چگونه در سفرها زیباتر عکاسی کنید؟‌

چگونه در سفرها زیباتر عکاسی کنید؟‌

راهنمای مطالعه

[vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]چگونه در سفرها زیباتر عکاسی کنید؟‌

این که به کجا سفر کنیم یک مساله است، این که عکس های زیبا و خاطره انگیز از سفر داشته باشیم یک مساله دیگر. بسیاری از ما در طول سفر دوربین به دست از مناظر و یا سوژه های مورد علاقه مان عکس می گیریم ولی بعد از بررسی عکس ها متوجه می شویم تعدادی از آنها کیفیت لازم را ندارند. تیک بان یکی از معتبرترین سایت های گردشگری در این مقاله سعی می کند راهکارهای عکاسی بهتر و زیباتر را بیان کند تا ضمن برخورداری از سفری شاد، بتوانید تصاویر خلاقانه و چشم نوازی بگیرید.

عکاسی خلاقانه در سفر 

قبل از این که همه بتوانند با دوربین گوشی های همراه شان عکاسی کنند،  برای گرفتن عکس های خارق العاده از طبیعت و سوژه های مناسب به دوربین های حرفه ای و مجهز  نیاز بود. اما امروزه با رعایت کردن نکات عکاسی می توان با دوربین های موبایل و نور پردازی مناسب لحظات را  به صورت حرفه ای ثبت کرد. این چند نکته بدین ترتیب هستند:

۱- منتظر خورشید بمانید

یکی از مهمترین نکات در عکاسی حرفه ای استفاده از نور طبیعی مناسب است. «برندون بالوگ» عکاس مسافرتی حرفه ای در همین باره می گوید:

زمان طلوع یا غروب خورشید، ساعات طلایی برای عکاسی است. این ساعت نور طلایی خاصی را به عکاس می دهد تا بهترین عکسها را ثبت کند. برای زمان درست طلوع خورشید در نقاط مختلف دنیا می توان از Timeanddate.com استفاده کرد.

۲- در موبایل خود برنامه های مناسب عکاسی نصب کنید

اگر دارای تلفن های هوشمند با کیفیتی هستید، دیگر نیازی به خرید دوربین های عکاسی حرفه ای و گران قیمت ندارید. می توانید با نصب برنامه هایی مانند VSCO و Snapseed در گوشی همراه خود، از امکانات برنامه های عکاسی ودوربین موبایل خود نهایت استفاده را ببرید. همچنین با نصب برنامه Enlight در گوشی های آیفون می توان نورپردازی مناسب را در عکس تنظیم کرد و یا به عکس های خود رنگ مناسب داد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8047″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]۳- در مواقع خلوت از مناظر عکس بگیرید

عکس گرفتن از مناظر زیبا یا جاذبه های گردشگری در زمانی که مملو از جمعیت هستند کار بسیار دشواری می باشد. بهتر است برای عکس گرفتن از برج ایفل یا میدان نقش جهان اصفهان زمانی را انتخاب کنید که خلوت تر هستند. البته «جین رویز»، وبلاگ نویس مسافرتی معتقد است معمولا صبحها خلوت ترین زمان برای عکاسی از جاذبه های گردشگری است.

۴- قبل از سفر به مناطق جدید، عکس هایش را ببینید 

هنگامی که به منطقه جدیدی سفر می کنید که شناخت کافی از آنجا ندارید بهتر است قبل از سفر در فضای مجازی عکس های آن را مشاهده کنید. می توانید در شبکه مجازی اینستاگرام اطلاعات کاملی کسب کنید و ایده های عکاسی سایر افراد را ببینید.

وبلاگ نویس سفر «کارا هارمس» از WhimsySoul می تواند به شما در این زمینه کمک کند. او می گوید با کمی جستجو در فضای مجازی می توان هتل های شگفت انگیز، مناظر بکر و دلفریب را کشف کرد و عکس های منحصر به فرد داشت.

۵- در عکاسی از افراد لباس مهم است 

اگر در حال عکاسی از افراد هستید،‌ حتما از هماهنگی لباس سوژه با ایده خود مطمئن شوید. اگر چندان ایده منحصر به فردی در ذهن خود ندارید بهتر است به سوژه خود بگویید لباس هایی به رنگ زرد، قرمز و یا صورتی به تن کند. این رنگها در عکس جلوه خیره کننده ای دارند و عکس شما را بی نظیر و زیبا می کنند.

۶- از قانون سوم استفاده کنید

“ویکتوریا آلتمن”عکاس مسافرتی می گوید:‌ بسیاری از عکاسان معتقدند سوژه باید در مرکز تصویر قرار بگیرد در حالی که می توان از قانون سوم استفاده کرد. طبق این قانون اگر سوژه در یک سوم سمت راست یا چپ تصویر قرار گیرد، عکس بسیار زیباتر خواهد شد و تصویر پس زمینه بیشتری را خواهید داشت.[/vc_column_text][vc_single_image image=”8049″ img_size=”full” style=”vc_box_rounded”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]۷- به هوش خود اعتماد کنید

عکاسی نوعی خلاقیت با زاویه دید منحصر به فرد است. اگر هیچ ایده جذابی برای عکاسی ندارید بهتر است با دقت به محیط نگاه کرده و به هوش خود اعتماد کنید.

«اورت کندی براون» عکاس حرفه ای به مسافران کمک می کند تا با درک خود از محیط و پرورش شهود عکس های بهتری بگیرند. او معتقد است در سفر ما از روزمرگی ها دور می شویم و جهان بینی جدیدی پیدا می کنیم.

۸- توانمندی موبایل خود را بشناسید 

برای عکاسی بهتر توسط گوشی همراه خود، از توانمندیها و ویژگی های موبایل خود اطمینان کسب کنید. آشنایی با امکانات دوربین تلفن تان می تواند به شما برای عکاسی باکیفیت تر کمک بزرگی بکند. تنظیم نوردهی، موجب می شود تا عکس شما از نور کافی برخوردار باشد و خیلی تاریک و یا خیلی روشن نشود. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید مشخصات موبایل خود را از اینترنت دریافت کرده و مطالعه کنید.

۹- زاویه دید مناسب را انتخاب کنید 

برای داشتن یک تصویر فوق العاده تشخیص درست زاویه و نورپردازی بسیار مهم است. غالبا عکاسان حرفه ای زمان طلوع و غروب آفتاب را بهترین زمان برای گرفتن تصویر خاص با پس زمینه مناسب می دانند. زاویه های مختلف دوربین را بسنجید. گاهی با یک تغییر کوچک زاویه می توان عکس ویژه ای را خلق کرد.

۱۰- تمرین کنید 

یکی از بهترین راهها برای داشتن اعتماد به نفس کافی در هنگام عکاسی و شناخت دقیق دوربین خود، تمرین کردن است. در هر مکانی که هستید می توانید عکس های خاص و زیبا بگیرید. فقط کافیست درست نگاه کنید و به ذهنیت خود پر و بال بدهید. ریسک پذیر باشید و از هر زاویه ای عکس بگیرید. در نهایت یکی بهترین خواهد شد.

برای داشتن سفری دلپذیر و آرامبخش می توانید به سایت تیک بان مراجعه کنید و انواع بلیط هواپیما، بلیط قطار و یا بلیط اتوبوس را با قیمتی اقتصادی خریداری کنید و از سفر خود لحظات خاطره انگیز ثبت نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][/vc_section]

مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
مدیریت

مدیریت

آرزوی بهترین ها برای شما

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *