عجیب ترین تفریحات ایران!

شاید فکر کنید بالن سواری فقط مختص به فیلمها و داستانهاست اما خوشبختانه امروزه شما با رفتن به منطقه آبسرد دماوند می توانید یکی از عجیب ترین تفریحات ایران یعنی بالن سواری را تجربه کنید...
راهنمای مطالعه

آیا شما عجیب ترین تفریحات ایران را می شناسید؟ اصلا تفریح کردن برای شما چه معنایی دارد؟

تفریح کردن برای هریک از ما معنای متفاوتی دارد. معمولا جوان ترها به دنبال تفریحات هیجان انگیز هستند، اما افراد مسن تنها از اقامت در یک محیط آرام لذت می برند. امروزه دایره ی تفریحات ما نسبت به گذشته بسیار وسیع تر شده و انواع فعالیت ها از جمله طبیعت گردی،کمپینگ، ورزشهای آبی و بازی های هیجانی (زیپ لاین، جت اسکی،کارتینگ، بانجی جامپینگ و…) را در برمی گیرد.

اما علاوه بر این تفریحات، فعالیت های هیجان انگیز دیگری نیز وجود دارند که کمتر کسی آنها را تجربه کرده است. ما در بلاگ تیک بان قصد داریم متفاوت ترین تفریحات ایران را به شما معرفی کنیم. پس در این ایرانگردی هیجان انگیز با ما همراه باشید.

دوچرخه سواری در آسمان، عجیب و رویایی!

این تفریح به دلیل ناشناخته بودن در راس لیست عجیب ترین تفریحات ایران قرار می گیرد. زیرا دوچرخه سواری در آسمان بیشتر شبیه یک رویا به نظر می رسد تا یک واقعیت. اما به تازگی اولین پیست دوچرخه سواری هوایی خاورمیانه در مجموعه گردشگری پل معلق شیشه ای شهر هیر افتتاح شده است. این شهر که در فاصله ۲۸ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته، به علت برخورداری از امکانات تفریحی و گردشگری بسیار یک شهر کاملا توریستی محسوب می شود. علاوه بر آن اولین پل تمام شیشه ای ایران در این منطقه قرار دارد که از بالای گردنه سرسبز حیران عبور می کند.

دوچرخه سواری در آسمان
دوچرخه سواری روی ابرها را تجربه کنید

این گردنه حیرت انگیز که لقب زیباترین مسیر ایران را به خود اختصاص داده، در منطقه ی مرزی ایران و آذربایجان قرار گرفته است. به همین دلیل گردنه ی حیران از یک سو به جنگلهای ایران و از سوی دیگر به جنگلهای جمهوری آذربایجان ختم می شود. این منطقه به دلیل پوشش گیاهی غنی همیشه غرق مه است. بنابراین وقتی که بر روی کابل های هوایی دوچرخه سواری می کنید، انگار بر روی ابرها راه می روید.

البته دوچرخه سواری شما روی ابرها به دلیل تازه تاسیس و کوتاه بودن مسیر هوایی تنها ۵ دقیقه به طول می انجامد. به این ترتیب شما فرصت لذت بردن از سایر تفریحات هیجان انگیز مجموعه مانند پاراگلایدر سواری، تله کابین سواری و زیپ لاین را خواهید داشت. علاوه بر آن در مجموعه پل شیشه ای اقامتگاه هایی دایر شده اند تا مسافران به راحتی در این مکان اقامت کنند. رستورانهای گردان، سینما، فودکورت و بازارچه های محلی عشایری از دیگر امکانات این مجموعه هستند که در سالهای اخیر به شدت مورد استقبال گردشگران قرار گرفته اند.

شما در تمام ایام سال می توانید به مجموعه توریستی پل معلق شهر هیر بروید. اما به دلیل یخبندان های شدید و زمستانهای سخت هیر برای دوچرخه سواری در آسمان تنها باید در نیمه اول سال به این خطه سفر کنید. راستی شما تنها به اندازه ی خرید یک بلیط با تجربه یکی از عجیب ترین تفریحات ایران فاصله دارید. پس همین حالا بلیط هواپیما اردبیل را بخرید و به سوی رویای خود بشتابید.

پیک نیک در کنار دریاچه ارواح، تفریح با چاشنی آدرنالین

آیا از طرفداران پر و پا قرص فیلمهای ترسناک هستید و تفریحات عادی روح ماجراجوی شما را اغنا نمی کند؟ توصیه می کنیم حتما سری به دریاچه ارواح نوشهر بزنید! زیرا در این محل امکان تجربه یکی از ترسناک ترین و عجیب ترین تفریحات ایران را خواهید داشت. این دریاچه در یکی از زیباترین و سرسبزترین جنگلهای اطراف مازندران قرار دارد و در آب آن تنه های درخت شکسته شده ممرز با اشکال عجیب به چشم می خورد. همچنین با تاریک شدن هوا، غلظت مه این جنگل بیشتر می شود که باعث ایجاد توهمات دیداری (دیدن موجودات ماورایی) در گردشگران می شود.

با توجه به داستان ها و صداهای عجیبی که در نیمه های شب از دریاچه ارواح به گوش می رسد، نمی توان این مشاهدات را قطعا توهم دانست!

اقامت شبانه در کنار دریاچه ارواح

در این منطقه تنها موجودات ماورایی شما را تهدید نمی کند، بلکه در هر لحظه امکان محاصره ی شما با حیوانات وحشی نیز وجود دارد. با این حال راه انداختن بساط پیک نیک و چادر زدن در کنار دریاچه بسیار لذتبخش و خاطره انگیز است. اما حواستان باشد که از رها کردن مواد خوراکی در کنار چادرهایتان پرهیز کنید. چون در غیر این صورت باید پذیرای گرگها و گرازهای وحشی باشید.

دریاچه ارواح

اگر علاقمند به تماشای گونه های جانوری هستید، باید با اجازه محیط بان وارد منطقه حفاظت شده شوید. شما با توجه به خاکی بودن جاده باید با ماشین آفرود این مسیر را طی کنید. اما به یاد داشته باشید که با دنبال کردن حیوانات، آتش برافروختن، ایجاد سر و صدا و رفتارهای هیجانی زندگی حیوانات را به خطر نیندازید. بلکه با اقامت در کنار دریاچه و سپری کردن شب با ارواح خود را در آغوش خطر پرتاب کنید و در صورت طاقت آوردن تا طلوع خورشید جرات و جسارت خود را به رخ دوستانتان بکشید. البته اگر باز هم این میزان از جسارت روح شما را اقناع نمی کند، حتما مطلب ترسناک ترین خانه های ایران را مطالعه کنید.

بالن سواری در دماوند، لاکچری و به یاد ماندنی

شاید فکر کنید بالن سواری فقط مختص به فیلمها و داستانهاست. حتی تا همین صد سال پیش این تفریح برای مردم به حدی دور از دسترس بود که ژول ورن، نویسنده معروف رمانی تخیلی به نام (۵ هفته دربالن) نوشت. اما خوشبختانه امروزه شما با رفتن به منطقه آبسرد دماوند می توانید یکی از عجیب ترین تفریحات ایران یعنی بالن سواری را تجربه کنید.

برای این کار تنها کافیست ۶۰ کیلومتر از پایتخت دور شوید تا به منطقه آبسرد دماوند برسید. سپس باید مجموعه بالن سواری آسمان را در آن منطقه پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید که برای سوار شدن به بالن باید نوبت خود را از چند روز پیش تعیین کنید. همچنین با توجه به استقبال گسترده گردشگران از این مجموعه و به تبع آن افزایش قیمت تفریحات در ایام تعطیلات و روزهای آخر هفته، ترجیحا در روزهای کاری به این مجموعه سر بزنید.

صبحانه خود را در بالن بخورید!

اگر چه پرواز بالن در تمام روزهای هفته انجام می شود، اما انجام این فعالیت به شدت به شرایط جوی و آب وهوایی بستگی دارد. همچنین مسافران برای سوار شدن به بالن باید بودجه نسبتا بالایی را صرف کنند. البته هزینه ی خرید بلیط بالن در مقابل لحظات ناب و منحصربه فردی که تجربه می کنید ناچیز است. در ضمن با توجه به اینکه پرواز بالن دراین مجموعه در ساعت ۶ صبح انجام می شود، برای خلق این تجربه ی ناب باید سحر خیز باشید. چون با تماشای طلوع خورشید لذت بردن از مناظر طبیعی، پرواز در آسمان و صرف صبحانه در بالن قطعا کامروا خواهید شد. پس همین حالا به سوی این تفریح عجیب و لاکچری بشتابید.

در این مقاله سه تا از عجیب ترین تفریحات ایران را به شما معرفی کردیم تا حسابی هیجان را تجربه کنید. حال تصمیم با خودتان است: ماندن در خانه با طعم آرامش یا تجربه لحظات هیجان انگیز با چاشنی آدرنالین؟

راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

تور سافاری دبی، یک روز پر از هیجان!

شما با خرید بلیط تور سافاری دبی تفریحات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در حقیقت سرگرمی های این تور آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که گذر زمان را در آن احساس نخواهید کرد. این سرگرمی ها شامل تفریحات رایگان و غیر رایگان می باشند که…

هتل صدف دبی تجربه اقامتی ارزان در شهری مدرن

هتل های بسیاری در دبی افتتاح شده اند که هر یک از آنها بر اساس فاکتورهایی همچون ارزش خدمات ارائه شده به مسافران، امکانات رفاهی و میزان تقاضا بازه قیمتی متفاوتی دارند. در این میان هتل صدف به عنوان ارزان ترین هتل دبی شناخته می شود که…

بهترین بازار نوروزی ایران کجاست؟

در واپسین روز های اسفند ماه بازارچه های نوروزی در سراسر کشور دایر می شوند که برخی از آنها به فروش کالاهای هنری خاص و آنتیک شهرت دارند. ما نیز به بهانه نزدیک شدن به نوروز، تصمیم گرفتیم…

مقاصد سفرهای یک روزه نوروزی

ایام نوروز بهترین زمان برای سفرها ی داخلی محسوب می شود. زیرا در این ایام آب وهوا در اکثر نقاط ایران معتدل و مطبوع است و زیبایی های طبیعت دو چندان می شود. اما با توجه به ازدحام مسافران در تعطیلات نوروز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *