دشت لاله استان البرز

در دشت لاله استان البرز، میهمان لاله ها باشید

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]استان البرز با تاریخی غنی در همسایگی استان های تهران و قزوین قرار دارد که یکی از جوان ترین استان های کشور به شمار می آید. طبیعت این استان و روستاهای اطرافش به دلیل وجود رشته کوه البرز ویژگی های خاصی دارند به طوری که زیباترین گونه های گیاهی در آن پرورش می یابند.

روستای خوش آب و هوای کندر واقع در استان البزر یکی از مکان های دیدنی است که بهشت را برای بیننده تداعی می کند. اینجا دشتی از لاله ها منتظر ورود گردشگران هستند تا با خودنمایی، شادابی و طراوت را به آنها هدیه کنند.

دشت لاله ها، جاذبه گردشگری شهر کرج

اگر قصد یک سفر یک روزه دل انگیز را دارید که هم می تواند طراوت و شادابی را به شما بازگرداند و هم هزینه چندانی در بر نداشته باشد، می توانید دشت لاله های کرج را انتخاب کنید. کرج شهری زیبا در دامنه کوه های البرز یکی از شهرهایی است که در نزدیکی پایتخت قرار دارد و در سال های اخیر در جهت رشد صنعتی گام های مهمی برداشته است. با این حال یکی از شهرهایی است که می تواند مقصد مناسب گردشگری باشد.

کرج شهری مهاجر پذیر است که اقوام مختلف ایرانی را درخود جای داده است. این شهر کوجک اما زیبا مقصد مناسبی برای گشت و گذارهای کوتاه مدت می باشد. چرا که با طبیعت دوست داشتنی به شهرهای مهمی چون تهران و قزوین نزدیک است و می توان از این شهرها نیز دیدن کرد.

یکی از مکان هایی که می توان در سفر به کرج از آن بازدید کرد، دشت لاله می باشد. در این منطقه بیش از دو میلیون شاخه گل لاله با رنگ های مختلف زمین را آراسته اند.

اردیبهشت بهترین زمانی است که می توانید از این گلهای دلربا دیدن کنید و عکس های ماندگار ثبت کنید. دشت لاله های استان البرز یکی از بزرگ ترین مجموعه های پرورش گل ایران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

روستای کندر در نزدیکی گرم دره استان البرز از مکان هایی است که از دیر باز منطقه تفریحی بوده است. در زمان های قدیم شاهان این منطقه را به عنوان تفرجگاه خود انتخاب می کردند. بنابراین در این روستای زیبا کتیبه هایی از شاهان پیشین و نوع شکار آن ها وجود دارد.

دشت لاله در این منطقه بسیار دیدنی است و رودخانه کرج از میان دشت عبور و لاله ها را سیراب می کند. علاوه بر لاله های رنگی که از نژادهای مختلفی می باشند، درختان تنومند و استواری سایه سار خنک شان را به رهگذران هدیه می کنند تا در طراوت طبیعت قدری بیاسایند.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8640″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”bounceIn”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

امکانات گردشگری منطقه

دشت لاله های استان البرز با همه زیبایی و طراوتش فکری هم برای کودکان بازدید کننده کرده است. یکی از مجهز ترین شهر بازی ها در این مطقه تفریحی ساخته شده است تا کودکان به بازی و سرگرمی بپردازند و خاطره یک گردش دوست داشتنی را در ذهن خود ثبت کنند.

شهر بازی در سال ۱۳۹۰ با وسعت ۴۰ هکتار با امکانات تفریحی متنوع افتتاح شد. انواع بازی های مهیج و سرگرمی های شاد در این پارک برای کودکان و خانواده ها فراهم است. همچنین دشت لاله ها از سال ۱۳۸۴ در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی را در خود جای داده است و به عنوان یکی از جاذبه طبیعی گردشگری کشور شناخته می شود.

علاوه بر این فرش گل لاله، مجموعه گل های رنگارنگ رز، محوطه پرچین تودرتو، قفس پرندگان، آلاچیق های متعدد، رستوران و کافی شاپ، آبشار و آمفی تئاتر روباز از دیگر امکانات تفریحی مجموعه دشت لاله ها می باشد که یک روز کامل شادی بخش را برای شما به ارمغان می آورد.

دسترسی به دشت لاله کرج

برای پیدا کردن دشت لاله های استان البرز کافی است که در مسیر شهر کرج به سمت میدان امام حسین (ع) رفته سپس به سمت مجتمع تفریحی شهید چمران یا همان دشت لاله ها بروید. در این منطقه یک روز متفاوت را میزبان گل های رنگارنگ خواهید بود و سفری به یادماندنی را تجربه خواهید کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *