جزایر استانبول

در این جزایر استانبول، تفریحات واقعی را تجربه کنید!

جزایر پرنس گروهی از نه جزیره کوچک در دریای مرمره هستند که در نزدیکی استانبول ترکیه واقع شده‌اند. این جزایر به دلیل زیبایی طبیعی، مکان‌های تاریخی و فضای آرامش‌بخش به مقاصد محبوب گردشگری برای مسافران عاشق طبیعت تبدیل شده‌اند. اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد و خاص در استانبول هستید، حتما از این جزایر دیدن کنید.
راهنمای مطالعه

استانبول به “شهر دو قاره” مشهور می باشد و تنها مکان روی زمین است که اروپا و آسیا را به هم می رساند. این شهر زیبا و پرطرفدار مهد مجموعه ای از جزایر زیباست که می تواند برای مسافران لحظات خاطره انگیزی را رقم بزند. جزایری که در آنها از طبیعت بی نظیر لذت می برید و تفریحات واقعی را تجربه می کنید. برای چنین تجربه وصف ناپذیری کافیست بلیط هواپیما استانبول را به صورت آنلاین از سایت تیک بان خریداری کنید و برای دوری از شلوغی شهر و کسب آرامش محض، سفر به جزایر استانبول را آغاز کنید. مهمترین جزایر تفریحی استانبول، جزایر پرنس هستند که در ادامه آن را معرفی می کنیم.

جزایر پرنس استانبول، مکانی برای هیجان و آرامش

جزایر پرنس (Adalar) گروهی از نه جزیره کوچک در دریای مرمره هستند که در نزدیکی استانبول ترکیه واقع شده‌اند. این جزایر به دلیل زیبایی طبیعی، مکان‌های تاریخی و فضای آرامش‌ بخش به مقاصد محبوب گردشگری برای مسافران عاشق طبیعت تبدیل شده‌اند. چهار جزیره از تعداد کل جزایر پرنس برای بازدید عموم مردم باز هستند که عبارتند از:

کیبالی‌ آدا (Büyükada): بزرگترین جزیره در این گروه و محبوب‌ترین مقصد گردشگری است. این جزیره دارای تعدادی مکان تاریخی، از جمله کلیسای آگیا یفیمی، صومعه سنت جورج و کاخ کیبالی‌ آدا است. در کیبالی‌ آدا می‌توانید با دوچرخه یا کالسکه اسبی در جزیره بچرخید، در ساحل شنا کنید یا در یکی از رستوران‌های متعدد غذا بخورید.

 

کیبالی‌آدا

 

هیبلی‌آدا (Heybeliada): این جزیره به دلیل جنگل‌های کاج، تپه‌های سرسبز و سواحل زیبا معروف است. هیبلی‌آدا همچنین به خاطر مدرسه نیروی دریایی سابق که اکنون موزه است، شناخته شده است. در هیبلی‌آدا می‌توانید پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در جنگل‌ها، شنا در ساحل یا بازدید از موزه را تجربه کنید.

 

هیبلی‌آدا

 

بورگازادا (Burgazada): این جزیره به دلیل تاکستان‌ها، باغ‌های میوه و مناظر آرامش‌ بخشش معروف است. بورگازادا مکان مناسبی برای استراحت و فرار از شلوغی شهر است. در بورگازادا می‌توانید در تاکستان‌ها قدم بزنید، از باغ‌های میوه دیدن کنید یا در ساحل استراحت کنید.

 

بورگازادا

 

کیزلی‌آدا (Kınalıada): این جزیره کوچکترین جزیره در این گروه است و به دلیل سواحل زیبا و آب‌های زلالش شناخته شده است. کیزلی‌آدا مکان مناسبی برای شنا، آفتاب گرفتن و قایق‌سواری است. پنج جزیره دیگر برای عموم مردم باز نیستند اما مالکیت خصوصی دارند یا برای مقاصد نظامی استفاده می‌شوند.

 

کیزلی‌آدا

اگر به دنبال فرار از شلوغی شهر هستید، جزایر پرنس مکان مناسبی برای کسب آرامش و تمدد اعصاب هستند. با زیبایی طبیعی، مکان‌های تاریخی و فضای آرامش‌ بخششان، این جزایر چیزی برای همه ارائه می‌کنند.

محبوب ترین جزایر پرنس استانبول کدامند؟

جزیره بیوک آدا (جزیره بزرگ) استانبول، بزرگترین جزیره در این گروه و همچنین محبوب ترین است. این جزیره محل سکونت تعدادی از جاذبه های گردشگری استانبول از جمله کاخ ییلدیز، کلیسای سنت جورج و صومعه سنت استفان است. بازدیدکنندگان همچنین می توانند دوچرخه یا گاری اجاره کنند و در اطراف جزیره بگردند، از ساحل ها لذت ببرند یا در یکی از رستوران ها یا کافه های متعدد غذا بخورند.

جزیره کینالی آدا، استانبول

کینالی آدا (Kınalıada) که به معنای “جزیره حنا” است، کوچکترین جزیره در میان جزایر پرنس در دریای مرمره، در نزدیکی استانبول ترکیه است. این جزیره به دلیل سواحل زیبا، آب‌های زلال و فضای آرامش‌ بخش معروف است. کینالی آدا مکان مناسبی برای شنا، آفتاب گرفتن، قایق‌سواری و پیاده‌روی است.

برخی از جاذبه‌های محبوب کینالی عبارتند از:

  • ساحل کینالی آدا: این ساحل محبوب‌ترین ساحل در جزیره است و مکانی عالی برای شنا، آفتاب گرفتن و قایق‌سواری است.
  • پارک کینالی آدا: این پارک مکانی عالی برای پیک نیک، پیاده‌روی یا صرفاً استراحت و لذت بردن از مناظر است.
  • کلیسای سنت نیکلاس: این کلیسای یونانی ارتدکس در سال ۱۸۵۶ ساخته شده است و یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های جزیره است.
  • مسجد کینالی آدا: این مسجد در سال ۱۸۹۵ ساخته شده است و تنها مسجد در جزیره است.

 

ساحل کینالی آدا

 

نکاتی برای بازدید از کینالی آدا:

  • بهترین زمان برای بازدید از کینالی آدا در ماه‌های تابستان است، زمانی که هوا گرم و آفتابی است.
  • تنها راه رسیدن به کینالی آدا استانبول، کشتی است که از اسکله کاباتاش و اسکله بشیکتاش حرکت می‌کنند.
  • در جزیره ماشین یا وسیله نقلیه موتوری دیگری وجود ندارد، بنابراین بهترین راه برای گشت و گذار پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری است.
  • در کینالی آدا چندین رستوران و کافه وجود دارد که غذاها و نوشیدنی‌های ترکی را سرو می‌کنند.
  • در این جزیره چندین هتل و اقامتگاه وجود دارد که می‌توانید شب را در آنجا اقامت کنید.

آشنایی با جزایر تفریحی ترکیه

ترکیه کشوری است که در جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور دارای خط ساحلی طولانی در دریای مدیترانه و دریای اژه است و همچنین خانه تعدادی جزیره زیبا است. برخی از جزایر محبوب تفریحی در ترکیه عبارتند از:

جزایر گوکچه آدا (جزایر پرنس): مجمع الجزایری از نه جزیره در دریای مرمره، درست در ساحل استانبول است. این جزایر به دلیل فضای آرام و آرامشان و همچنین جاذبه های تاریخی متعددشان از جمله کاخ ها، کلیساها و مساجد محبوب هستند. بوزکادا یک جزیره کوچک واقع در دریای اژه است که به دلیل تاکستان هایش مشهور است. این جزیره همچنین دارای تعدادی ساحل زیبا و روستاهای سنتی است.

جزیره گلی، ترکیه: جزیره سدا جزیره ای کوچک در دریای مرمره است که به دلیل سواحل و آبهای شفافش شناخته شده است. این جزیره همچنین یک مقصد محبوب برای قایقرانی و شنا است.

جزیره کبودر: جزیره ای کوچک در دریای مدیترانه است که به دلیل ویرانه های باستانی اش شناخته شده است. این جزیره زمانی محل سکونت شهر مهمی بود و بقایای معابد، ویلاها و حمام ها هنوز پابرجاست.

جزیره کبودر
اینها تنها تعدادی از جزایر تفریحی متعدد هستند که می توان در ترکیه یافت. با سواحل زیبا، مناظر خیره کننده و جاذبه های تاریخی فراوان، ترکیه مقصدی ایده آل برای تعطیلات ساحلی آرامش بخش یا ماجراجویی است.

تفریحات جزیره پرنس ترکیه چیست؟

جزایر پرنس (که به جزایر گوکچه آدا نیز معروف هستند) مجمع الجزایری از نه جزیره در دریای مرمره، درست در ساحل استانبول هستند. این جزایر به دلیل فضای آرام و جاذبه های تاریخی متعددشان از جمله کاخ ها، کلیساها و مساجد محبوب هستند.
برخی از تفریحات محبوب در جزایر پرنس عبارتند از:

دوچرخه سواری یا کالسکه سواری: هیچ وسیله نقلیه موتوری در جزایر پرنس مجاز نیست، بنابراین بهترین راه برای گشت و گذار در آنها دوچرخه سواری یا کالسکه سواری است. دوچرخه و درشکه می توان در تمام جزایر اجاره کرد.

پیاده روی یا پیاده روی: جزایر پرنس دارای تعدادی مسیر پیاده روی و پیاده روی هستند که برای کاوش عالی هستند. جزایر این مسیرها از طریق جنگل ها، در امتداد ساحل و در میان روستاها عبور می کنند.

شنا: جزایر پرنس دارای تعدادی ساحل زیبا هستند که برای شنا، آفتاب گرفتن و حمام آفتاب عالی هستند.

بازدید از جاذبه های تاریخی: جزایر پرنس دارای تعدادی جاذبه تاریخی از جمله کاخ ها، کلیساها و مساجد هستند. برخی از محبوب ترین جاذبه های توریستی عبارتند از:

کاخ ییلدیز: این کاخ در جزیره بیوک آدا واقع شده است و زمانی اقامتگاه تابستانی سلاطین عثمانی بود.

 

کاخ ییلدیز

کلیسای سنت جورج: این کلیسا در جزیره بیوک آدا واقع شده است و قدیمی ترین کلیسای ارتدکس یونانی در استانبول است.

صومعه سنت استفان: این صومعه در جزیره هیبلی آدا واقع شده است و بزرگترین صومعه ارتدکس یونانی در ترکیه است.

غذا خوردن: جزایر پرنس دارای تعدادی رستوران وجود دارد که غذاهای ترکی و بین المللی را سرو می کنند. همچنین تعدادی کافه و بار وجود دارد که مکان مناسبی برای استراحت و تماشای مردم است.

خرید: جزایر پرنس دارای تعدادی مغازه وجود دارد که سوغاتی، لباس و صنایع دستی می فروشند.
جزایر پرنس مکانی عالی برای فرار از شلوغی استانبول و لذت بردن از آرامش و سکوت است. طبیعت. با فعالیت های مختلف برای انتخاب، مطمئناً چیزی برای لذت بردن همه در جزایر پرنس وجود دارد.

خرید اینترنتی بلیط استانبول و سفر به جزایر

اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد و خاص در استانبول هستید، حتما از جزایر پرنس دیدن کنید. برای تجربه چنین سفری می توانید بلیط هواپیما تهران استانبول را به صورت آنلاین و به راحتی از سایت تیک بان خریداری کنید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از سفر برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و از قبل با رزرو تور استانبول سفری منحصر به فرد را تجربه کنید.

پندار شایسته

پندار شایسته

دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.
پندار شایسته
پندار شایسته
دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بزرگترین فستیوال رقص تانگو

بزرگترین فستیوال رقص تانگو در کجا برگزار می شود؟

این فستیوال که بزرگترین رویداد تانگوی جهان به حساب می آید، هر ساله از ۲۳ آگوست تا ۳ سپتامبر (از ۲ تا ۲۳ شهریور) در این شهر برگزار می شود. در این بازه زمانی هزاران رقصنده تانگو از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره به بوینوس آیرس می آیند که…

روز ملی امارات

روز ملی امارات محبوب ترین فستیوال دبی

در این روز همه شهرها و خیابانهای امارات متحده عربی با پرچم های این کشور آذین بندی می شوند و ماشینها به رنگ های این پرچم (قرمز، سبز، سفید، سیاه)در می آیند. علاوه بر آن در زمان برگزاری فستیوال استقلال امارات در برج خلیفه دبی…

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

شاید شما هم این ضرب المثل (کاچی به از هیچی) را شنیده باشید اما کافیست به ترکیبات تشکیل دهنده این دسر خوشمزه نگاهی بیاندازید تا به اشتباه بودن این ضرب المثل پی ببرید. البته از منابع تاریخی اینگونه برمی آید که کاچی در زمانهای قدیم غذای فقرا بوده است. اما در حال حاضر…

ارزان ترین مراکز خرید همدان

ارزان ترین مراکز خرید همدان کجاست؟

در مراکز خرید ارزان همدان، سوغاتی و انواع اجناس را با مناسب ترین قیمت بیابید. به همین بهانه قصد داریم در مجله تیک بان شما را با بهترین مقاصد بازار گردی در شهر تاریخی هگمتانه و مراکز خرید ارزان همدان آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *