چشمه های آب گرم

در بهترین چشمه های آب گرم ایران، تنی به آب بزنید!

راهنمای مطالعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]قطعا وجود چشمه های آب معدنی یکی از بزرگترین نعمت های خداوند است که طبیعت مهربانانه در اختیار انسان قرار داده است. چشمه های آب گرم ایران یکی از مواردی است که می تواند به عنوان جاذبه گردشگری مطرح شود و تعداد زیادی از گردشگران را برای خرید بلیط هواپیما ترغیب کند.

چشمه های آبگرم و آب معدنی علاوه بر یک تفریح شاد، جنبه درمانی نیز دارند و از همین جهت می تواند از موارد گردشگری سلامت نیز بدان توجه شود. این چشمه ها دارای ویژگی هایی مانند تحریک فعالیت‌های مختلف بدن، درمان بیماریهای تنفسی، پوستی، روماتیسم، تورم موضعی، تسکین اعصاب، تنظیم فشار خون، درمان دردهای مفصلی و بهبود دردهای کلیه هستند. در این مطلب از مجله گردشگری تیک بان قصد داریم از چشمه های آب گرم ایران صحبت کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

چشمه های آب گرم سرعین

یکی از معروف ترین چشمه های آب گرم ایران در شهر اردبیل قرار دارد. در ۵۲ کیلومتری شهر اردبیل در منطقه ای به نام سرعین چشمه ای جوشان قرار دارد که گردشگریان زیادی را به منطقه می کشاند. چشمه های آبگرم سرعین با دما، خاصیت و ویژگی های درمانی خاصی جریان دارد و تابستان ها افراد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. استفاده از آب های این چشمه جوشان موجب تسکین دردهای مفصلی، عصبی و رماتیسمی می شود.

آدرس: اردبیل، سرعین

چشمه آب گرم شهر کهنه کجاست؟

اگر به استان خراسان رضوی و شهر قوچان سفر می کنید می توانید در ۱۴۸ کیلومتری شمال غرب مشهد یکی از چمشه های آب گرم ایران را مشاهده کنید. قوچان از شهرهای قدیمی ایران است به طوری که قدمت این شهر به ۲۵۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. یکی از چشمه های قوچان معروف به آبگرم شهر کهنه در ۱۸ کیلومتری بخش غربی قوچان یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می آید. در نزدیکی این چشمه آرامگاه امام زاده سلطان ابراهیم (ع) قرار دارد.

آدرس: قوچان، ۱۸کیلومتری بخش غربی قوچان[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9780″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آب گرم فلکده کجاست؟

در دل جنگل های دو هزار تنکابن یکی دیگر از چشمه های آبگرم در مازندران است که موجب جذب گردشگران شده است. اما مسأله این است که دسترسی به منطقه فلکده کمی دشوار است و همین باعث شده تا این منطقه بسیار بکر و دست نخورده بماند. از آنجایی که این آبگرم در روستای فلکده قرار دارد، از نظر توپوگرافی زیبایی خاصی دارد. آب و هوای فلکده خنک است و مناسب شنا کردن در فصل تابستان می باشد. در آبگرم فلکده گوگرد وجود ندارد و به همین جهت گزینه مناسبی برای شناکردن است.

آدرس: تنکابن، کیلومتر ۱۵ جاده دو هزار، روستای لیره سر

آب گرم قلعه‌ کندی در اردبیل

باز هم به اردبیل برمی گردیم. در مسیر جاده اردبیل پارس آباد چشمه های آب گرم زیبایی وجود دارند که با خواص درمانی زیاد به آبگرم قلعه کندی معروف هستند. این آبگرم در منطقه گردشگری ارسباران واقع شده است و به رود مرزی ارس نزدیک است. بنابراین گردشگران زیادی از کشورهای اطراف مانند ارمنستان، آذربایجان و نخجوان به این منطقه سفر می کنند.

بسیاری از مردم محلی شنا در آبگرم قلعه بکندی راه درمان مناسبی برای بیماری روماتیسمی می دانند. دمای آبگرم قلعه کندی در حدود ۷۵ الی ۸۰ درجه سانتیگراد می باشد!

آدرس: آذربایجان شرقی، کلیبر منطقه قلعه کندی

آب ‌گرم کریز کاشمر

در روستای کریز از توابع بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر چشمه آب گرمی با خاصیت درمانی منحصر به فردی در حال جوشیدن است که گردشگران را راهی منطقه می کند. دره ای با رودخانه پرآب و چشمه های آب سرد نیز در این منطقه وجود دارد که زیبایی دو چندانی به منطقه بخشیده است.

با توجه به ترکیبات خاصی که در آب چشمه وجود دارد، این چشمه برای درمان بیماری های پوستی بسیار مناسب است. روستای کریز از قدمت بالایی برخوردار است و دارای آب و هوای کوهستانی با زمستان های سرد و تابستان های  می باشد. اگر قصد سفر به این روستای زیبا را دارید بهتر است فصل تابستان را انتخاب کنید.

آدرس: خراسان رضوی، کاشمر، ۳ کیلومتری روستای کریز[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”9775″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آب گرم معدنی چالدران

قطعا نام چالدران برای همه ما نامی آشناست اما این بار نه به دلیل جنگ چالدران بلکه به علت وجود چشمه های آبگرم نام آن را بر زبان می آوریم. استان آذربایجان غربی با داشتن ۴۶ چشمه آبگرم از مناطق گردشگری جذاب برای عاشقان طبیعت به شمار می رود.

با سفر به این منطقه از ایران می تواند از چشمه های مختلفی همچون چشمه آبگرم احمد آباد نیز دیدن کنید. همچنین آثار باستانی فراوانی در منطقه وجود دارد که ارزش سفر به استان آذربایجان غربی را دو چندان می کند. از تخت سلیمان و چشمه آبگرم چالدران حتما دیدن کنید.

آدرس: آذربایجان غربی، سیه چشمه (چالدران) بخش مرکزی

آبگرم معدنی فردوس

در کیلومتر ۲۲ جاده فردوس به بجستان چشمه آبگرمی از دل زمین می جوشد که طرفداران زیادی دارد. بر فراز کوهی در شهرستان فردوس آبگرم معدنی از زمین می جوشد که بسیار خاصیت شفا بخشی دارد. این مطقه دارای قدمت زیادی می باشد به طوری که بیش از ۲۰۰ سال است که چشمه در حال جوشیدن است. در سال ۴۷ شمسی بر اثر زلزله مدتی آب چشمه قطع شد ولی بار دیگر به جریان افتاد.

تعداد چشمه های درمانی ایران بسیار زیاد است که در این مقاله معروفترین آنها را نام بردیم. اگر قصد سفر به مناطق مختلف ایران و استفاده از خاصیت شفابخشی چشمه های آبگرم را دارید، می توانید به تیک بان مراجعه کرده و بلیط قطار، بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس خود را به راحتی رزرو کنید و با خیالی آسوده سفر کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *