غروب های دل انگیز را در جزایر سانتورینی ببینید

غروب های دل انگیز را در جزایر سانتورینی ببینید

راهنمای مطالعه

سانتورینی جزیره‌ای زیبا در کشور یونان است که یکی از زیباترین جزایر دریای اژه و از جزایر کیکلادس می باشد. سانتورینی به جهت خانه های سفیدش بسیار معروف و در لیست زیباترین جزایر دنیا قرار دارد. جزیره آتشفشانی سانتورینی در حدود ۳۶۰۰ سال پیش بر اثر یک فوران عظیم به وجود آمده است که بعدها یونانیان بر روی این صخره های آتشفشانی روستایی با خانه های سفید و گنبدهای آبی ساختند. استفاده از معماری مینیمالیستی و طراحی های زیبا در فضا سازی سالانه گردشگران زیادی را به این جزیره زیبا می کشاند.

سانتورینی دیدنی و به یاد ماندنی

سانتورینی با ۷۴ کیلومتر مربع مساحت مرکز شهر فیرا می باشد. ۱۳ روستا در این جزیره محل رفت و آمد گردشگران زیادی می باشد که اینجا را به عنوان محلی رویایی برای سفر خود انتخاب می کنند.

کشتی ها دائما از پیرائوس و کرت به دیگر جزایر مانند سیکلادز در حال رفت و آمد هستند. اینجا همچنین یک فرودگاه بین المللی نیز دارد. آب‌و هوای جزیره در برخی فصول سال بسیار دلپذیر و مطبوع می باشد. منظره‌های دل انگیز به همراه آبی دریا مقصدی مناسب برای سفرهای ماه عسل است. در ادامه با تیک بان همراه باشید تا با این مکان رویایی بیشتر آشنا شوید.

خوراکی‌ ها و نوشیدنی ‌های متنوع جزیره یونانی

غذاهای دریایی یونان بسیار خوش طعم و معروف هستند و در طبخ آنها انواع چاشنی‌ها و ادویه‌های مختلف به کار برده می شود. شما می توانید با سفر به این جزیره زیبا انواع دلمه‌، نان، پنیر و دسرهای متنوع و خوشمزه را که با رنگهای متنوع تزیین شده اند، امتحان کنید. همچنین نوشیدنی های طبیعی از جمله لیموناد می تواند به روز شما نشاط و انرژی می بخشد.

تماشای غروب های رنگی

یکی از لذت بخش ترین کارهایی که می توان در جزیره سانتورینی انجام داد، تماشای غروب خورشید است. در این سواحل نشستن کنار ساحل و تماشای غروب خورشید دل انگیزترین لحظات را برای شما رقم خواهد زد. ترکیب رنگ های قرمز و نارنجی انعکاس آن در آبهای آرام دریا جلوه ای بی نظیر از طبیعت را به نمایش می گذارد. برای تماشای یک غروب روح بخش بهتر است به شهرکوچک Oia بروید چرا که یکی از بهترین صحنه های غروب خورشید را دارد.

مناظر شگفت انگیز آتشفشانی

سانتورینی یک آتشفشان دارد که سال‌ها پیش با یک فوران عظیم کالدرا را به وجود آورده است. کادرا در واقع یک خلیج کوچک ولی طولانی است که در نوع خود از بزرگترین خلیج ها می باشد. در درون کالدرا چشمه های آب گرم وجود دارد که گردشگران را برای حمام در این چشمه ها به خود جذب می کند. معمولا اقامت در هتل هایی که رو به کالدرا می باشد خاطره انگیز ترین سفر را در ذهن گردشگران ثبت می کند.

بهترین زمان سفر به سانتورینی

تابستان های جزیره گرم و خشک است. بنابراین بهترین زمان سفر به این جزیره دو فصل پاییز و بهار می باشد. اگرچه زمستانهای سانتورینی هم دلپذیر و دیدنی می باشند اما هتل ها در این فصل تعطیل می باشند.

در اواخر بهار مجمع ‌الجزایر سایکلادس (Cyclades) از آب و هو ای مطلوب برخوردارند. درجه حرارت آب برای شنا کردن بسیار مناسب است و چشم اندازهای زیبایی در جزیره وجود دارد.

مناطق دیدنی سانتورینی

با این که جزیره سانتورینی چندان بزرگ نمی باشد اما در همین جزیره کوچک هم می توانید از مناطق مختلف آن دیدن کنیدکه معروفترین آنها عبارتند از:

دهکده اویا Oia

دهکده ‌ای خوش ‌منظره در سمت شمالی جزیره وجود دارد که خانه ‌های سفید رنگش چشمها را خیره می کند. وجود هتل هایی با استخرهای باشکوه ” اویا” را محل مناسبی برای اقامت گردشگران تبدیل کرده است. اینجا برای تماشای غروب خورشید بهترین منظره را دارد.

آکروتینی Akrotini

در کاوش‌ های باستان ‌شناسی جزایر دریای اژه، از تمدن هزاره‌ ۴ قبل از میلاد تا قرن ۱۷ قبل از میلاد آکروتینی در این منطقه کشف شد. بزرگترین بنای این محدوده ساختمان ۳ طبقه ‌ زست ۴”  Xeste 4″ می باشد.

خانه‌ بانوان با دیوار نگاره ‌های آبرنگی از زنان برروی پاپیروس از آثار دیدنی این منطقه می باشد که در موزه باستان شناسی ترا به نمایش درآمده است.

عمارت آرگیروس Argyros Mansion

عمارت آرگیروس (Argyros Mansion) را جورج آرگیروس در سال ۱۸۸۸ بنا کرد. معماری نئو کلاسیک با تزیینات باواریایی نمای خیره کننده ای به آن داده است. مبلمان سبک اتریشی با میزهای غذا خوری یزرگ به همراه موزه ای با آثار تاریخی یونانی و نقاشی های قرن ۱۹ تنها بخشی از دیدنی های این عمارت رویایی است.

موزه صنعتی گوجه فرنگی Tomato Industrial Museum

از محصولات جزیره سانتورینی گوجه فرنگی می باشد. در این جزیره موزه گوجه فرنگی وجود دارد که می تواند برای بازدیدکنندگان قابل توجه باشد. آقای نومیکس در این جزیره کارخانه گوجه فرنگی احداث کرد که امروزه به موزه تبدیل شده است. نسخه های دستی به جا مانده از قدیم در روش کاشت گوجه فرنگی و ابزار آلات کار در این موزه هنوز هم جالب توجه است.

دهکده ثرا Thera

شهر کوچک ثرا با خانه ‌های مکعبی سفید رنگ و کلیساهای با گنبد آبی شهری در مرکز سانتورینی می باشد که از بندر کوچک اسکالا (Skala) می توانید با پای پیاده یا چهارپایان خود را به ثرا برسانید. در شهر توریستی ثرا انواع هتل ها و فروشگاه های سوغاتی وجود دارد.

کلیسا جامع ارتدکس Orthodox Metropolitan Cathedral

یکی دیگر از دیدنی های سانتورینی کلیسای جامع ارتدکس (Orthodox Metropolitan Cathedral) است که در سال ۱۸۲۷ ساخته شد. گنبد و مناره های کلیسا بسیار حیرت انگیز می باشند. آثار زیبای کریستوفوروس آسیمیس ، هنرمند یونانی در این کلیسا به چشم می خورد. این کلیسا بر بلندی صخره واقع شده است و تمام شهر از فراز آن قابل مشاهده است.

ساحل کاماری در شهر سانتورینی یونان

برای این که سفر کاملی را به سانتورینی داشته باشید بهتر است سری به روستای کاماری (Kamari) بزنید. اینجا یکی از زیباترین روستاهای جزیره است که می توان بر از براز صخره ها به تماشای آبی لاجوردی دریا نشست و از غذاهای بی نظیر رستوران هایش لذت برد.

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *