بهترین کوله پشتی مسافرتی

انتخاب بهترین کوله پشتی مسافرتی!

راهنمای مطالعه

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق سفرهای یک روزه به دل طبیعت هستند و یا ترجیح می دهند تنها سفر کنند، حتما به یک کوله پشتی مناسب نیاز خواهید داشت. آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که یک کوله پشتی مناسب دارای چه ویژگی هایی باید باشد تا هم راحت و جا دار باشد و هم به ستون فقرات شما آسیب وارد نکند؟ در این مقاله مجله گردشگری تیک بان، شما را با بهترین کوله پشتی مسافرتی آشنا می کند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سفر کردن یکی از لذت بخش ترین تجربیات زندگی است. ورود به کشورهای دیگر، ملاقات با افراد جدید، بیرون آمدن از زندگی روزمره، کشف فرهنگ های مختلف و تجربه های جدید فقط بخشی از مزایای سفر است. شاید شما به زودی قصد دارید یک ماجراجویی هیجان انگیز را با کوله پشتی به جنوب شرقی آسیا، اروپا یا آمریکای جنوبی شروع کنید. بنابراین برای نگهداری لباس و تجهیزات خود به کوله پشتی سفر مناسب نیاز دارید.

اما بهترین کوله پشتی سفر برای یک ماجراجویی کدام است؟

هیچ پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد. مسافران نیازها و بودجه های مختلفی دارند که بر همین مبنا کوله پشتی خود را خریداری می کنند. اما ما ویژگی بهترین کوله پشتی را برای انتخاب بهتر بیان می کنیم تا شما انتخاب مناسبی را داشته باشید.

ویژگی های مهم کوله پشتی سفر

وزن کوله پشتی

بدیهی است که شما سبک ترین کوله پشتی مسافرتی را می خواهید که راحت و سبک باشد. زیرا باعث می شود کمتر خسته شوید. موادی که یک کوله پشتی از آن ساخته شده است نیز می تواند بر وزن آن تأثیر بگذارد و پارچه های فوق العاده سبک می توانند قیمت کوله پشتی مسافرتی را افزایش دهند اما مطمئنا ارزشش را دارد.

اندازه و ظرفیت

اندازه های کوله پشتی معمولاً به میزان لیتری از حجم معرفی می شوند. به طور کلی، ۱۵-۳۰ لیتر به عنوان یک کوله پشتی در نظر گرفته می شود، ۳۰-۴۰ لیتر به اندازه کافی برای یک سفر آخر هفته یا سفر فقط برای مسافرت بزرگ است و ۵۰-۶۵ لیتر برای کسانی که به لباس یا تجهیزات اضافی نیاز دارند، گزینه مناسب تری است.

بارگیری

کوله پشتی های پیاده روی معمولاً پر بار هستند، به این معنی که برای پیدا کردن وسایل خود باید از بالا سرتان را به درون کوله ببرید. کوله پشتی های مسافرتی دارای قابلیت بارگیری در جلوی کوله هستند، بنابراین آنها بیشتر مانند یک چمدان باز می شوند و به راحتی می توان وسایل را پیدا کرد.

نوع کوله پشتی

یک کوله پشتی مناسب به جای این که وزنش روی شانه های شما باشد، در هسته بدن توزیع می کند. این امر به جلوگیری از درد شانه و کمردرد، به ویژه هنگام پوشیدن آن برای مدت طولانی، کمک می کند. برخی از کوله پشتی های مسافرتی نیز دارای دستگیره یا یک بند کیسه ای هستند که بسیار راحت ترند.

جیب دنده ها

این مورد کمی سلیقه ای است و در افراد مختلف فرق می کند. اما کمترین مقدار جیب در کوله پشتی سفر، امتیاز محسوب می شود. برخی از موارد مهم شامل یک جیب دستی برای دسترسی سریع به مواردی مانند کلید، گذرنامه، عینک آفتابی و غیره است. یا به طور مثال جیب لپ تاپ و یا جیب دیگری برای بطری آب، کفایت می کند.

زیپ

زیپ های بزرگ و آسان برای استفاده روی کوله پشتی مناسب تر می باشند. اگر زیپ های قابل قفل وجود داشته باشند، مخصوصاً برای قفل کردن چمدان های کوچک، به صورت اختصاصی امتیاز ویژه ای محسوب می شود.

طول کوله پشتی

شما می توانید بهترین کوله پشتی سفر را در دسترس داشته باشید، اما اگر مناسب نباشد، به دردسر خواهید افتاد! در هنگام انتخاب کوله پشتی، طول تنه شما از قد شما مهمتر است. در هنگام خرید بارها آن را امتحان کنید و از راحتی آن مطمئن شوید. برخی کوله پشتی های مسافرتی بزرگتر از قد شما ساخته شده اند که باعث می شود آنها در مقایسه با کوله پشتی های پیاده روی نوع ”جعبه ای” به نظر برسند. اما در نهایت این شما هستید که مناسب ترین کوله را برای خود انتخاب می کنید.

مقاومت در برابر آب

ماده ای که کوله پشتی از آن ساخته شده می تواند تعیین کند که چقدر در برابر آب و هوا مقاوم است. برخی از کوله پشتی ها به یک پوشش بارانی خاص نیاز دارند، برخی دیگر نیز ضد آب ساخته شده اند. شما که نمی خواهید وسایلتان خیس شود!

با انواع کوله پشتی سفر آشنا شوید

شاید برخی از شما بگویید مگر کوله پشتی هم انواع مختلف دارد؟ باید بگوییم که کوله‌پشتی‌ها برحسب نوع سفر شما می توانند متفاوت باشند. در ادامه با برخی از مهمترین آنها آشنا می شویم:

  • کوله غارنوردی و دره‌نوردی Caving & Canyoning
  • کوله سنگ‌نوردی Rock climbing
  • کوله طبیعت‌گردی Hiking
  • کوله دوچرخه‌سواری Cycling
  • کوله کوهنوردی Trekking
  • کوله سفری Traveling
  • کوله حمله Ultra light

شما چگونه مسافری هستید؟

هنگام انتخاب کوله پشتی مسافرتی، مهم است که درباره نحوه برنامه ریزی برای استفاده از آن یک ایده کلی داشته باشید. معمولاً کوله پشتی ها را بر اساس مدت زمان سفر به سه دسته مختلف تقسیم می کنند. اگر مسافرت کوتاه مدت دارید، می توانید خیلی از مواد را در یک کوله پشتی حمل ۴۰ لیتری قرار دهید. اما اگر ناچارید تجهیزاتی مانند دوربین، تجهیزات کمپینگ یا لباس را با خود به همراه ببرید، یک کوله پشتی بزرگتر انتخاب کنید.

مسافران GAP

کوله پشتی های GAP، مختص دانشجویانی است که قبل از آغاز سال تحصیلی به سفر می روند و یا فارغ التحصیل شده اند و با خیال راحت به یک سفر تفریحی می روند! بنابراین نیازی به حمل وسایل اضافی ندارند و کوله پشتی های کوچک و جمع و جور برای آنها مفیدتر هستند.

مسافران ماجراجو

مسافران ماجراجو زمان زیادی را در کوهستان، بیابان و جنگل می گذرانند. شاید آنها دوست داشته باشند که به یک تور سافاری بروند و ترجیح می دهند از مکانهای دورافتاده تر دیدن کنند. آنها وسایل کوله پشتی و کمپینگ چند روزه خود را برای زندگی چند روزه در تفرجگاه ها حمل می کنند. بنابراین باید بهترین کوله پشتی کوهنوردی را به همراه داشته باشند.

بهترین کوله پشتی مسافرتی کدامست؟

در حال حاضر محبوب ترین کوله پشتی سفر، Osprey Farpoint 40  می باشد که حمل آن بسیار آسان و دارای تجهیزات زیادی است. اما امتیاز بزرگتر این است که به دلیل داشتن سیستم تعلیق و تسمه های بسیار خوب، مورد استقبال واقع شده است. تسمه ها را می توان با یک زیپ نگه داشت و این کوله پشتی را به یک کیف مسافرتی ساده با یک دستگیره حمل شده تبدیل کرد. کمربند ایمنی مفصل ران باعث می شود تا بتوانید در پیاده روی روزانه راحت باشید و کمتر خسته شوید.

پس در انتخاب کوله پشتی نهایت دقت را به کار گیرید تا سفر به اندازه کافی برایتان خوشایند باشد. با دانستن این اطلاعات برای خرید کوله مسافرتی با تجهیزات کامل نهایت دقت را به کار گیرید.

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *