دریاچه قو رامسر

دریاچه قو رامسر از جنس بهشت

اگر قرار است مکانی را ببینید که شما را به یاد بهشت برین بیندازد، بی اغراق می توان دریاچه قو رامسر را معرفی کرد. این دریاچه یکی از زیباترین مکان های دیدنی رامسر است که هر مسافری را مبهوت زیبایی شگفت انگیزش می کند. اینجا یک منطقه ییلاقی بسیار زیبایی است که...
راهنمای مطالعه

اگر قرار است مکانی را ببینید که شما را به یاد بهشت برین بیندازد، بی اغراق می توان دریاچه قو رامسر را معرفی کرد. این دریاچه یکی از زیباترین مکان های دیدنی رامسر است که هر مسافری را مبهوت زیبایی شگفت انگیزش می کند!

اینجا یک منطقه ییلاقی بسیار زیبایی است که با دیدنش مبهوت زیبایی شگفت انگیزش می شوید. ییلاق جواهرده در شهر رامسر مازندران از مناطق مشهور گردشگری است که در یونسکو به ثبت رسیده و از شهرت جهانی برخوردار است. اینجا روستایی بسیار سرسبز است که ابتدا به آن “جوردی” یا “جئورده” گفته می‌شد که به معنای “ده بالا” بود اما بعدها به “جواهرده” تغییر پیدا کرد. علت نام گذاری این روستا به این دلیل است که در گذشته های دور در این روستا مردگان را با طلا و جواهراتشان دفن می‌کردند.

این روستا که در ۲۶ کیلومتری رامسر قرار دارد، در فصول بهار و تابستان بهترین منطقه برای برپایی جشن ها و ثبت عکس های یادگاری است. این منطقه هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند که با تهیه بلیط هواپیما رامسر خود را به این منطقه دیدنی می رسانند. در ادامه تیک بان شما را با جاذبه های گردشگری بی نظیر این منطقه آشنا می کنیم.

دریاچه قو

دریاچه قو رامسر از دیدنی های جواهرده

دریاچه قو رامسر در نزدیکی روستای جواهرده قرار دارد، یک دریاچه فوق العاده زیباست که از توسعه یک برکه کوچک به وجود آمده است. در واقع اینجا دریاچه ای مصنوعی است که از مکان های دیدنی رامسر محسوب می شود. جاده این روستا دارای پیچ و خم های زیادی است که برای رسیدن به آن کمی حوصله نیاز دارید.

در هنگام ورود به محوطه دریاه باید ورودی بپردازید و توجه داشته باشید که محیط زیست را آلوده نکنید. این منطقه یکی از زیباترین مناطق شمال کشور است که یک روز فوق العاده را به شما هدیه می دهد.

جاذبه های گردشگری در اطراف دریاچه

اگر عاشق طبیعت گردی هستید، حتما این دریاچه می تواند روحیه طبیعت گردی شما را اغنا کند. آب و هوای اطراف دریاچه، وزش نسیمی لطیف و طبیعت سر سبز بی نظیر به روح خسته شما طراوتی دوباره می بخشد. در هنگام ورود به دریاچه می توانید از تفریحات آن نهایت استفاده را ببرید. قایق سواری با قایق های پدالی این امکان را به شما می دهد تا دقایقی به میانه دریاچه بروید و صحنه خوشایند شنای مرغابیها و اردک ها را از نزدیک ببینید.

آبشار صفارود: از مسیر جنگل یک مسیر ۱۷ کیلومتری را پیاده روی کنید تا به آبشار زیبایی برسید و از چشم نوازترین طبیعت اطراف دریاچه لذت ببرید.

جنگل سخت سر: جنگلی در نزدیکی دریاچه قرار دارد که بهترین مکان برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت بکر و دیدنی است. فقط مراقب باشید تا مسیر را درست انتخاب کنید.

جنگل سخت سر

رستوران سنتی دریاچه قوی جواهرده

اگر بعد از پیاده روی احساس گرسنگی کردید، می توانید سری به رستوران اطراف دریاچه بزنید. در این رستوران از شما با انواع غذاهای محلی خوشمزه به همراه نوشیدنی های محلی پذیرایی می شود. همچنین می توانید با سفارش چای تمام خستگی مسیر را از تن بدر کنید. البته رستوران های دیگری نیز در طول مسیر قرار دارند؛ از جمله دو رستوارن اکبر جوجه، رستوران عمو رجب بعد از جاده فرعی و رستوران سلیمی قبل از دریاچه قو که بهترین غذاهای سنتی شمالی را به میهمانان خود سفارش می دهند. اگر به غذاهای شمالی علاقه دارید، می توانید آن را از منوی رستوران سفارش دهید.

اقامت در ییلاق دریاچه قو

اگر قصد دارید شب را در کنار دریاچه اقامت کنید، آلاچیق های اجاره ای وجود دارند که می توانید بیش از یک روز در آن اقامت کنید. نگران امکانات اقامتی نباشید چرا که در روستای جواهرده مراکز اقامتی وجود دارد که برای اقامت چند روزه مناسب هستند. دریاچه قو جواهرده رامسر یکی از جاذبه های گردشگری معروف مازندران است که رامسر، زیباترین شهرهای این استان می باشد. طبیعت بکر روستای جواهرده و دریاچه قو، همچنین جنگل های سرسبز و جاده جواهرده، چشمه های آب گوارا مانند سلیمان چشمه، چشمه آب علی و … مناظر بی نظیر و چشم اندازهای شگفت انگیزی را پدید آورده است.

اقامت در ییلاق دریاچه قو

مسیر دریاچه قو

برای رسیدن به دریاچه قو هنگام رسیدن به رامسر، از سه راه فلسطین به بعد می توانید تابلوهای جواهرده را ببینید. برای رسیدن به دریاچه قو باید از روستای جواهرده به سمت پایین و جنوب روستا بروید. در این مسیر یک جاده فرعی و خاکی را می بینید که با عبور از آنها می توانید به دریاچه قو برسید.

پس از رسیدن به روستا باید مسیر دریاچه را پیش بگیرید. مسیری که به سمت دریاچه می رود، فوق العاده زیباست و طراوت و سرسبزی دل انگیزی دارد. به گونه ای که اندکی تامل در این جاده و نظاره آن باعث می شود از آن بسیار لذت ببرید.

  • آدرس جواهر ده رامسر: مازندران، رامسر، جواهرده، دریاچه قو

خرید سوغاتی در دریاچه قو جواهرده رامسر

بازارهای محلی بهترین مکان برای خرید سوغاتی و انواع صنایع دستی مردم محلی است. انواع مواد غذایی نیز از دیگر محصولاتی است که می توانید از این بازارها تهیه کنید. تجربه خرید در طبیعت دریاچه قو در یک روز نیمه ابری می تواند روز منحصر به فرد و بسیار خاطره انگیز را برایتان رقم می زند.

سوغاتی در دریاچه قو

بهترین زمان سفر از دریاچه قو رامسر

در تمام فصول می توانید از زیبایی مسحور کننده دریاچه قو رامسر لذت ببرید. در هر فصلی طبیعت این مطقه زیبایی چشم نواز خاص خود را دارد. یکی از رمانتیک ترین فصول برای خاطره سازی، فصل پاییز است. آب و هوای این منطقه در فصل بهار دل انگیز و روح نواز است. برای سفر به دریاچه قو می توانید بلیط هواپیما رامسر را از تیک بان تهیه کنید.

اقامت در کنار دریاچه قو

در اطراف دریاچه قو رامسر اقامتگاه‌های متعددی وجود دارد که برای اقامت در این منطقه امکانات مناسبی دارند. آلاچیق های اطراف دریاچه برای اقامت یک روزه گزینه خوبی هستند. اما برای اقامت چند روزه می توانید اقامتگاه های بومی روستای جواهر ده را انتخاب کنید. حتی می توانید با رزرو هتل رامسر یک مسافرت بی نظیری را تجربه کنید.

مسیر دسترسی به دریاچه قو

برای اینکه خود را به راحتی به دریاچه قو مازندران برسانید بهتر است بلیط هواپیما را از تیک بان تهیه کنید. سپس بعد از رسیدن به رامسر، خود را به سه راه فلسطین برسانید. تابلوهای متعددی که بر روی آن‌ها کلمه “جواهرده” نوشته شده‌ است را خواهید دید. بعد رسیدن به روستای جواهرده، به سمت جنوب و پایین حرکت کنید و در حین رفتن به سمت پایین روستا، یک فرعی خاکی را خواهید دید که با طی کردن آن به دریاچه قو خواهید رسید.

مسیر رسیدن به روستای جواهرده آسفالته است که برای رسیدن به دریاچه قو باید چند کیلومتر را در این مسیر خاکی طی کنید. مسیر این دریاچه به قدری زیباست که در طول مسیر متوجه گذشت زمان نمی شوید.

پندار شایسته

پندار شایسته

دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.
راهنمای مطالعه
ما را در فضا مجازی دنبال کنید
پندار شایسته
پندار شایسته
دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بدمزه ترین غذاهای ایرانی

بدمزه ترین غذاهای ایرانی را بشناسید

بسیاری از غذاهای ایرانی از دیدگاه مردم در لیست خوشمزه ترین غذاهای جهان قرار گرفته اند. این امر به آن معنا نیست که همه ی غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ هستند، بلکه برخی از این غذاها به حدی بد مزه و نا خوشایند می باشند که گرسنگی را به خوردن آنها ترجیح خواهید داد…

موزه لوور

چرا موزه لوور شهرت جهانی دارد؟

موزه لوور پر بازدید ترین موزه جهان به حساب می آید که مشهورترین آثار هنری جهان را در خود داده است. این مکان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه محسوب می شود که هر هنرمندی حداقل یکبار در طول عمرش باید از آن بازدید کند…

گران ترین بستنی های جهان

ویژگی گران ترین بستنی های جهان چیست؟

سرمایه داران کشورهای توسعه یافته اخیرا به فکر تولید گرانقیمت ترین بستنی جهان افتاده اند تا نظر توریستهای ثروتمند را به خود جلب کنند. حتما این سوال برایتان پیش آمده که این بستنی ها چه تفاوتی با بستنی های معمولی دارند. به همین دلیل در مجله تیک بان قصد داریم که شما را با گران ترین بستنی های جهان آشنا کنیم.

شیرینی های محلی گیلان

شیرینی های محلی گیلان، از رشته خشکار تا برنجک

هنگامی که صحبت از باقلوا به میان می آید، اکثر ایرانیان به یاد باقلوای قزوین و یزد می افتند. اما باقلوای یاس از جمله خوش طعم ترین شیرینی های محلی گیلان می باشد که در قنادی های این شهر طبخ می شود. این شیرینی از سالیان دور تا به کنون همواره بر سفره ی هفت سین و در مجالس شادی حضور دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *