طبیعت ماسال

ماسال طبیعتی به زیبایی بهشت

راهنمای مطالعه

[vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]ماسال طبیعتی به زیبایی بهشت 

سرزمین پهناور ایران دارای مناطق بکر و طبیعت بی نظیر فراوانی است که هر کدام از آنها می تواند یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در دنیا باشد. ماسال شهری در استان گیلان یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد است که هر گردشگری عزم خود را جزم می کند تا حتما از آن دیدن کند.

این منطقه در میان کوه های مرتفع اطراف تالش واقع شده است. ییلاقی زیبا و دیدنی با آبشارهای دلفریب که هر بیننده ای را مبهوت زیبایی خودش می کند. اگر قصد سفر به استان گیلان را دارید، ماسال می تواند سفری به یاد ماندنی را برای تان رقم بزند. در ادامه به جاذبه های ماسال می پردازیم، با ما همراه شوید.

معرفی جاذبه های گردشگری ماسال 

ماسال به دلیل داشتن طبیعتی سرسبز، زیبا و شگفت انگیز بر خود می بالد. جاذبه‌های طبیعی ماسال به قدری زیاد است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. ۱۷ غار کوچک و بزرگ ، آبشارهای متنوع،‌ منطقه جنگلی، مناطق باستانی و شهری از نمونه های دیدنی ماسال هستند.

غار آویشو، طاسکوه، اسبه ریسه، ریزه مندان، شالما،‌ آبشار ویوز، آبشار رامینه و آبشار خون از دیگر جاذبه های طبیعی ماسال می باشند. تیک بان در ادامه معروفترین مناطق ماسال را معرفی می کند.

 

روستای اولسبلنگاه

شهر ماسال در منطقه جلگه ای کوهستانی وقع شده است که دارای آب و هوای مرطوب جلگه ای و نیمه مرطوب کوهستانی می باشد. این شهر زیبا بالغ بر ۱۴ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است و چندین روستای زیبا در اطراف خود دارد. یکی از روستاهای شگفت انگیز ماسال، روستای اولسبلنگاه است که در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال خودنمایی می کند.

اهالی روستا قومیت تالشی دارند و اکثرخانه ها با مصالح طبیعی مانند چوب ساخته شده اند. روستا از امکانات شهری مانند برق محروم است و اهالی از ژنراتور برق استفاد می کنند. طبیعت روستا بسیار دلربا و زیبا می باشد به طوری که در برخی فصول دریایی از مه روستا را پوشانده است و یک گشت و گذار عصرگاهی حس خوب طبیعت بکر را به شما القا می کند.

غار آویشو

غار آویشو، طویل ترین غار استان گیلان است که از میانه آن رودخانه ای عبور می کند . آّبشارها و قندیل ها دیواره های غار را تزیین کرده اند. برای غار نوردان تماشای غاری با قدمت ۷۵ میلیون سال می تواند تجربه جذاب و شگفت آوری باشد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8076″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]آبشار رامینه

آبشار رامینه یکی از دهها آبشار زیبای شهر ماسال است که در دل جنگل قرار گرفته است و می توان ساعتها در کنار آبشار از زیبایی طبیعت بهره مند شد. با سفر به ماسال می توانید از آبشار رامینه دیدن کنید و در هتل رامینه که درست مقابل آبشار ساخته شده است اقامت کنید. با رزرو هتل در این منطقه زیبا می توانید پنجره های اتاق را به روی آبشار رامینه بگشایید و از طبیعت آن لذت ببرید.

 

باغ پرندگان تمجیدی

در منطقه گیلان حیوانات بومی زیادی وجود دارند که پرندگان بخشی از آن هستند. تماشای پرندگان زیبایی که فقط در این منطقه یافت می شوند، قطعا برای علاقه مندان به حیات و حش و دوستداران طبیعت لذتبخش خواهد بود. باغ پرندگان تمجیدی پرندگان بومی منطقه را یک جا به شما نشان خواهد داد. دراین منطقه اقامت گاه مناسبی نیز برای مسافران وجود دارد. برای رفتن به این باغ به سمت منطقه اسب ریسه بروید.

پارک جنگلی ریزمندان 

پارک جنگی ریزمندان به وسعت ۲۰۰ هکتار در شهر ماسال قرار دارد. قدم زدن در پارک جنگلی و اقامت در آن می تواند تجربه منحصر به فردی باشد. تجربه ای که در هیچ کجای دنیا شبیه ندارد.

در این پارک علاوه بر طبیعت زیبا تمامی امکانات لازم برای اقامت مسافران وجود دارد و می تواند سفری به یاد ماندنی را رقم بزند. در سفر به گیلان حتما سری به جنگل ریزمندان بزنید.

منطقه ییلاقی دشت النزه

منطقه ییلاقی النزه ‌(دشت النزه‌) در بین کوههای بلند شاندرمن منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده که هر بیننده ای را به وجد می آورد. در النزه  جریان زندگی کاملا طبیعی است و آن را را با تمام وجود حس خواهید کرد. صدای رودخانه، صدای پرندگان، گله اسب های وحشی و رمه های گوسفندان نفس را به شماره می اندازند و طبیعت شکوه و زیبایی اش را تمام قد به رخ می کشد.

برای سفر به گیلان و لذت بردن از طبیعت بکر و زیبای ماسال می توانید بلیط هواپیما رشت را از تیک بان تهیه کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][/vc_section]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *