سوچی روسیه

از مسکو تا سوچی!

شاید خیلی ها روسیه را کشوری سردسیر بدانند که در بیشتر ایام سال سرد و برفی است اما با دیدن سوچی نظرتان کاملا تغییر می کند. سوچی یکی از جذاب ترین شهرهای گردشگری روسیه است که با دیگر شهرهای روسیه کاملا متفاوت است...
راهنمای مطالعه

شاید خیلی ها روسیه را کشوری سردسیر بدانند که در بیشتر ایام سال سرد و برفی است اما با دیدن سوچی نظرتان کاملا تغییر می کند. سوچی یکی از جذاب ترین شهرهای گردشگری روسیه است که با دیگر شهرهای روسیه کاملا متفاوت است. برای دیدن از این شهر دیدنی و جالب می توانید بلیط هواپیما مسکو را از سایت تیک بان تهیه کنید و سفری متفاوت را آغاز تجربه نمایید. مروارید جنوبی روسیه، شهری که میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بود، مکانی است که نظر شما را از سردسیر بودن روسیه عوض می کند. اینجا شهری دریایی گرم با کوه‌های مرتفع برفی است که از ویژگی‌‎های خاص اقلیمی و طبیعی برخوردار است.

سوچی همچنین یکی از مهم‌ترین شهرهای ورزشی روسیه است که در جام جهانی ۲۰۱۸ بسیار معروف شد و پذیرای گردشگران زیادی بود.

تاریخچه سوچی روسیه

شهر سوچی روسیه در سال ۲۰۰۷ مکان برگزاری بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۴ بود که در آن انتخاب شد. در این زمان در شهر، فرودگاه، صدها هزار کیلومتر جاده، ایستگاه‌های راه آهن، سالن کنسرت، موزه و صدها هتل و مسافرخانه ساخته و یا بازسازی شد. اما تاریخ تشکیل این شهر به سال ۱۶۴۱ برمی گردد که مربوط به ایولی چیلیبی، فرمانده نظامی و سیاح ترک است. مردم در این منطقه ۳۵۰ – ۴۰۰ هزار سال قبل ساکن شدند اما در قرن نوزدهم پس از جنگ روسیه – ترکیه به یک شهر روسی تبدیل گشت.

در سال ۲۰۰۷ سوچی به عنوان مکان برگزاری بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۴ انتخاب شد. هنگام آماده کردن شهر برای برگزاری این رویداد بزرگ، صدها هزار کیلومتر جاده، ایستگاه‌های راه آهن، فرودگاه، سالن کنسرت، موزه و صدها هتل و مسافرخانه ترمیم و بازسازی شد‪.‬‬‬

شهر سوچی روسیه

جاذبه های گردشگری سوچی روسیه

سوچی شهری است که در تمام طول سال می توانید از آن لذت ببرید و تفریحات متنوعی را تجربه کنید. می‌توانید به پیاده‌روی و کوهنوردی بروید و یا از قایق سواری و اسنوبورد سواری لذت ببرید. اگر از بازی های برفی لذت می برید، می توانید با بالگرد به بالای کوه های برفپوش بروید و یا در کنار ساحل از بازی های آبی استفاده کنید. سوچی درازترین شهر روسیه (بطول ۱۴۵ کیلومتر) و دومین شهر دراز جهان پس از مکزیک است‪.‬‬‬ شما می توانید از باغ استالین، معابد باستانی – دلمن‌ها یا میزسنگ‌ها و باغچه‌هایی با مساحت ۳۱۰ هکتاری یا مرکز اسکی فوق مدرن “روزا خوتر” دیدن کنید. یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری سوچی، باغ سوچی است که بیش از ۱۸۰۰ نوع گیاه از سراسر دنیا در آن به نمایش گذاشته شده است. در این باغ تماشایی انواع نادر حیوانات و پرندگان نیز نگهداری می شوند.

یکی دیگر از تفریحات سوچی، تله کابین است که می‌توانید از مناظر طبیعی، کوه‌ و دریا و باغ های سوچی دیدن کنید. ورودی مرکزی (روتوندا) به باغ سوچی، آلاچیق موریتانی در باغ، قوهای سیاه در پارک سوچی، باغ چینی، پلیکان (مرغ سقا) در حوضچه باغ، خارپشت سفید و …از دیدنی های سرگرم کننده و جذاب باغ سوچی است که باید حتما آنها را ببینید.

همچنین سوچی می‌تواند میزبان انواع مسابقات از هوکی و کرلینگ گرفته تا پرش با اسب و مسابقات خودرورانی “فورمول یک‪” باشد. ‬‬

سوچی روسیه گرم است!

سوچی یکی از شهرهایی است که برخلاف بسیاری از شهرها روسیه دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. میانگین آب و هوای سوچی در طول سال حدود ۱۴ درجه سانتیگراد است و حتی در سردترین ماه سال نیز به ندرت به دمای زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد. با این حساب سوچی روسیه گرم ترین شهری در دنیاست که تا به حال میزبان بازی های المپیک زمستانی بوده است!

سوچی روسیه یک شهر تفریحی ساحلی محسوب می شود که در فصل زمستان‌، علاقه‌مندان به اسکی به آن سفر می کنند. سوچی بعد از سال ۲۰۰۴ که میزبان المپیک زمستانی شد، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. این شهر شگفت انگیز در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است و از مقاصد برتر گردشگری برای افراد مشهور می باشد تا جایی که ژوزف استالین (رهبر شوروی) ۳ تا ۴ ماه از سال را در این شهر تفریحی می گذراند. در حال حاضر سوچی شهر توریستی معروفی است که تابستان ها در حدود ۲ میلیون نفر را از سراسر جهان به خود جذب می کند. اینجا مقصدی بی نظیر برای تفریحات تابسانی است.

شهر تفریحی ساحلی سوچی

تاریخ اساطیری سوچی روسیه

براساس افسانه های یونانی، قهرمان یونانی به نام ادیسه در غار سوچی با نفس خود که همان غول تک چشم بود، مقابله کرد! همچنین یک صخره ای به نام صخره عقاب در سوچی وجود دارد که پرومتئوس (خدای آتش) به آن زنجیر شده است! در حال حاضر می توانید با مجسمه پرومتئوس عکس های یادگاری جذابی بگیرید. براساس افسانه ای دیگر یک دختر جوان در سوچی به امپراتوری زیرزمینی حمله کرده تا روح کوهستان ها را پیدا کند! روایت ها حاکی از موفقیت این دختر جوان برای نابودی روح خبیثه می باشد. بعد از این اتفاق دختر خود را قربانی می کند که با این کار رودخانه شفابخشی در سطح شهر سوچی جاری می شود.

امروزه یک مرکز سلامتی و اسپا روی این رودخانه ساخته شده که مردم از آن برای درمان استفاده می کنند! برای رزرو تور سوچی روسیه می توانید با تیم پشتیبانی تیک بان تماس بگیرید.

در سوچی از این تفریحات لذت ببرید!

کوه آخون

بالا رفتن از جاده مارپیچ کوه آخون (Mount Akhun) در یک روز آفتابی حس متفاوتی به شما می دهد. زیباترین چشم‌انداز شهر را می توانید از این منطقه ببینید. آخون حدود ۱۵ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد که می توانید برای تجربه یک حس خوب از شهر سوچی به آن بروید. در طول مسیر کافه های متفاوتی وجود دارد که طعم یک قهوه می تواند انرژی مضاعفی به شما بدهد.

پارک سوچی

پارک سوچی (Sochi Park) با طراحی رنگارنگ و هیجان‌انگیز محل مورد علاقه کودکان شاد است. برای بزرگ‌سالان نیز بازی های متنوعی وجود دارد که یک روز هیجان انگیز را رقم می زند. دلفیناریوم پارک، بستنی های خوشمزه و خوراکی های متنوع روزتان را می سازد.

پارک سوچی (Sochi Park)
ویلای استالین

ویلای بزرگ استالین یا داچا Dacha یکی دیگر از مکان هایی است که حتما باید در سوچی از آن بازدید کنید. استالین جلسات خود را با رهبران سیاسی در این ویلای تابستانی برگزار می‌کرد. در حال حاضر گردشگران می توانند در این ویلا اتاق اجاره کنند و از اقامت در ویلای استالین لذت ببرید. در طبقه پایین ویلا یک موزه کوچکی از لوازم شخصی استالین وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

ساحل دریای سیاه

اگر عاشق دریا و ساحل هستید، در شهر ساحلی سوچی می توانید نهایت لذت را تجربه کنید. اینجا ساحلی طولانی در کنار دریای سیاه دارد. مسیرهای پیاده روی متعددی در این ساحل وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. در فصل تابستان شنا در آبهای دریای مدیترانه نیز لذتبخش است.

ساحل دریای سیاه سوچی

دیسکاوری ورلد آکواریوم

تماشای آکواریوم و دنیای زیر آب یکی از جذاب ترین اتفاقات سفر به سوچی است. دیسکاوری ورلد آکواریوم (Discovery World Aquarium) یکی از بزرگ‌ترین‌ اکواریوم های اروپاست که می توانید در آن از حیوانات مختلف نادری دیدن کنید. بازدید از این آکواریوم برای کودکان بسیار سرگرم کننده است.

موزه هنر سوچی

در موزه هنر سوچی (Art Museum) حدود ۵ هزار اثر هنری وجود دارد که بازدید از آن بسیار سرگرم کننده و جذاب است. اگر علاقه‌مند به هنر باشید، بازدید از موزه هنر می تواند برایتان خاطره انگیز باشد.

 

کوهستان کراسنایا پولیانا، محوطه اسکی و اسنوبورد

منطقه کوهستانی کراسنایا پولیانا (Krasnaya Polyana) در فصل زمستان منطقه ای بی نظیر برای اسکی و تفریحات زمستانی است. ریزوت‌های این منطقه بعد از المپیک زمستانی ۲۰۱۴ از امکانات خوبی برخوردار شده است و استانداردهای بین المللی را دار می باشد. تابستان‌ها نیز می توانید با تله‌کابین ۹۶۰ متر تا ۲ هزار و ۲۰۰ بالاتر از سطح دریا بروید و از چشم‌انداز کم‌نظیر، لذت ببرید.

پارک آربوریتِم یا باغ گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی (Sochi Arboretum) در جنوب شرقی سوچی قرار دارد که بیشتر از هزار و ۵۰۰ گونه درخت و درختچه را در آن وجود دارد. این درخت‌ها از گونه‌های متنوعی هستند که روح شما را تازه می کند. با چند ساغت قدم زدن در این باغ و یا استفاده از تله کابین روزی متفاوت را تجربه خواهد کرد.

باغ گیاه‌شناسی سوچی (Sochi Arboretum)

سوغات سوچی چیست؟

  • ماتروشکا

بعد از گشت‌وگذار در سوچی، وقت خرید سوغات است. عروسک‌های ماتروشکا اولین چیزی است که در سفر به روسیه برای خرید انتخاب می کنید. این عروسک های تو در تو نماد خانواده در روسیه است که بسیار جذاب هستند.

  • چورچخلا

چورچخلا نوعی شیرینی گرجستان معروف است که می توانید از شهر سوچی تهیه کنید. چورچخلا را از ترکیب آجیل و آب میوه درست می‌ شود. آجیل را به نخ می‌کشند و در عصاره انگور یا انار فرو می‌برند. نتیجه شیرینی خوش‌مزه‌ای‌ست که شیرین یا نمکی است.

شیرینی چورچخلا

  • شکلات

روس‌ها علاقه شدیدی به شکلات دارند که به همین دلیل شکلات های خوشمزه ای در روسیه پیدا می شود. بنابراین گزینه جذابی برایسوغاتی هستند.

  • خاویار

خاویار سالمون قرمز طعم خوشمزه ای دارد که اگر با پنکیک بلینی و خامه به‌سبک روسی امتحانش کنید، بسیار خوشمزه می شود.

چگونه از مسکو به سوچی برویم؟

یکی از روش های سفر به سوچی خرید بلیط هواپیما می باشد. با تهیه بلیط هواپیما مسکو می توانید به پایتخت روسیه سفر کنید و از آنجا با هواپیما به سوچی بروید. فرودگاه بین‌المللی سوچی در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر قرار دارد و امکان پذیرش ۶۰ پرواز داخلی و خارجی را دارد. مدت پرواز از مسکو به سوچی ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه است‪.‬‬‬

  • با قطار: از ایستگاه‌های راه آهن قازان و کورسک در مسکو روزانه دو الی چهار قطار به سمت سوچی حرکت می کنند.
  • با اتوبوس: مدت سفر از مسکو تا سوچی با اتوبوس ۳۲ ساعت می باشد.
پندار شایسته

پندار شایسته

دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.
پندار شایسته
پندار شایسته
دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بزرگترین فستیوال رقص تانگو

بزرگترین فستیوال رقص تانگو در کجا برگزار می شود؟

این فستیوال که بزرگترین رویداد تانگوی جهان به حساب می آید، هر ساله از ۲۳ آگوست تا ۳ سپتامبر (از ۲ تا ۲۳ شهریور) در این شهر برگزار می شود. در این بازه زمانی هزاران رقصنده تانگو از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره به بوینوس آیرس می آیند که…

روز ملی امارات

روز ملی امارات محبوب ترین فستیوال دبی

در این روز همه شهرها و خیابانهای امارات متحده عربی با پرچم های این کشور آذین بندی می شوند و ماشینها به رنگ های این پرچم (قرمز، سبز، سفید، سیاه)در می آیند. علاوه بر آن در زمان برگزاری فستیوال استقلال امارات در برج خلیفه دبی…

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

شاید شما هم این ضرب المثل (کاچی به از هیچی) را شنیده باشید اما کافیست به ترکیبات تشکیل دهنده این دسر خوشمزه نگاهی بیاندازید تا به اشتباه بودن این ضرب المثل پی ببرید. البته از منابع تاریخی اینگونه برمی آید که کاچی در زمانهای قدیم غذای فقرا بوده است. اما در حال حاضر…

ارزان ترین مراکز خرید همدان

ارزان ترین مراکز خرید همدان کجاست؟

در مراکز خرید ارزان همدان، سوغاتی و انواع اجناس را با مناسب ترین قیمت بیابید. به همین بهانه قصد داریم در مجله تیک بان شما را با بهترین مقاصد بازار گردی در شهر تاریخی هگمتانه و مراکز خرید ارزان همدان آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *