بهترین رستوران های ایرانی استانبول را می شناسید؟

هر چند در استانبول رستوران های زیادی وجود دارند که با منوی غذایی متنوع مملو از غذاهای ترک و بین المللی با ذائقه ایرانی ها سازگار هستند، اما خیلی از هموطنان تمایل دارند تا در رستوران های ایرانی غذای مورد علاقه خود را میل کنند. از همین رو...
راهنمای مطالعه

استانبول، پایتخت کشور ترکیه یکی از توریستی ترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می رود. به گونه ای که توریستها هر ساله از گوشه و کنار جهان به این شهر زیبا سفر می کنند و ازجاذبه های طبیعی و تاریخی آن دیدن می کنند.

در واقع این شهر با برخورداری از بناهای تاریخی و تفریحی، افراد با هر سلیقه ای را به خود جذب می کند. ساختمان های قدیمی، مساجد باشکوه و کاخ های سلطنت عثمانی، خیابان های شلوغ،‌ مراکز خرید و تفریحات متنوع ازجمله معروف ترین جاذبه های این است که سفر به استانبول را به یکی از خاطره انگیزترین سفرهای عمر شما تبدیل می کند. باتوجه به نزدیک بودن ایران به ترکیه، ایرانی های زیادی در تمام طول سال به ویژه ایام نوروز به این شهر سفر می کنند تا از جاذبه های آن دیدن کنند. شکم گردی و تجربه غذاهای محلی نیز به عنوان یکی از جاذبه های فرهنگی شهر استانبول شناخته می شود که گردشگران بسیاری را راهی رستوران های این شهر می کند.

هر چند در استانبول رستوران های زیادی وجود دارند که با منوی غذایی متنوع مملو از غذاهای ترک و بین المللی با ذائقه ایرانی ها سازگار هستند، اما خیلی از هموطنان تمایل دارند تا در رستوران های ایرانی غذای مورد علاقه خود را میل کنند. از همین رو ما تصمیم گرفتیم شما را با معروف ترین رستورانهای ایرانی استانبول آشنا کنیم. پس با همراه شوید.

بهتیرن رستوران های ایرانی استانبول

کافه تریا شهرزاد، معروف ترین رستوران ایرانی استانبول

کافه رستوران شهرزاد که درمیدان تکسیم واقع شده، به علت برخورداری از منوی متنوع و غذاهای باکیفیت، معروف ترین رستوران ایرانی استانبول محسوب می شود. نام این مکان برگرفته از اسم شخصیت اصلی داستان هزار و یک شب، یعنی شهرزاد قصه گوست. البته طعم غذاهای این رستوران نیز آنقدر خوشمزه است که بتوانید هزار و یک شب در آن شام بخورید. البته پرسنل شهرزاد در تمام وعده های روز پذیرای ایرانیان عزیز هستند. همچنین منوی این غذاخوری تنها محدود به کباب نیست، بلکه انواع کوکو و خورش را نیز در برمی-گیرد. علاوه برآن قیمت آیتم های منوی آن بین ۴۰ تا۱۵۰ لیر متغیر است که باعث می شود شما با بودجه متوسط نیز بتوانید در آن غذا نوش جان کنید. همچنین کافه تریای شهرزاد از ساعت ۹صبح الی ۱۲ شب به سرویس دهی می پردازد.

نشانی: استانبول، میدان تکسیم، کوچه آکارجاسی، پلاک ۴
شماره تماس: ۰۵۳۹۳۵۸۳۱۷۸

رستوران ریحون، قدیمی ترین غذاخوری ایرانی در استانبول

این رستوران که در قسمت اروپایی استانبول، قرار دارد قدیمی ترین رستوران ایرانی استانبول محسوب می-شود. منوی این غذاخوری نیز از تنوع بالایی برخوردار است. به گونه ای که در این مکان روزانه انواع کباب و خورشت های ایرانی طبخ می شود. همچنین در این مکان فضا ی روباز، پارکینگ و محل مخصوص بازی کودکان تعبیه شده است. به همین جهت بسیاری از والدین ترجیح می دهند برای صرف غذا این محل را انتخاب کنند. علاوه بر آن در قسمتی از فضا ی این رستوران، قنادی ایرانی به نام دارچین نیز دایر شده که انواع شیرینی های ایرانی پر طرفدار نظیر نان خامه ای، رولت و لطیفه را سرو می کند. رنج قیمتی غذا های ریحون کمی از رستوران شهرزاد بالاتر است و قیمت کباب های آن گاهی به ۶۰۰ لیر نیز می رسد. علاوه برآن از آنجایی که این غذاخوری در نزدیکی پاساژ چیچک و کلیسای تاریخی سنت آنتوان قرار دارد، پس از صرف غذا به این مکان های دیدنی نیز سر بزنید.

ساعات کار:۱۲ الی ۲۳
آدرس: ترکیه، استانبول، خیابان ینی کارسی شماره ۸، محله توم توم
تلفن: +۹۰ ۲۱۲ ۲۴۵ ۱۵ ۰۰

رستوران ریحون استانبول

کافه زعفران، دنج ترین رستوران ایرانی استانبول

این کافه که در محله کادیکوی استانبول واقع شده، کوچک ترین رستوران ایرانی استانبول محسوب می شود. شما با رفتن به این مکان، می توانید در فضا ی باز بنشینید و از خوردن غذاهای ایرانی لذت ببرید. همچنین در این کافه انواع نوشیدنی های سنتی ایرانی نظیر چای و شربت سرو می شود که نزد ترک ها نیز محبوبیت خاصی دارد. این کافه امکانات منحصر به فردی دارد که از جمله آن می توان به اینترنت رایگان، منو با قیمت مناسب و محیط دنج و خصوصی اشاره کرد. بنابراین کافه زعفران به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای قرار عاشقانه دو نفری شناخته می شود.

تلفن: +۹۰ ۲۱۲ ۳۶۸ ۴۴ ۴۴.
آدرس : آدرس: ترکیه، استانبول، کادیکوی، خیابان امام رمیز
ساعات کاری:۱۸ الی ۲۴

نایب، اصیل ترین رستوران ایرانی استانبول

ممکن است نام رستوران مشهور نایب بار ها به گوش شما خورده باشد. جالب است بدانید که رستوران معروف نایب تهران، شعبه ای به همین نام نیز در استانبول تاسیس کرده است. با این تفاوت که در نایب استانبول، علاوه بر کباب دیزی نیز طبخ می شود. این رستوران که محیط بسیار دلنشین و آرامی دارد، بهترین مکان برای دورهمی های خنوادگی محسوب می شود. زیرا پرسنل آن سعی می کنند به بهترین شکل ممکن از شما پذیرایی کنند. همچنین در این محل که ۱۲۰ نفر گنجایش دارد،شب ها موسیقی زنده ایرانی اجرامی شود..علاوه برآن تمام پرسنل نایب ایرانی هستند. رنج قیمتی منوی این رستوران از۶۰ تا ۶۰۰ لیر است و نسبتا بالا محسوب می-شود. صبحانه های این رستوران نیز کاملا ایرانی و دلچسب هستند و می توان طعم دلچسب انواع صبحانه ایرانی از جمله حلیم و املت را در این غذاخوری تجربه کرد.

نشانی: استانبول، منطقه ی فاتح، آکسارای، میدان فندک زاده، خیابان ملت
ساعت کار: ۹ صبح الی ۲۴ بامداد
شماره تماس: ۹۰۲۱۲۵۸۷۶۸۴۶.

اگرچه غذا های ایرانی در لیست خوشمزه ترین غذاهای جهان قرارمی گیرند، اما درصورت سفر به استانبول حتما غذا های محلی ترکی نظیر پیده، اسکندرکباب و کباب ترکی را نیز امتحان کنید. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم برای صرف غذا به غذاخوری های مرکز شهر مانند میدان تکسیم بروید تا هزینه های خورد و خوراک خود را کاهش دهید. البته با خرید بلیط هواپیما تهران استانبول با مناسب ترین قیمت از سایت تیک بان می توانید هزینه های حمل و نقل خود را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهید و سفر اقتصادی و لذت بخشی را تجربه کنید.

راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *