مراکز خرید ارزان مشهد

با مراکز خرید ارزان مشهد آشنا شوید

با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، دیگر امکان خرید سوغاتی های گران و نفیس برای بسیاری از زائران داخلی وجود ندارد. از همین رو ما در ادامه شما را با ارزان ترین مراکز خرید مشهد آشنا خواهیم کرد تا با هر بودجه ای از امکان خرید جذابترین سوغاتی ها بهره مند شوید.
راهنمای مطالعه

در گذشته های نه چندان دور زائرانی که به مشهد سفر می کردند، با دست پر از سوغات به آغوش خانواده های خود باز می گشتند. زیرا آنها با انجام این کار پسندیده محبت خود را به عزیزانشان نشان می دادند. البته سوغات مشهد فقط یک هدیه ساده نبود، بلکه جنبه معنوی و تبرک هم داشت.

خوشبختانه هنوز هم این رسم زیبا در میان بسیاری از خانواده های ایرانی رواج دارد. ولی با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، دیگر امکان خرید سوغاتی های گران و نفیس برای بسیاری از زائران داخلی وجود ندارد. از همین رو مجله تیک بان شما را با ارزان ترین مراکز خرید مشهد آشنا خواهیم کرد تا با هر بودجه ای از امکان خرید جذابترین سوغاتی ها بهره مند شوید.

بازار رضا، قدیمی ترین و ارزان ترین مرکز خرید مشهد

این بازار قدیمی ترین مرکز خرید مشهد است که در سال ۱۳۵۵ به دستور محمد رضا شاه پهلوی بنا شد. سازنده این مکان داریوش بوربور، معمار معروف و پدر شهر سازی نوین ایران بود که در ۱۱ ماه پروژه ساخت تنها مرکز خرید مشهد را به اتمام رساند. البته او موفق به اجرای طرح اصلی خود که شامل آب نما، سیستم اطفای حریق اتوماتیک و تهویه با فن کوئل می شد، نشد.

به همین جهت در ایام پر زائر مغازه داران بازار رضا با مشکلات بسیاری نظیر کمبود اکسیژن و هوای پاک مواجه می شوند. این مرکز خرید از لحاظ سبک معماری بافت سنتی و اسلامی دارد و سر در آن به صورت پلکانی طراحی شده است. بازار رضا از ۶ بخش مجزا، ۱۱ سرا، ۱۷ چارسو، ۲۹۰۲ دکان و دو طبقه تشکیل شده که در هر قسمت از آن کالای خاصی به فروش می رسد.

در طبقه همکف اجناسی از قبیل جواهرات، البسه، سوغات‌ مشهد، انواع ادویه و خوراکی و در طبقه اول صنایع دستی این شهر عرضه می شود. به همین دلیل می توان ارزان ترین سوغاتیها را در طبقه همکف و نفیس ترین هدایا را در طبقه اول یافت.

بازار رضا مشهد

آدرس: استان خراسان رضوی – مشهد – ضلع شرقی خیابان امام رضا – حدفاصل میدان بیت‌المقدس و ۱۷ شهریور
ساعات کاری: ۹ صبح الی ۱۰ شب

پاساژ زیست خاور، مقصد ایده آل برای شکموها

پاساژ زیست خاور یکی از بلندترین و ارزان ترین مراکز خرید مشهد به شمار می رود که ۱۵ طبقه ارتفاع دارد. از سوی دیگر برخورداری این پاساژ از موقعیت جغرافیایی مناسب و فروشگاه های متنوع موجب محبوبیت بازار زیست خاور در میان زائران شده است. به گونه ای که لیدر تورهای منطقه کوهسنگی، به درخواست مسافران در این مکان توقف می کنند. اگرچه تنها ۴ طبقه از طبقات برج زیست خاور تجاری به حساب می آید ولی در این طبقات شانس پیدا کردن ارزان ترین البسه و خوشمزه ترین خوراکیها را دارید. پفک هندی، جیلی بیلی (نوعی شکلات که تنها در مشهد تولید می شود)، شکلات ترقه ای و پاستیل کیلویی از جذاب ترین تنقلاتی هستند که در پاساژ زیست خاور یافت می شوند.

این مجموعه بر خلاف بازار رضا از امکانات رفاهی نظیر پارکینگ ۴ طبقه، ۶ دستگاه پله برقی، آسانسور، شعب بانک و کار گزاری و کافی شاپ و رستوران برخوردار می باشد. از همین رو افراد سالمند، معلول و کم توان جسمی هم می توانند از پاساژ گردی و خرید درمانی در این مجموعه لذت ببرند.

پاساژ زیست خاور

نشانی: مشهد – خیابان کوهسنگی – جنب میدان شهید مطهری
شماره تلفن: ۰۵۱۳۸۵۲۴۶۷۳
ساعات کاری : ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید وصال، به نام والدین به کام بچه ها

مراکز خرید برای کودکان جذابیت چندانی ندارد. به همین دلیل مادرانی که فرزند خردسال دارند، در حین خرید با چالش های بسیاری مواجه می شوند اما ما به شما اطمینان می دهیم که در مرکز خرید وصال با خیال آسوده و بودجه اندک امکان خرید سوغاتی و اجناس مورد نظرتان را خواهید داشت. چون در این پاساژ یک شهر بازی و یک پارک علمی به نام (پرفسور بازیما) وجود دارد که کودکان در آنها ساعتها سرگرم خواهند شد. مرکز خرید وصال که ۱۱۲۷ متر مربع مساحت دارد، دارای ۴۰۰ دهنه مغازه، هایپر مارکت، بازار تخصصی مبل و لوازم خانگی و کافی شاپ و رستوران است.

همچنین رستوران سنتی اطلسیه که به خاطر سرو بهترین غذاهای ایرانی در میان شکم گردان مشهور می باشد، در این پاساژ قرار دارد. بنابراین می توانید بعد از خرید اجناس خوش قیمت مرکز خرید وصال، با دعوت کردن خود به یک پرس چلو کباب در این رستوران دلی از عزا در بیاورید. با توجه به واقع شدن این پاساژ در منطقه گردشگری سپاد، پیشنهاد می کنیم که پس از صرف ناهار به جای بازگشت به هتل، به بازدید از اماکن دیدنی آن همچون باغ پرندگان مشهد، سیرک و شهر بازی قهرمانان بپردازید.

مرکز خرید وصال

نشانی: بلوار خیام شمالی – منطقه گردشگری سپاد – بلوار بهارستان – بهارستان ۶
شماره تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۵۵۵۵
ساعات کاری: ۹ صبح تا ۱۰ شب

باید بدانید که راهکارهای سفر ارزان به این شهر معنوی در خرید سوغات از ارزان ترین مراکز خرید مشهد خلاصه نمی شود. بلکه برای کاهش هر چه بیشتر هزینه های سفر خود می بایست بلیط هواپیما مشهد را با نرخ رقابتی از تیک بان تهیه کنید.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
دلارام حیدری
دلارام حیدری
نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بدمزه ترین غذاهای ایرانی

بدمزه ترین غذاهای ایرانی را بشناسید

بسیاری از غذاهای ایرانی از دیدگاه مردم در لیست خوشمزه ترین غذاهای جهان قرار گرفته اند. این امر به آن معنا نیست که همه ی غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ هستند، بلکه برخی از این غذاها به حدی بد مزه و نا خوشایند می باشند که گرسنگی را به خوردن آنها ترجیح خواهید داد…

موزه لوور

چرا موزه لوور شهرت جهانی دارد؟

موزه لوور پر بازدید ترین موزه جهان به حساب می آید که مشهورترین آثار هنری جهان را در خود داده است. این مکان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می شود که هر هنرمندی حداقل یکبار در طول عمرش باید از آن بازدید کند…

گران ترین بستنی های جهان

ویژگی گران ترین بستنی های جهان چیست؟

سرمایه داران کشورهای توسعه یافته اخیرا به فکر تولید گرانقیمت ترین بستنی جهان افتاده اند تا نظر توریستهای ثروتمند را به خود جلب کنند. حتما این سوال برایتان پیش آمده که این بستنی ها چه تفاوتی با بستنی های معمولی دارند. به همین دلیل در مجله تیک بان قصد داریم که شما را با گران ترین بستنی های جهان آشنا کنیم.

شیرینی های محلی گیلان

شیرینی های محلی گیلان، از رشته خشکار تا برنجک

هنگامی که صحبت از باقلوا به میان می آید، اکثر ایرانیان به یاد باقلوای قزوین و یزد می افتند. اما باقلوای یاس از جمله خوش طعم ترین شیرینی های محلی گیلان می باشد که در قنادی های این شهر طبخ می شود. این شیرینی از سالیان دور تا به کنون همواره بر سفره ی هفت سین و در مجالس شادی حضور دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *