ویتنام

ویتنام سرزمینی که از نو باید شناخت!

شاید بسیاری از شما تصور کنید، ویتنام برای سفرهای تفرحی مقصد مناسبی نیست. چرا که همه این سرزمین را کشوری جنگ زده می دانند که هنوز هم آثار جنگ های چندین ساله را به دوش می کشد. اما جالب است بدانید که ویتنام سرزمینی افسانه‌ای است که...
راهنمای مطالعه

شاید بسیاری از شما تصور کنید، ویتنام برای سفرهای تفرحی مقصد مناسبی نیست. چرا که همه این سرزمین را کشوری جنگ زده می دانند که هنوز هم آثار جنگ های چندین ساله را به دوش می کشد. اما جالب است بدانید که ویتنام سرزمینی افسانه‌ای است که طبیعت با تمام شکوه، زیباییش را به رخ می کشد. این سرزمین با تاریخ غنی و فرهنگ و طبیعت بی نظیرش می تواند سفری به یادماندنی را برایتان رقم بزند. از همین رو با تهیه بلیط هواپیما خارجی سفری را تجربه کنید که در هیچ کجای دیگر همانندش را نمی بینید.

ویتنام کشوری باریک است که در کناره‌های دریای چین جنوبی واقع شده که طبیعت بکر آن بسیار چشم نواز و زیباست. جنگل های انبوه و سرسبز در کنار صخره های آهکی و شالیزارهایی با باوی مطبوع برنج و سواحل ماسه ای یک سرزمین رویایی را در مقابل دیدگان تان می گشاید که شما را شگفت زده می کند. مردم این کشور بسیار مهمان‌ نواز و صمیمی هستند که در حال حاضر برای کسب درآمد بیشتر به صنعت توریسم اهمیت زیادی می دهند. بر همین اساس در این کشور احساس خوبی خواهید داشت.

دریاچه ویتنام

تاریخچه ویتنام

ویتنام در حدود ۲۵۰۰ سال پیش در کرانه رودخانه سرخ بنا شد که مردمان آن با کشاورزی و ماهیگیری روزگار می گذراندند. در طول قرن‌ های متمادی، این کشور تحت حکومت امپراتوری‌ های مختلف تایلند، چین، کامبوج و حتی فرانسه اداره می شد که در نتیجه بر فرهنگ آن موثر بوده اند. سرانجام ویتنام در سال ۱۹۴۵، پس از یک جنگ طولانی، استقلال خود را کسب کرد. ویتنام پس از استقلال، به دو کشور ویتنام شمالی کمونیستی و ویتنام جنوبی تحت حمایت آمریکا تقسیم شد. در سال ۱۹۵۵ جنگ ویتنام آغاز شد و پس از هشت سال جنگ خونین بالاخرخ به اتمام رسید و بعد از ۲۰ سال به استقلال رسید.

ویتنام امروز کشوری در حال توسعه است که دارای اقتصادی قوی با جمعیتی جوان است. بسیاری از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این کشور از میراث‌های جهانی یونسکو می باشد.

جاذبه های گردشگری ویتنام

برای این که به خوبی بتوانید را تمامی جاهای دیدنی ویتنام بازدید کنید و از لحظات سفر خود نهایت استفاده را ببرید، معروف ترین و بهترین جاذبه های ویتنام را به شما معرفی می کنیم.

هانوی، پایتخت ویتنام: شهری زیباست که جمعیتی بیش از ۸ میلیون نفر را در خود جای داده است. هانوی شهری زنده و پویا است که بزرگ ترین شهر کشور محسوب می شود و تلفیقی از سنت و مدرنیته است. هانوی دارای محله های قدیمی با درختان سرسبز است که نزدیک دریاچه هوان کیم قرار دارد.

هانوی، پایتخت ویتنام

 

دریاچه هوان کیم: دریاچه هوان کیم یکی از جاذبه‌های بی‌ نظیر است که فضای رمانتیک و آرام آن شما را به آرامشی محض دعوت می کند.

خانه اپرای هانوی: در سال ۱۹۱۱ توسط دو معمار فرانسوی به نام‌های Broyer و Harley با سبک‌های معماری نئوکلاسیک و گزینشی طراحی شد. هدف ساخت این بنا، تاسیس مرکزی فرهنگی و تفریحی برای اقشار عالی‌ رتبه‌ی فرانسوی بود. این بنای زیبا بعد از ویرانی در سال ۱۹۹۷ بازسازی شد.

کلیسای جامع سنت جوزف هانوی: در خیابان نهاچونگ بنایی را می بینید که با الهام از سبک معماری نئوگوتیک کلیسای مشهور نوتردام پاریس، ساخته شده است. برج‌های دوقلوی ناقوس، نقاشی های و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی به قدری چشم نواز هستند که می توانند ساعتها شما را مبهوت زیبایی خود کنند.

 

کلیسای جامع سنت جوزف هانوی

 

هوشی‌ مین: بزرگ‌ترین شهر جنوب ویتنام است؛ شهری مدرن و پر جنب‌ و جوش که مملو از جاذبه‌های گردشگری است.

دا نانگ: این شهر بندری که در جنوب ویتنام قرار گرفته از معابد مختلف، بازارهای متنوع و دیدنی های جذاب تشکیل شده است که همواره نظر گردشگران را جذب می کند.

هالونگ: اگر به سواحل علاقه دارید می توانید با خرید بلیط هواپیما به شهر هالونگ ویتنام بروید. اینجا یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان به شمار می رود.

شهر باستانی هوی آن: این شهر تاریخی در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. اینجا به‌ داشتن معابد زیبا و خانه‌های چوبی رنگارنگ معروف شده است.

شهر باستانی هوی آن

 

خلیج هالونگ: این خلیج یکی دیگر از عجایب هفت‌گانه طبیعی جهان است که در شمال ویتنام با بیش از ۲‌ هزار صخره آهکی و جزایر مختلف قرار دارد. این صخره ها در آب‌های درخشان فیروزه‌ای رنگ احاطه شده‌اند.

ساپا: شهری در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا که به دلیل دارا بودن مزارع برنج پله ای و آبشارها، کوه‌های سر به فلک کشیده و جنگل‌های انبوه یکی از زیباترین شهرهای ویتنام به شمار می رود.

بازار‌های ویتنام: اگر علاقه مند به خرید کردن و یا گشت و گذار در بازارهای شهری هستید، حتما سری به بازار محلی ویتنام بزنید. آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ مردم، صنایع دستی، سوغاتی، غذا‌های محلی ویتنام و انواع مختلفی از اجناس چینی از مزایای گشت و گذار در این بازارهاست که قطعا شما را جذب می کند.

 

بازار‌های ویتنام

 

پارک ملی بابه: شاید شما نیز از افرادی هستید که از پارک گردی لذت می برید! اگر چنین است پارک ملی بابه، بهترین انتخاب است. این پارک منطقه‌ حفاظت‌شده ای است که در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان پارک ملی افتتاح شد. مساحت این پارک بیش از ۷۰۴ کیلومتر مربع است که دریاچه بابه (بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در شمال ویتنام) مهمترین ویژگی آن است.

چگونه به ویتنام سفر کنیم؟

چنانچه مشتاق کشف زیبایی‌های طبیعی ویتنام هستید، در وهله اول باید برای خرید بلیط اقدام کنید. برای این کار می توانید بلیط خود را در سایت تیک بان جستجو کرده سپس با انتخاب بهترین گزینه به صورت آنلاین رزرو نمایید. بهترین زمان سفر به ویتنام ماه‌های دسامبر تا مارس است که آب و هوا مطلوب تر می باشد. اما برای شرکت در جشنواره‌های سنتی ویتنام (جشنواره تت) می توانید ماه‌های آوریل و می را انتخاب کنید.

پندار شایسته

پندار شایسته

دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
پندار شایسته
پندار شایسته
دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بدمزه ترین غذاهای ایرانی

بدمزه ترین غذاهای ایرانی را بشناسید

بسیاری از غذاهای ایرانی از دیدگاه مردم در لیست خوشمزه ترین غذاهای جهان قرار گرفته اند. این امر به آن معنا نیست که همه ی غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ هستند، بلکه برخی از این غذاها به حدی بد مزه و نا خوشایند می باشند که گرسنگی را به خوردن آنها ترجیح خواهید داد…

موزه لوور

چرا موزه لوور شهرت جهانی دارد؟

موزه لوور پر بازدید ترین موزه جهان به حساب می آید که مشهورترین آثار هنری جهان را در خود داده است. این مکان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می شود که هر هنرمندی حداقل یکبار در طول عمرش باید از آن بازدید کند…

گران ترین بستنی های جهان

ویژگی گران ترین بستنی های جهان چیست؟

سرمایه داران کشورهای توسعه یافته اخیرا به فکر تولید گرانقیمت ترین بستنی جهان افتاده اند تا نظر توریستهای ثروتمند را به خود جلب کنند. حتما این سوال برایتان پیش آمده که این بستنی ها چه تفاوتی با بستنی های معمولی دارند. به همین دلیل در مجله تیک بان قصد داریم که شما را با گران ترین بستنی های جهان آشنا کنیم.

شیرینی های محلی گیلان

شیرینی های محلی گیلان، از رشته خشکار تا برنجک

هنگامی که صحبت از باقلوا به میان می آید، اکثر ایرانیان به یاد باقلوای قزوین و یزد می افتند. اما باقلوای یاس از جمله خوش طعم ترین شیرینی های محلی گیلان می باشد که در قنادی های این شهر طبخ می شود. این شیرینی از سالیان دور تا به کنون همواره بر سفره ی هفت سین و در مجالس شادی حضور دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *