هتل ماجرای هرمز

ماجرای هتل ماجرا چیست؟

در روزگاری که سایه آسمان خراشهای بلند بر چهره شهرها سایه انداخته، معمار اقامتگاه ماجرا سازه ی خود را در زمین مسطح بنا کرد. زیرا وی معتقد بود آفتاب نعمتی برای همگان و آسمان متعلق به پرندگان است. از همین رو...
راهنمای مطالعه

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر ایرانی خلیج فارس است که به جزیره شگفتیها شهرت دارد. این جزیره که قدمت آن از لحاظ دوره های زمین شناسی به دوره پارینه سنگی بازمی گردد، از جاذبه های طبیعی منحصر به فردی برخوردار می باشد. خاک سرخ، کوه های نمکی، جنگل شناور حرا و دره های رنگارنگ از دیدنی ترین مناظر طبیعی آن هستند که طبیعت گردان را از سراسر ایران و جهان به سوی خود می کشاند. البته فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت و مهمان نوازی اهالی هرمز هم در استقبال گسترده توریستها از سفر به این مقصد بی تاثیر نیست.

ماجرا، مشهورترین اقامتگاه جزیره هرمز

علاوه بر آن در سالهای اخیر در جزیره شگفتی ها، اقامتگاه های بومگردی جهت تجربه سبک زندگی به سبک بومی ها دایر شده اند که هزینه اقامت و امکانات متفاوتی دارند. اقامتگاه ماجرا مشهورترین مرکز اقامتی بومگردی جزیره هرمز محسوب می شود که در سالهای اخیر رضایت بسیاری از توریستها را جلب کرده است. پس اگر به دنبال یک اقامتگاه مناسب در این مقصد محبوب گردشگری می گردید، آشنایی با اقامتگاه ماجرا در مجله تیک بان را از دست ندهید.

مشهورترین اقامتگاه جزیره هرمز
ماجرای ساخت ماجرا

در سال ۱۳۹۴ با افزایش موج سفرها به جنوب کشور، معضلات زیست محیطی و فرهنگی بسیاری در جزیره هرمز رخ داد. از همین رو یک شرکت خصوصی گردشگری در پایتخت با راه اندازی پروژه (حضور در هرمز) تصمیم به از بین بردن فقر فرهنگی و توانمندسازی مردم این جزیره کرد. در سال ۱۳۹۷ پس از برگزاری کارگاه های متعدد، قصد بر آن شد که بومیان با مشارکت در توسعه زیر ساختهای گردشگری در درآمد و سود نهایی این پروژه شریک شوند.

چه کسی اقامتگاه بومگردی ماجرا را ساخت؟

بنابراین در همین سال پروژه ساخت اقامتگاه بومگردی ماجرا با نظارت معمار مشهور، ناصر خلیلی کلید خورد. در سال ۲۰۲۰ با تلاش شبانه روزی مهندسان شرکت معماری زارو و اهالی هرمز ساخت اقامتگاه ماجرا به پایان رسید و به دلیل برخورداری از سبک معماری سازگار با محیط زیست در همان سال موفق به دریافت جایزه بین المللی تیدا از سوی تایوان شد. در حال حاضر نیز این اقامتگاه که هزینه ساخت آن ۱۸ میلیارد برآورد شده است، در تمام طول سال پذیرای مسافران می باشد.

چرا باید اقامتگاه ماجرا را انتخاب کنیم؟

در حال حاضر با توسعه صنایع گردشگری، اقامتگاه های متعددی در این جزیره به چشم می خورند که از امکانات قابل قبولی برخوردارند. با این حال اقامت در اقامتگاه بومگردی ماجرا لحظات به یاد ماندنی را برای شما رقم می زند که در هیچ هتلی امکان تجربه آن برایتان وجود نخواهد داشت. زیرا به محض ورود به این مکان با اتمسفر و فضاسازی متفاوتی روبرو خواهید شد که نظیر آن در هیچ کجای جهان یافت نمی شود.

اقامتگاه ماجرا

ماجرا با محیط زیست سازگار است

در روزگاری که سایه آسمان خراشهای بلند بر چهره شهرها سایه انداخته، معمار اقامتگاه ماجرا سازه ی خود را در زمین مسطح بنا کرد. زیرا وی معتقد بود آفتاب نعمتی برای همگان و آسمان متعلق به پرندگان است. از همین رو واحدهای اقامتی به شکل گنبدهای کوچک رنگی با فاصله کم از یکدیگر ساخته شده اند که این سبک برگرفته از تکنولوژی ابر خشتی بود. همچنین به منظور ساخت این گنبدها، از مصالح پایدار، ارزان و سازگار با محیط زیست مانند خاک، شن و ماسه استفاده شد که تا به اکوسیستم این جزیره توریستی آسیبی وارد نشود.

نکته دیگری که درباره اقامتگاه بومگردی ماجرا باید به آن اشاره کنیم، استفاده از رنگهای طبیعی به دست آمده از خاک رنگی هرمز در رنگ آمیزی فضاهای آن است.

هتل ماجرا، پایانی خوش بر ماجرای تلخ فقر هرمز

این جزیره با وجود برخورداری از پتانسیل های گردشگری و درآمد زایی قابل توجه، هنوز هم جز مناطق کم برخوردار کشور محسوب می شود. در این منطقه امکانات رفاهی و آموزشی کافی برای بومیان وجود ندارد و اکثر اهالی از فقر و بیکاری رنج می برند. در پروژه ساخت اقامتگاه بومگردی ۴۰ نیروی آموزش دیده بومی و تعداد بی شماری از کارگران فصلی و دائمی مشغول به فعالیت شدند. پس از افتتاح این اقامتگاه نیز تعداد دیگری از نیروهای کار بومی به ویژه بانوان در سمت های شغلی خدماتی مانند مدیر داخلی، راننده، تکنسین داخلی، راهنما گردشگری، گارسون، آشپز، نظافتچی، متصدی پذیرش و کارمند روابط عمومی استقرار یافتند.

احسان رسول اف، کارفرمای این پروژه علت استخدام نیروهای محلی را علاوه بر کارآفرینی و توسعه اقتصادی، دلسوزی و مسئولیت پذیری آنها نسبت به سرزمین مادریشان عنوان کرده است. زیرا آنها خاک سرخ جزیره شان را مقدس می دانند و همواره شکر گذار نعمتهای زمین،آسمان و دریا هستند.

اقامتگاه بومگردی ماجرا

امکانات اقامتگاه بومگردی ماجرا

در این اقامتگاه تمام امکانات و خدمات رفاهی مورد نیاز یک مسافر در اختیار او قرار می گیرد تا وی اقامت لذتبخش و به یاد ماندنی را تجربه کند. این امکانات عبارتند از:

سوییت های اقامتی با طراحی منحصر به فرد: در هتل ماجرا هرمز ۱۷ سوییت اقامتی قرار دارد که شامل ۸ کلبه دو تخته و دو کلبه چهار تختی ساخته شده به سبک گنبد می شود. هر یک از این سوییتها مزین به طراحی و نقوش خاصیست که آن را از سایر اتاق ها متمایز می کند.
سوییت های یک خوابه دو نفره (یک تخت با قابلیت جدا شدن)، سوییت های دو خوابه چهار نفره و سوییت سه خوابه شش نفره از محبوب ترین واحدهای اقامتی این هتل سنتی هستند که به حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، مبلمان و کولر گازی مجهز هستند.

پارکینگ رو باز: اکثر مسافران با خرید بلیط بندر عباس و قشم از سایت معتبر تیک بان خود را به این شهرها رسانده و سپس با طی کردن مسافت کوتاهی با خودرو به اقامتگاه بومگردی ماجرا می آیند. سازندگان این مجموعه هم با درک دغدغه مسافران اقدام به ساخت پارکینگ روباز جهت رفاه مسافران کرده اند.

استخر رو باز: آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست یکی از فعالیتهای مورد علاقه بانوان در فصل تابستان است. با این حال تعداد استخرهای رو باز ویژه بانوان که با موازین شرعی و عرفی کشور سازگار باشند، اندک هستند ولی در اقامتگاه بومگردی ماجرا بانوان می توانند از شنا در استخر روباز و تابش نور خورشید در محیطی امن لذت ببرند. در ضمن سیستم لوله کشی این استخر به گونه ای تنظیم شده که در هنگام تخلیه، آب آن جهت آبیاری گل ها و درختان به باغچه ها انتقال می یابند.

استخر رو باز هتل ماجرا
خشکشویی: لباسهای شما در هوای گرم و شرجی این جزیره زودتر از سایر مواقع، نیاز به شستشو و اتو پیدا می کنند اما دلیلی برای نگرانی شما وجود ندارد. چون واحد خشکشویی اقامتگاه بومگردی ماجرا لباسهای شما را در قبال دریافت هزینه صاف و اتو کشیده تحویلتان می دهد.

کتابخانه: لذت مطالعه در زیر سایه نخلها و کنار دریا صد چندان می شود. شما با سر زدن به کتابخانه اقامتگاه ماجرا با مطالعه کتابهای تاریخی و داستان ها و اشعار فولکلور جنوبی با فرهنگ بومی این منطقه بیشتر آشنا خواهید شد.

رستوران سنتی: سفر به جزیره هرمز بدون نوش جان کردن هوآری (نوعی ماهی که با برنج سرو می شود)، خوراک میگو دو پیازه و بلالیت (نوعی صبحانه محلی جنوبی) رنگ وبویی ندارد. پس حتما خود را به یک وعده غذا در رستوران سنتی اقامتگاه بومگردی ماجرا دعوت کنید. البته صرف غذا در این رستوران برای عموم آزاد است و مختص به مهمانان هتل نمی باشد.

کافی شاپ: ترکیب نشستن روی شن های ساحل، خیره شدن به امواج دریا و نوشیدن یک لیوان آبمیوه استوایی می تواند بهشت را در ذهن شما تداعی کند. حالا تصور کنید که در کافه رو به دریا اقامتگاه ماجرا نشسته اید. سپس در حالیکه غرق در ریتم آهنگ های سر زنده جنوبی شده اید، باریستا با نوشیدنی خنک از شما پذیرایی می کند. در این لحظه قطعا تمام خستگی های زندگی روزمره از وجودتان پر می کشد و حس عمیق آرامش را در کافه کوچک اقامتگاه بومگردی ماجرا تجربه خواهید کرد.

بهترین زمان برای اقامت در هتل ماجرا

از آنجایی که آب و هوای گرم و استوایی بر جزیره هرمز حکمفرماست، توریستها از مهر ماه تا اوایل فروردین ماه به آن سفر می کنند. به همین دلیل در این ایام ما با شلوغی و ازدحام مسافران در هتل سنتی ماجرا مواجه خواهیم شد. در چنین شرایطی می بایست حداقل از یک ماه قبل به رزرو سوییت در اقامتگاه بومگردی ماجرا بپردازید. چون در غیر این صورت با تکمیل ظرفیت اتاقها روبرو خواهید شد. ولی در فصل تابستان نیازی به رزرو اتاق در این مرکز اقامتی ندارید و با مراجعه حضوری امکان اجاره سوییت برایتان وجود خواهد داشت.

اتاق های هتل ماجرا هرمز
نحوه رزرو سوییت در اقامتگاه بومگردی ماجرا

جهت رزرو اتاق در این مرکز اقامتی دو راه پیش رو دارید. اگر اهل پرسه زنی در فضای وب هستید، از طریق سایتهای گردشگری یا سایت هتل ماجرا نسبت به رزرو سوییت مورد نظر خود اقدام کنید. در بسیاری از مواقع هم متصدیان فروش بلیط و تور جزیره هرمز اقامتگاهتان را رزرو می کنند. به شما پیشنهاد می کنیم که برای اطلاع از قیمت دقیق کرایه اتاق در اقامتگاه ماجرا با متصدیان این هتل تماس بگیرید.

نحوه دسترسی به اقامتگاه بومگردی ماجرا

این مرکز اقامتی که مساحت آن به حدود چهار هزار متر مربع می رسد، در ساحل غربی جزیره هرمز و ۵ کیلومتری جاده فرش دریایی قرار دارد. به منظور اقامت در این اقامتگاه باید با استفاده از اتوبوسهای مستقر در قشم و بندر عباس خود را به اسکله ذاکری یا اسکله شهید حقانی برسانید. شناورهای مستقر در این بنادر شما را به بندر هرمز می رسانند. در واقع جزیره هرمز تا بندر عباس حدود ۲۵ کیلومتر و با جزیره قشم ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. بنابراین مدت زیادی را در مسیر جزیره هرمز نخواهید بود. پس از رسیدن به این جزیره شما با موتورهای سه چرخی (توک توک) که نقش تاکسی را بازی می کنند، مواجه خواهید شد.

با توجه به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه عمومی، این توک توکها شما را به اقامتگاه بومگردی ماجرا خواهند رساند تا جذابترین ماجرای عمرتان را در این هتل استثنایی رقم بزنید.

اطلاعات جاذبه گردشگری هتل ماجرا

  • نام جاذبه: اقامتگاه بومگردی ماجرا
  • نشانی: استان هرمزگان، ساحل غربی جزیره هرمز، کیلومتر پنج جاده ساحلی به‌سمت فرش خاکی
  • نشانی وب سایت: majara.uspace.ir
  • شماره تماس جهت رزرو سوییت: ۰۵۶۳۲۴۶۲۳۶۴
  • ساعات کاری: شبانه روزی
  • جاذبه های گردشگری نزدیک: قلعه پرتقالیها – دره رنگین کمان – جنگل حرا – موزه دکتر نادعلیان
پندار شایسته

پندار شایسته

دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
پندار شایسته
پندار شایسته
دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بدمزه ترین غذاهای ایرانی

بدمزه ترین غذاهای ایرانی را بشناسید

بسیاری از غذاهای ایرانی از دیدگاه مردم در لیست خوشمزه ترین غذاهای جهان قرار گرفته اند. این امر به آن معنا نیست که همه ی غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ هستند، بلکه برخی از این غذاها به حدی بد مزه و نا خوشایند می باشند که گرسنگی را به خوردن آنها ترجیح خواهید داد…

موزه لوور

چرا موزه لوور شهرت جهانی دارد؟

موزه لوور پر بازدید ترین موزه جهان به حساب می آید که مشهورترین آثار هنری جهان را در خود داده است. این مکان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می شود که هر هنرمندی حداقل یکبار در طول عمرش باید از آن بازدید کند…

گران ترین بستنی های جهان

ویژگی گران ترین بستنی های جهان چیست؟

سرمایه داران کشورهای توسعه یافته اخیرا به فکر تولید گرانقیمت ترین بستنی جهان افتاده اند تا نظر توریستهای ثروتمند را به خود جلب کنند. حتما این سوال برایتان پیش آمده که این بستنی ها چه تفاوتی با بستنی های معمولی دارند. به همین دلیل در مجله تیک بان قصد داریم که شما را با گران ترین بستنی های جهان آشنا کنیم.

شیرینی های محلی گیلان

شیرینی های محلی گیلان، از رشته خشکار تا برنجک

هنگامی که صحبت از باقلوا به میان می آید، اکثر ایرانیان به یاد باقلوای قزوین و یزد می افتند. اما باقلوای یاس از جمله خوش طعم ترین شیرینی های محلی گیلان می باشد که در قنادی های این شهر طبخ می شود. این شیرینی از سالیان دور تا به کنون همواره بر سفره ی هفت سین و در مجالس شادی حضور دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *