5 کشور برتر توریستی جهان

۵ کشور برتر توریستی جهان کدامند؟

شاید با شنیدن نام آلمان در لیست 5 کشور برتر توریستی جهان تعجب کنید. زیرا ایرانیهای مقیم این کشور معمولا آلمانیها را آدمهای خشک و سردی معرفی می کنند. ولی باید بدانید که این رفتار سرد و خشک ریشه در تاریخ و هنر این سرزمین دارد. از آنجایی که...
راهنمای مطالعه

سفر کردن یکی از لذتبخش ترین تجربیات انسانها در طول زندگی به شمار می رود. در هنگام سفر با فرهنگ ها،آداب و رسوم، مکان ها و غذاهای متفاوت آشنا خواهیم شد و جهان را از دریچه دیگری خواهیم دید. بر اساس برآورد سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳، در حال حاضر ۲۰۶ کشور در دنیا وجود دارند که هر یک جاذبه های گردشگری منحصر به فرد خود را دارند.

با این حال موسسات معتبر گردشگری بین المللی در سال ۲۰۲۴ بعضی از کشورهای جهان را به عنوان مقاصد برتر گردشگری معرفی کردند. معیار انتخاب آنها فاکتورهایی همچون دسترسی به امکانات رفاهی، تعداد جاذبه های گردشگری، امنیت گردشگران و وضعیت اسکان مسافران می باشد. در واقع می توان گفت مسافران از سفر به کشورهای منتخب گردشگری رضایت زیادی داشتند. در ادامه قصد داریم شما را با ۵ کشور برتر توریستی جهان آشنا کنیم. پس در سفر به دور دنیا با ما همراه باشید.

فرانسه محبوب ترین مقصد گردشگری در جهان

این کشور در سال ۲۰۲۴ به عنوان برترین کشور توریستی جهان از سوی گردشگران انتخاب شد. مسافران دلایل قانع کننده ای برای انتخاب فرانسه به عنوان بهترین مقصد سفر در جهان داشتند که از جمله مهمترین آنها باید به برخورداری از فرهنگ غنی و موزه های منحصر به فرد، داشتن مناظر طبیعی زیبا و امکان سفر در ۴ فصل سال اشاره کرد. پاریس پایتخت این کشور به حساب می آید که به شهر عاشقان شهرت دارد. چون در هر گوشه و کنار آن از برج ایفل و خیابان شانزه لیزه تا دور افتاده ترین و فقیر نشین ترین محله ها زوجهای پیر و جوان عاشق را دست در دست یکدیگر مشاهده خواهید کرد. همچنین با توجه به قرار گرفتن مهم ترین موزه های جهان در این شهر با سیری کوتاه در موزه های پاریس به اندازه خواندن هزاران کتاب قطور درباره تاریخ هنر معاصر جهان اطلاعات کسب خواهید کرد. پس چه عاشق باشید و چه هنرمند، فرانسه برای شما ایده آل ترین مقصد سفر به حساب می آید.

فرانسه
آلمان، سرزمین فیلسوفان و متفکران

شاید با شنیدن نام آلمان در لیست ۵ کشور برتر توریستی جهان تعجب کنید. زیرا ایرانیهای مقیم این کشور معمولا آلمانیها را آدمهای خشک و سردی معرفی می کنند. ولی باید بدانید که این رفتار سرد و خشک ریشه در تاریخ و هنر این سرزمین دارد. از آنجایی که بزرگترین اندیشه های فلسفی و علمی جهان توسط اندیشمندان این کشور مطرح شدند، مردم آلمان هم تحت تاثیر این جو فلسفی و پیشینه تاریخی تبدیل به افراد جدی و قانون مدار شدند.

با این حال با سر زدن به کلوپ های شبانه شهر برلین ،شرکت در کارناوال بین المللی فرهنگها (جشنواره ای که به منظور ایجاد همزیستی مسالمت آمیز بین ملیت های مختلف در ۷ تا ۱۰ ژوئن هر سال در شهر برلین برگزار می شود)، همراهی با سایر ملیت های جهان در جشنواره موسیقی بین المللی مونیخ و سر زدن به بازارهای کریسمس کاملا نظرتان درباره مردم آلمان عوض خواهد شد و بازهم برای رقص و پایکوبی به وطن ژرمن ها بازخواهید گشت. با تهیه بلیط هواپیما برلین می توانید به راحتی خود را به آلمان برسانید و سفری ماندگار را رقم بزنید.

برلین
ایتالیا، بهشت شکموها

آنچه کشور ایتالیا را از دید توریستها در فهرست ۵ کشور برتر توریستی جهان قرار داده است، فرهنگ، هنر و تاریخ غنی آن نیست. بلکه غذاهای خوشمزه و شبهای زنده آن گردشگران را از اقصی نقاط جهان به سوی این مقصد می کشاند. کافیست تنها چند قدم در خیابانهای رم، میلان، ناپلی، ونیز، فلورانس یا جنوا قدم بزنید تا عطر وسوسه کننده پیتزا و پاستای ایتالیایی هوش از سرتان ببرد. با این حال توصیه می کنیم که با خرید بلیط هواپیما رم به ایتالیا سفر کنید و با نوش جان نمودن این غذاهای بی نظیر، از سایر جاذبه های گردشگری آن نظیر برج کج پیزا، دریاچه کومو، کلیسای سنت مارکو و کاخ ریولی دیدن کنید.

ایتالیا
ژاپن، سرزمین شکوفه های گیلاس

ژاپن یکی از قانونمند ترین کشورهای جهان به حساب می آید. از همین رو گردشگران در هنگام سفر به این کشور امنیت و رعایت شدن کامل حقوق شهروندی را تجربه می کنند. در حقیقت در این نقطه از جهان همه چیز سر جای درستش قرار دارد و آشفتگی، بی نظمی و بی قانونی شما را آزار نخواهد داد. علاوه بر آن مردم این کشور تمام سوالات شما را با لبخند و روی خوش پاسخ می دهند و در رفتار آنها هیچ اثری از نژاد پرستی و خود برتر بینی دیده نمی شود. در واقع ژاپنی ها در عین اینکه از پیشرفته ترین تکنولوژی های جهان برخوردارند، همچنان به سنت های خود پایبندند. بنابراین شما در این کشور با کارمندان عالی رتبه شرکتهای چند ملیتی مواجه خواهید شد که با کیمونو (لباس سنتی ژاپن) برای عبادت به معبد می روند.

ژاپن
احترام به طبیعت و محیط زیست یکی دیگر از نقاط قوت چشم بادامیهاست که سرزمین آنها را به تمیزترین کشور در میان ۵ کشور برتر توریستی جهان تبدیل کرده است. به گونه ای که زیارتگاه ها، معابد و باغ های آن پس از گذشت هزاران سال از ظهور آیین بودا در اوج شکوفایی و آبادانی هستند و با رختی از شکوفه های گیلاس (آزالیا) و زنبق و درختان افرا و کاج ژاپنی پوشیده شده اند. چنانچه از مشغله های زندگی روزمره خسته شده اید، با خرید بلیط هواپییما توکیو سفر به زادگاه بودا را در راس برنامه های خود بگنجانید.

سنگاپور، ارزان ترین مقصد در میان ۵ کشور برتر توریستی جهان

اگر بودجه کافی برای سفر به کشورهای اروپایی یا ژاپن را ندارید، به سنگاپور سفر کنید. این کشور یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورهای جهان به حساب می آید که شاخص های رفاه اجتماعی در آن تفاوت فاحشی با سایر کشورهای آسیایی دارد. با توجه به اینکه سنگاپور در خط استوا قرار دارد، در طبیعت این کشور جنگلهای انبوه، سواحل مرجانی، باغ های زیبا و گونه های گیاهی کمیاب به چشم می خورند.

سنگاپور
همچنین سنگاپور تنها جاییست که در باغ وحشهای آن حقوق حیوانات به طور کامل رعایت می شود. به گونه ای که در باغ وحش شهر بورکیت مراه و نایت سافاری تمام حیوانات آزادانه می گردند و شما با قفس چرخدار در میان حیوانات تردد خواهید کرد. آب تنی، برنزه کردن و سایر تفریحات آبی از جمله هیجان انگیزترین فعالیتهایی هستند که در ساحل چانگی، پالاوان و مارینابی سندرز سنگاپور امکان تجربه آنها را خواهید داشت.

اینکه به کدام یک از ۵ کشور برتر توریستی جهان سفر می کنید کاملا به نظر خودتان بستگی دارد ولی اگر به دنبال خرید بلیط ارزان ترین پروازها هستید، همین حالا بلیط هواپیما سنگاپور را از تیک بان بخرید.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
دلارام حیدری
دلارام حیدری
نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

سفر به کره شمالی

سفر به کره شمالی، لذت یا اسارت؟!

کره شمالی یکی از جالب ترین کشورهاست که قطعا سفر به آن تجربه منحصر به فردی است. سفر به کره شمالی شبیه به هیچ کشور دیگری نیست؛ در ادامه درباره عجایب این کشور بیشتر صحبت خواهیم کرد. سوای از مباحث سیاسی کره شمالی، مردم این کشور در شرایط خاصی زندگی می کنند که ممکن است دانستن آن برایتان جالب باشد. اما…

محرم در اصفهان

آداب و رسوم محرم در اصفهان

اهالی نصف جهان هم از دوران صفویه تاکنون هر ساله در دهه اول محرم، شهر را سیاه پوش و بساط عزاداری مفصلی را بر پا می کنند. از همین رو آداب و رسوم محرم در اصفهان، جذابیت بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. در مجله تیک بان قصد داریم شما را با زیباترین مناسک حسینی در شهر گنبدهای فیروزه ای آشنا کنیم…

مراسم قالیشویان

مراسم قالیشویان مشهد اردهال

مراسم قالیشویان یکی از مشهورترین آیین های مذهبی در کشور می باشد که در سال ۲۰۱۲ توسط یونسکو به ثبت رسید. این مراسم تنها مناسب مذهبی تعیین شده بر اساس تقویم شمسی در ایران است که قدمت برگزاری آن به ۵۷ سال پس از هجرت پیامبر بازمی گردد….

جزایر جیمز باند

جزایر جیمز باند کجاست؟

جزایر جیمز باند یا همان خائو فینگ کان، مجمع الجزایری از جزایر کوچک هستند که در خلیج فانگ نگا در نزدیکی پوکت تایلند قرار دارند. این جزایر به دلیل طبیعت بی نظیر و چشم نوازشان بسیار مشهور هستند به طوری که هر ساله میلیونها گردشگر را…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *