برخی شایعات دچار ترس مردم می شود!

راهنمای مطالعه

[vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]دکتر طاهره صوری:

برخی شایعات دچار ترس مردم می شود!

دکتر طاهره سوری، معاون درمان بیمارستان رازی تهران که این روزها یکی از مراکز اصلی درمان بیماران مبتلا به کرونا است، از مردم خواست به شایعات و اطلاعات غلط فضای مجازی و رسانه‌های غیر رسمی توجه نکنند. شایعه پراکن ها جز پایین آوردن روحیه بیماران کار مثبتی انجام نمی دهند.

خبرنگاران از وی می پرسند: کرونا کشنده است یا خیر؟ از ماسک استفاده کنیم یا نه؟ این روزها رسانه‌ها تا چه اندازه با مردم صادق هستند؟ اخبار منتشر شده در فضای مجازی تا چه میزان حقیقت دارد؟ این‌ها تنها تعدادی اندک از پرسش‌هایی است که این روزها و با ورود کرونا به کشور، ذهن مردم را درگیر خود کرده است. پرسش‌هایی که شاید به برخی از آنها پاسخ داده شده و تعدادی در بازار داغ شایعات، بی پاسخ مانده است.

دکتر طاهره سوری، متخصص بیماری‌های عفونی و معاون درمان بیمارستان رازی که یکی از هزاران کادر درمانی حاضر در خط نخست مبارزه با ویروس کرونا است می گوید: نباید به شایغات فضای مجازی توجه کرد. هر چند اطلاعات ناکافی باعث رعب و وحشت مردم شده است و مردم حق دارند از حقایق آگاه باشند. از این رو می توانند اخبار و اطلاعات موثق را از صدا و سیما پیگیری نمایند نه رسانه های اجتماعی.

وی با بیان اینکه با انجام توصیه های بهداشتی اتفاق خاصی نخواهد افتاد، ادامه داد: من توصیه‌های لازم را انجام می‌دهم و به آنها قید می‌کنم که خیلی به این فضاها توجه نکنند، چون بسیاری از پیام‌ها و توصیه‌ها به هیچ عنوان صحت ندارد. به همین دلیل به همه مردم توصیه می‌کنم برای جلوگیری از گمراهی و ایجاد شایعه، حتما اطلاعات را از سایت‌ها و منابع معتبر دنبال کنند. چرا که حجم بسیار زیادی از اطلاعاتی که از طریق فضای مجازی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد نادرست است و از  پایه ایراد دارد. متاسفانه هر کسی یک پیج اینستاگرام ساخته و با تعدادی فالوور مشغول اطلاع‌رسانی به هر شیوه‌ای است.[/vc_column_text][vc_single_image image=”7829″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”fadeInRight”][vc_column_text]رسانه‌ها چقدر در خارج شدن از چرخه همه‌گیری ویروس کرونا نقش دارند؟

برای خروج از این چرخه، نقش رسانه‌ها پررنگ‌تر از همیشه است. در این مسیر، پزشکان و نظام درمانی یک طرف ماجرا هستند و طرف دیگر، مردم هستند و رسانه پلی میان این دو طرف است.

پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس با آگاهی و رعایت مردم شدنی است و  این رسانه‌ها هستند که باید اطلاع رسانی درست را انجام دهند.

رسانه‌ها در این مسیر باید چگونه عمل کنند؟

برای مثال تلویزیون می‌تواند با دعوت از متخصصان و پزشکان ماهر و سرشناس، که مردم به آنها اعتماد بیشتری دارند، شرایط اقناع‌سازی جامعه را فراهم کند تا آنان کم‌تر برای کسب اطلاع به سراغ فضای مجازی بروند.

در این بحران، رسانه باید نشان دهد که همدل با مردم است و سلامتی آنها برایش اهمیت دارد، البته خوشبختانه تا کنون این اتفاق از جانب رسانه‌ها افتاده است و مردم هم نسبت به موارد بهداشتی پیشگیرانه آگاهی دارند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][/vc_section]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *