بهترین کافه های استانبول

بهترین کافه های استانبول

حتی قدم زدن در خیابانهای زنده و پرهیاهو و نوشیدن یک فنجان قهوه ترک در کافه های محلی آن، جانی دوباره به شما می بخشد. پس برای آشنایی با معروف ترین کافی شاپهای سنتی و مدرن این شهر همیشه بیدار با ما در مجله تیک بان همراه باشید...
راهنمای مطالعه

استانبول محبوب ترین مقصد گردشگری در میان ایرانیان است که پایتخت فرهنگی اروپا نیز نامیده می شود. این شهر که حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد، در عین جای دادن اماکن تاریخی بسیار در قلب خود، جاذبه های مدرن بی شماری هم دارد. اماکن تفریحی، سواحل زیبا، فستیوال های خیابانی، جزایر مسکونی، مراکز خرید، کلاب ها، بارها و غذاهای سنتی خوشمزه از دیگر جاذبه های استانبول هستند که گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود می کشند. البته برای خوش گذرانی در این شهر لزوما نیازی نیست که سراغ تفریحات و اماکن توریستی گران قیمت بروید.

حتی قدم زدن در خیابانهای زنده و پرهیاهو و نوشیدن یک فنجان قهوه ترک در کافه های محلی آن، جانی دوباره به شما می بخشد. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم که در حین سفرتان به این مقصد حتما سری به بهترین کافه های استانبول بزنید. پس برای آشنایی با معروف ترین کافی شاپهای سنتی و مدرن این شهر همیشه بیدار با ما در مجله تیک بان همراه باشید.

کافه استانبول
کافه قنادی حافظ مصطفی، بهشت گمشده عاشقان شیرینی

به خیابان استقلال و محله بی اغلو که می رسد، ناگهان با پیچیدن بوی باقلوا ترکی و شیرینی تازه در مشامتان، هوش از سرتان می پرد. این حالت شما نشانگر نزدیک شدن به کافه قنادی حافظ مصطفی، معروف ترین کافه قنادی استانبول است. این مکان که قدمت آن به ۱۵۰ سال پیش بازمی گردد، در سال ۱۸۴۶ میلادی توسط اسماعیل حکی زاده در محله سیرکچی افتتاح شد.

اسماعیل پس از مرگش دکان خود را به پسرش حافظ مصطفی سپرد و او با تولید آبنبات قیچی های منحصر به فرد، به قنادی پدرش شهرت بخشید.

 

کافه قنادی حافظ مصطفی

منوی کافه حافظ مصطفی

امروزه در این کافه قنادی انواع قطاب، باقلوا، مسقطی، راحت الحلقوم، لوکوم، شیرینی میوه ای و تارت به همراه چای، قهوه ترک و فرانسه سرو می شود. البته در صورت داشتن رژیم لاغری هم می توانید در کنار نوشیدنی خود انواع تنقلات کم کالری و طبیعی نظیر توت و تمشک خشک، شکلات بادام دارچینی و شاه بلوط عسلی سفارش دهید. چای سیب، چای آلبالو و چای انار هم از نوشیدنی های محبوب گیاهی کافه حافظ مصطفی هستند که ارزش امتحان کردن را دارند.

آدرس معروف ترین کافه قنادی استانبول

کافه حافظ مصطفی چندین شعبه در سطح شهر استانبول دارد. با این حال با توجه به قرار گرفتن مجموعه ای از جاذبه های گردشگری در میدان تکسیم همچون برج گالاتا، مرکز فرهنگی آتا تورک، پارک گزی و خیابان استقلال به شعبه محله بی اغلو بروید.

  • آدرس: منطقه هوکاپاسا –محله فاتیح – پلاک ۵۱
  • شماره تلفن جهت رزرو: ۹۰۲۱۲۵۱۴۹۰۶۸
  • بازه قیمتی: اقتصادی (بین ۳۰ تا ۱۰۰ لیر برای هر نفر)
  • ساعات فعالیت: ۹ الی ۱۴-۱۶ الی ۲۲:۳۰
  • امکانات: وای فای رایگان – پارکینگ رایگان – امکان پرداخت الکترونیکی
  • نحوه دسترسی: مترو – تراموا – اتوبوس – تاکسی

باقلوا حافظ مصطفی

کافه پیر لوتی، بهترین کافه استانبول برای قرار عاشقانه

این کافه در تپه عشاق، مرتفع ترین نقطه شهر استانبول قرار دارد. به همین دلیل هنگامی که در تراس کافه پیر لوتی قهوه می نوشید، گویی که شهر زیر پای شماست. نام این کافه برگرفته از نویسنده ای به نام پیر لوتی است که داستانها و رمان های عاشقانه اش را در این کافه می نوشت.

البته این نویسنده در اصل افسر فرانسوی بود که در طول سفرش به این شهر به دختری از اهالی استانبول دل باخت. پس از آن او هر روز با این دختر در بلندترین و دور از دسترس ترین نقطه پایتخت ترکیه قرار می گذاشت تا راز این عشق سر به مهر بماند. اگرچه پیر لوتی هرگز به وصال دختر نرسید ولی داستان زندگی وی موجب گذاشتن نامش بر روی تپه گمنام شد. علاوه بر آن عشاق استانبول از مرگ وی تاکنون، با برگزاری قرارهای عاشقانه در این مکان یاد این نویسنده پرآوازه را گرامی می دارند.

نوشیدن قهوه با منظره شاخ طلایی در رمانتیک ترین کافه استانبول

در منوی رستوران پیر لوتی نوشیدنی یا دسر منحصر به فردی را نخواهید یافت. انواع، چای، قهوه، بستنی، شیک، کوکتل و کیک از جمله آیتم های منوی این کافه هستند که امکان سفارش آنها برای مشتریان وجود دارد. ولی آنچه کافه پیرلوتی را از سایر کافه های استانبول متمایز کرده، چشم انداز بی نظیر جاذبه های گردشگری و موقعیت جغرافیایی خاص آن می باشد.

در واقع تپه پیرلوتی تنها جاییست که با ایستادن بر روی آن، شانس تماشای شاخ طلایی از بالاترین ارتفاع را خواهید داشت. شاخ طلایی استانبول یک آبراه تاریخیست که بخش اروپایی این شهر را به دو قسمت تقسیم می کند و از تنگه بسفر شروع و به دریای مرمره ختم می شود. علاوه بر آن شما می توانید علاوه بر کافه گردی در این منطقه از رصد ستاره ها با تلسکوپ، بازدید از بافت تاریخی و خرید سوغات از محلی ها لذت ببرید.

کافه پیر لوتی

مسیر این کافه از آسمان می گذرد

برای دسترسی به این کافه باید از آسمان عبور کنید. البته پیش از آن می بایست خود را با اتوبوس یا تراموا به ایستگاه تله کابین ایوب سلطان برسانید. سپس در این ایستگاه سوار تله کابین شوید و از تماشای مناظر سرسبز زیبا پایتان لذت ببرید.
اکنون پس از پیمودن زمین و آسمان در یکی از بهترین کافه های استانبول هستید. توجه داشته باشید که بهترین زمان رفتن به کافه پیرکوی از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعداظهر می باشد. با این حال تماشای غروب آفتاب در کنار معشوقتان به تحمل سرما و خطرات کوهستان می ارزد.
آدرس: Eyüp Merkez, Karyağdı Sk. No:20, 34050 Eyüpsultan
ساعات کاری:۹ صبح الی ۱۲ ظهر
شماره تلفن : +۹۰ ۲۱۲ ۴۹۷ ۱۳ ۱۳

کافه صورتی، پاریس در استانبول

اگر از انداختن عکسهای زیبا لذت می برید، حتما به این کافه سر بزنید. زیرا دیوارهای سراسر کافه صورتی با گلهای سفید و صورتی روز پوشانده شده و بر روی سقف آیینه کاری ها زیبا و ظریفی به چشم می خورد. در واقع این فضاسازی منحصر به فرد، موجب شده که بسیاری از بلاگرها و سلبریتهای ترکیه در کافه صورتی استانبول عکس بیندازند. معمار این کافه که آن را بر اساس فضای فیلم امیلی در پاریس ساخته، آن را زیباترین کافه استانبول می داند. شاید ادعای این معمار اغراق آمیز به نظر برسد ولی بی شک کافه صورتی در لیست بهترین کافه های استانبول قرار می گیرد.

همچنین انواع نوشیدنی ها، شیرینی ها و دسرهای فرانسوی نظیر ماکارون و هات چاکلت در این مکان در فنجانهای و بشقابهای صورتی رنگ سرو می شود که همین حسن سلیقه موجب قرار گرفتن آن در لیست برترین کافه های استانبول شده است.

 

کافه صورتی استانبول

آدرس کافه صورتی، زیباترین کافه استانبول

این کافی شاپ در محله آرونات کوی، قرار دارد که در گذشته های نه چندان دور، محل زندگی آلبانیهای ساکن ترکیه بوده است. در حقیقت در سال ۱۴۶۸ شمسی، سلطان محمد دوم صنعتگرانی را از آلبانی برای آسفالت کردن خیابانهای قسطنطیه استخدام کرد. ولی به دلیل طولانی شدن این پروژه و نیاز شدید به نیروی کار، تعداد قابل توجهی از مردم این کشور به استانبول مهاجرت کردند. بنابراین خانه های این محله به سبک دوران عثمانی ساخته شده اند و ترکیبی از فرهنگ، ترکی، یونانی، ارمنی و یهودی در میان مردم این منطقه به چشم می خورد.

شما جهت رفتن به کافه صورتی در ابتدا باید با اتوبوس خود را به محله بکیشتاش برسانید و با کمک گوگل مپ یا راهنمایی افراد محلی خود این مکان را بیابید.

  • آدرس: Arnavutköy, Bebek Arnavutköy Cd No:26/A, 34345 Beşiktaş
  • شماره تلفن: ۹۰۲۳۲۸۹۲۹۸۰۱
  • ساعات کاری: ۱۰ صبح الی ۱۱ شب

استانبول آنقدر بزرگ و دیدنی است که حتی بارزرو تور استانبول هم امکان بازدید از همه جاذبه های گردشگری آن را ندارید. بهترین کافه های استانبول هم از این قاعده مستثنا نیستند و پس از خرید بلیط هواپیما تهران استانبول خودتان باید باقی آنها را کشف کنید.

دلارام حیدری

دلارام حیدری

نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...
دلارام حیدری
دلارام حیدری
نویسندگی بخشی از وجودم و سفر عشق من است تا روایتگر جای جای جهان باشم...

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بزرگترین فستیوال رقص تانگو

بزرگترین فستیوال رقص تانگو در کجا برگزار می شود؟

این فستیوال که بزرگترین رویداد تانگوی جهان به حساب می آید، هر ساله از ۲۳ آگوست تا ۳ سپتامبر (از ۲ تا ۲۳ شهریور) در این شهر برگزار می شود. در این بازه زمانی هزاران رقصنده تانگو از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره به بوینوس آیرس می آیند که…

روز ملی امارات

روز ملی امارات محبوب ترین فستیوال دبی

در این روز همه شهرها و خیابانهای امارات متحده عربی با پرچم های این کشور آذین بندی می شوند و ماشینها به رنگ های این پرچم (قرمز، سبز، سفید، سیاه)در می آیند. علاوه بر آن در زمان برگزاری فستیوال استقلال امارات در برج خلیفه دبی…

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

شاید شما هم این ضرب المثل (کاچی به از هیچی) را شنیده باشید اما کافیست به ترکیبات تشکیل دهنده این دسر خوشمزه نگاهی بیاندازید تا به اشتباه بودن این ضرب المثل پی ببرید. البته از منابع تاریخی اینگونه برمی آید که کاچی در زمانهای قدیم غذای فقرا بوده است. اما در حال حاضر…

ارزان ترین مراکز خرید همدان

ارزان ترین مراکز خرید همدان کجاست؟

در مراکز خرید ارزان همدان، سوغاتی و انواع اجناس را با مناسب ترین قیمت بیابید. به همین بهانه قصد داریم در مجله تیک بان شما را با بهترین مقاصد بازار گردی در شهر تاریخی هگمتانه و مراکز خرید ارزان همدان آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *