند تا نظر توریستهای ثروتمند را به خود جلب کنند. حتما این سوال برایتان پیش آمده که این بستنی ها چه تفاوتی با بستنی های معمولی دارند. به همین دلیل در مجله تیک بان قصد داریم که شما را با گران ترین بستنی های جهان آشنا کنیم.

شیرینی های محلی گیلان

شیرینی های محلی گیلان، از رشته خشکار تا برنجک

هنگامی که صحبت از باقلوا به میان می آید، اکثر ایرانیان به یاد باقلوای قزوین و یزد می افتند. اما باقلوای یاس از جمله خوش طعم ترین شیرینی های محلی گیلان می باشد که در قنادی های این شهر طبخ می شود. این شیرینی از سالیان دور تا به کنون همواره بر سفره ی هفت سین و در مجالس شادی حضور دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *