Iraqi entertainment places

اماکن تفریحی عراق که باید از آن دیدن کنید

سفر به کربلا تنها در زیارت اماکن مقدس خلاصه نمی شود. بلکه اماکن تفریحی عراق فرصت سیاحت در کنار زیارت را برای زائران فراهم آورده اند. به همین دلیل ما در مجله تیک بان قصد داریم به معرفی تعدادی از محبوب ترین اماکن تفریحی کشور عراق بپردازیم...
راهنمای مطالعه

با فرا رسیدن ایام اربعین شیعیان از سراسر جهان برای زیارت ائمه اطهار راهی کشور عراق می شوند. زائران ایرانی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و در ایام اربعین به همراه خانواده به شهر نجف یا کربلا سفر می کنند. در چنین شرایطی والدین علاوه بر زیارت باید اسباب سیاحت را برای کودکان و جوان ترها مهیا کنند تا خاطره خوشی از این سفر زیارتی در ذهن فرزندانشان ثبت کنند. اما معمولا در تورهای زیارتی سخنی از اماکن تفریحی عراق به میان نمی آید. به همین دلیل ما در مجله تیک بان قصد داریم به معرفی تعدادی از محبوب ترین اماکن تفریحی کشور عراق بپردازیم. پس در این سیاحت با ما همراه باشید.

نجف عراق
بغداد، مقصدی جذاب و مهیج برای کودکان

بغداد که به عنوان پایتخت کشور عراق نیز شناخته می شود، تنها یک ساعت و چهل دقیقه با شهر کربلا فاصله دارد. بنابراین شما می توانید یک روز از سفرتان را به رفتن به بغداد و بازدید از اماکن تفریحی عراق اختصاص دهید. در واقع شهر بغداد با جای دادن پارکها، شهر بازی ها و باغ وحش در خود جذاب ترین مقصد گردشگری برای کودکان محسوب می شود.

 

باغ وحش بغداد، جذاب ترین اماکن تفریحی عراق

باغ وحش بغداد یکی از باغ وحش های معروف جهان است که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده است. این باغ وحش که بالغ بر ۲۰۰ هکتار مساحت دارد در سال ۲۰۰۳ متاسفانه در جنگ عراق و آمریکا مورد حمله موشک های آمریکایی قرار گرفت. بنابراین در همان سال متاسفانه ۶۰۰ گونه حیوان بر اثر این حملات کشته شدند. اما در حال حاضر ۱۰۷۰ گونه جانوری در این مکان زندگی می کنند که این امر سالیانه سه هزار گردشگر را به سوی آن می کشاند. اگرچه باغ وحش بغداد در تمام طول سال پذیرای گردشگران است، اما ترجیحا برای در امان ماندن از آفتاب داغ این شهر در فصل بهار و پاییز از این محل دیدن کنید.

آدرس: بغداد –زوار پارک-حدیقه الحیوانات
ساعت کاری: ۹ صبح الی ۸ شب

باغ وحش عراق
شهر بازی های بغداد از اماکن تفریحی عراق

در بغداد سه شهر بازی دایر شده که معروف ترین آنها زوارا پارک است. زیرا این پارک با توجه به استانداردهای جهانی ساخته شده و امکان تجربه انواع تفریحات هیجانی را برای گردشگران فراهم کرده است. به همین دلیل شما برای بازدید از این مکان تفریحی به ۳ تا ۴ ساعت زمان نیاز دارید.

آدرس :بغداد – خیابان دمشق – شهربازی زوارا پارک

شهر بازی های بغداد
شکم گردی در کربلا

با اینکه در موکب ها و مسیر پیاده روی اربعین به بهترین شکل از زائران پذیرایی می شود، اما گاهی جوان ترها از طعم غذاهای سنتی خسته می شوند. البته بسیاری از گردشگران هم طرفدار پروپا قرص غذای اصیل عراقی هستند و برای تست کردن این غذاها به دنبال بهترین رستورانها می گردند. به همین دلیل با توجه به استقبال بالای مسافران ایرانی از رستورانهای کربلا این رستورانها نیز در لیست محبوب ترین اماکن تفریحی عراق قرار دارند.

بهترین فست فودهای کربلا

رستوران الفردوس تنها رستوران بین المللی کربلا است که در آن انواع پیتزا، پاستا و غذای ملل با کیفیت بالا طبخ می شود. البته شما برای صرف غذا در این رستوران باید نرخ نسبتا بالایی بپردازید.

آدرس: کربلا – خیابان باب البغداد
ساعت کاری: ۱۲ ظهر الی ۱۲ شب

فست فودهای کربلا

خوشمزه ترین سوخاری کربلا

آیا از طرفداران مرغ سوخاری هستید؟ پس حتما به رستوران چیکن هات سربزنید و از طعم سوخاری های آن لذت ببرید.

نشانی: کربلا – خیابان حی الحسین – جنب مرکز خرید مرمر

ساعات کاری: ۹ صبح الی ۱۲ شب

کبابی های کربلا، بهشتی برای عاشقان کباب

کبابی نیبل و رستوران هولی کباب بهترین کبابی های شهر کربلا هستند که به صورت تخصصی در زمینه طبخ کباب عربی فعالیت می کنند.

نشانی نیبل کباب: کربلا – مرکز خرید الجمعا – فود کورت
آدرس هولی کباب: کربلا – خیابان ۵۶

بهترین رستوران های عراق

رستوران حسین الحمدانی، شام شاهانه با چاشنی قلیان عربی

رستوران حسین الحمدانی یکی از جذاب ترین اماکن تفریحی عراق است. زیرا نه تنها در این مکان غذاهای اصیل لبنانی و عربی را نوش جان می کنید، بلکه سور و ساط قلیان نیز برای شما مهیاست.

آدرس: کربلا – خیابان ۵۶

پاساژ گردی در عراق از اماکن تفریحی سرگرم کننده

خانمها معمولا علاقه خاصی به خرید سوغاتی و پاساژگردی دارند. در واقع بانوان به خرید به عنوان روشی برای درمان افسردگی ها و خستگی های روحی خود می نگرند. از همین رو پاساژهای عراق برای آنها در صدر لیست اماکن تفریحی عراق قرار دارد. در عراق مراکز خرید بسیاری به چشم می خورند که اجناس با کیفیتی را به زائران عرضه می کنند که در ادامه شما را با تعدادی از آنها آشنا خواهیم کرد.

مراکز خرید عراق
خیابان سناتور، مقصد برند پوشان

برخی از افراد ترجیح می دهند پوشاک روزمره خود را از برندهای معتبر خریداری کنند. ما به برندپوشان توصیه می کنیم برای خرید لباس بدون معطلی به خیابان سناتور بروید. زیرا همه برندهای معتبر جهان همچون زارا و برشکا در این خیابان شعبه دارند. علاوه بر آن شبهای خیابان سناتور هم حال و هوای خاصی دارد که نباید آن را از دست بدهید.

بازار الوارث، بهترین مکان برای خرید اسباب بازی

بهترین راه برای خوشحال کردن در سفر به کربلا رفتن به بازار الوارث است. چون این بازار پر از مغازه هایی است که اسباب بازی های رنگارنگ می فروشند. پس برای ثبت خاطرات خوش در ذهن کودک دلبندتان حتما به بازار الوارث سر بزنید.

ساعت کاری: ۸ الی ۲۳

مرکز خرید سیتی مال نجف، تجربه خرید و تفریح

کودکان و آقایان معمولا از خرید لذت چندانی نمی برند و آن را کاری حوصله بر می دانند. اگر شما نیز به عنوان مادر یا دختر خانواده با چنین مشکلی مواجه هستید، ما به شما رفتن به مرکز خرید سیتی مال را پیشنهاد می کنیم. زیرا این مکان نه تنها مرکز خرید بلکه یکی از اماکن تفریحی عراق نیز محسوب می شود. سینما سه بعدی، ایستگاه بازی برای کودکان، رستوران و کافی شاپ از جمله امکانات این پاساژ هستند که آن را به مقصدی جذاب برای همه اعضای خانواده تبدیل کرده است.
آدرس : نجف – خیابان محمد مهدی جواهری – بلوار روان
ساعت کاری: ۱۱ صبح الی ۱۰ شب

همانطور که بررسی کردیم، سفر به کربلا تنها در زیارت اماکن مقدس خلاصه نمی شود. بلکه اماکن تفریحی عراق فرصت سیاحت در کنار زیارت را برای زائران فراهم آورده اند. شما نیز با خرید بلیط هواپیما نجف از سامانه تیک بان می توانید از گشت و گذار در اماکن تفریحی عراق لذت ببرید.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
دلارام حیدری
دلارام حیدری
نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

سفر به کره شمالی

سفر به کره شمالی، لذت یا اسارت؟!

کره شمالی یکی از جالب ترین کشورهاست که قطعا سفر به آن تجربه منحصر به فردی است. سفر به کره شمالی شبیه به هیچ کشور دیگری نیست؛ در ادامه درباره عجایب این کشور بیشتر صحبت خواهیم کرد. سوای از مباحث سیاسی کره شمالی، مردم این کشور در شرایط خاصی زندگی می کنند که ممکن است دانستن آن برایتان جالب باشد. اما…

محرم در اصفهان

آداب و رسوم محرم در اصفهان

اهالی نصف جهان هم از دوران صفویه تاکنون هر ساله در دهه اول محرم، شهر را سیاه پوش و بساط عزاداری مفصلی را بر پا می کنند. از همین رو آداب و رسوم محرم در اصفهان، جذابیت بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. در مجله تیک بان قصد داریم شما را با زیباترین مناسک حسینی در شهر گنبدهای فیروزه ای آشنا کنیم…

مراسم قالیشویان

مراسم قالیشویان مشهد اردهال

مراسم قالیشویان یکی از مشهورترین آیین های مذهبی در کشور می باشد که در سال ۲۰۱۲ توسط یونسکو به ثبت رسید. این مراسم تنها مناسب مذهبی تعیین شده بر اساس تقویم شمسی در ایران است که قدمت برگزاری آن به ۵۷ سال پس از هجرت پیامبر بازمی گردد….

جزایر جیمز باند

جزایر جیمز باند کجاست؟

جزایر جیمز باند یا همان خائو فینگ کان، مجمع الجزایری از جزایر کوچک هستند که در خلیج فانگ نگا در نزدیکی پوکت تایلند قرار دارند. این جزایر به دلیل طبیعت بی نظیر و چشم نوازشان بسیار مشهور هستند به طوری که هر ساله میلیونها گردشگر را…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *