چشمه هفت رنگ مجن شاهرود

چشمه هفت رنگ مجن شاهرود، زیباترین جلوه طبیعت

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]شهر شاهرود در استان سمنان یکی از زیباتریبن شهرهای ایران زمین است. این شهر با دارا بودن جاذبه های طبیعی فراوان یکی از مکان هایی است که مقصد سفر های گردشگران زیادی است.

در این شهر می توانید جلوه های زیبایی از طبیعت مانند کویر، کوهستان، آبشار، رودخانه، چشمه و جنگل های سرسبز و همچنین آثار باستانی و بناهای مذهبی و قدیمی را در کنار یکدیگر ببینید. شهر شاهرود خود به تنهایی آنقدر دیدنی است که حتی با گشت و گذار در شهر یکی از بهترین سفر های خود را تجربه خواهید کرد.

تیک بان در این مقاله چشمه هفت رنگ مجن شاهرود را بهه شما معرفی می کند. چشمه ای بسیار زیبا و دیدنی که همچون بهشتی در دل طبیعت نهفته است.

چشمه هفت رنگ مجن شاهرود

چشمه هفت رنگ مجن در دامنه جنوبی رشته کوه البرز شرقی در شمال شهرستان شاهرود قرار گرفته است. با ورود به منطقه گردشگری فرحزاد در فاصله ۵ کیلومتری از سه راهی مجن می توانید این چشمه گوارا را ببینید. چشمه درست روبروی باغ های فرحزاد است. این چشمه از نوع چشمه‌ های گوگردی است که در میان شکاف دره‌ های دامنه قله ۴۰۰۰ متری شاهوار واقع شده است. در یکی از این دره‌ ها، آب زلال چشمه جاری است که آشامیدنی می باشد اما چرا این چشمه متفاوت است؟ نکته اینجاست که این چشمه در میان دره های رنگارنگ قرار دارد.

اقلیم چشمه هفت رنگ مجن

از لحاظ اقلیمی منطقه چشمه هفت رنگ مجن در منطقه ای با آب و هوای نیمه خشک و سرد قرار گرفته است. تنوع گیاهی زیادی در منطقه وجود دارد و از مراتع و جنگل های زیبایی برخوردار است. علاوه بر گونه های مختلف گیاهی، گونه های جانوری نیز در این منطقه دیده می شود که یک اکوسیستم بی نظیر را در منطقه به وجود آورده است. باغات و مزارع فرحزاد نیز از دیدنی های منطقه چشمه هفت رنگ می باشد که جلوه بی نظیری به این منطقه از شهر بخشیده است.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8784″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

خواص درمانی چشمه هفت رنگ

به دلیل وجود مواد معدنی و کانی، آب چشمه دارای خواص درمانی و شفا بخش است. از قدیم الایام تا به امروز اهالی منطقه برای درمان بیماری های پوستی و استخوانی از آب این چشمه استفاده می کنند.

در اطراف چشمه هفت رنگ مجن شاهرود، بوی خاصی که ناشی از مواد معدنی و گازهای متصاعد شده از چشمه می باشد، به مشام می رسد.

چشمه‌ هایی که در این منطقه می جوشند دارای مواد معدنی جیوه دار بوده و از آنها بخار جیوه بلند می‌شود. آب چشمه در مسیر خود با رنگ های مختلف ترکیب شده و آب صابون مانندی را تشکیل می‌ دهند که با آب چشمه تلاقی یافته و منظره زیبایی را پدید آورده است اما رنگ آب چشمه‌ از دور سفید دیده می شود.

دسترسی به چشمه هفت رنگ مجن در شاهرود

به منظور دسترسی به چشمه هفت رنگ مجن شاهرود باید به سمت منطقه فرحزاد بروید. به همین منظور جاده شاهرود به مجن را انتخاب کرده و به سمت این منطقه رانندگی کنید.

آدرس: استان سمنان، ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود، روبروی منطقه گردشگری فرحزاد، ۵ کیلومتری از سه راهی مجن در میان شکاف دره‌های دامنه قله شاهوار.

در حال حاضر امکانات رفاهی و گردشگری کافی در این منطقه وجود ندارد و اگر قصد سفر به این منطقه را با خانواده دارید بهتر است امکانات لازم را با خود به همراه داشته باشید. در حال حاضر کوهنوردان و طبیعت گردان از جمله گردشگرانی هستند که برای بازدید از این جاذبه منحصر به فرد به این منطقه می روند.

با خرید بلیط قطار و اتوبوس از سایت تیک بان می توانید به استان سمنان و شهرستان شاهرود سفر کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *