بزرگترین سازه کروی جهان Sphere در لاس‌وگاس روشن شد!

فرض کنید در شهر قدم می زنید و یا شب هنگام با ماشین از خیابانی عبور می کنید که گوی بزرگی از تصاویر شگفت انگیز روی آن نمایش داده می شود! قطعا تصور می کنید ماه بر روی زمین آمده است! اما این گوی بزرگ...
راهنمای مطالعه

فرض کنید در شهر قدم می زنید و یا شب هنگام با ماشین از خیابانی عبور می کنید که گوی بزرگی از تصاویر شگفت انگیز روی آن نمایش داده می شود! قطعا تصور می کنید ماه بر روی زمین آمده است! اما این گوی بزرگ، گنبدی با صفحات نمایش ویدیویی است که برای اولین بار در روز ۱۳ تیر ۱۴۰۲ روشن شد. این اتفاق در حالی افتاد که هنوز چند ماه تا افتتاح رسمی آن باقی مانده بود. این گنبد نمایشی عظیم را شرکت پاپیولس در شهر پارادایس، نوادا نزدیک به لاس وگاس طراحی کرده است. کره ای عظیم با ارتفاع ۱۱۵ متر و عرض ۱۵۷ متر با بودجه ای در حدود ۲.۳ میلیارد دلار بودجه به همراه داشته است.که به آن بزرگترین سازه کروی جهان لقب داده اند.

کاربرد بزرگ‌ترین نمایشگر LED کروی جهان در لاس وگاس

کره نمایشی در لاس وگاس علاوه بر زیبایی ظاهری که می تواند تصاویز فوق العاده ای را نمایش دهد، فضایی بزرگ با ظرفیت گنجایش ۱۸۶۰۰ نفر به صورت نشسته و ۲۰۰۰۰ نفر در حالت ایستاده را دارد.

فضای داخلی سالن یک صفحه نمایش LED با وضوح ۱۶K دارد که با ۱۵۰۰۰ متر مربع مساحت، دارای ۱۶۴۰۰۰ بلندگو می باشد تا کیفیت صدای یکسانی را به حاضران ارائه دهد. علاوه بر این حاضران در سالن می توانند فضای ۴ بعدی را با صندلی‌های لمسی و ماشین‌های تولید کننده باد و دما تجربه کنند.

در واقع قرار است که این سالن برای میزبانی از رویدادهایی مانند کنسرت‌ها، فستیوال ها، نمایش فیلم‌ و رویدادهای ورزشی استفاده شود. همچنین از تاریخ ۶ اکتبر، می توانید نمایش‌های اختصاصی «کارت پستالی از زمین» را که فیلمی از دارن آرنوفسکی است، ببینید و به سیارات سفر کنید!

بزرگ‌ترین نمایشگر LED کروی جهان در لاس وگاس
طراحان Sphere چه کسانی هستند؟

Sphere توسط شرکت معماری جهانی Populous طراحی شده است که تخصص اصلی آنها ساخت سالن های ورزشی، میدان‌ها و مراکز همایش است.
آنها کوکا کولا آرنا در دبی، ورزشگاه امارات و زاید اسپورت سیتی در ابوظبی و همچنین ورزشگاه اتحاد در بریتانیا را طراحی کردند. این پروژه یک هزینه ۲.۳ میلیارد دلاری در بر داشته است. این کره عظیم برای اولین بار پیام Hello World را به نمایش گذاشت. این بنا حتی از ورزشگاه «اریکسون گلوب» یا Avicii Arena در سوئد (بزرگترین ساختمان کروی قبلی) نیز بزرگ‌تر است. فضای بیرونی این بنا ۵۴ هزار متر مربع LED می باشد که از حدود ۱.۲ میلیون LED تشکیل شده است که تصاویر فوق العاده ای را پخش می کند.

بزرگترین سازه کروی جهان ظرفیت حضور ۲۰ هزار بازدیدکننده برای شرکت در مسابقات ورزشی مانند بوکس و هنرهای رزمی و کنسرت های بزرگ دارد. فضای داخلی سالن یک نمایشگر منحنی بسیار بزرگ است که اجازه تجربه همزمان چند بعدی را به حاضران در سالن می دهد.

افتتاحیه بزرگ‌ترین سازه کروی جهان چه زمانی است؟

در حال حاضر بزرگترین ساختمان کروی جهان از نظر ساختاری کامل شده است و برنامه ریزی شده که افتتاحیه رسمی آن در ماه سپتامبر با برگزاری کنسرت‌های گروه U2 برگزار شود.

این ساختمان بخشی از یک پروژه بزرگ است که تصمیم بر آن بوده که دو ساختمان کروی شکل بزرگ همزمان با هم افتتاح شوند. همتای این بنا قرار است در لندن ساخته شود اما به دلیل نگرانی وزیر دولت از آلودگی نوری، آینده آن فعلاً نامشخص می باشد.

ساختمان (The Sphere at the Venetian Resort) که به عنوان MSG Sphere شناخته می شود، در ۲۹ سپتامبر در لاس وگاس افتتاح می شود. هر چند این گنبد عظیم چهارم ژوئیه برای اولین بار در یک نمایش خیره کننده روشن شد.

افتتاحیه بزرگ‌ترین سازه کروی جهان
مسیر دسترسی به بزرگترین ساختمان کروی جهان

برای تماشای این ساختمان عظیم شگفت انگیز و حضور در رویدادهای بزرگی که در آن اتفاق می افتد، می توانید بلیط هواپیما واشنگتن را خریداری کنید و سفری به لاس وگاس داشته باشید. ساختمان Sphere واقع در پارادایس، نوادا، نزدیک به نوار لاس وگاس و در شرق استراحتگاه ونیزی قرار دارد.یک مسیر پیاده روی آن را به هتل متصل می کند تا شما با رزرو هتل از اقامتی دلچسب لذت ببرید.

رقیب بزرگترین سازه کروی زمین کیست؟

ساختمان گلوبن بزرگترین سازه کروی در جهان است که در حال حاضر یک رقیب سرسخت دارد! گلوبن که سالها قبل در استکهلم سوئد ساخته شد، تا همین چند وقت پیش بزرگترین ساختمان کروی جهان نام داشت تا این که رقیبش در لاس وگاس پا به عرصه جهان گذاشت!

با این که گلوبن از هر نقطه استکهلم قابل مشاهده است اما ابعادش با ۶۰۰۰۰ متر مربع مساحت، ۱۱۰ متر شعاع و ۱۶۰۰۰ نفر گنجایش کوچکتر ازSphere لاس وگاس می باشد. ساخت گلوبن به عنوان نمادی از خورشید در منظومه شمسی دو سال و نیم طول کشید. این ساختمان در سال ۱۹۸۹ افتتاح شد و از سال ۲۰۰۵ تاکنون، ۱۳۸۵۰ نفر از تماشای بازی های هاکی روی یخ در این ساختمان جالب لذت بردند. شما نیز می توانید با خرید بلیط هواپیما استکهلم از گلوبن، بزرگترین سازه کروی جهان دیدن کنید. قیمت بلیط ورودی برای بزرگسالان ۱۴۵ کرون و برای کودکان تا ۴ سال رایگان است. البته با افتتاح سازه کروی لاس وگاس رسما گلوبن بزرگترین سازه کروی دنیا نیست!

برای شناخت عجایب جهان با بلاگ تیک بان همراه باشید و از سفر به دنیای شگفت انگیز لذت ببرید.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *