از کنیا دیدن کنید!

در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر مومباسا معروف‌ترین ساحل کنیا قرار گرفته که ۱۷ کیلومتر طول دارد. اینجا صخره های حیرت انگیز، ذوق حمام آفتاب گرفتن و یک استراحت روزانه را در شما پدید می آورد. غواصی و تماشای دنیای زیر آب هم می تواند علاقه مندان به تماشای ...
راهنمای مطالعه

کنیا یکی از ۵ کشور برتر قاره آفریقا از نظر جاذبه‌های گردشگری است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. اینجا آفریقاست و دیدنی های جذابش می تواند برای طیف گسترده ای از مسافران تازگی داشته باشد و مناسب هر سلیقه ای باشد. کنیا با تاریخی غنی و جاذبه های طبیعی توانسته به قطب گردشگری آفریقا تبدیل شود. طبیعت بکر، پارک‌ها، سواحل، مراکز خرید، ارتفاعات و شهرهای جذاب فقط بخشی از دیدنی‌های کنیا هستند که می توانند سفری منحصر به فرد را برایتان رقم بزند. شما با خرید تور کنیا می توانید از دنیای آفریقا دیدن کنید و لذت برید. پس با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های گردشگری کنیا را معرفی کنیم.

اینجا کنیاست!

نایروبی پایتخت کنیا و مومباسا، کیسومو و ناکورو شهرهای مهم این کشور هستند. ۷۳ درصد مردم این کشور مسیحی، ۱۹ درصد آنیمیست و ۶ درصد مسلمان می باشند که به زبانهای رسمی سواحلی و انگلیسی صحبت می کنند. با توجه به کشف باستان شناسان در این خطه از زمین، قریب به ۲۰ میلیون سال پشتانداران در آن زندگی می کردند و اولین انسانها حدود ۵٫۲ میلیون سال پیش در آن می زیستند.

فرهنگ غنی و اصیل، غذا‌های لذیذ و طبیعت بکر و حیات وحش بی نظیر از دیدنی های کنیا می باشد که حتما باید از آن دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری کنیا

بهترین زمان سفر به کنیا

حیات وحش نایاب کنیا آن را در بین سایر کشورهای آفریقایی منحصر به فرد کرده است. اگر علاقه مند به تماشای گونه های نادر حیات وحش هستید، از تیر ماه تا مهر ماه بهترین زمان سفر به کنیا می باشد. اما بهترین زمان سفر به کنیا برای استفاده از آب و هوای مطبوع ۳ ماه آخر سال است. توجه کنید که تابستان های کنیا بسیار گرم و طاقت فرساست.

جاذبه های گردشگری کنیا

شاید برایتان سوال باشد که چرا باید به آفریقا سفر کنیم؟ اگر عاشق طبیعت های بکر و دست نخورده و تماشای حیات وحش هستید، می توانید تور کنیا را خریداری کرده و از سفری متفاوت و نحصر به فرد خاطره بسازید. کنیا که در شرق قاره آفریقا قرار دارد، مکانی بی نظیر برای زیست انواع جانوران کمیاب است. کرگدن، بوفالو، فیل، شیر، گورخر، زرافه و بسیاری از جانوران حیات وحش، جنگل‌های پر باران استوایی به همراه تور سافاری را فقط با سفر به آفریقا به خصوص کشور کنیا تجربه خواهید کرد.

برخی از زیباترین جاذبه های گردشگری کنیا عبارتند از:

پارک ملی نایروبی

از نایروبی که سوار خودرو شوید، ۱۰ دقیقه بعد به پارک ملی می رسید که مرز بین حیات وحش و زندگی شهری است. از داخل این شهر می توان آسمان خراش‌های شهر نایروبی را دید. با این که پارک بسیار کوچک است، اما گونه های نایابی از حیات وحش در آن زندگی می کنند. شما می توانید کرگدن ها، کل‌های یالدار و گور‌خرها را در این پارک از نزدیک ببینید.

پارک ملی دروازه جهنم کنیا

اگر عاشق فیلمهای مهیجی هستید که شما را به دنیای ماقبل تاریخ می برد، حتما از پارک ملی دروازه جهنم دیدن کنید. قدمت این پارک به ما قبل تاریخ بر می گردد که انسان ها در دره ریفت زندگی می کردند!

پارک ملی و دریاچه ناکورو

در مرکز کشور کنیا پارک ملی و دریاچه ناکورو، قرار دارد که دسته های بزرگ فلامینگوهای صورتی را می توان ساعتها به تماشا نشست. این پارک در سال ۱۹۶۱ با بیش از ۴۵۰ گونه از پرندگان تاسیس شد و تنوع غنی زیستی را به وجود آورد. کرگدن های سفید، شیره، پلنگ، گراز، کل آبدوست و پیتون از جمله جانورانی هستند که حیات وحش دوستان می توانند آنها را در این پارک مشاهده کنند.

دریاچه ناکورو کنیا

پارک ملی ماسایی مارا

پارک ملی ماسایی مارا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کنیا است که در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و ۴۵۰ نوع پرنده رادر خود جای داده است. همچنین جانورانی همچون اسب آبی، بوفالو، کرگدن و برخی از حیوانات وحشی دیگر در این پارک جذاب زندگی می کنند.

دریاچه نیواشا کنیا

یکی از دریاچه‌ های زیبای کنیا نیواشا است که منظره‌ ای از کوه آتش فشانی لانگانات را در آن می بینید. در این دریاچه تماشایی، فلامینگوها، اسب های دریایی، عقاب ماهی‌خوار و پلیکان ها در کنار هم زندگی می کنند. گردشگرانی که علاقه به جنگل و فضای سبز دارند، می توانند از جنگلی که در حاشیه دریاچه وجود دارد، دیدن کنند.

سفر به جزیره لامو (Lamu)

اگر می خواهید از دنیای جانوران کمی فاصله بگیرید و به دنیای شهری برگردید؛ حتما به جزیره لامو سر بزنید.اینجا جزیره کوچکی است که در نزدیکی ساحل کنیا طی صدها سال توسط کاوشگران پرتغالی، قبایل آفریقایی بانتو (Bantu) و تجار عرب شکل گرفته است. لامو از قدیمی‌ترین شهرهای مسکونی و از جاذبه های گردشگری کنیا محسوب می‌شود.

بندر مومباسا کنیا

بندر مومباسا بزرگ ترین شهر بندری در شرق قاره آفریقا می باشد که طبیعت بکر و بی نظیرش شما را مبهوت می کند. اینجا یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کنیاست که دارای دیدنی هایی همچون پارک هالر، قلعه مسیح، پارک ملی دریایی مومباسا، شهر قدیمی مومباسا، عاج های مومباسا و سواحل شمالی و جنوبی است.

هتل زرافه مانور کنیا

اگر علاقه مندید تا صبح با سرک کشیدن یک زرافه به اتاق تان از خواب بیدار شوید، حتما در هتل مانور کنیا اتاق رزرو کنید. رزرو هتل مانور می تواند یکی از خاطره انگیزترین اتفاقات سفر شما باشد. هتل مانور کنیا یا هتل زرافه نیز از گران‌ترین هتل‌های آفریقا است که می توانید با خرید تور کنیا در آن اقامت کنید. مسافران با اقامت در این هتل اوقات خوشی را از همزیستی با زرافه ها تجربه می کنند. آنها می توانند به این حیوانات دوست داشتنی، غذا بدهند و از تماشای آنها لذت ببرند.

هتل زرافه مانور کنیا

ذخیره گاه ملی سامبورو کنیا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کنیا، پارک ملی زیبای سامبورو در شمال کنیا است. در این پارک گربه سان بزرگی همچون شیر، پلنگ و یوزپلنگ فراوان هستند و اسب های آبی و بوفالو ها هم در آن زندگی می کنند.

مالیندی کنیا

اگر علاقه مند به قدم زدن در سواحل هستید و یا از تماشای آب های شفاف آرامش می گیرید، مالیندی انتخاب هوشمندانه ای است. ساحل مالیندی در کرانه اقیانوس هند، بهترین جاذبه گردشگری کنیا برای علاقه‌مندان به سدهای مرجانی و غواصی است. اگر اهل هیجان و موج سواری هستید، درست آمده اید، مالیندی شما را به اوج هیجان می رساند.

ساحل دیانی کنیا

در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر مومباسا معروف‌ ترین ساحل کنیا قرار گرفته که ۱۷ کیلومتر طول دارد. اینجا صخره های حیرت انگیز، ذوق حمام آفتاب گرفتن و یک استراحت روزانه را در شما پدید می آورد. غواصی و تماشای دنیای زیر آب هم می تواند علاقه مندان به تماشای انواع ماهی ها را راضی نگه دارد. در ساحل می‌توانید یک غذای دریایی خوش طعم آفریقایی را در رستوران‌های ساحل میل کنید و از سفر به آفریقا و جاذبه های گردشگری کنیا لذت ببرید.

بازدید از موزه‌های کنیا

همانطور که گفته شد، کنیا از تاریخ و فرهنگ غنی برخوردار است که علاوه بر جاذبه های گردشگری طبیعی و تفریحی می تواند دلیل دیگری برای سفر به آفریقا باشد. گذشته های تاریخی کنیا، باعث شده تا موزه‌های متعددی در شهرهای مختلف این کشور فعالیت ‌کنند و بازدید از آنها حس متفاوتی را در گردشگران پدید آورد. در این موزه‌ها اشیای ارزشمند و همچنین فرهنگ مردم کنیا به نمایش گذاشته می شود تا تاریخ آفریقا را به مردم معرفی کند. بازدید از موزه‌ های کنیا یکی از لذت بخش‌ترین‌ تجربه ها در سفر به آفریقاست. معروف ترین موزه کنیا، موزه‌ ملی کنیا می باشد که که آثار تاریخی و ارزشمند زیادی را در خود جای داده است.

موزه فورت جیسوس با به نمایش گذاشتن بقایایی از کشتی پرتغالی‌ها و بیش از ده هزار کتاب یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کنیا می باشد که شما را برای ساعتها سرگرم می کند. کیتالی نیز موزه‌ ای جذاب و تماشایی است. برای سفر به هر منطقه از دنیا و خرید بلیط هواپیما می توانید بلیط خود را در تیک بان جستجو کرده و رزرو نمایید.

راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *