جزایر جیمز باند

جزایر جیمز باند کجاست؟

جزایر جیمز باند یا همان خائو فینگ کان، مجمع الجزایری از جزایر کوچک هستند که در خلیج فانگ نگا در نزدیکی پوکت تایلند قرار دارند. این جزایر به دلیل طبیعت بی نظیر و چشم نوازشان بسیار مشهور هستند به طوری که هر ساله میلیونها گردشگر را...
راهنمای مطالعه

جزایر جیمز باند یا همان خائو فینگ کان، مجمع الجزایری از جزایر کوچک هستند که در خلیج فانگ نگا در نزدیکی پوکت تایلند قرار دارند. این جزایر به دلیل طبیعت بی نظیر و چشم نوازشان بسیار مشهور هستند به طوری که هر ساله میلیونها گردشگر را برای خرید بلیط هواپیما پوکت ترغیب می کند. مشهورترین جزیره اینجا، کارست آهکی است که به شکل عجیبی بلند و باریک است که به آنها کو تاپو گفته می شود. این جزایر زیبا لوکیشن فیلم جیمز باند “مردی با اسلحه طلایی” (۱۹۷۴) می باشد. بر همین اساس از آن زمان تاکنون به جزیره جیمز باند معروف شده است.

مشخصات جزیره جیمز باند پوکت

جزیره «جیمز باند» از جمله جزایر زیبایی است که در خلیج (Phang Nga Bay) تایلند واقع شده است. این جزیره در انتهای شمالی خلیج «فانگ نگا» و در نزدیکی شهر ساحلی پوکت (Phuket) است که بخشی از پارک ملی «او فانگ نگا» محسوب می شود. این جزیره از صخره‌های آهکی تشکیل شده است که از درون آب‌ها سر به آسمان کشیده اند. این جزیره «جیمز باند» با سه خشکی در اطرافش محصور شده که می توانید با قایق‌ سواری در آبهای آرام دریا از زیبایی های آن دیدن کنید.

جزیره جیمز باند پوکت

بهترین زمان برای سفر به جزیره جیمز باند

جزایر جیمز باند بخشی از پارک ملی آئو فانگ نگا هستند و به دلیل غارها و آب های زمردی رنگ و جزیره های آهکی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می رود. قایق سواری در بین صخره ها یکی از جذاب ترین تفریحات این منطقه شگفت انگیز است. البته می توانید از شنا یا غواصی هم لذت ببرید اما قایق سواری و غذا دادن به میمون ها احساس عجیبی دارد که حتما باید آن را تجربه کنید. بهترین زمان برای بازدید از جزایر جیمز باند، فصل خشک و بدون بارندگی است. شما می توانید از دسامبر تا آوریل، زمانی که آب و هوا آفتابی و گرم است، از جزایر جیمز باند دیدن کنید.

ورود به جزیره تاپو رایگان است، اما باید هزینه ورودی پارک ملی آئو فانگ نگا را پرداخت کنید. از آنجایی که آب و هوای منطقه افتابی است توصیه می شود که از لباس مناسب، کرم های ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. به طور کلی، آب و هوای پوکت گرم و استوایی، با دو فصل مجزاست که فصل خشک از (نوامبر تا آوریل) و فصل بارانی از (مه تا اکتبر) می باشد. در طول فصل خشک، روزها آفتابی و گرم با دمای متوسط در حدود ۳۰ درجه سانتیگراد است که بارش باران کم و رطوبت پایین است.

این فصل بهترین زمان برای بازدید از پوکت و لذت بردن از تفریحات آبی همچون شنا، آفتاب گرفتن و غواصی است. چنانچه در فصل بارانی پوکت را برای سفر انتخاب کردید، نگران نباشید، هنوز هم می توانید روزهای آفتابی را در جزیره جیمز باند تجربه کنید. در این زمان تعداد مسافران کمتر است بنابراین می توانید بلیط پوکت ارزان را به راحتی خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به جزیره جیمز باند

مسیرهای دسترسی به جزیره جیمز باند

تنها راه رسیدن به جزیره «جیمز باند» خرید بلیط هواپیما خارجی ورسیدن به کشور تایلند است. سپس بعد از رسیدن به شهر پوکت خود را با قایق های تندرو یا قایق های بزرگ تفریحی به جزیره جیمز باند برسانید. البته می توانید با تورهای مختلف گردشگری «خلیج فانگ نگا» نیز به جزیره «جیمز باند» بروید. این جزیره ۳۲ کیلومتر از پوکت فاصله دارد و حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد تا با قایق های تندرو به جزیره برسید؛‌ اما قایق های تفریحی دو ساعته به جزیره می رسند.

علت نام‌گذاری جزیره جیمز باند

این جزیره در میان مردم بومی «کو تاپو» نامیده می‌شود؛‌ اما در سال ۱۹۷۴ میلادی، لوکیشن معروف فیلمِ مردی با تپانچه طلایی (The Man with the Golden Gun) است. این فیلم به کارگردانی گای همیلتون و با بازیگری راجر مور، پس از اکران فیلم در سراسر جهان، این جزیره به‌دلیل زیبایی شگفت انگیزش، مورد توجه گردشگران بسیار زیادی قرار گرفت. از آن زمان این جزیره به‌ عنوان جزیره «جیمز باند» مشهور شد.

 

قایق سواری در جزیره جیمزباند

تفریحات جزیره جیمز باند

تماشای مناظر بی نظیر و منحصر به فرد جزیره یکی از مهمترین تفریحاتی است که می توانید از آن لذت ببرید. به قدری مناظر زیبا و حیرات انگیز است که می تواند ساعتها شما را مبهوت خود کند. عکاسی و ثبت تصاویر نیز بسیار جالب است. صخره‌های بزرگ جزیره از جنس سنگ آهک مناظر زیبایی را خلق کرده است. جزیره «جیمز باند» در منطقه حفاظت‌شده «رامسار» قرار دارد که تحت نظارت سازمان یونسکو می باشد. شنا، غواصی و کایاک‌سواری، از دیگر تفریحات جزیره جیمز باند است که بسیار جذاب و خاطره انگیز است.

شنا در آب‌های آرام و شفاف، حس آرامش‌بخشی دارد که علاوه بر آن استراحت در زیر آفتاب و گردش در طبیعت زیبای پیرامون جزیره نیز می‌تواند سفر شما را لذت‌بخش‌تر کند.

کایاک سواری نیز از جمله دیگر تفریحاتی به شمار می‌رود که می‌توان در جزیره «جیمز باند» از آن لذت برد.

اقامت در جزیره جیمز باند

در جزیره «جیمز باند» انتظار اقامتگاه یا هتل مجلل نداشته باشید. با این که اینجا منطقه گردشگری است، اما اثری از هتل نمی بینید. با این که در منطقه‌ حفاظت‌ شده هتل و اقامتگاهی وجود ندارد، ولی در مناطق اطراف جزیره هتل‌های متعددی وجود دارند که می توانید برای رزرو هتل یکی از آنها را انتخاب کنید. هتل سیامی،‌ هتل کیپ کودو، هتل خلیج فانگ نگا، هتل پارادایس کوه‌یائو و… از جمله هتل های معروف در این منطقه هستند.

 

هتل جزیره جیمز باند

جاذبه های گردشگری جزیره باند

در حقیقت جزیره جیمز باند، از صخره های مخروطی شکل که به‌ صورت عمودی درون آب‌های دریا قرار گرفته است، تشکیل شده است. این جزیره کوچک، با مناظر منحصر به فردش حس هیجان شما را تا حد اعلا تحریک می کند. صخره‌های سنگ آهکی و مرجانی با انواع پوشش گیاهی و جانوری طبیعتی را خلق کرده است که ساعتها شما را به حیرت وا می دارد.

برای تماشای جزیره «جیمز باند» می‌توان سوار بر قایق شوید و از صخره های سبز استوار دیدن کنید. در نزدیکی جزیره «جیمز باند» ساحل کوچک «کو پینگ گان» وجود دارد که می توانید از آنجا جزایر زیبا را به خوبی تماشا کنید. برای رفتن به این جزیره، تورهای مختلفی در پوکت تایلند وجود دارد که می توانید با قیمت های مختلفی آنها را خریداری کنید. کشتی پر سرعت کولر دار، کایاک سواری در جزیره هونگ Hong Island Kayak Riding Tour ، بازدید از غار میمونها Monkey Cave و توقف در اقیانوس برای شنا به همراه نهار و میوه که در حدود ۲۵۰۰-۳۰۰۰ بت ارائه می شود.

همزمان که «کوه تاپو» (Koh Tapu) را تماشا می کنید، می‌توانید از کایاک و قایق سواری در خلیج «فانگ نگا بی» لذت ببرید و یا از غارهای منزوی و دنج دیدن کنید. از جزایر «تالو» و «خاو فینگ کان» و دهکده شناور ماهیگیری مسلمانان به نام «کوپانی» نیز از دیگر جاذبه ای گردشگری جزایر جیمز باند است. این تور گردشگری‌، ۶ تا ۸ ساعت زمان می‌برد.

پندار شایسته

پندار شایسته

دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.
پندار شایسته
پندار شایسته
دنیا مثل یک کتابه و اونایی که سفر نرفتن، تنها یک صفحه این کتاب رو خوندن. (سنت آگوستین) مجله تیک بان کمک می کنه تا شروع سفر باهوش را در کنار هم تجربه کنیم و لذت ببریم. انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی هست، پس امیدوار و مسافر باشید.

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
پینترست
لینکدین

جدیدترین مطالب

بزرگترین فستیوال رقص تانگو

بزرگترین فستیوال رقص تانگو در کجا برگزار می شود؟

این فستیوال که بزرگترین رویداد تانگوی جهان به حساب می آید، هر ساله از ۲۳ آگوست تا ۳ سپتامبر (از ۲ تا ۲۳ شهریور) در این شهر برگزار می شود. در این بازه زمانی هزاران رقصنده تانگو از سراسر جهان برای حضور در این جشنواره به بوینوس آیرس می آیند که…

روز ملی امارات

روز ملی امارات محبوب ترین فستیوال دبی

در این روز همه شهرها و خیابانهای امارات متحده عربی با پرچم های این کشور آذین بندی می شوند و ماشینها به رنگ های این پرچم (قرمز، سبز، سفید، سیاه)در می آیند. علاوه بر آن در زمان برگزاری فستیوال استقلال امارات در برج خلیفه دبی…

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

خوشمزه ترین دسرهای ایرانی

شاید شما هم این ضرب المثل (کاچی به از هیچی) را شنیده باشید اما کافیست به ترکیبات تشکیل دهنده این دسر خوشمزه نگاهی بیاندازید تا به اشتباه بودن این ضرب المثل پی ببرید. البته از منابع تاریخی اینگونه برمی آید که کاچی در زمانهای قدیم غذای فقرا بوده است. اما در حال حاضر…

ارزان ترین مراکز خرید همدان

ارزان ترین مراکز خرید همدان کجاست؟

در مراکز خرید ارزان همدان، سوغاتی و انواع اجناس را با مناسب ترین قیمت بیابید. به همین بهانه قصد داریم در مجله تیک بان شما را با بهترین مقاصد بازار گردی در شهر تاریخی هگمتانه و مراکز خرید ارزان همدان آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *