آبشار یاسوج

آبشار یاسوج، بهشتی در دنا!

اگرچه همه ی این جاذبه ها ارزش حداقل یکبار دیدن را دارند اما هیچ یک از آنها از حیث زیبایی به گردپای آبشار یاسوج هم نمی رسند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به فصل گرما قصد داریم تا شما را با این مقصد گردشگری محبوب تابستانی آشنا کنیم...
راهنمای مطالعه

یاسوج یکی از سرسبزترین شهرهای ایران محسوب می شود که لقب پایتخت طبیعت ایران را به خود اختصاص داده است. با این حال جاذبه های گردشگری این منطقه از دید بسیاری از هموطنان ما مغفول مانده است ولی طبیعت گردان به خوبی می دانند که بهشت گمشده روی زمین در قلب رشته کوه های دنا و در طبیعت این شهر قرار دارد. در واقع دره ها و دشتهای پوشیده از گل، جنگل های بلوط،کوهستانهای سر به فلک کشیده، رودها، چشمه ها و آبشارها از جمله جاذبه های طبیعی این شهر هستند که آن را تبدیل به یک تابلوی نقاشی زنده کرده اند.

اگرچه همه ی این جاذبه ها ارزش حداقل یکبار دیدن را دارند اما هیچ یک از آنها از حیث زیبایی به گردپای آبشار یاسوج هم نمی رسند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به فصل گرما قصد داریم تا شما را با این مقصد گردشگری محبوب تابستانی آشنا کنیم.

آبشار یاسوج کجاست؟

این آبشار که از دید گردشگران به عنوان محبوب ترین جاذبه طبیعی یاسوج شناخته می شود، در فاصله ۲ کیلومتری این شهر قرار دارد. این جاذبه طبیعی تماشایی از قلب رشته کوه زاگرس چشمه می گیرد، از ارتفاع ۱۰ متری برخوردار است. همچنین دور تا دور آبشار یاسوج با درختها، چشمه ها و جویبارهای پر پیچ و خمی احاطه شده که زیبایی آن را دو چندان می کند.
از سوی دیگر کوهستانی بودن آب و هوای یاسوج موجب شده که آب و هوای این منطقه در اکثر ایام سال خنک و معتدل باشد. به همین دلیل گردشگران از اقصی نقاط ایران برای استشمام هوای پاک و مانوس شدن با طبیعت مشتاقانه به سوی آبشار یاسوج می شتابند.

آبشار یاسوج

تفریحات آبشار یاسوج

پیشنهاد می کنیم که یک روز کامل را به بازدید از این جاذبه طبیعی اختصاص دهید. چون در این مکان امکان تجربه تفریحات متفاوتی برای شما وجود دارد که می تواند انرژی شما را برای ثبت یک روز خاطره انگیز چند برابر کند!

تنگه نوردی: با توجه به اینکه این آبشار در درون تنگه ای به ارتفاع ۱۵۰ متر قرار دارد، جهت رسیدن به آن باید تنگه نوردی کنید. البته این امر نباید موجب نگرانی شما شود چون در این مسیر لوله های فلزی ضخیمی قرار دارد که به جای شنا در آب آبشار می توان از روی آنها عبور کرد. اما حصار نداشتن اطراف لوله ها و باریک بودن آنها ممکن است در طول مسیر آدرنالین شما را بالا ببرد. هنگامی که آبشار در مقابلتان پدیدار می شود، قطعا با دیدن آن همه زیبایی تمام ترسها و استرس هایتان را فراموش خواهید کرد.

شنا کردن: شنا کردن و شیرجه زدن در آبشار ده متری به هیچ عنوان کار عاقلانه ای به نظر می رسد. ولی حوضچه هایی که در قسمت پایین آن قرار دارند، محل مناسبی برای آبتنی به حساب می آید. جهت انجام این کار استفاده از کفش های شنا ساحلی (کفش های ضد خزه) برای شما الزامیست.

شیرجه زدن در آبشار

دوچرخه سواری: در سالهای اخیر به دلیل استقبال گسترده مسافران، بخشی از مسیر آبشار یاسوج با سنگفرش پوشانده شده است. به همین دلیل دوچرخه سواران می توانند بخشی از این مسیر را با دوچرخه طی کنند. توجه داشته باشید که طی کردن این مسافت تنها با دوچرخه های مخصوص کوهستان امکان پذیر است و نفس دوچرخه سواران مبتدی در این راه به شماره خواهد افتاد.

برگزاری پیک نیک: شاید با خود فکر کنید که به دلیل پا درد، نداشتن آمادگی جسمانی مناسب و یا کهولت سن می بایست از رفتن به آبشار یاسوج صرف نظر کنید اما مادر سخاوتمند طبیعت همه ی مخلوقات را فارغ از آنچه هستند، به آغوش خود می کشد. بنابراین شما نیز می توانید با به همراه بردن بساط پیک نیک با خود در آلاچیق های پایین دستی پارک جنگلی نزدیک آبشار اتراق کنید. البته جمع آوری زباله ها و خاموش کردن آتش را به هیچ عنوان پیش از ترک محل از یاد نبرید.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار یاسوج

از آنجایی که این جاذبه طبیعی در دل کوهستانهای زاگرس و دنا واقع شده، تنها در نیمه اول سال امکان بازدید از آن برای گردشگران وجود دارد. علاوه بر آن در فصل زمستان آبشار یاسوج منجمد و مناظر اطراف آن کاملا سفید پوش می شود اما با فرا رسیدن فصل بهار و بیدار شدن طبیعت از خواب زمستانی این منطقه رنگ و بوی حیات به خود می گیرد. در فصل تابستان هم این آبشار به مامنی برای فرار از گرما تبدیل می شود که اهالی شهرهای گرمسیری را به سوی خود فرا می خواند.

کوهستانهای زاگرس
امکانات رفاهی آبشار یاسوج

قطعا پس از طی نمودن مسیر طولانی پیاده روی و گشت و گذار در منطقه آبشار یاسوج به امکانات رفاهی نظیر رستوران و استراحتگاه احتیاج پیدا خواهید کرد. از جمله مراکز رفاهی نزدیک به آبشار یاسوج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراکز اقامتی: شما می توانید در صورت تمایل در اقامتگاه های نزدیک به آبشار یاسوج نظیر مجتمع جهانگردی بین المللی، هتل آزادی و هتل ارم اقامت کنید.

مراکز غذا خوری: در سراسر جاده آبشار یاسوج رستورانهای بسیاری به چشم می خورند. رستوران باجناق ها، باغ رستوران درکه و کافه رستوران زندیه از بهترین رستورانهای این منطقه هستند که در آنها با انواع کباب گوسفندی و آبگوشت محلی از شما پذیرایی خواهد شد.

آبشار زیبای یاسوج
مسیرهای دسترسی به آبشار یاسوج

شما جهت دسترسی به این آبشار باید وارد جاده استانی یاسوج به گچساران شوید و در ۴۰ کیلومتری روستای سراب به سمت جاده فرعی آبشار یاسوج بپیچید. این مسیر در اکثر اوقات سال قابل دسترسی است اما گاهی به دلیل وقوع سیلاب و بارش برف و بارانهای سنگین موسمی شهرداری به منظور حفظ سلامت گردشگران این جاده را مسدود می کند.
حتما قبل از حرکت به سوی آبشار یاسوج از وضعیت آب و هوا مطلع شوید تا گردش امن و لذتبخشی را در کنار همسفرانتان تجربه کنید. همچنین سایت تیک بان بلیط پرواز تهران یاسوج و سایر مسیرهای داخلی را با نرخ رقابتی به شما مسافران عزیز عرضه می کند تا بهترین سفر را برای خودو خانواده تان رقم بزنید.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
دلارام حیدری
دلارام حیدری
نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

سفر به کره شمالی

سفر به کره شمالی، لذت یا اسارت؟!

کره شمالی یکی از جالب ترین کشورهاست که قطعا سفر به آن تجربه منحصر به فردی است. سفر به کره شمالی شبیه به هیچ کشور دیگری نیست؛ در ادامه درباره عجایب این کشور بیشتر صحبت خواهیم کرد. سوای از مباحث سیاسی کره شمالی، مردم این کشور در شرایط خاصی زندگی می کنند که ممکن است دانستن آن برایتان جالب باشد. اما…

محرم در اصفهان

آداب و رسوم محرم در اصفهان

اهالی نصف جهان هم از دوران صفویه تاکنون هر ساله در دهه اول محرم، شهر را سیاه پوش و بساط عزاداری مفصلی را بر پا می کنند. از همین رو آداب و رسوم محرم در اصفهان، جذابیت بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. در مجله تیک بان قصد داریم شما را با زیباترین مناسک حسینی در شهر گنبدهای فیروزه ای آشنا کنیم…

مراسم قالیشویان

مراسم قالیشویان مشهد اردهال

مراسم قالیشویان یکی از مشهورترین آیین های مذهبی در کشور می باشد که در سال ۲۰۱۲ توسط یونسکو به ثبت رسید. این مراسم تنها مناسب مذهبی تعیین شده بر اساس تقویم شمسی در ایران است که قدمت برگزاری آن به ۵۷ سال پس از هجرت پیامبر بازمی گردد….

جزایر جیمز باند

جزایر جیمز باند کجاست؟

جزایر جیمز باند یا همان خائو فینگ کان، مجمع الجزایری از جزایر کوچک هستند که در خلیج فانگ نگا در نزدیکی پوکت تایلند قرار دارند. این جزایر به دلیل طبیعت بی نظیر و چشم نوازشان بسیار مشهور هستند به طوری که هر ساله میلیونها گردشگر را…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *