در زیباترین موزه های جواهر جهان قدم بزنید!

بزرگترین موزه جواهرات جهان در شهر لندن قرار دارد که متعلق به ملکه انگلستان و همسرش آلبرت است. این موزه که در سال 1852 میلادی ساخته شده مجموعه‌ای از آثار فرهنگی و هنری اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و آفریقای شمالی را در خود جای داده است. این موزه...
راهنمای مطالعه

جواهرات یکی از زیباترین ساخته های دست بشر در طول تاریخ است که طرفداران بسیاری دارد. مردم جهان از هزاران سال قبل از این مصنوعات برای اهداف گوناگون استفاده می کردند. ایرانیها از اولین ملت هایی بودند که از جواهر برای تزیین تاج پادشاهان استفاده می کردند. به گونه ای که در کتاب های قدیمی فارسی، داستان های بسیاری درباره پیدایش سنگ های قیمتی و جواهرات نقل شده است. بنابر اعتقاد پیشینیان، پوشیدن زیورآلات آنها را از بلا مصون نگه می داشت و باعث خوش شانسی می شد. سنگ های گرانبها نیز مانند یاقوت و الماس تنها در اختیار طبقات بالای جامعه قرار داشت و از آنها برای ساخت گردنبند استفاده می شد. اما دستبند تنها متعلق به قشر بردگان بود. زیرا اربابان از این وسیله برای تشخیص برده های خود استفاده می-کردند. البته این دستبندها از صدف و عاج تشکیل شده بودند و ارزش چندانی نداشتند.

اولین حلقه ازدواج را چه کسانی ساختند؟

رومیان باستان نخستین کسانی بودند که برای نشان دادن تعهد و ازدواجشان از حلقه نگین دار استفاده کردند و این کار را در جهان ترویج دادند. از آن پس مردم برای مناسبت های مهم، ابراز علاقه و ازدواج به یکدیگر جواهر هدیه می دادند که این رسم نیز تاکنون برقرار است. به همین دلیل، روز سیزدهم مارس در سراسر دنیا، روز جهانی جواهر نامیده می شود. ما نیز به بهانه فرا رسیدن این روز، تصمیم گرفتیم در وبلاگ تیک بان شما را با زیباترین موزه های جواهر جهان آشنا کنیم. پس با ما در این موزه گردی جذاب همراه باشید.

بزرگترین موزه جواهرات جهان کجاست؟

بزرگترین موزه جواهرات جهان در شهر لندن قرار دارد که متعلق به ملکه انگلستان و همسرش آلبرت است. این موزه که در سال ۱۸۵۲ میلادی ساخته شده مجموعه‌ای از آثار فرهنگی و هنری اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و آفریقای شمالی را در خود جای داده است. این موزه بخش های متعددی دارد که از جمله زیباترین آنها باید به گالری آسیا، گالری انگلیسی، گالری جواهرات اروپا و گالری لباس های زربافت اشاره کرد.

 

بزرگترین موزه جواهرات جهان

در گالری جواهرات بازدیدکنندگان می توانند از الماس ها و زیورآلات شخصیت های تاریخی مانند کاترین کبیر (ملکه روسیه) و ماری آنتوانت (ملکه فرانسه) دیدن کنند. همچنین بسیاری از اشیای ارزشمند باستانی ایران نیز همانند استوانه کوروش بزرگ، ارابه طلایی چهار اسب و جام نقره ساسانی در این موزه نگهداری می شود. موزه آلبرت و ویکتوریای لندن در منطقه سلطنتی پرامتون قرار دارد و بازدید از آن برای عموم رایگان است. این موزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعداظهر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود و بازدید از آن حدودا ۳ ساعت طول می-کشد.

چگونه به موزه ویکتوریا برویم؟

باتوجه به بالا بودن هزینه ها در شهر لندن، ما به شما پیشنهاد می کنیم با مترو (خط کنزیگتون جنوبی) به این موزه بروید. همچنین برای کاهش هزینه های سفر خود، می توانید بلیط چارتر تهران لندن خود را با ارزان ترین قیمت به صورت آنلاین خریداری کنید.

باشکوه ترین موزه جواهرات جهان کجاست؟

باشکوه ترین موزه جواهرات جهان در شهر مسکو (در منطقه کاخ کرملین) قرار دارد. این موزه که با نام صندوق الماس مسکو نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین خزانه های زیورآلات در جهان است. در قرن هجدهم میلادی به دستور پتراول، پادشاه روسیه موزه جواهر مسکو ساخته شد که تاکنون نیز به فعالیت خود ادامه می دهد. البته درب های موزه الماس مسکو از سال ۱۹۶۴ به روی عموم باز شد و پیش از آن تنها در اختیار دولت روسیه قرار داشت.
همچنین در این موزه، برخلاف سایر موزه ها فردی به عنوان راهنما حضور ندارد و تنها یک راهنمای صوتی در اختیار بازدید کنندگان قرار می گیرد. علاوه برآن برای ورود به موزه مسکو، باید پاسپورت و مدارک تان را باخود به همراه ببرید تا اجازه ورود به محوطه کاخ کرملین را داشته باشید.

قیمتی ترین الماس های جهان را در مسکو تماشا کنید

موزه صندوق الماس، همانطور که از نامش پیداست گران قیمت ترین الماس ها را در خود جای داده است. در واقع سنگین ترین الماس جهان به نام اسپینل قرمز در این موزه نگه داری می شود که وزن آن به حدود ۳۹۹ قیراط می رسد. الماس شاه (۸۹ قیراط)، زمرد کلمبیایی (۱۳۷ قیراط)، یاقوت کبود (۲۶۰ قیراط) و الماس ارلو(۱۹۰ قیراط) از جمله گرانبهاترین سنگ هایی هستند که در این موزه یافت می شود.

همچنین موزه دیدنی دیگری نیز در کنار موزه جواهرات مسکو به چشم می خورد که حتما باید از آن دیدن کنید. زیرا در موزه اسلحه خانه بیش از ۴ هزار قطعه جواهر، زیورآلات، سلاح های جنگی و گنجینه های مربوط به تزارها نگهداری می شود و بازدید از آن شما را به قلب قرن هجدهم می برد.

موزه صندوق الماس

چگونه به موزه مسکو برویم؟

برای رسیدن به موزه مسکو، باید با مترو به سمت خیابان بوروویتسکایا اولیتسا حرکت کنید. سپس از آنجا به سوی کاخ کرملین بروید و بلیط خود را از باجه آنلاین تهیه کنید. ساعات کاری این موزه از ۹ صبح الی ۴ بعداظهر فعالیت می کند و قیمت بلیط آن حدود ۵۰۰ روبل (۱۰ دلار) است.

موزه ملی جواهرات ایران در کدام شهر قرار دارد؟

یکی از زیباترین موزه های جواهرات در جهان، درساختمان بانک مرکزی تهران واقع شده است. در این موزه ارزشمندترین گنجینه های تاریخی ایران نگهداری می شود. از جمله مشهورترین این گنجینه ها می توان به تخت طاووس (تخت پادشاهی فتحعلی شاه)، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی (تاجی به سبک ساسانیان) و الماس دریای نور اشاره کرد.

دریای نور، الماس نفرین شده

دریای نور،یکی از بزرگترین الماس های جهان است که وزن آن به ۱۸۲ قیراط می رسد. نادرشاه افشار این الماس را پس از حمله به دهلی در سال ۱۷۳۹ میلادی به ایران آورد و به عنوان سمبل شانس بر بازوی خود بست. در حالی که بنابر افسانه ها، الماس کوه نور برای مردان بدشانسی می آورد و در عین قدرت باعث مصیبت می شد. شاید به همراه داشتن همین الماس موجب شد که این پادشاه قدرتمند توسط نیروهای خودی به قتل برسد! سرانجام نیز انگلیسیها در سال ۱۸۴۹ قسمتی از این الماس را به تاراج بردند که اکنون در موزه جواهرات بریتانیا نگهداری می شود.

الماس دریای نور

چگونه به خزانه ملی جواهرات تهران برویم؟

باتوجه به اینکه موزه جواهرات در مرکز تهران (خیابان فردوس) قرار گرفته، دسترسی به آن آسان است. پس شما با مترو، اتوبوس و یا تاکسی می توانید خود را به این مکان برسانید. اما این موزه به جز ایام نوروز تنها در روزهای شنبه تا سه شنبه (از ساعت ۱۴ تا۱۷) پذیرای عموم است و بازدید از آن حدودا یک ساعت به طول می انجامد.
درضمن بازدید کنندگان باید در محض ورود به موزه، وسایل خود را به باجه امانت تحویل دهند و از هرگونه عکس برداری خودداری کنند. ما نیز با توجه به خلوت بودن تهران در ایام نوروز، به شما پیشنهاد می کنیم حتما در این ایام به پایتخت سفر کنید. تیم تیک بان نیز با ارائه بلیط اتوبوس و قطار تهران با مناسب ترین قیمت در کنار شماست تا نوروز به یادماندنی را برای خود و عزیزان تان خلق کنید.

اگرچه ما تنها به معرفی سه موزه مشهور جواهر در جهان بسنده کردیم، اما موزه جواهرات وین، آمستردام و جمهوری آذربایجان نیز بسیار دیدنی و چشمگیر هستند. ما نیز امیدواریم در اولین فرصت به این موزه ها سر بزنید و چشمانتان را به تماشای زیبایی ها مهمان کنید.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *