ارزان ترین مقاصد سفر در اردیبهشت

ارزان ترین مقاصد سفر در اردیبهشت کجاست؟

برای تجربه لذتبخش سفر در اردیبهشت ماه لزوما نیازی به صرف بودجه های بالا نیست. زیرا با توجه به پهناور بودن کشورمان هنوز هم مقاصد بکر و دیدنی زیادی در ایران یافت می شوند که از دید گردشگران پنهان مانده اند...
راهنمای مطالعه

فصل بهار عروس فصلهاست و ماه اردیبهشت عروس بهار محسوب می شود زیرا در این ماه طبیعت در گوشه و کنار کشورمان رختی از شکوفه بر تن می کند و به اوج زیبایی خود می رسد. در واقع آب و هوای معتدل، وزش نسیم خنک بهاری، تابش ملایم آفتاب، روزهای بلند و شبهای پر ستاره اردیبهشت را به بهترین ماه برای سفرهای کوتاه و طبیعت گردی تبدیل کرده است.

با این حال گاهی در این ایام هزینه خدمات گردشگری نظیر بلیط هواپیما و بهای رزرو اقامتگاه به دلیل چند برابر شدن تقاضای مسافران در برخی از مقاصد گردشگری از جمله شیراز، اصفهان، کیش، کاشان و قشم به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. ولی برای تجربه لذتبخش سفر در اردیبهشت ماه لزوما نیازی به صرف بودجه های بالا نیست. زیرا با توجه به پهناور بودن کشورمان هنوز هم مقاصد بکر و دیدنی زیادی در ایران یافت می شوند که از دید گردشگران پنهان مانده اند. در ادامه قصد داریم تا شما را با ۵ تا از ارزان ترین مقاصد سفر در اردیبهشت آشنا کنیم.

سفر بهاری به محلات، هلند ایران

برای استشمام عطر گل و گلاب حتما نباید به کاشان سفر کنید و با ازدحام گردشگران مواجه شوید. بلکه می توانید با طی نمودن مسافتی کوتاه از پایتخت (۲۲۶ کیلومتر) خود را به هلند ایران (شهرستان محلات) بپردازید. این شهرستان که به عنوان مهد پرورش گل های زینتی شناخته می شود، جاذبه های گردشگری بی شماری دارد. باغها و دهکده های گل، بوستان سر چشمه، چشمه های طبیعی آب گرم، چنار دو هزار ساله، روستاری تاریخی خوره و آتشکده آتش کوه از جمله این جاذبه ها هستند که در سفر به محلات باید از آنها دیدن کنید. همچنین چنانچه به دنبال خرید بذر کمیاب ترین و زیباترین گلها هستید، حتما به دهکده گل یاسمن محلات سر بزنید.

البته لازم به ذکر است که سوغات مهد پرورش گل ایران تنها به گل های نایاب و گیاهان دارویی محدود نمی شود. بلکه انواع عرقیجات سنتی نظیر گلاب، عرق نعناع، کاسنی و عرق بیدمشک نیز در این منطقه با بالاترین کیفیت تولید می شود. پس اگر از طرفداران پر و پا قرص طب سنتی هستید، تنها در این شهر به دنبال تهیه نسخه های درمانی خود باشید.

محلات، هلند ایران

آشیانه عقاب، از خوش آب و هواترین مقاصد ارزان در اردیبهشت

شاید با شنیدن لقب آشیانه عقاب ترس سراسر وجودتان را فرا بگیرید. با کمال تاسف باید بگوییم که قضاوت شما کاملا در این مورد درست و به جاست. زیرا منطقه الموت یکی از مرموز ترین و شگفت آورترین مناطق گردشگری کشورمان است که حوادث گوناگونی در آن روی داده است. این منطقه کوهستانی که در شمال شرقی شهرستان تاریخی قزوین واقع شده، به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می شود.

در هر یک از این بخشها روستاهای زیادی قرار گرفته اند که هر یک از آنها جاذبه های گردشگری منحصر به فرد خود را دارند.

جاذبه های گردشگری الموت

روستای گازرخان، روستای کامان، روستای مرگ و روستای زناسوج دیدنی ترین روستاهای الموت به شمار می روند که نباید فرصت بازدید از آنها را از دست بدهید. قلعه حسن صباح هم یکی از قلعه های تاریخی ایران به شمار می رود که در دوران اسماعیلیان، فرقه حشاشین از آن به عنوان پناهگاه استفاده می کردند. اگرچه در حال حاضر بر اثر بروز حوادث طبیعی و فعالیتهای گنج یابی تنها ویرانه ای از این قلعه بر جای مانده، اما بوی خون و توطئه هنوز هم از دیوارهای مخروبه این قلعه استشمام می شود. علاوه بر آن افسانه ها و روایات محلی ها اهالی الموت درباره موجودات ماورایی می تواند هوش را از سر شما بپراند.

بنابراین چنانچه علاقمند به سپری کردن شب در اماکن مرموز و ترسناک هستید، اقامت در اقامتگاه های بومگردی الموت را از یاد نبرید.

جاذبه های گردشگری الموت

سفر به سی سخت، شهر آبشارها و باغ ها

شهر سی سخت بر خلاف اسم گول زننده اش سرشار از زیبایی و لطافت است. برای اثبات این ادعا تنها کافیست در ماه اردیبهشت بار سفرتان را به سوی این مقصد ببندید. به شما قول می دهیم که به محض رسیدن به این شهر به زنده بودن خودتان شک خواهید کرد! چون وجود آبشارها، چشمه ها، دریاچه ها و غارها این شهر را تبدیل به بهشت زمینی کرده است. از سوی دیگر آب و هوای معتدل و دلپذیر دامنه ی رشته کوه های دنا شما را سر مست و پر اشتها خواهند کرد.

پس جای تعجبی ندارد که در این شرایط جوی غذاهای محلی این شهرستان نظیر:کله جوشک، پلو کنگری، آبگوشت، دم پخت و شله ماشکی و آش کارده را با جایش نوش جان کنید.

سی سخت، شهر آبشارها و باغ ها

زیارت طبیعت در روستای گرگان

پیشنهاد ما این است که این بار برای زیارت به جای مشهد و قم به روستای زیارت بیایید. این روستا که در فاصله ۲۰ کیلومتری گرگان قرار دارد، یکی از خوش آب و هواترین مناطق ییلاقی کشورمان محسوب می شود. ارتفاعات تماشایی، چشمه های طبیعی، چشمه های آب گرم معدنی، پوشش جنگلی و معماری منحصر به فرد این روستا سالهاست که گردشگران داخلی و خارجی را به حیرت و شگفتی وا می دارد. علاوه بر آن جاده ای که به این منطقه منتهی می شود، از حیث زیبایی دست کمی از جاده های سرسبز هاوایی ندارد. در واقع اینجاست که می توان گفت به جای فکر کردن به مقصد، از مسیر لذت ببر!

روستای زیارت

سفر به کندوان، تنها روستای سنگی ایران

آیا در میان ارزان ترین مقاصد سفر در اردیبهشت، به دنبال یک مقصد خنک و سردسیری می گردید؟ پس همین حالا بار خود را ببندید و با خرید بلیط قطار تهران تبریز از تیک بان یا با خودروی شخصی به سمت کندوان حرکت کنید. این روستای تاریخی که قدمت آن به ۳ هزار سال پیش بازمی گردد، در فاصله ۶۵ کیلومتری کلانشهر تبریز قرار دارد. در سراسر این روستای صخره ای که بر اثر انفجار آتشفشان به وجود آمده، خانه هایی شبیه به کندوی عسل به چشم می خورند.

اگر اهل سفرهای لوکس هستید، می توانید بلیط هواپیما تبریز را رزرو کنید تا در کمترین زمان به کندوان برسید.

سفر به کندوان
در سالهای اخیر با رشد صنعت گردشگری بسیاری از اهالی این منطقه منازل خود را به اقامتگاه های بوم گردی تبدیل و فرصت تجربه زندگی روستایی را برای گردشگران فراهم آورده اند. از همین رو اگر از علاقمندان به روستا گردی هستید، سفر به کندوان را در صدر لیست ارزان ترین مقاصد سفر در اردیبهشت قرار دهید.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
دلارام حیدری
دلارام حیدری
نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بزرگترین فستیوال رقص تانگو

بزرگترین فستیوال رقص تانگو در کجا برگزار می شود؟

این فستیوال که بزرگترین رویداد تانگوی جهان به حساب می آید، هر ساله از ۲۳ آگوست تا ۳ سپتامبر (از ۲ تا ۲۳ شهریور) در این شهر برگزار می شود. در این بازه زمانی هزاران رقصنده تانگو از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره به بوینوس آیرس می آیند که…

روز ملی امارات

روز ملی امارات محبوب ترین فستیوال دبی

در این روز همه شهرها و خیابانهای امارات متحده عربی با پرچم های این کشور آذین بندی می شوند و ماشینها به رنگ های این پرچم (قرمز، سبز، سفید، سیاه)در می آیند. علاوه بر آن در زمان برگزاری فستیوال استقلال امارات در برج خلیفه دبی…

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

شاید شما هم این ضرب المثل (کاچی به از هیچی) را شنیده باشید اما کافیست به ترکیبات تشکیل دهنده این دسر خوشمزه نگاهی بیاندازید تا به اشتباه بودن این ضرب المثل پی ببرید. البته از منابع تاریخی اینگونه برمی آید که کاچی در زمانهای قدیم غذای فقرا بوده است. اما در حال حاضر…

ارزان ترین مراکز خرید همدان

ارزان ترین مراکز خرید همدان کجاست؟

در مراکز خرید ارزان همدان، سوغاتی و انواع اجناس را با مناسب ترین قیمت بیابید. به همین بهانه قصد داریم در مجله تیک بان شما را با بهترین مقاصد بازار گردی در شهر تاریخی هگمتانه و مراکز خرید ارزان همدان آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *