موزه لوور

چرا موزه لوور شهرت جهانی دارد؟

موزه لوور پر بازدید ترین موزه جهان به حساب می آید که مشهورترین آثار هنری جهان را در خود داده است. این مکان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می شود که هر هنرمندی حداقل یکبار در طول عمرش باید از آن بازدید کند...
راهنمای مطالعه

موزه لوور پر بازدید ترین موزه جهان به حساب می آید که مشهورترین آثار هنری جهان را در خود داده است. این موزه که حدود ۷۲۷۳۵ متر مربع مساحت دارد، سالیانه پذیرای ۹ ملییون مسافر می باشد. این مکان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می شود که هر هنرمندی حداقل یکبار در طول عمرش باید از آن بازدید کند. ارزشمندترین و مشهورترین شاهکارهای هنری سالهاست که در این موزه پاریس نگهداری می شوند. پس اگر شما نیز به تماشای آثار هنری برتر جهان علاقه مند هستید، این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. در مجله تیک بان قصد دارد تا شما را با جزییات موزه لوور آشنا کند.

بزرگترین موزه جهان کجاست؟

موزه لوور پاریس که لقب بزرگترین موزه دنیا را به خود اختصاص داده است، در قلب شهر پاریس، پایتخت دل انگیز کشور فرانسه قرار دارد. این مکان در کنار رودسن و در خیابان ریوولی واقع شده که یکی از محله های توریستی پاریس محسوب می شود.

با قدم زدن در خیابان ریوولی علاوه بر موزه لوور، می توان از کاخ رویال و باغ تویلری نیز دیدن کرد. علاوه بر آن مغازه های کوچک و بزرگی در این منطقه به چشم می خورند که به عرضه انواع سوغاتی های فرانسه می پردازند. به همین دلیل شما در خیابان ریوولی با ازدحام گردشگران روبرو خواهید شد که از قدم زدن در این خیابان لذت می برند. از آنجایی که پاریس یکی از نا امن ترین شهرهای اروپا به شمار می رود، در هنگام راه رفتن در این خیابان مراقب وسایل قیمتی و کیف خود باشید!

بزرگترین موزه جهان

تاریخچه موزه لوور پاریس، قلعه ای که تبدیل به موزه شد

در قرن ۱۲ ام میلادی، پادشاه فیلیپ دوم در کنار رود سن دژ نظامی بزرگی در محل کنونی این موزه بر پا کرد تا از ورود دشمن به شهر جلوگیری کند. ولی در قرن پانزدهم میلادی شاه فرانسوای اول این قلعه نظامی را جهت اقامت تبدیل به کاخی باشکوه و مجلل نمود. در قرن شانزدهم، لویی چهاردهم محل فرمانروایی خود را به کاخ ورسای منتقل کرد و این مکان را تبدیل به موزه سلطنتی نمود.

در سال ۱۶۲۹ میلادی این ساختمان به تملک فرهنگستان کتیبه‌شناسی و زبان‌های باستانی فرانسه در آمد و تا سالها توسط موزه داران این نهاد اداره شد. اما در طول دوران انقلاب کبیر فرانسه مجلس موسسان تصمیم گرفت موزه لوور را به محلی برای نمایش شاهکارهای هنری این کشور تبدیل کند. بنابراین این موزه از سال ۱۹۷۳ به عنوان یک موزه عمومی کار خود را آغاز کرد و فعالیت آن تا به امروز ادامه دارد.

تاریخچه موزه لوور پاریس

معماری موزه لوور، جهانی کوچک در زیر سقفی بلند

این موزه در یک ساختمان ۵ طبقه برپا شده که چهار ورودی مجزا دارد. هر یک از ورودی ها سبک معماری منحصر به فرد خود را دارند و در نمای خارجی این بنا ترکیبی از معماری رمانس و مدرن به چشم می خورد.

هرم شیشه ای: معروف ترین درب ورودی این مکان هرم شیشه ای نام دارد که به نماد اصلی این موزه تبدیل شده است. کلمه لوور در زبان فرانسوی به معنای آسمان می باشد و این گنبد شیشه ای مانند آسمان نور خورشید را در طول روز و نور ستارگان را در شب بازتاب می کند. بنابراین نام این موزه از این سقف شیشه ای برگرفته شده است. با توجه به اینکه اکثر گردشگران از طریق این ورودی وارد موزه می شوند، در صورت عجله داشتن باید از در در دیگری وارد این مکان شوید.

راسته ریشیلو: در سراسر این دالان که به نام نخستین صدر اعظم فرانسه (کاردینال ریشیلو) نامگذاری شده، آثار هنری قرون وسطی و رنسانس به چشم می خورد. تالار ایران باستان که در آن ارزشمندترین آثار تاریخی ایران نگهداری می شوند، در این راسته قرار دارد.

راسته ریشیلو

راسته دنون: این راسته طولانی ترین راسته موزه لوور پاریس به حساب می آید که با قدم زدن در آن فرصت بازدید از مشهورترین شاهکارهای هنری جهان نظیر تابلو مونالیزا را خواهید داشت. دومنیک وینان دونو، هنرمند و دیپلمات فرانسوی بود که در سال ۱۸۰۱ به عنوان اولین مدیر این موزه انتخاب شد. کتابهایی که وی در طول زندگی خود نوشته، در قرن حاضر هم ارزش خود را به عنوان منابع تاریخی حفظ کرده اند.

دالان شیرها: این دالان دروازه ایست که شما را به قلب تاریخ جهان می برد. زیرا در این راهرو می توانید آثار هنری دوره های مختلف همچون مصر باستان، یونان و روم و خاور نزدیک (عراق، ترکیه، اردن، فلسطین و مصر) را تماشا کنید.

بخشهای مختلف موزه لوور

در این موزه۷ بخش مختلف وجود دارد که این قسمتها عبارتند از:

بخش مصر باستان: مصر باستان یکی از کهن ترین تمدن های جهان است که مهم ترین آثار برجای مانده از آن همچون پیکر مومیایی شکسته، سرپادشاه جد فرغ، مجسمه سنگی آمنهتانخ، مجسمه الهه نِفتیس، حکاکی سنگی الهه هاتور و مجسمه نفرتیتی در آن نگهداری می شود.

بخش مصر باستان موزه لوور

بخش خاور نزدیک: در این بخش می توان آثار باستانی کشورهای خاور نزدیک نظیر لوح حمورابی ،گاوهای بالدار و کاهن چشم آبی را از فاصله نزدیک مشاهده کرد.

هنر اسلامی: شاید باورتان نشود که ارزشمندترین نسخه خطی قرآن در جهان در موزه لوور در قلب پاریس نگه داری می شود. این نسخه متشکل از هفت جلد کتاب مزین به سبک خوشنویسی کوفی و طلا کوبیست که بر اساس منابع تاریخی در قرن چهاردهم هجری در مصر کتابت شده است. اولین نسخه قرآن که با دستان مبارک امام علی (ع) نگارش شده، در موزه امام حسین (ع) در کربلا نگهداری می شود.

بخش یونان و روم باستان: یونان باستان به عنوان سرزمین افسانه ها و اسطوره ها شناخته می شود. به همین دلیل در قسمت یونان باستان این موزه با مجسمه معروف ترین شخصیت های اسطوره ای نظیر ونوس میلو و مجسمه اسب پیروزی بالدار مواجه خواهید شد.

بخش یونان باستان موزه لوور

بخش ایران باستان: هنگامی که پا به تالار ایران باستان موزه لوور می گذارید، بابت ایرانی بودن به خودتان افتخار خواهید کرد. زیرا در این مکان شکوه و عظمت تمدن پارسی به صورت تمام قد در قالب مجسمه ها، لوح های سنگی و سایر آثار باستانی در مقابل چشمان شما پدیدار می شود. از مهم ترین آثار باستانی بخش ایران باستان باید به لوح گلی کاخ آپادانا، جام طلای مارلیک و سردیس سنگی شوش اشاره کرد.

بخش نقاشیها: در این قسمت همانطور که از نامش پیداست، ۷۵۰۰ اثر هنری از نقاشان مشهور جهان نگه داری می شوند. با این حال ۶۶ درصد نقاشی ها را نقاشی های هنرمندان بومی فرانسه تشکیل می دهند.

بخش هنرهای تزیینی: با بازدید از این تالار به قرن شانزدهم و هفدهم میلادی در فرانسه سفر خواهید کرد. زیرا در این قسمت مبلمان، وسایل زینت، ساعتهای طلا، ظروف نقره و همه ی ملزوماتی که از زندگی اشراف زادگان قرن شانزدهم و هفدهم مورد استفاده قرار می گرفت را می توان از نزدیک تماشا کرد.

مهم ترین آثاهنری موزه لوور، از نقاشی مونالیزا تا مجسمه گاو بالدار

اگر قصد بازدید از معروف ترین شاهکارهای هنری دنیا را دارید، بدون شک این موزه ایده آل ترین مقصد برای شما خواهد بود. چون در این موزه شانس بازدید از آثار مشهور هنری زیر را خواهید داشت.

نقاشی ها: در تالار نقاشیها شما شانس بازدید از مشهورترین نقاشی های جهان از جمله لبخند مونالیزا، تاج‌گذاری ناپلئون و قایق مدوسا را خواهید داشت.

مجسمه ها: مجسمه ی ونوس میلر، بره در حال مرگ، نیکه ساموتراس و گاو بالدار از مشهورترین مجسمه های دنیا هستند که در این محل نگهداری می شوند.

مجسمه ی ونوس میلر

بهترین زمان برای بازدید از موزه لوور پاریس

اگرچه شهر پاریس در تمام طول سال آب و هوای معتدلی دارد اما اغلب گردشگران در نیمه اول (در فصلهای بهار و تابستان) به این شهر سفر می کنند. به همین دلیل در این ایام اماکن گردشگری پاریس لبریز از گردشگر می شود. اگر فصل پاییز را جهت خرید بلیط هواپیما پاریس از تیک بان و سفر به پایتخت فرانسه انتخاب کنید، با مشکل ازدحام جمعیت در اماکن دیدنی روبرو نخواهید شد.

علاوه بر آن موزه لوور در روزهای میانی هفته نسبت به روزهای تعطیل (شنبه، یکشنبه) خلوت تر است. ولی از آنجایی که این موزه در روزهای سه شنبه تعطیل می باشد، در روز چهارشنبه گردشگران بیشتری از آن بازدید می کنند. در واقع می توان گفت روزهای دوشنبه و پنجشنبه خلوت ترین زمان جهت بازدید از این مکان هستند.

قیمت بلیط موزه لوور

بلیت موزه لوور با توجه به زمان بازدید و نوع بلیت نرخهای متفاوتی دارد. بلیت های این مکان شامل بلیط پذیرش عمومی، راهنمای صوتی و تور به همراه راهنما می باشد. شما با خرید بلیط پذیرش عمومی خودتان باید تالارهای تو در توی این موزه را کشف کنید که امری زمانبر خواهد بود اگر بلیط دارای راهنمای صوتی را بخرید، در طول مسیر چندان دچار سرگمی نخواهید شد.

همچنین اگر تور موزه لوور را رزرو کنید، راهنمای تور در تمام طول مسیر اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار می دهد. همچنین بلیت این مکان برای معلم ها، هنرمندان، توریستهای زیر ۱۸ سال، خبرنگاران و افراد توان یاب (معلولان و همراه آنها) و در روز ملی فرانسه مصادف با ۱۴ جولای رایگان می باشد.

بخش هنری موزه لوور

روشهای دسترسی به موزه لوور

از آنجایی که پاریس یکی از شلوغ ترین و پر ترافیک ترین شهرهای جهان محسوب می شود، باید از وسایل نقلیه عمومی جهت رسیدن به این مکان استفاده کنید. برای دسترسی به این موزه با قطار، تنها کافیست سوار خط ۷ یا ۱ متروی پاریس شوید. سپس در ایستگاه Palais-Royal Musée du Louvre پیاده شوید و به مدت ۵ دقیقه تا مقصدتان پیاده روی کنید.

خطوط اتوبوس

خطوط ۲۱، ۲۴، ۲۷، ۳۹، ۴۸، ۶۸، ۶۹، ۷۲، ۸۱ و ۹۵ اتوبوس پاریس هم شما را مستقیما به این موزه می‌رساند.

اطلاعات جاذبه گردشگری موزه لوور

نام :موزه لوور
ساعات کاری: ۹ الی ۱۸ عصر
روزهای کاری: همه روزها به جز سه شنبه، یک ژانویه، یک می و ۲۵ دسامبر
نحوه خرید بلیت: الکترونیکی و حضوری
امکانات رفاهی: کافی شاپ – رستوران – سرویس بهداشتی – پارکینگ – ویلچر برای افراد توان یاب
نشانی : rue de Rivoli, 75001 Paris France99
شماره تلفن: ۳۳۱۴۰۲۰۵۳۱۷
وبسایت : www.louvre.fr
ایمیل: info@louvre.fr

جاذبه های گردشگری نزدیک: باغ تویلری – پل نوف – م یدان کنکورد – موزه اورسی – سواحل رود سن

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
دلارام حیدری
دلارام حیدری
نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بدمزه ترین غذاهای ایرانی

بدمزه ترین غذاهای ایرانی را بشناسید

بسیاری از غذاهای ایرانی از دیدگاه مردم در لیست خوشمزه ترین غذاهای جهان قرار گرفته اند. این امر به آن معنا نیست که همه ی غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ هستند، بلکه برخی از این غذاها به حدی بد مزه و نا خوشایند می باشند که گرسنگی را به خوردن آنها ترجیح خواهید داد…

موزه لوور

چرا موزه لوور شهرت جهانی دارد؟

موزه لوور پر بازدید ترین موزه جهان به حساب می آید که مشهورترین آثار هنری جهان را در خود داده است. این مکان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می شود که هر هنرمندی حداقل یکبار در طول عمرش باید از آن بازدید کند…

گران ترین بستنی های جهان

ویژگی گران ترین بستنی های جهان چیست؟

سرمایه داران کشورهای توسعه یافته اخیرا به فکر تولید گرانقیمت ترین بستنی جهان افتاده اند تا نظر توریستهای ثروتمند را به خود جلب کنند. حتما این سوال برایتان پیش آمده که این بستنی ها چه تفاوتی با بستنی های معمولی دارند. به همین دلیل در مجله تیک بان قصد داریم که شما را با گران ترین بستنی های جهان آشنا کنیم.

شیرینی های محلی گیلان

شیرینی های محلی گیلان، از رشته خشکار تا برنجک

هنگامی که صحبت از باقلوا به میان می آید، اکثر ایرانیان به یاد باقلوای قزوین و یزد می افتند. اما باقلوای یاس از جمله خوش طعم ترین شیرینی های محلی گیلان می باشد که در قنادی های این شهر طبخ می شود. این شیرینی از سالیان دور تا به کنون همواره بر سفره ی هفت سین و در مجالس شادی حضور دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *